Het honda Africa Twin topic deel *O*

Wanneer gaan we toeren?

  • za of zo 20-21 aug

    Stemmen: 2 22,2%
  • zo of zo 3 - 4 sept

    Stemmen: 7 77,8%
  • za of zo 17-18 sept

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    9
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik was ff aan het kijken op motozoon. Kwam ik deze tegen.
Iemand hier ervaring mee?
[afbeelding]


Leek mij wel mooi. en omdat de temp meter met koud weer niet heel ver omhoog komt heb ik dan toch een indicatie hoe warm de motor is.

Heb er destijds ook 1 op mn r6 gehad,werkte op zich wel aardig. alleen met olie pijlen weer ff wisselen met je org pijlstok..
Verdere voordeel is dat het er er vet uitziet imo. :+
 
Vast wel... Als je weet waar de voeler zit is er vast een klokje van vdo of een of ander industrieel merk die erop past..
 
Ik heb zo'n ding erop zitten... ziet wel leuk uit (als je langs de motor staat); in de praktijk kijk je er nooit op...is trouwens gewoon als pijlstokje te gebruiken, gewoon 1 keer de juiste markeringen aanbrengen met een ijzerzaagje..klaar!
Wat betreft 't originele temp. klokje; deze is wel nauwkeurig, hij geeft alleen pas het laatste beetje van de hele schaal aan; als de meter onderin ligt is de temp al 65 graden, vanaf hier is ie wel nauwkeurig je hebt alleen niet de volle schaalverdeling.. ik persoonlijk vind een goed voltmetertje op 't dashbord veel belangrijker, zo kun je gauw zien als er iets met het laadcircuit niet klopt.. weet iemand toevallig een leuk volt-metertje te koop (waterdicht en opbouw i.pv. inbouw)?
8-)

Ik was ff aan het kijken op motozoon. Kwam ik deze tegen.
Iemand hier ervaring mee?
[afbeelding]


Leek mij wel mooi. en omdat de temp meter met koud weer niet heel ver omhoog komt heb ik dan toch een indicatie hoe warm de motor is.
 
Laatst bewerkt:
jongens ff , de tempmeter op de @t is de koelvloeistof temp , die van hier boven komt in de motorolie..

Vandaag mn voor en achter rem gereviseerd. en blokken vervangen
Achter perfect. alleen voor loopt wiel/schrijf nog steeds teveel aan.. fuck wat baal ik, zuigers zagen er perfect uit. rubbers ook heb bij de klauw voor alleen de 2 buitenste stofringen vervangen.morgen nog maar eens alles eer uit en nieuw vet dr op, we will see..

Heb trouwens gesinterde remblokken gebruikt nu remt mn 650 met enkel schijfje weer als een nieuwe. alleen t aanlopen.. maar komt goed..


Greetszz *D
 
jongens ff , de tempmeter op de @t is de koelvloeistof temp , die van hier boven komt in de motorolie..

Vandaag mn voor en achter rem gereviseerd. en blokken vervangen
Achter perfect. alleen voor loopt wiel/schrijf nog steeds teveel aan.. fuck wat baal ik, zuigers zagen er perfect uit. rubbers ook heb bij de klauw voor alleen de 2 buitenste stofringen vervangen.morgen nog maar eens alles eer uit en nieuw vet dr op, we will see..

Heb trouwens gesinterde remblokken gebruikt nu remt mn 650 met enkel schijfje weer als een nieuwe. alleen t aanlopen.. maar komt goed..


Greetszz *D

hopelijk niet te stevige remblokken :X bij me gs 500 gingen me blokken minder hard dan dat me schijven sleten :X
 
Vindt het "mee" vallen ....

Voor en achter de veren vervangen en voor ook de olie komt op 380 euro incl montage
 
Ik wil er ook eens langs om mijn vering gewoon eens te laten checken. Denk dat de vorige eigenaar er voor wel progressieve veren in heeft gestoken, maar achter is zeker voor verbetering vatbaar.
 
Heb pas deze 12v stekker op mijn stuur gemonteerd werkt prima voor de Tom Tom.
Volgens aansluitschema direct op de accu aangesloten.

Echter start hij nu minder goed.

Maar of het nu lekstroom is of dat hij slecht start vanwege de hoge luchtvochtigheid deze zomer is me niet helemaal duidelijk.

Iemand ervaring hiermee?
full
 
Laatst bewerkt:
bij mij is achter al wat aan t zweten en doet niet veel meer, voor is wel ok maar,als ik echt door een diepe kuil oid knal , jep einde veerweg.. :z 1 kan pest pijn doen haha

maar eens kijken voor een revisie vd achter chock, mss zelf doen.

Greetszz
 
Hey Boys,

Nog 9 blaadtjes en dan is het topic vol..! nr 2..! wie is er hier van de active poster echt goed met plaatjes e.d plaatsen , voor in de OP deze moet echt vet worden met veel info e.d. en plaatje van elke @T vd gebruiker e.d....
 
Weer terug van vakantie. Helaas niet op de motor, maar wel met de Garmin van de motor en dan kom je wel eens ergens waar je helemaal niet mag komen met een caravan.
_O- _O- _O-
full
 
jongens ff , de tempmeter op de @t is de koelvloeistof temp , die van hier boven komt in de motorolie..

Vandaag mn voor en achter rem gereviseerd. en blokken vervangen
Achter perfect. alleen voor loopt wiel/schrijf nog steeds teveel aan.. fuck wat baal ik, zuigers zagen er perfect uit. rubbers ook heb bij de klauw voor alleen de 2 buitenste stofringen vervangen.morgen nog maar eens alles eer uit en nieuw vet dr op, we will see..

Heb trouwens gesinterde remblokken gebruikt nu remt mn 650 met enkel schijfje weer als een nieuwe. alleen t aanlopen.. maar komt goed..


Greetszz *D

volgens mij is dat gebruikelijk.
Dat had ik ook met nieuwe schijven en remblokken. Paar keer flink remmen en na paar honderd KM is het wel ingesleten. Of je gebruikt een schuurpapiertje...
 
Nieuwe schijven en blokken lopen niet meer of minder aan dan oude schijven met blokken. Het probleem is dat je zuiger, die de laatste tijd veel verder naar buiten stond als nu omdat nu alles nieuw is, waarschijnlijk een beetje aangetast is op die plek waar hij nu in de cilinder (klauw) zit. Had ik laatst ook toen ik nieuwe schijven en blokken gemonteerd had... toen zich dit voordeed, ff de klauwen weer gedonteerd en de zuigertje met het remhandel eruit 'geperst'. Hele zooi ingevet met ATE-vet (zeker geen smeervet gebruiken!) en de zuigertjes met p1000 waterproof opgeschuurd, zooi weer erin geschoven, ontluchten, klaar is kees... zeker bij een 650 een easy job; heeft maar 1 klauw! Nog beter is echter een revisiesetje voor de klauw monteren, kosten ook geen drol! Strekking van dit verhaal; nieuwe remmerij loopt als alles goed is zeker niet aan, ook niet in 't begin effe... 8-)

volgens mij is dat gebruikelijk.
Dat had ik ook met nieuwe schijven en remblokken. Paar keer flink remmen en na paar honderd KM is het wel ingesleten. Of je gebruikt een schuurpapiertje...
 
Weer terug van vakantie. Helaas niet op de motor, maar wel met de Garmin van de motor en dan kom je wel eens ergens waar je helemaal niet mag komen met een caravan.
_O- _O- _O- [afbeelding]

Mooi man, ik denk niet dat je daarmee veel moeite hebt om die caravan omhoog te sleuren!



Hey Boys,

Nog 9 blaadtjes en dan is het topic vol..! nr 2..! wie is er hier van de active poster echt goed met plaatjes e.d plaatsen , voor in de OP deze moet echt vet worden met veel info e.d. en plaatje van elke @T vd gebruiker e.d....


Precies, het wordt hoog tijd voor het opgebuffte africa twin topic! Maar we zijn hard op weg.

Tegen die tijd ook dit topic nog eens doorspitten voor handige links etc.
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe schijven en blokken lopen niet meer of minder aan dan oude schijven met blokken. Het probleem is dat je zuiger, die de laatste tijd veel verder naar buiten stond als nu omdat nu alles nieuw is, waarschijnlijk een beetje aangetast is op die plek waar hij nu in de cilinder (klauw) zit. Had ik laatst ook toen ik nieuwe schijven en blokken gemonteerd had... toen zich dit voordeed, ff de klauwen weer gedonteerd en de zuigertje met het remhandel eruit 'geperst'. Hele zooi ingevet met ATE-vet (zeker geen smeervet gebruiken!) en de zuigertjes met p1000 waterproof opgeschuurd, zooi weer erin geschoven, ontluchten, klaar is kees... zeker bij een 650 een easy job; heeft maar 1 klauw! Nog beter is echter een revisiesetje voor de klauw monteren, kosten ook geen drol! Strekking van dit verhaal; nieuwe remmerij loopt als alles goed is zeker niet aan, ook niet in 't begin effe... 8-)


Klopt als een bus ik heb dit ook al echt mega vaak gedaan, daarom heb ik nu t vermoede dat er iets loos is met de rempomp. wat ik nu ga doen is ff alle o-ringen vervangen vd remklauw en mocht dat niet helpen haal ik een revisie set voor de rempomp,,

moet wel mee kunnen se 4de ach de achterrem werk wel als ee malle.


Greetszz *D
 
vandaag eindelijk zuiniger dan 1:20 gereden *O* . wel heel 1:20.33 :} heel verschil met me vorige 1:13.94 _O-
 
Mannen,

Even een paar foto's van een ritje 3 week geleden....

En...

Een twee ontzettende off-topic foto's om te verantwoorden waarom ik de laatste tijd hier niets van me heb laten horen...
Off-Topic nummer 1:
Just another day at the office, mijn werk dus.

Off-Topic nummer 2:
Just another day at sports, mijn weekendinvulling buiten motorrijden, voor meer info's
www.rattleandhum.nl. Voor de geinterresseerden, woensdag gaat ons team naar Finland voor de europees kampioenschappen, ik twijfel alleen tussen werken en motorrijden of de stoute schoenen aantrekken en mee met de twin op de bijna herfst tour.

On-Topic, Dagje crossen in Deutschland
cimg0145e.jpg

scaled.php

scaled.php


Off-topic:
cimg0173w.jpg

scaled.php
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan