Dé najaarsrit 9-10-11, zoals gebruikelijk met mooi weer

Remond_FRL

MF veteraan
4 jan 2010
6.400
0
Roosendaal
Facebook
Het hele seizoen gereden, een zomer lang genieten.
Ja dames en heren, het wordt weer tijd voor een najaarsrit!
(nu al? ja! nu al!)

we hebben de najaarsrit 2010 gehad, en de voorjaarsrit2011 gedaan, dus waarom geen najaarsrit2011?
it's because we can...


Wat is het idee achter de rit? :?
Gezelligheid, genieten van de omgeving/route.
Voor iedereen die rustig een ritje wil rijden. Ook diegenen die net zijn of haar motor/rijbewijs heeft of eens groepsrijden wil proberen is dit en prima rit.
We houden ongeveer om de 40/50 kilometer een pauze en doen het de rest van de dag ook lekker rustig aan, zonder haast of stress. Het zal dan ook veel lijken op de voorgaande 2 editie's die we geörganiseerd hebben.

De route wordt op voorhand getest en aangepast daar waar nodig. De wegen die we gaan rijden worden zo goed mogelijk geselecteerd op begaanbaarheid, ook voor onervaren rijders.
Hoe weinig rij-ervaring je ook hebt, bij deze rit kan je altijd prima meekomen, mede dankzij het Follow-Up systeem (meer uitleg later).


Wanneer is de rit :?
9 Oktober 2011
(ja... 9-10-'11 leuk hé :9)


Hoe ziet de dagindeling eruit? Waar, starten, pauzeren en eindigen we :?
niet té vroeg, aangezien het ook voor ons een zondag is...
maar exacte informatie vind je hier


Wat?! hebben jullie regels?! waarom :?
Omdat het zooitje ongeregeld wat meerijdt anders niet in bedwang te houden is.
Verder zijn ze niet zo heel streng hoor, en je vind ze in post 3.
Of door hier te klikken

Klinkt goed! hoe schrijf ik me in :?
alle informatie m.b.t. het aanmelden staat in de 2de post, of je kan op deze link klikken.


Wat is Follow Up? en hoe werkt dat :?
een uitleg kan je in post 4 vinden, of deze link aanklikken, dat werkt ook.


Ik heb EHBO, kunnen jullie daar wat mee :?
Liever niet natuurlijk ;) maar mocht het nodig zijn dan is het wellicht handig om te weten dat je over de nodige kennis beschikt. Dus indien van toepassing, geef het even door bij de aanmelding.


Kan ik nog helpen met de route testen :? Of mag ik een stuk bedenken?!
Proefkonijnen voor de route zijn van harte welkom. Of als je een leuk stuk weg weet in de buurt van de route, dan staan wij uiteraard open voor informatie, hints, tips en adviezen. Dus als je hierin wilt participeren, neem dan even contact op met Paul_K.


Zijn er nog meer uit mijn omgeving die naar de rit gaan :?
samen oprijden met andere mensen uit je omgeving kan je uiteraard zelf organiseren!
Bij een groep aanhaken naar het startpunt kan natuurlijk ook
lees alles daarover in post 5, of klik op deze link.


zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden? :?
JA! zoals je zult begrijpen is het niet onverstandig om je BRAVOK nog eens na te kijken.
we hebben geen zin om de hele groep stil te moeten leggen omdat iemand onderdelen verliest, zoals een ketting ofzo O-)

dis_donker.jpg
 
Laatst bewerkt:
Aanmelden, en de groepsindeling.


Wil je je aanmelden, dan dien je een e-mail naar het volgende adres te sturen:
MF.inschrijving@gmail.com

en de volgende informatie moet in het onderwerp staan:
[Najaarsrit 2011] + "je MF naam"


om jullie van assistentie te zijn, hebben wij het volgende lijstje vast opgesteld:




Mail: MF.inschrijving@gmail.com
Onderwerp: [Najaarsrit 2011] + je MF naam

Lijstje voor in het bericht:
EHBO: Ja/Nee
Garmin GPS: Ja/Nee
Beschikbaar als (reserve) voor-/achterrijder: Ja/Nee
Wil in de groep met: -
-
-
-
Aanhang: nee/ja, namelijk ?? personen/motoren
Pre-Meet: (geef indien van toepassing een pre-meet locatie op die in de startpost staat)




