Hornix gaat kleploos: Yamaha RD400 1977

ik vind persoonlijk de duc niet zo erg mooi maar dit vind ik wel mooi.
http://www.sr500club.org/files/gallery/2/yamaha_sr500_street_tracker.jpg
 
Zojuist bij Triaatje een SR frame opgehaald. De bedoeling is dit als basis te gebruiken voor een heel basic racertje om misschien in de toekomst de heer Ronald P. van wat gezelschap te kunnen voorzien op het circuit van Spa.


_O- _O- _O- _O- misschien? Noem me één reden om het niet te doen _O- _O- _O- _O-Zal zodra ik de inschrijvinsformulieren weer binnen heb ze voor je invullen en opsturen, zo ben ik dan ook wel weer.

Hebt mail trouwens, heb her en der nog wat liggen wat SR gerelateerd is.
 
Laatst bewerkt:
Ohoh....zie ik daar een deadline verschijnen?? Ik voel de druk toenemen 8-)
Wanneer maak je de teamkleuren bekend?
 
Ohoh....zie ik daar een deadline verschijnen?? Ik voel de druk toenemen 8-)
Wanneer maak je de teamkleuren bekend?

Helaas, voor "ons" team hebben we een ledenstop, past gewoon niet meer in de tent. Maar zal eens vragen of ik uitgeleend kan worden aan andere teams, doen ze in de profivoetballerij ook, zal dan ook een kleurenschema bekendmaken
 
Fraai is dat :(
Nah, dan ga ik wel solo :P

Vandaag was het een prima dagje om een klusje te doen wat ik eigenlijk steeds maar voor me uitschoof: het coaten der tank. Hoewel het een nieuwe tank is van 40 jaar oud is er toch aan gelast om hem passend te krijgen. Na een ontvetsessie met benzine heb ik er twee lagen coat in aangebracht. Eigenlijk een klusje van niks, maar wel iets om vóór het spuiten te doen want een vlek is zo gemaakt. Tank is nu helemaal glimmend van binnen en staat uit te wasemen.

Ook nog een alu plaatje gemaakt voor onder de accubox. Wordt met rubber dempertjes aan het frame gebout. Pas op MP nog een oude sticker gevonden voor de eerste km's *D

full
 
hey Hornix, ken je dit zaakje? www.short-cut.nl maakt erg gave dingen als je het mij vraagt (alleen niet origineel) :o
 
Doe je best, een hint: Henry Ford zou de framekleur verzonnen kunnen hebben :P
@Dilbert: staan inderdaad leuke projecten tussen, al ben ik meer van de kroegracers.
 
dan ben ik bang dat ie zwart word ,wat wel mooi is !
anders is wit de enige andere optie . van zilver komt het blok niet uit en donkere tint blauw word goedkoop .heb ik gelijk?
 
You're right *O*
Ga maar op mijn kosten een biertje pakken uit de koelkast *D
 
ik heb wit tussendoor eens in de soep gehad voor t frame. Was inderdaad niets, dat werd een beetje teveel van t goede. Zwart is echt het beste, hoewel een donkergrijs frame met zwart blok ook wel wat had.
 
Well shave my head and call me Santa...... :?

Zag deze op MP staan en heb gelijk toegeslagen :Y




SR blok erin en knallen met dat apparaat :P
 
Laatst bewerkt:
Wat is dat voor frame? In ieder geval een mooie basis vor een Spa fietsje
 
Eigenbouwframe van een meneer die Sound Of Singles racers bouwt heb ik begrepen.
Heeft heeft destijds deze voor zichzelf gemaakt voor op straat.
Helemaal compleet rijwielgedeelte met verlichting etc, gekieteld blok erin en knallen maar.
(wel te modern voor spa denk ik).
 
Nou, dat gaat natuurlijk met elk blok hard lopen!!! })

Topkuip van Ducati en nog rood bovendien...... :+


;)
 
Het was eigenlijk die dikke raid waar ik het eerst op viel :o :P
Het ding is helemaal compleet op blok en carb na. Electra, verlichting, alles zit erop. Meccanostukken om blok te monteren ook.
Ingebouwde topkoffer 8-)
Lijkt me echt kicken om bij de motorzaak naar je "racer" te lopen en 'm vervolgens aan te kicken (2xwoordwaarde).
 
Laatst bewerkt:
(wel te modern voor spa denk ik).

Als je hem in de stijl van de jaren zeventig opbouwd is dat helemaal geen probleem denk ik. Zeker bij zoiets, ze kunnen nooit nagaan wanneer het frame echt is gebouwd.
Ik zou zeggen doe veel inspiratie op van foto's van racers uit die tijd en aan de hand daarvan een mooie motor bouwen. zit er eigenlijk kenteken bij of niet?
P.s. je hebt toch nog een set wielen van je xs over, die kan je er ook inbouwen om hem wat tijds getrouwer te maken
 
Als je hem in de stijl van de jaren zeventig opbouwd is dat helemaal geen probleem denk ik. Zeker bij zoiets, ze kunnen nooit nagaan wanneer het frame echt is gebouwd.
Ik zou zeggen doe veel inspiratie op van foto's van racers uit die tijd en aan de hand daarvan een mooie motor bouwen. zit er eigenlijk kenteken bij of niet?
P.s. je hebt toch nog een set wielen van je xs over, die kan je er ook inbouwen om hem wat tijds getrouwer te maken
Die wielen.....nah, weet het niet. Zowiezo gaan de XS wielen naar Rocket, die heeft er een mooie bestemming voor. En aangezien dat rooie gevaar best bullig is moet daar ook wel wat breder rubber onder. Eerst dat ding maar eens ophalen en wegzetten, SR #1 moet eerst af :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof niet dat Spa een probleem zal zijn gezien de andere high tech SR die afgelopen keer mee reed ook werd toegelaten. Hartelijk gefeliciteerd met de aankoop, nee ben absoluut niet jaloers, misschien een klein beetje dan of om eerlijk te zijn toch wel. Wat ik dan wel zeker weet is dat je een verdullemerd goede smoes moet hebben om niet aan de bikers classics mee te doen in 2013...dus :Y
full
 
Laatst bewerkt:
Nog steeds vriendjes??
full

Da's potdikke ook een mooi ding hierboven zeg :Y
En die fiets, het was een lucky shot zeg maar. Tussen ontdekken op MP en de koop zat ongeveer 48 minuten. :o
Heb intussen een kar geregeld en ga zaterdag met boerman de fiets halen. Dit topic blijft dus nog wel ff open....
 
Laatst bewerkt:
tuurlijk gekkerd :$ , hoef maar 8 meter naar mijn schuurdeur te lopen en een blik om de hoek te werpen om mezelf te overtuigen dat ik er toch geen ruimte, tijd en investeringsruimte voor heb met de racer in wording en de triton maar niettemin is het een erg leuk speelgoed natuurlijk..dat blokje heb je nog wel nodig neem ik aan?
 
Laatst bewerkt:
Sodeju, jij gaat lekker zo !
Even een vraagje over een SR blok in het algemeen.
Is dat een blok alleen voor de SR's , of hangt ie ook in andere motoren ?
Of maak dat blok toevallig gebruik van delen van een ander motorblok, of andersom ?
Waarom ik dit weten wil ?
Omdat ik het een prachtblok vindt, en hem graag zou gebruiken in een volgend project.
Maar wil er absoluut geen complete, "dure" SR voor kopen, vandaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan