CBR eigen verklaring

1985H

Die hard MF'er
18 jun 2011
367
0
Eelde
dag allemaal!

ik zit een beetje in de knoei met het CBR. iedereen moet een eigen verklaring invullen of je wel of niet gezond bent om te rijden. nu heb ik in 1989 een operatie aan mijn oog spiertjes gehad omdat ik een lui oog had. scheel zeg maar. alles goed afgerond en mijn zicht is verder super. ik draag geen bril of lenzen en ben al 7 jaar in het bezit van mijn auto rijbewijs.

destijds met rijbewijs B had ik ook ingevuld dat ik geopereerd was en dat was met een simpele doktersverklaring afgehandeld binnen een week.

ik dacht doe nu het zelfde. en de huisarts dacht ook ik doe weer het zelfde. na 3 week een brief, onvoldoende informatie. dokter weer opnieuw opgestuurd en wederom na 2 week en een aantal telefoontjes niet goedgekeurd. ik moet een visus waarde door geven. Waarom? ik ben toch niet aan mijn oog zelf geopereerd? en als ik slechte ogen heb, dan mag ik toch ook niet autorijden? en had ik toch wel een bril of lenzen?

in middels 6 week verder.. visus controle gedaan en wederom opgestuurd. en gelijk maar ff naar het cbr gebeld of het nu ok is. Omdat ik klaar ben om mijn laatste examen te gaan doen. krijg ik een of andere chagrijnige troel aan de telefoon dat mijn brief klaar ligt en nog gecontroleerd moet worden. ik zeg waarom? mijn visus waarden staan er op. 1.0 en dat lijkt me uitstekend.. wat moet er gecontroleerd worden? kunt u me dan terug bellen zodat ik zo snel mogelijk m'n examen kan aanvragen. nou dat kan nog wel 4 week duren voordat we je aanvraag gecontroleerd hebben! ik zeg; je*us dat meen je niet. u ziet nu toch wat mijn waarden zijn.. ik vind dit wel wat amateuristisch. zegt mevrouw, ja meneer een totale aanvraag kan wel 4 maand in beslag nemen. toen werd ik zelf ook wat chagrijnig en hangt mevrouw zo maar de telefoon op zonder mij m'n verhaal verder af te laten maken.

ik begrijp echt wel dat er meerdere aanvragen zijn maar kom op! zo iets hoeft toch geen 4 maand te duren!? ik heb het AVB en theorie al op zak en zit nu gewoon al 6 week en misschien straks wel 4 maand te wachten tot ze geconstateerd hebben dat er op mijn formulier visus waarde 1.0 staat..

zoals jullie merken zit hier nu ff heel veel frustratie. het lucht ook wel een beetje op hier m'n ervaring kwijt te kunnen. hebben jullie hier misschien ervaring mee en eventuele tips?

alvast van mijn kant een tip voor iedereen die wil beginnen met zijn of haar rijbewijs en nog niet bekend staat bij het CBR. vul gewoon in dat je niks mankeert. scheelt je een hoop stress. en komen ze er achteraf mee, gewoon een smoesje; oh ik wist niet dat mijn kwestie daar ook onder viel.
 
Laatst bewerkt:
Regelmatig bellen en emailen en om spoed vragen, wegens omstandigheden. En achteraf een klacht indienen voor die vrouw wegens slechte behandeling. Helaas verder geen ervaring of tips, maar stalken lijkt vaker wel te werken.
 
Maximale doorlooptijd van de behandeling van een dossier is inderdaad 4 maanden: http://cbr.nl/4404.pp (redirect)

Verder is het inderdaad vervelend bij het CBR dat als je bij de eigen verklaring aangeeft dat je iets hebt dat je meestal een langlopend proces in gaat voordat je eindelijk te horen krijgt dat je je rijbewijs mag halen/houden. Zie ook het jaarverslag van het CBR op de website.
 
alvast van mijn kant een tip voor iedereen die wil beginnen met zijn of haar rijbewijs en nog niet bekend staat bij het CBR. vul gewoon in dat je niks mankeert. scheelt je een hoop stress. en komen ze er achteraf mee, gewoon een smoesje; oh ik wist niet dat mijn kwestie daar ook onder viel.

Begrijp dat het frustrerend kan zijn.
Bij het CBR zijn ze niet meer de makkelijkste.
Toch raad ik af om te sjoemelen met de eigen verklaring.
Niet dat zoiets ooit boven tafel hoeft te komen natuurlijk.

Maar: als er iets gebeurd met als oorzaak, het verzwegen 'gebrek' kan men er achter komen dat de eigen verklaring destijds niet naar waarheid is ingevuld en het examen is afgenomen op grond van een leugen.
Dat maakt het rijbewijs in één klap ongeldig.......
 
Laatst bewerkt:
het is alleen zo jammer dat als je wel de waarheid spreekt, het je dan HEEL moeilijk gemaakt word om je rijbewijs nog een beetje vlot te halen...

ik ken mensen die wel hebben gelogen en ik zou het denk ik ook doen als ik ergens een ja inplaats van een nee zou moeten invullen... maarja, dat ben ik :)
je kunt altijd nog zeggen dat je de vraag niet had begrepen :P

nee, foei foei, liegen mag niet O-)
 
Begrijp dat het frustrerend kan zijn.
Bij het CBR zijn ze niet meer de makkelijkste.
Toch raad ik af om te sjoemelen met de eigen verklaring.
Niet dat zoiets ooit boven tafel hoeft te komen natuurlijk.

Maar: als er iets gebeurd met als oorzaak, het verzwegen 'gebrek' kan men er achter komen dat de eigen verklaring destijds niet naar waarheid is ingevuld en het examen is afgenomen op grond van een leugen.
Dat maakt het rijbewijs in één klap ongeldig.
......
Tja, het ligt er aan. Als je blind bent aan één oog, weet je als het goed is ook donders goed dat je een te grote dode hoek hebt om te gaan motorrijden.
Bij het geval van TS kun je echter beter 'nee' invullen. Hij heeft er immers geen hinder meer aan. Ook zal niemand in je medisch dossier gaan kijken en moeilijk doen over een goed afgeronde operatie van twintig jaar geleden, mocht je toch ergens tegenaan knallen.
 
Dit soort organisaties zijn altijd heel gevaarlijk je hebt geen keuze en moet dus wel zaken met ze doen, dit weten ze en daarom kunnen ze je behandelen op de meest schofterige manier zonder in de problemen te komen aangezien ze alleenrecht hebben.

Ik kies altijd voor de miste weerstand, tot nu toe ging dat altijd goed
 
Dit soort organisaties zijn altijd heel gevaarlijk je hebt geen keuze en moet dus wel zaken met ze doen, dit weten ze en daarom kunnen ze je behandelen op de meest schofterige manier zonder in de problemen te komen aangezien ze alleenrecht hebben.

Ik kies altijd voor de miste weerstand, tot nu toe ging dat altijd goed

helaas is dit heel vaak zo ja

als je kunt langsgaan zou ik dat doen, dan is ophangen strafbaar :+
 
Tja, het ligt er aan. Als je blind bent aan één oog, weet je als het goed is ook donders goed dat je een te grote dode hoek hebt om te gaan motorrijden.
Bij het geval van TS kun je echter beter 'nee' invullen. Hij heeft er immers geen hinder meer aan. Ook zal niemand in je medisch dossier gaan kijken en moeilijk doen over een goed afgeronde operatie van twintig jaar geleden, mocht je toch ergens tegenaan knallen.

Heb je gelijk in en in het geval van TS heb ik daar ook geen problemen mee.
Maar ik zou het niet meteen iedereen aanraden ;)
Bij TS is het ook tijdig ontdekt (3e levensjaar)

Kinderen bij wie het na hun 8e jaar ontdekt wordt kunnen hier niet meer van herstellen en houden een lui oog.
Op zich kun je daar best mee rijden zolang je je realiseert dat je een probleem hebt met diepte zien.
 
Tja, het ligt er aan. Als je blind bent aan één oog, weet je als het goed is ook donders goed dat je een te grote dode hoek hebt om te gaan motorrijden.
Tnx :W


Heb er geen last van btw, maar je weet duidelijk waar je het over hebt :) Gek genoeg heb ik destijds 'ja' gezegd en was met 2 weken klaar.
 
Laatst bewerkt:
Kom Ts , breng je vriendin of vriend mee dan kunnen we met z'n drieen onder vier ogen praten.

Welkom bij de club, ik heb hetzelfde euvel gehad, maar onthoud , met stroop vang je meer.
Bij mij vond mijn examinator voor mijn auto rijbewijs dat ik te overdreven keek over mijn linker schouder, dus ik hem uitgelegd dat ik anders niks zie, en gelijk gevraagd of ze met het extra geld van het medisch examen uit eten geweest waren ( en nog een paar andere dingetjes toegevoegd),
je raad het al gezakt , ruzie en het herexamen de zelfde vent, dus weer gezakt

Je kan er heel goed mee rijden alleen snelle bochten is moeilijker inschatten door het niet zien van diepte.

Ik hoop dat het snel geregeld word en ik begrijp je frustratie maar dat ben je snel vergeten als je dat roze papiertje ( jaja die pas ) op zak hebt.

Succes

(edit) en nee voor mijn motor rijbewijs heb ik het niet opnieuw gemeld
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dezelfde operatie ondergaan en nee ingevuld, mede dankzij de slechte reputatie die het CBR heeft opgebouwd met die onzin. Ik heb er absoluut geen last van dus het zal geen probleem worden.
Verder hoop ik dat ze het snel afhandelen zodat je binnenkort op examen mag.
 
ik heb het ook gehad (vanwege andere oorzaak) maar werd op een gegeven moment gebeld door de arts van het CBR met wat aanvullende vragen en dat ging wel snel.

misschien kun jij ook die arts aan de lijn krijgen.

succes!! hoop dat het toch wat sneller kan!
 
Ik vraag me ook af hoe reeel het is om bij een eenzijdig oogprobleem je wel goed te keuren voor rijbewijs B maar voor rijbewijs A een nieuwe keuring te wensen.
De TS kijkt wel met beide ogen, begrijp ik? Maar zelfs wanneer je maar 1 oog hebt is de handicap in zelfde mate relevant voor je A als voor je B, denk ik. Dus waarom dan die herkeuring?
 
Ik vraag me ook af hoe reeel het is om bij een eenzijdig oogprobleem je wel goed te keuren voor rijbewijs B maar voor rijbewijs A een nieuwe keuring te wensen.
De TS kijkt wel met beide ogen, begrijp ik? Maar zelfs wanneer je maar 1 oog hebt is de handicap in zelfde mate relevant voor je A als voor je B, denk ik. Dus waarom dan die herkeuring?


De beste baangarantie die je kunt krijgen is gewoon heel veel werk creëren.
en aangezien het CBR regelmatig onder vuur ligt over zijn functioneren, moet je vooral aantonen, dat je heel nuttig werk verricht. (Er werd nog niet zo lang geleden immers nog door de politiek gedreigd het CBR te sluiten) Helaas zullen ze wel worden afgerekend op kwantiteit en niet op kwaliteit. -O-
 
De beste baangarantie die je kunt krijgen is gewoon heel veel werk creëren.
en aangezien het CBR regelmatig onder vuur ligt over zijn functioneren, moet je vooral aantonen, dat je heel nuttig werk verricht. (Er werd nog niet zo lang geleden immers nog door de politiek gedreigd het CBR te sluiten) Helaas zullen ze wel worden afgerekend op kwantiteit en niet op kwaliteit. -O-

Helaas ben ik het nog met je eens ook!
Nothing personal
 
De beste baangarantie die je kunt krijgen is gewoon heel veel werk creëren.
en aangezien het CBR regelmatig onder vuur ligt over zijn functioneren, moet je vooral aantonen, dat je heel nuttig werk verricht. (Er werd nog niet zo lang geleden immers nog door de politiek gedreigd het CBR te sluiten) Helaas zullen ze wel worden afgerekend op kwantiteit en niet op kwaliteit. -O-

Helaas zijn ze al gered. Omdat ze "voldoende verbetering hebben laten zien"... -O-
 
Tijd dus om de politiek te overspoelen met berichten over dit soort toestanden.
 
het ergste is die machteloosheid..je kan alleen maar afwachten en blijven bellen maar dan wordt je ook niet geholpen.

heel irritant voor je dit
 
Tnx :W


Heb er geen last van btw, maar je weet duidelijk waar je het over hebt :) Gek genoeg heb ik destijds 'ja' gezegd en was met 2 weken klaar.
Alsjeblieft. :+

Maar je snapt wel wat ik bedoel, neem ik aan.

En natuurlijk raad ik de meeste mensen ook niet aan om die lijst niet naar waarheid in te vullen. Ik vind echter wel dat als je weet dat je er toch mee mag rijden, dat je dan beter gewoon al die rompslomp kunt vermijden.
 
Bij mij heeft het gehele traject zelfs meer dan een half jaar geduurd dus je hebt nog geluk. Maar goed het is inderdaad waardeloos.
 
Het zijn gewoon een stelletje klaplopers bij het CBR. Oplichters eerste klas.
Nu ik dit weer zo lees kan je idd beter liegen tijdens het invullen dan eerlijk zijn want daar word je in dit geval niet beter van.
Heb ook een redelijke discussie gehad bij het halen van mijn autorijbewijs. Reed een straat in wat eenrichting bleek te zijn maar het verkeerdsbord zat niet op de paal er stond dus alleen een paal op straat en ik reed de straat in. Maar nee de examinator vond dit geen reden want ik had het kunnen zien aan de auto's die in de straat geparkeerd stonden want die stonden allemaal met de neus in dezelfde richting.
Ik geef je 1 tip. Je kan het best vriendelijk blijven anders word je helemaal niet meer geholpen door die mensenn daar
 
Dit soort processen mogen eenvoudigweg geen 4 maanden duren. Het CBR is een zelfstandig orgaan, maar door gebrek aan concurrentie zit er geen enkel prikkel in dit soort zaken te verbeteren. De politiek heeft ook al weer zwakke knieën en vindt een kleine verbetering al weer reden genoeg om de gewone burger nog vele jaren last te laten houden van een verziekte organisatie. Aanzwengelen bij de nationale ombudsman.
 
dag allemaal!

ik zit een beetje in de knoei met het CBR. iedereen moet een eigen verklaring invullen of je wel of niet gezond bent om te rijden. nu heb ik in 1989 een operatie aan mijn oog spiertjes gehad omdat ik een lui oog had. scheel zeg maar. alles goed afgerond en mijn zicht is verder super. ik draag geen bril of lenzen en ben al 7 jaar in het bezit van mijn auto rijbewijs.

destijds met rijbewijs B had ik ook ingevuld dat ik geopereerd was en dat was met een simpele doktersverklaring afgehandeld binnen een week.

ik dacht doe nu het zelfde. en de huisarts dacht ook ik doe weer het zelfde. na 3 week een brief, onvoldoende informatie. dokter weer opnieuw opgestuurd en wederom na 2 week en een aantal telefoontjes niet goedgekeurd. ik moet een visus waarde door geven. Waarom? ik ben toch niet aan mijn oog zelf geopereerd? en als ik slechte ogen heb, dan mag ik toch ook niet autorijden? en had ik toch wel een bril of lenzen?

in middels 6 week verder.. visus controle gedaan en wederom opgestuurd. en gelijk maar ff naar het cbr gebeld of het nu ok is. Omdat ik klaar ben om mijn laatste examen te gaan doen. krijg ik een of andere chagrijnige troel aan de telefoon dat mijn brief klaar ligt en nog gecontroleerd moet worden. ik zeg waarom? mijn visus waarden staan er op. 1.0 en dat lijkt me uitstekend.. wat moet er gecontroleerd worden? kunt u me dan terug bellen zodat ik zo snel mogelijk m'n examen kan aanvragen. nou dat kan nog wel 4 week duren voordat we je aanvraag gecontroleerd hebben! ik zeg; je*us dat meen je niet. u ziet nu toch wat mijn waarden zijn.. ik vind dit wel wat amateuristisch. zegt mevrouw, ja meneer een totale aanvraag kan wel 4 maand in beslag nemen. toen werd ik zelf ook wat chagrijnig en hangt mevrouw zo maar de telefoon op zonder mij m'n verhaal verder af te laten maken.

ik begrijp echt wel dat er meerdere aanvragen zijn maar kom op! zo iets hoeft toch geen 4 maand te duren!? ik heb het AVB en theorie al op zak en zit nu gewoon al 6 week en misschien straks wel 4 maand te wachten tot ze geconstateerd hebben dat er op mijn formulier visus waarde 1.0 staat..

zoals jullie merken zit hier nu ff heel veel frustratie. het lucht ook wel een beetje op hier m'n ervaring kwijt te kunnen. hebben jullie hier misschien ervaring mee en eventuele tips?

alvast van mijn kant een tip voor iedereen die wil beginnen met zijn of haar rijbewijs en nog niet bekend staat bij het CBR. vul gewoon in dat je niks mankeert. scheelt je een hoop stress. en komen ze er achteraf mee, gewoon een smoesje; oh ik wist niet dat mijn kwestie daar ook onder viel.



komt me bekend voor;


ik heb lichte ADHD; je voelt hem al aankomen.... maar het is de rustige versie ADD.


Ergens op het CBR-form. moest je invullen of je weleens medicatie enz had gebruikt en waarvoor :o
Mijn recept was af en toe Ritalin voor de ADD, en ik heb dit netjes gekruist/aangegeven....

stom!! |( |( |(

nooit doen als het niet nodig is..., :N
je gaat een hele mallemolen in, doktersonderzoek die moet uitwijzen of je wel "gezond" genoeg bent om aan het verkeer te kunnen deelnemen, en geeft deze uitslag door aan het CBR.

dit gaat door totaan dat je opgegeven moment zou moeten afrijden bij een speciale afdeling van het CBR..... -O- -O- en dat duurt lang jongen...... :$ -O- -O-


ik heb dit probleem getackled; *O* })
door te zeggen dat m'n moeder altijd zei dat ik ADHD zou hebben en dat zij me beïnvloed heeft, en maar een beetje raaskalde... _O- :P }) :z

[ik hou van het mens hoor , maar toen ff minder omdat zij tegen die dokter nog een keer bevestigde dat ik het had....... |( |( |( |( ]

de beste man geloofde me gelukkig, en speciaal onderzoek werdt gestopt....
ik was wel gelijk 3 mnd verder om "gewoon" af te rijden.... :') :') '(
 
Voor het belgisch rijbewijs moet je ook zoiets invullen. Heb hetzelfde als jou (geopereerd geweest aan lui oog, helaas heeft het niet mogen baten), maar heb neen ingevuld. Met een lui oog ben je naar mijn mening gezond om te rijden. En aangezien er nog geen enkele arts mij het tegendeel gezegd heeft.. :)

Dus in het vervolg 'nee' invullen. Kan me niet voorstellen dat zoiets later tegen je gebruikt zal worden.
Ben je natuurlijk nu niets mee..
 
Terug
Bovenaan Onderaan