GOED opletten dat je de berichttitel goed hebt staan, anders kom je niet door het filter heen. Voor de rest is het een kwestie van onderstaand lijstje invullen en opsturen met de mail. Binnen één á twee kwartier ontvang je automatisch mailtje dat je aanmelding ontvangen is. Mocht je deze niet ontvangen, dan heb je iets fout gedaan (en mag je zelf kijken waar het fout zit).


een definitieve, persoonlijke bevestiging volgt daarna nog.
deze kan wat langer duren ;) maarja, wij hebben ook werk, of een privé-leven.

p.s.
waarschuwing van mijn kant: aanmeldingen OVB van 'slecht weer' of 'regen' worden niet geäccepteerd of toegelaten. Het is, en blijft een najaarsrit... in Oktober






De Deelnemers:
de Groepen

G1
stalkertje
devildriver
stefan_mertens
Mr. Smith
Wuppie
dennisk89
Dais
Bulent
Thijs_B
Hatsikidee
fantasy-bart
fantasy-bart+1
biker000
biker000+1
chrisace
jonyii
ukkel
ukkel+1
Ducavi
shey
Rubenvisser
kiki92
*plofkop (met heleen achterop!?)


G2
*silvershadow
vader-remond (willem)
_Charlie
_charlie+1
_charlie+2
_charlie+3
Beyond cool
Soadmaggot
Markjuh
Lady_Yce
vera
micb
ricardo-010
Jagertje
Konterbonker
konterbonker+1
konterbonker+2
bakfiets1
MarkieNL
kippenei0
brammos
NielZ
Nightshader
ecniv
psycopunk
The Prophet
Dragonkiss
ielspiels
*Remond_FRL

G3
*Brockhaus
Raymond W
jansen007
jansen007+1
xjrtuffer
1961_erik
wallie0487
wallie0487+1
Mudchains
sandertjer
@nne
suuzzie
suuzzie+1
Alx76
Appelmoes
zoeffie
zoeffie+1
roxio86
rubenvisser
CorvetteFreak
roxio86
roxio86+1
*paprikapoeder



de mensen met een * voor hun naam, zijn de voor- of achterrijders(/sters)
Volgens mijn gegevens zijn aan alle verzoeken voldaan, zoals gemeldt bij een aanmelding.

wijzigingen kunnen dan ook niet meer doorgevoerd worden :j




special vermelding: RiDeR_HeLeEn a.k.a. 'Heleentje'
als duo, achterrijdster en rijbewijsloze 'zuster-voor-het-geval-dat'.
:j
En dopey85 a.k.a. Ivo, onze 'brokkenmaker'
 
Laatst bewerkt:
Regels en gedragscode

reng_donker.jpg


Voorbeeld van het Baksteen-model:
Baksteen_formatie.png

*Met dank aan Nightshader voor de tekening
 
Laatst bewerkt:
pre-meets!


Met mensen uit je eigen omgeving naar de start-locatie rijden.
Wel zo gezellig nietwaar? vandaar dat er ook altijd pre-meets worden geörganiseerd.
Je leert de mensen alvast een beetje kennen, en kan vervolgens met diezelfde mensen oprijden naar de start-locatie van de tocht.
Altijd gezellig, altijd leuk!

Nieuwe pre-meets aanleveren als volgt:

pre meet benaming:
locatie: (liefst mét google maps url)
verzamel en/of vertrektijd:
deelnemers:


Alle pre meets gelieve via PB naar Remond_FRL te sturen.
aanmeldingen voor pre-meets mogen ook via PD, gewoon melden in het topic mag natuurlijk ook.







Pre-meet Amsterdam Foodstrip
Locatie: http://maps.google.nl/maps/place?ci...view:smartmaps&ei=tQ_9TJ3yHoP2Od61ncEN&dtab=0
Verzamelen/vertrekken: verzamelen 08.45 vertrekken 09.00
Deelnemers:
- Paul_K (voorrijder)
- Lady_Yce
- Psycopunk
- Raymond W
- konterbonker (+2)
- Jonyii
- jari (+4?)
- suuzzie

'Zuid-Zweden' a.k.a. 'Het Hoge Noorden'
locatie: Joure, Emmeloord.
verzamel en/of vertrektijd: Joure 07.45 vertrekken
Deelnemers:
Joure: McDonalds parking: Google Maps
- Remond_FRL (voorrijder)
- 1961_erik
aansluitpunt emmeloord 08.00:
Google Maps
- vader remond (Willem)


Pre-meet Best
Locatie: Google Maps
Verzamelen/vertrekken: 09.00 vertrekken
Deelnemers:
- Paprikapoeder
- Dopey
- Devildriver
- Marie_Claire

Watertoren Raamsdonksveer
Waar: Knooppunt A27/A59 Parkeerplaats Watertoren
Hoelaat: 09:10 vertrekken
Locatie: Google Mobile
Deelnemers:
- MarkieNL
- Bakfiets1
- The Prophet



Pre-meet Amersfoort MC donalds Noord
Locatie: Google Maps
Verzamelen/vertrekken: Verzamelen vanaf 8 en rijden vanaf 8:30
Deelnemers:
- _charlie
- Richard1973
- Bulent
- Soadmaggot
- markjuh
- NielZ


Pre-meet McDonalds Delft-Noord
Locatie: Google Maps
Verzamelen/vertrekken: 08:30/08:45
Deelnemers:
- Ducavi
- 7777777
- shey
- Nightshader



Pre-meet McDonalds Alblasserdam
Locatie: Google Maps
Verzamelen/vertrekken: 09:15/09:30
Deelnemers:
- Wuppie
- ricardo-010
- zoeffie
- Thijs_B


 
Laatst bewerkt:
Route informatie + Dagindeling

*Route is nog in ontwikkeling, evenals de dagindeling, dingen kunnen dus nog veranderen, pin ons niet vast op gegeven informatie

TIP: tanken kan nabij het startpunt:
1. Shell Enspijk aan de N327
2. Texaco Rumpt aan de N327




Parkeren bij het beginpunt
Om de massa van 90 tot 120+ motoren in goede banen te leiden worden alle groepen voorgesorteerd geparkeerd bij aanvang van de toertocht. Aan de deelnemers het verzoek om bij de juiste groep te gaan staan, teneinde de doorstroming bij vertrek acceptabel te houden. Zie onderstaande twee kaartjes ter illustratie van het parkeren. Er zijn vier 'stroken/lanen' waarin geparkeerd kan worden. Iedere groep een vak. Mochten er nog vragen zijn over het gesorteerd parkeren, stel ze gerust.

*Meer informatie en kaartjes/plattegrondjes zullen later volgen.






Dagindeling groep 1:
Startpunt: McDonalds Geldermalsen , verzamelen vanaf 9.45 uur met een volle tank
Briefing en uitleg: van 10.20 tot 10.30 uur (!dit is per groep apart!)
Route deel 1: van 10.30 tot 11.40 uur
Eerste stop: Tankstation
Route deel 2: van 12.10 tot 13.00 uur
Tweede stop: Lunchpauze, Boulevard Gorinchem
Route deel 3: van 14.00 tot 15.00 uur (veerpont kost 1,05 euro)
Derde stop: Tankstation
Route deel 4: van 15.30 tot 16.30 uur
Eindpunt: De Lucht (wegrestaurant + Burger King), aankomst 16.30 uur

Dagindeling groep 2:
Groep 1 + 10 minuten

Dagindeling groep 3:
Groep 1 + 20 minuten

Dagindeling groep 4:
Groep 1 + 30 minuten





GPS:
GPS route is alleen beschikbaar voor de crew. Na de rit zal de route pas vrijgegeven worden voor iedereen. De route wordt gemaakt op de Garmin City Navigator Europa 2012.1 kaartenset. Mocht u een oudere kaartenset hebben, dan is het raadzaam om in Mapsource de route eerst nog een keer te laten herberekenen. De route is een aanbevolen route, gebruik is geheel op eigen risico. Stuur mij na de rit gerust een berichtje voor de route.


Beschikbare formaten:
-MPS file
-GPX file
-GDB file
-ITN file deze keer niet, eventueel zelf converteren met Tyre

Kaartje van de route:
LET OP: als je Internet Explorer gebruikt, dan kan het zijn dat de afbeelding niet goed zichtbaar is. Klik erop en dan kan je de afbeelding goed in groot formaat bekijken. Andere browsers hebben dit probleem niet.

MF%252520Najaarsrit%2525202011%252520-%252520JPG%252520-%252520versie%2525204.jpg


Opmerking(en):
-Op bepaalde stukken is er kans op mobiele radarcontrole's. Onder andere de dijken zijn populaire stukken om op snelheid (en/of andere zaken) te controleren. Houdt hier rekening mee.
-Bovenstaande is niet zonder reden, zoals een aantal al weten is het 2 voor twaalf in een aantal gemeentes in het rivierengebied. De vermeende overlast die motorrijders schijnen te veroorzaken hebben nu al gezorgd voor een aantal borden die manen tot rustig rijden.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Crew Informatie

Wil je behalve meerijden met de rit ook nog een helpende hand bieden? Dan zit je hier goed. Bij de voorgaande edities hebben we heel veel ondersteuning gehad van heel veel vrijwilligers, die zich belangeloos ingezet hebben voor een topdag. Waarvoor dank uiteraard. Deze keer hopen we natuurlijk weer op eenzelfde enthousiasme. Mocht je willen helpen, dan kan je dit aangeven bij je aanmelding: *klik hier om je aan te melden*

Waar zijn we nog naar op zoek?
-Voorrijders (Garmin GPS verplicht)
-Achterrijders (Garmin GPS zeer gewenst)
-Reserve voor-/achterrijders (niet direct)
-EHBO'ers (en andere medische hulptroepen)
-Fotografen (langs de weg leuke kiekjes maken, altijd goed!




De Crew:
-*Paul_K (voorrijder, zoals gewoonlijk)
-Remond (achterrijder, zoals gewoonlijk + plijsterplakken)
-*Plofkop (voor-/achterrijder)
-jansen007 (achterrijdster)
-*Paprikapoeder (achter of uit nood reserve voor)
-*saknopper (voorrijder groep 1, zoals gewoonlijk)
-micb (achterrijder + EHBO)
-*SilverShadow (voor/achter reserve)
-Stalkertje (reserve achter)
-*DevilDriver (achter reserve)
-*Brochaus (voor/achter)
-psychopunk (achter)
-*Nightshader (achter)
-*1961_Erik (reserve achter)
-*Raymond W (reserve achter)
-Poepvlieg (reserve achter)
-*Sandertjer (voor/achter)
-*Dopey85 (voor/achter)
-Rider_Heleen (EHBO)
-*Soadmaggot
-_charlie (achter)

*met Garmin GPS





Dé testrit van 2 oktober
Deze testdag is bedoeld voor de crew om elkaar te leren kennen en kennis uit te wisselen. Waarschijnlijk houden Remond of ik nog een kort babbeltje over het reilen en zeilen van 10 oktober. Daarbij gaan we het Follow Up systeem uitvoeren/gebruiken, om het ook voor de nieuwe crewleden inzichtelijk te maken. De route is inmiddels getest en werkend zonder fouten (onverwachtse zaken voorbehouden uiteraard).
Voor de voorrijders is het min of meer verplicht om de route minimaal één keer te hebben gereden, kan ook op eigen gelegenheid. Voor andere crew leden is het ten zeerste aan te raden. De mensen die mee gaan met de testrit, krijgen voorrang bij het indelen van de voor-/achterrijder posities.
Behalve dat het nuttig is, is het ook nog eens heel erg gezellig.

Testrit van 2 oktober 2011, aanwezigen:
-Paul
-Remond
-Paprikapoeder (ovb)
-jansen007
-saknopper
-Plofkop
-1961_Erik (ovb)
-Dopey85
-Stalkertje
-psychopunk
-Brockhaus






Route testen 11 september 2011, aanwezigen:

-Paul_K
-1961_Erik
-jansen007
-Plofkop

*Dit is gewoon een testritje, beetje kijken of de route klopt, haak gerust aan als je zin hebt, maar voel het niet als een verplichting. Crew only trouwens.




