Dick Mann replica

Hij is wel klein inderdaad.
Nu het chromen randje nog even zwart spuiten en de achterkant met de slijptol bewerken en klaar is kees. Net echt en helemaal origineel. De toerenteller van 600 euries is wat te veel van het goede voorlopig dus daar moet nog een oplossing voor worden bedacht.

Nu alleen nog even de bijbehorende rubberen ophangingen kopen en dan kan hij zo het dashboard in.
09-00452I.JPG
 
Deze komen niet uit een mini, die zijn dacht ik tot 100psi.
Eerlijkheidshalve moet ik bekennen niet te weten waar ze dan wel uit komen.
 
Gaatjes boren en dan monteren maar.


Ik heb voor de zekerheid beide modellen gekocht zodat de toerenteller er hoe dan ook in past.
Voor de olie-druk meter moet ik nog op zoek naar een kleiner exemplaar.
Maar wie zoekt zal vinden en na bijna 3 jaar bouwen heb ik toch al een groot deel wel gevonden *zucht*
 
Heel erg mooi, heeft de smiths teller dezelfde overbrenging als origineel (kun je de originele kabel gebruiken of moet je dit ook aanpassen)?

Kwam onlangs nog een plaatje tegen van de remklauwhouders van een CR750, ben je al verder met het maken van de rechter?

Hoe zit dat trouwens met verstevigingen in je frame aanbrengen, jij hebt stukken uit een donorframe gehaald toch? Ik ben vandaag langs de metaalmarkt geweest maar deze hebben maar 1 soort buizenstaal liggen (qua kwaliteit) weet jij welk buizenstaal ik het best kan gebruiken? Hier zit wel degelijk verschil in (naast de diameter en de dikte bijv. 25mm X 2 of 25mm X 1,5).

Groeten!
 
De originele toerenteller (een Nippon Denso) heeft een haakse overbrenging achter de teller zitten en past zonder problemen. Voor een Smiths toerenteller zal ik ook een haakse overbrenging moeten monteren en gelukkig zijn die in verschillende verhoudingen te verkrijgen. Het enige probleem is dat een Smiths toerenteller ook nogal kostbaar en zeldzaam is, en tevens niet origineel.

De rechter ophanging heb ik nog niet klaar, het goede materiaal is ondertussen wel binnen maar het ontbreekt mij aan tijd en er is een teveel aan onderdelen die nog gemaakt moeten worden.

Mijn frame heb ik niet verstevigd, het enige wat ik gedaan heb is alle benodigde bevestigings beugels erin gelast. Dit heb ik gedaan met 2mm plaatstaal. Op het gebied van verstevigen zijn de meningen nogal verdeelt wat betreft het nut hiervan en hoe het gedaan dient te worden.

Daar ik nog geen enkele kilometer met welke motor dan ook heb gemaakt ben ik waarschijnlijk de laatste die hier een nuttig oordeel over kan vellen voor wat betreft rij-eigenschappen. Jerryt kan je wel op weg helpen met het type buis wat je het beste kunt gebruiken, zelf had ik hier niet al te exotisch materiaal voor gebruikt. Toendertijd was het redelijk gewoon warm gewalst en gelast staal en daarop ga je zelf dan weer verder.
 
Laatst bewerkt:
CBF heel erg bedankt voor je mailtje.
Gister was heel erg mooi, nu lekker brak de tas inpakken en dan door naar Kenia.
Daarna is er weer volop tijd om flink te klussen en hopelijk wat geld om de rest te bestellen O-)
 
Kenia was erg mooi, nu lekker genieten van de "echte" vakantie bij huis en flink klussen maar. Uit Amerika is het volgende pakketje binnengekomen:

full


De vorige stuurdemper die ik had was net als deze niet origineel voor de CR (en had ik alweer dooverkocht) maar deze is in ieder geval origineel Honda en tijdsorigineel. Kortom beter passend bij dit project.

Uit Engeland krijg ik met een week of 2 ook een pakketje opgestuurd met daarin gietstukken voor de schakel-as. Helemaal nagegoten van een origineel dus ook weer mooier en beter dan eigen bak en braad werk.
 
Laatst bewerkt:
leuk leesvoer is het hier napoleon.
Nu zit ik met een vraag wil ook een cb750f2 gaan kopen maar daar zitten sterwielen in.
Tot wanneer of welk bouwjaar was het met gespaakte wielen?
 
Beste Tony,

Daar ben ik helaas geen expert in, wel weet ik dat de K7 in ieder geval spaakwielen met remtrommel heeft en verder in veel opzichten (maten van de achterbrug etc.) gelijk is aan de F1/F2.
De F series hebben beiden een schrijfrem in het achterwiel en de F1 heeft voor zover ik weet ook spaken.
 
ik had ergens gelezen dat een f2 de meest gebruikte basis was om een dick mann te bouwen,maar omdat er sterwielen in zitten dacht ik van niet.wil namelijk ook eentjekopen en ombouwen voor straatgebruik .
 
ik had ergens gelezen dat een f2 de meest gebruikte basis was om een dick mann te bouwen,maar omdat er sterwielen in zitten dacht ik van niet.wil namelijk ook eentjekopen en ombouwen voor straatgebruik .

omdat de f2 de minst gewilde is wordt die het meest gebruikt om te slachten, veel mensen vinden het zonde om een k te pakken

ik gebruik een f2 en een k2 O-)
 
ik had ergens gelezen dat een f2 de meest gebruikte basis was om een dick mann te bouwen,maar omdat er sterwielen in zitten dacht ik van niet.wil namelijk ook eentjekopen en ombouwen voor straatgebruik .

Gewoon doen!
Het voordeel van een F2 is dat er een "beter" blok in zit. De carburateurs en kop etc. zijn anders en geven net iets meer vermogen. Ook is de aandrijfas dubbel gelagerd en kan dus wat langer mee. Mocht je het achterwiel niets vinden dan gewoon op zoek gaan naar een K7 exemplaar en klaar is kees.
 
Uit Engeland krijg ik met een week of 2 ook een pakketje opgestuurd met daarin gietstukken voor de schakel-as. Helemaal nagegoten van een origineel dus ook weer mooier en beter dan eigen bak en braad werk.

Aankomende week gaat het pakketje eindelijk deze kant op.
Ook ben ik druk bezig geweest met de paddock-stand en de olietank.
De eerste moet nog even worden afgelast en de laatste bestaat momenteel uit piepschuim.
 

Bij deze de langbeloofde onderdelen uit Engeland, de post deed er een aardige tijd over.

De schakel stangen zijn reproducties in magnesium, maar zoals te zien valt zit er nog wel wat werk in om deze goed te krijgen. Eerst zelf gaten boren, broots maken en daarna lekker lang brootsen. Ook hoort er een stalen bus in te worden geperst, dus dat moet ook nog "even" worden gedaan. Maar als het af is heb je een zo goed als origineel onderdeel of in ieder geval volgens originele specificaties. (en super licht ook nog eens)




Ook kreeg ik vriendelijk genoeg de volgende koppelingshandel, met kabel etc. compleet opgestuurd. Wederom een replica van een originele fiets die is gekopieerd, gegoten en nabewerkt. Met alle schroeven en overige delen nieuw nagemaakt volgens specificatie.
De handel is een nieuw origineel Honda onderdeel en niet van de racer.

Voor een vriend had ik ander een onderdeel besteld en omdat ik nog niet wist of hij of ik dit onderdeel af ging nemen is de afspraak dat ik mijn vriend pijl voor interesse en mocht hij het niet willen kopen stuur ik het "gewoon" weer terug naar Engeland. Goed vertrouwen en helpende medemensen zijn er gelukkig nog, dus het was het (lange) wachten meer dan waard.
(Mocht je interesse hebben mag je via de pb -als 2e optie na mijn vriend uiteraard- vragen wat het kost en eventueel kopen)



 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan