Hornix gaat kleploos: Yamaha RD400 1977

Ben er toevallig van de week achtergekomen dat polycarbonaat idd een super stukje materiaal is. Kun je gewoon bewerken met zaag, boor of wat dan ook. Heb zelfs de platen vastgezet met 5mm popnagels zonder dat de boel rare dingen deed zoals verkleuren langs de randen of scheuren, knappen etc.

wij verkopen die plaatjes, o.a. bij Gamma; we liggen er bijna uit, iemand anders heeft het overgenomen :X

http://www.bruynzeelhomeproducts.nl/index.php?item=565&gid=118
 
op deze niet zo charmante of representatieve foto is te zien dat ik al golfjes heb als ik mijn haar nat maak. Was na een niet zo geslaagde keuring op Spa vorig jaar, motor was goedgekeurd maar,...inderdaad, getunede Sr met warme motor starten is een ding dat tegenwoordig op de "NOT list" staat...lukt gewoon niet. Kon hem dus met veel tegenzin en zweet weer naar de tent drukken.[afbeelding]

(edit) die grijns is geen grijns..is een hap naar zuurstof, was helemaal kapot daar
Pam Ronnie.......je haar danst!! *O*
Komen m'n mailtjes trouwens wel door? Verwacht nog iets van 10 antwoorden op allerlei vragen O-)
 
Zware duw geweest, ik vond het met m'n tas met slaapspullen al zwaar.
 
was het inderdaad maar levert wel een leuk verjaardagsverhaal op natuurlijk. De dag ervor was de motor omgevallen en had op wat kleine dingetjes na geen echte schade. Bij de keuring bleek de rechter clip on iets naar binnen verschoven te zijn. Er werd me opgedragen dit even te fixen waarna ik een herkeuring kon doen. Ik wist al dat warm starten niet ging dus dacht de motor naar beneden te rollen en dan een paar tikken tegen de clip on te geven en snel terug te gaan. Het keuringsgedeelte zit natuurlijk boven ergens en ik was al naar beneden gerold, proberen de motor aan de gang te krijgen maar door de compressie zonder succes, enkel een blokkerend achterwiel :( . Toch maar de motor naar boven geduwd en zeker 5 minuten met mijn hoofd boven een emmer gehangen, dacht dat ik alles eruit kon k&"tsen. Motor goedgekeurd, heuvel weer afgerold en mocht toen weer de andere kant op "naar boven" naar het kampeerterrein. Eerst met etapes van 10 meter, toen 5 en toen meter voor meter. Op het laats geholpen door wat collegacoureurs geraakte ik dan uiteindelijk boven waar net 2 van het clubje doodleuk kwamen aanlopen...even kijken waar ronald bleef, duurde wel erg lang.... Pak uit, liters water naar binnen werken en me voorgenomen nooit meer een kickstartermotor weer te kopen...laatste is dus niet gelukt. Anyway, zoals ik zei, wel een leuk verhaal voor later voor de verjaardagen of whatever
 
mmm, mooie combiteller is niet verkocht...
Dankzij Gijs Vijs Paul ben ik er ook achter waar deze teller (oa?) op hoorde:
Yamaha YR-1 (1967)
Op 2.02 minuten zie je 'm langskomen.
Mooie fiets trouwens :}
 
Vandaag de sleutelruimte een beetje gekuist. En zo kwam ik op de volgende nokkenassen van de XS400 (die ik alweer was vergeten):

DSCN3424Large.jpg~original


De linker was een gift van EvN ( :W ), de rechter bleek ik zelf nog ergens te hebben liggen, afkomstig uit het donorblok. Op beide staan de code 1M0. Volgens de data op de Duitse XS400 site zijn dit scherpe nokkenassen, goed voor wel 38 paarden. Duitse versies hadden een andere nokkenas, goed voor slechts 27 ponies. Het blok wat ik nu gebruik stamt uit een origineel NL fiets. Vraag me af welke as daarin ligt, al lijkt 27 pk me wel heel weinig....jammer dat je 'm niet even kan checken zonder gelijk de kop te moeten lichten.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de sleutelruimte een beetje gekuist. En zo kwam ik op de volgende nokkenassen van de XS400 (die ik alweer was vergeten):

[afbeelding]

De linker was een gift van EvN ( :W ), de rechter bleek ik zelf nog ergens te hebben liggen, afkomstig uit het donorblok. Op beide staan de code 1M0. Volgens de data op de Duitse XS400 site zijn dit scherpe nokkenassen, goed voor wel 38 paarden. Duitse versies hadden een andere nokkenas, goed voor slechts 27 ponies. Het blok wat ik nu gebruik stamt uit een origineel NL fiets. Vraag me af welke as daarin ligt, al lijkt 27 pk me wel heel weinig....jammer dat je 'm niet even kan checken zonder gelijk de kop te moeten lichten.

graag gedaan, je hoeft toch niet de koplete kop er af te trekken om te kijken? het is toch alleen de kleppen deksel, is wel weer een pakking inderdaad en ook wat werk.
 
graag gedaan, je hoeft toch niet de koplete kop er af te trekken om te kijken? het is toch alleen de kleppen deksel, is wel weer een pakking inderdaad en ook wat werk.
Inderdaad, alleen het deksel. Zit volgens mij niet eens een pakking tussen :?
 
Grappige retro-advertentie, clowns om een motor aan te prijzen :')
XS400 of toch 100cc meer voor nop?
x.jpg~original
 
Laatst bewerkt:
Gister bij de Raketman een Tarozzi setje aangeschaft voor de SR, met klaptrappers *O*
full
 
Vandaag een beetje aan het knippen/plakken geweest maar hier ben ik niet tevreden mee :N
full

Vind het niet lekker ogen, hoewel best mooi karton, dus ga weer een keer naar JerryT om wat beugeltjes aan het frame te laten lassen. Wordt dan mooi meegecoat zodat de Tarisso Rizotto Carpaccio Remschakelset uit Italie mooi uitkomt in het geheel. 8-)
 
De setjes die Kedo levert hebben zo ongeveer dezelfde vorm als de originele voetsteunen maar dan 180° gedraaid. Je steunen komen dan wel iets verder naar voren dan dat je nu hebt getekend maar maakt het wel wat ranker. Mocht dat niet ver genoeg zijn dan kun je misschien wat gaten boren in de schetsplaat om het geheel een wat luchtiger aanblik te geven?
 
Laatst bewerkt:
Het voordeel van een schetsplaatje aan de oude bevestigingspunten is de demping in je pedaal door de rubbers, wel prettig op dit stampertje.... Maak een schetsplaatje zoals b.v. op deze foto. Gaten boren om de vorm te accentueren of een gat met een kleinere vorm van de omtrek. Dan heb je de voldoening om iets zelf te maken. Alu plaat uit de 6000 serie (b.v. 6082 T6) is zeewaardigbestendig (pekel!), laat zich goed boren en zagen en evt. anodiseren of polijsten.
full
 
Vakwerk :}
Schakelpookje ook huisvlijt? dikker dan origineel toch?
Die bevestigingenpnten zijn er bij mij al af. Maar die kunnen best weer terugkomen :Y
 
Ha Gijske,
Dank voor de tip, ik heb echter pas een nieuwe kettinget erop en gezien mijn jaarlijkse kilometrage gaat die to 2065 mee *O*
En de xs400 heeft trouwens een 17 tands voor. Heb al een 40 tands achtertandwiel erop gezet dus hij komt al lekker van z'n plek :Y
:W
 
Gamma lasdoos uitgedremeld en veranderd in een Yamaha batterybox 8-)
full

Wordt gemonteerd op een alu plaatje en dan met rubber dempers op het frame.
Volgende stap is een bezoekje aan JerryT voor wat punten op I-en. Dan kan ik langzaamaan eens gaan denken aan het stralen&coaten van het frame.
 
Aangename verrassing na een weekje wadden, een doos met zetel :}
Nu nog een beetje vreemde kleurencombi, maar straks na de spuitbeurt.......
DSCN3435Large.jpg~original

Ramon, thanx mate :} :} :} :}
 
Laatst bewerkt:
Aangename verrassing na een weekje wadden, een doos met zetel :}
Nu nog een beetje vreemde kleurencombi, maar straks na de spuitbeurt.......
[afbeelding]
Ramon, thanx mate :} :} :} :}


Ziet er superclean uit!En het hele subframe in beeld! *O* *O* *O*

Wat voor demperje komt er op?Megafoon? :+
 
Laatst bewerkt:
Nope, geen megafoon. Heb net zo'n goeie band met de buren O-)
Demper is van het type waar ik nu even niet op kan komen, komt ongeveer tot aan de achteras. Hier zie je 'm. Plaatje van een achtervolgingsscene in de achtertuin.
full

Heb het al een tijd niet meer geroepen, maar het is nu Hertog Jan tijd :W
maakt de Voice nog enigszins dragelijk :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan