zadels

nopper

MF veteraan
11 jun 2004
3.192
10
meerhout
Omdat het clubje van de zelfbouwers meestal hier rondhangt wil ik zelf ook een paar van knutselprojectjes tonen :

Dit zadeltje heb ik zonet afgewerkt.
full
 
En dit was er eentje voor mijn eigen motor. ook de seatcover is volledig naar eigen model gemaakt. Eerst in schuim het model gemaakt, dan een gipsen mal gemaakt, dan met polyester de seatcover gemaakt.
full
 
Mooi.

Heb je ook een beetje het proces op foto? Wil wel eens weten hoe je hier aan begint. :Y
 
Ziet er goed uit Nopper,mss moet je eens een zadeltje voor mijn Muz maken.
 
Ik ben altijd zo gedreven bezig dat ik niet de moeite neem om foto's te nemen van work in progress

Mahaaaaarrrr, hb er toch eentje gevonden van het zadel van de XJR. Hier was ik bezig met wat ik het 'beeldhouwen' noem. Het model zagen in het zadel en proberen het zo strak en vloeiend mogelijk te maken.
En bovendien moet het ook nog eens goed zitten.
full
 
Voor dit zadel heb ik voor de bovenste laag een gesloten cel-schuim gebruikt. Dat is heel erg schokabsorberend en neemt ook bij geringe dikte goed de vorm van het lichaam over.

Vervolgens heb ik het achterste gedeelte overspannen met een stuk soepel kunstleder. Hiervan heb ik dan een 'oversized' gipsen mal gemaakt.
full
 
ziet er erg erg strak uit!!!! :} ik heb ook nog een zadel nodig *D sugesties?

wil graag een beetje corbin achtige styl messchien heb jij er zin in?


:+






full
 
Geen probleem om te maken hoor. Je mag me altijd een PB doen. Misschien kan ik wel wat voor je (jullie) betekenen.

Probleem met corbin is dat de dekjes gelijmd worden in de kuil, daar waar je kont zit. Door verhitten (zon) en weer afkoelen komt die lijm los. Na enkele jaren ziet het er niet meer uit.

Ik los dat anders op. Ik naai een metalen beugel bij in het kunstleder. Dat wordt dan met touwtjes naar omlaag getrokken. Dat komt nooit los.

Bij de XJR-zadel zie je misschien wel wat ik bedoel.
 
top! komt helemaal goed hoor ik. laat je het weten als ik zover ben (kan je het schuim helemaal opnieuw opbouwen? heb het oude nog maar is wel oud)

thnx lex
 
Hello,
Is inderdaad voor je vader! Morgen haalt hij het op. Ik hoop dat hij er blij mee is. Leuk trouwens dat je mijn gegevens al die tijd hebt bijgehouden. Thanks

moest die dag bij hem zijn en kzeg ha schoon zadel , hoe zegt hij heb je dat al gezien dan _O-

direkt zijn mail open _O-

je moest is weten hoe groot mijn adresbestand is en men favo's voor spullen voor de moto weet overal waar ik moet zijn

heb binnenkort nog een zadel voor je van men hyper , das eigenlijk te zacht moet is harder worden
 
Terug
Bovenaan Onderaan