Hoe meld ik me aan voor een testrit?
-MSN
-Mail
-PB'tje
-Hyves
-Skype
-SMS gaat tegenwoordig ook
-Facebook (ja echt, het bestaat)
-Rooksignalen
-Bellen
-TamTam
-Didgeridoo
 
Laatst bewerkt:
De lunchpauze

Sinds begin 2010 komen we al op bezoek bij deze stek, niet alleen voor ritten als deze, maar ook andere (OBT's en Fazerritten bijvoorbeeld). We kunnen royaal parkeren en iedere keer worden we weer warm onthaald door Gerard en het personeel van Petit Restaurant "Boulevard" te Gorinchem. Ook voor deze rit zijn we weer welkom voor een lekkere hete bak koffie/thee of een goede zak friet (aanrader!). Naast de gebruikelijke zak friet, patatje oorlog, bamischijf, kroket en andere frituur zijn er ook tal van overheerlijke gezonde broodjes en plate service te krijgen voor schappelijke prijzen.

Parkeren:
We parkeren op de boulevard zelf, dit is een voetgangersgebied. Houd rekening met de mensen om je heen en rijdt stapvoets over het terrein heen. Parkeer motoren uit de loop, zodat deze niet in de weg staan voor wandelaars. Handig is om bij je eigen groep te gaan staan, zodat je ook als één groep weer kan vertrekken. Voor de aanwezige zijspannen: jullie kunnen ook parkeren op de boulevard, aanbellen bij de praatpaal voor de 'poortjes' en ze laten je door.

Sfeerimpressie:

10102010271.jpg


Afb0126.jpg


P4172092.JPG


Gorinchem_002.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het feest gaat weer van start *O*

Zelfs zonder topic hadden we al meer dan 20 aanmeldingen binnen :o . Sterker nog, nog voordat Remond en ik besloten hadden nog een editie te doen, hadden de deelnemers het al voor ons besloten :P . Dus bij deze -------> we gaan ervoor *O* . Voor mij het derde jaar alweer :o . Begonnen met de najaarsrit van 2009 samen met DevilDriver, voorjaarsrit 2010 met JR777 en sindsdien verder gegaan met Remond :) . We hopen dat dit weer net zo een succes als voorgaande edities gaat worden :] . Stralende zon en we zijn weer compleet 8-)
 
Laatst bewerkt:
Het feest gaat weer van start *O*

Zelfs zonder topic hadden we al meer dan 20 aanmeldingen binnen :o . Sterker nog, nog voordat Remond en ik besloten hadden nog een editie te doen, hadden de deelnemers het al voor ons besloten :P . Dus bij deze -------> we gaan ervoor *O* . Voor mij het derde jaar alweer :o . Begonnen met de najaarsrit van 2009 samen met DevilDriver, voorjaarsrit 2010 met JR777 en sindsdien verder gegaan met Remond :) . We hopen dat dit weer net zo een succes als voorgaande edities gaat worden :] . Stralende zon en we zijn weer compleet 8-)
:^



en ook hier geldt
voor mijzelf 2 editie's geörganiseerd met paul, 2editie's een geslaagde dag

2keer slecht weer voorspeld..
2keer een stralend mooie dag gehad met perfect motorweer!


de najaarseditie van 2010 met 70personen
(van de 90 aangemeld... B| )

en de voorjaarsrit 2011 met 50personen, waarvan oorspronkelijk 130 aangemeld
zeer slecht weer voorspeld.. veel smoesjes gehoord en gelezen, stralend mooie dag gehad
 
Okay *O*

Ik ben erbij *O* mag je niet missen natuurlijk, aanmelding al verstuurd *O*
Testrit 24juli wil ik ook wel mee :Y
2okt even ovb

ohja en de premeet :+

Pre-meet Best
Locatie: Google Maps
Verzamelen/vertrekken: NNTB
Deelnemers:
- Paprikapoeder
- Dopey (die is niet te missen :+ )
 
pff
geen rijbewijs en je bent meteen van de kaart geveegd -O-

Achterop mee met iemand moet wel te regelen zijn :Y . Je kan sowieso wel bij mij achterop naar het startpunt, jou huis is toch om de hoek van AFS :P . Als voorrijder met duo achterop lijkt me wat minder handig, maar plemp hier een foto van jezelf neer, dan biedt er vast wel iemand zich aan O-)
 
Heb me volgens mij al aangemeld. Sta in de startpost(s) niet als voorrijder, mocht hier behoefte aan zijn dan wil ik dat best op mij nemen... ;) In dat geval zal ik ook met minimaal 1 testrit meegaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan