Honda Vision 110 (2011)

Jansovic

50+, too old to die young
9 dec 2009
6.071
1.943
De wereld
Honda is goed bezig, na eerst de PCX 125 nu de Vision 110 als zuinigste! Geen hi-tech dingen er op geschroefd, lekker simpel (ook qua uiterlijk) en gewoon luchtgekoeld maar dan wel 1 op 52 halen (wel 60 blijven rijden :) ).

mc_vision_017_2011_g.jpg


mc_vision_016_2011_g.jpg


Motortype Luchtgekoelde 4-takt, 2 kleppen, OHC 1-cilinder
Boring x Slag 50 x 55 mm
Cilinderinhoud 108 cc
Compressieverhouding9,5:1
Carburatie PGM-FI elektronische brandstofinjectie
Max. vermogen 8 kW (10,9 pk) 6.2 kW (8,4 pk) / 8.000 t.p.m. (95 /1/ EC)
Max. koppel 8 Nm / 7.500 8,7 Nm / 6.500 t.p.m. (95 /1/ EC)
Ontsteking Volledig getransistoriseerde accuontsteking
Start Elektrisch

Afmetingen
Lengte
1.845 mm
Breedte 670 mm
Hoogte 1.090 mm
Wielbasis 1.255 mm
Zithoogte 755 mm
Grondspeling 120 mm
Tankinhoud 5,5 liter
Velgenmaat, vóór 14M/C x MT1,85
Velgenmaat, achter 14M/C x MT1,85
Band, vóór 80/90-14
Band, achter 90/90-14
Remmen, vóór 220 mm schijfrem (met Combined Brake System)
Remmen, achter 130 mm trommelrem (met Combined Brake System)

Rijklaargewicht 108 kg

Prijs in NL ? in Engeland 1800 pond = 2039 Euro!
 
Laatst bewerkt:
mooi voor er bij en een goede ontwikkeling. Honda heeft toch altijd leuke dingen op dit gebied. jammer dat ze de 'eco' technieken wat minder toepassen op bijvoorbeeld de sh300 of 200 oid. 10.9 pk is wel heel erg voor er bij.
 
Vergelijk

Welcome to Honda

Ik denk dat de prestatie´s vrijwel gelijk zullen liggen, immers de Pcx is ruim 15 kilogram zwaarder.

Grappig dat Honda steeds meer overstapt op grootwielscooters. Daarnaast is het zo wie zo erg slim om met steeds zuinigere modellen te komen, gaat gewoon steeds belangrijker worden.
 
Laatst bewerkt:
Voorlopig lijkt het me nog niet belangrijk genoeg, ook met de huidige brandstofprijzen scheuren de auto's nog over de weg alsof ze de brandstof gratis krijgen.
Wat is de top van de 110cc? De Lead 110 is al niet al te vlot en dat is nog een luchtgekoeld machientje... denk dat deze Vision een 90km/u als top moet hebben?

Moet meteen weer denken aan de Honda Vision 50 Met-in scooters. :+
 
De Vision heeft hetzelfde blokje als de stilletjes verdwenen (geen verkoopsucces) 110i Lead.
Vermogen lijkt zelfs 'n fractie lager alsook het koppel tegenover de Lead. Daarentegen iets minder gewicht voor de Vision. Dit zijn dan de opgegeven waarden.
@ Vox op de Honda-site geeft men idd. 8 kw. op (Vision) en voor de PCX 8.33 kw. Dit blijkt bij de PCX op kenteken weer 9 kw. te zijn? Ik heb dit ook al vergeleken.
Maar ben toch blij dat ik voor de PCX heb gekozen, zowel qua uiterlijk, comfort en heerlijk soepel rijden. Ik denk niet dat je hem moet vergelijken met de Vision (lijkt me 'n beetje appels/peren).

Zie ook deze 2 links:

CyberScooter

CyberScooter
 
Voorlopig lijkt het me nog niet belangrijk genoeg, ook met de huidige brandstofprijzen scheuren de auto's nog over de weg alsof ze de brandstof gratis krijgen.
ja, dat verbaasd me ook de laatste tijd. Als je 120km/h rijdt ben je al een slome en komen ze je met 130/140 voorbijzetten...volgens mij achten mensen gewoon de pakkans laag.
Ik denk niet dat je hem moet vergelijken met de Vision (lijkt me 'n beetje appels/peren).
Ik schaal de pcx ook wel wat hoger in hoor ;) Maar in de onderste klasse is het gevecht hevig, omdat het voor velen een goed alternatief is voor de bromscooter en dan telt iedere euro. Maw, als die Vision een pak goedkoper is, is het toch wel een concurrent(welliswaar in eigen huis), in zekere zin.
 
Laatst bewerkt:
10,9pk is een stuk meer dan ik zou verwachten voor een 110cc luchtgekoeld blokje. Honda zal wel moeten zorgen dat deze goedkoper is dan de PCX125, anders raken ze de Vision aan de straatstenen niet kwijt.

Sowieso vind ik het een wat vreemde actie qua marketing, het lijkt mij toch dat de Vision en de PCX elkaar gaan beconcurreren.
 
Laatst bewerkt:
Ik schaal de pcx ook wel wat hoger in hoor ;) Maar in de onderste klasse is het gevecht hevig, omdat het voor velen een goed alternatief is voor de bromscooter en dan telt iedere euro. Maw, als die Vision een pak goedkoper is, is het toch wel een concurrent(welliswaar in eigen huis), in zekere zin.

T.o.v. een bromscooter is deze zuiniger (de injectie loze met originele vario scooters tippen net aan de 1 op 40/45). Je kunt gerust een keer zonder op te vallen het fietspad nemen en op de "gewone" weg kan je zonder paranoia en samengeknepen billen met het gewone verkeer mee. Alleen jammer van de wegenbelasting, al gaan er nu ook al geluiden op om de brommers wegenbelasting te laten betalen.
Verder lijkt mij de techniek zo simpel dat je het zelf (of de handige scooter buurjongen) de komende jaren voor een appel en een ei kunt uitvoeren.

Hoe dan ook ik zou het wel weten als de prijs rond de 2000 euro blijft.
 
leuk voor grote wereld steden, met een doorsnee van 30 km of meer maar die hebben we niet in Nederland, meer iets voor Parijs Madrid berlijn of Londen.
zonde om hier motorrijtuigen belasting voor te moeten betalen.
 
In Duitsland: 1890 euro!

http://www.motomobil.at/newsstories/news/250-honda-vision-neuer-roller-roller-news-2011 (HONDA VISION – NEUER ROLLER – ROLLER-NEWS 2011 - 2012)
 
In Duitsland: 1890 euro!

http://www.motomobil.at/newsstories/news/250-honda-vision-neuer-roller-roller-news-2011 (HONDA VISION – NEUER ROLLER – ROLLER-NEWS 2011 - 2012)

Wat mij opviel is dat daar minder motorvermogen wordt opgegeven:

"Leistung: 6,2 kW (8,4 PS) bei 8000/min; Drehmoment: 8,7 Nm bei 6500/min;"
 
Wat mij opviel is dat daar minder motorvermogen wordt opgegeven:

"Leistung: 6,2 kW (8,4 PS) bei 8000/min; Drehmoment: 8,7 Nm bei 6500/min;"
Ja, dat zou kunnen. Dat zie ik wel meer bij de Duitse modellen. Zo heeft de GP 800 daar ook een paar pk's minder, meen iets van rond de 69 tegenover 75 hier. Heeft meen ik iets met belasting of verzekering te maken daar.
 
Inmiddels staat er op de website van Honda een nieuwprijs van €1899,-
Lijkt me een mooie prijs...

Ben benieuwd wat de topsnelheid is.

Ik heb de afgelopen weken ook ergens gelezen dat je de keuze had uit 14 of 16 inch wielen, maar dat zie ik nergens vermeld staan bij honda...
 
Hoeveel belasting zit er eigenlijk op dit soort motoren ? In de filippijnen waar ik een 2e huis heb betaal je 1000 euro voor zoiets ?
 
Inmiddels staat er op de website van Honda een nieuwprijs van €1899,-
Lijkt me een mooie prijs...

Ben benieuwd wat de topsnelheid is.

Ik heb de afgelopen weken ook ergens gelezen dat je de keuze had uit 14 of 16 inch wielen, maar dat zie ik nergens vermeld staan bij honda...
Die prijs is werkelijk super aantrekkelijk, nog minder dan veel bromscootermodellen(van een beetje merk). Dan zal voor degene die het motorrijbewijs op zak heeft alleen nog de vraag zijn: wil ik over het fietspad rijden met een brommer of liever over de weg met een motor(tje). Ook kun je dan gewoon over de 80km/h wegen rijden zonder constant op te hoeven letten op de hermandad.

Het kan zijn dat ze hier alleen met 14 inch geleverd worden. In tegenstelling tot de zuidelijke landen, zijn de grootwielscooters in Nederland nooit zo gewild geweest.
 
Zeker een mooie prijs, alleen worden de afleverkosten dan wel erg hoog in verhouding tot de verkoopprijs, wel begrepen dat dat juist de kosten zijn om te onderhandelen, zeker als je niets inruild. Vorige week heb ik bij een Honda dealer geinformeerd naar de prijs, die was toen nog niet bekend, maar werd mij wel verteld dat ze waarschijnlijk pas in December leverbaar zijn, i.p.v. Augustus zoals eerder werd gemeld.
14" of 16" zou een keuze zijn, misschien later een keuze mogelijkheid.
 
Leuke prijs, leuk ogende scooter voor bijv mijn vrouw die het zonder rijbewijs moet stellen maar toch graag wil scooteren.

De vraag op de belastingen die erbij komen. Tja, over die dingen denk je beter niet teveel na want anders word je niet goed van al dat rekenen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan