CBR eigen verklaring

ik heb afgelopen vrijdag de RDW weer gebeld. voor de verandering een vrolijke dame aan de telefoon. ze klonk redelijk jong, ik denk dat, dat de reden is ;) maar ze kon me vertellen dat mijn verklaring onderweg is en dat ik geschikt bevonden ben voor het besturen zonder beperkingen! :D eindelijk :) Ik was werkelijk als een kind zo blij. op naar m'n eindexamen!
kijk goed nieuws dus! Dacht dat dr alleen maar irri mensen bij het cbr werkten;) succes met je eindexamen!
 
haha dat dacht ik ook! 1 december heb ik examen in assen kijk er nu al naar uit :) Daarna op zoek naar een leuke brommert :]
 
Laatst bewerkt:
fijn dat er to ch ook aardige mensen werken bij het CBR. MOet eerlijk zeggen dat mijn ervaringen niet echt positief zijn .
Zit me nu voor te bereiden om een klacht in te dienen via de nationale ombudsman. Denk niet dat het v erder komt maar misschien ben ik dan wel mn frustraties kwijt. Bah vervelende instelling, jammer dat ik het moet zeggen
Succes met afrijden.
Groetjes Ida
 
Ik heb ook nare ervaringen met die toko, Het lijkt dat een voorwaarde is om daar te mogen solliciteren, dat je ouders broer en zus moeten zijn..
 
fijn dat er to ch ook aardige mensen werken bij het CBR. MOet eerlijk zeggen dat mijn ervaringen niet echt positief zijn .
Zit me nu voor te bereiden om een klacht in te dienen via de nationale ombudsman. Denk niet dat het v erder komt maar misschien ben ik dan wel mn frustraties kwijt. Bah vervelende instelling, jammer dat ik het moet zeggen
Succes met afrijden.
Groetjes Ida

Wat is er gebeurd dan? Want je hebt je rijbewijs al binnen, zag ik?
 
ben gezakt bij het rijden op de weg. Situatie: er reed een instructeur mee die mij niet kende, dus onbevooroordeeld. Lekker gereden voor mijn gevoel. Na afloop zaten de heren een kwartier in de auto te praten. Kwam stoom uit de oren van de instructeur. Helaas gezakt, zou niet besluitvaardig genoeg zijn. Volgens de instructeur was ik al gezakt bij het starten van de motor. Hij hoorde van de examinator de hele rit door opmerkingen van : wat doet ze nu, waar is ze nu mee bezig. ERg onplezierig. Volgens de instructeur was het een prima rit en niks op aan te merken. Heb een klacht ingediend bij CBR, wordt ook allemaal wel netjes behandeld. Hoorzitting gehad, op de dag waarop ik opnieuw examen heb gedaan, ditmaal geslaagd, maar cbr staat achter het personeel, klacht ongegrond. Kon wel uit het bericht lezen dat ze het niet helemaal met de gang van zaken eens waren maar verder kwam het ook niet. Fijn voor de examinator natuurlijk dat ze achter hem staan maar vreemd dat het verhaal van een (onbevooroordeelde) instructeur die tenslotte ook als doel heeft dat de mensen veilig op de weg komen, totaal wordt weggeschoven. Je zou zeggen jammer dat er geen opnames worden gemaakt van een examen !!! Heb mn papiertje inderdaad wel maar vind dit wel frustrerend. En ben zeker besluitvaardig genoeg !!!!
 
voor het examen ook al problemen gehad met het aanvragen. Was net gekeurd voor mn vrachtwagen, Ben brildragend. Moest er volgens hun eerst een verklaring worden ingevuld door een arts.....vreemd vreemd. Aanvragen heeft daar toch niks mee te maken. Rijschool had kort daarvoor eenzelfde probleem gehad. Wel opgelost maar geeft zon irritatie toch :)
 
Als je een NEE hebt ingevuld op je eigen verklaring of als je ooit eerder gekeurd bent, sta je geregistreerd bij het CBR en laat het reserveringssysteem van CBR niet toe dat de rijschool een examen voor je reserveert. Dat kan pas als je verklaring van geschiktheid is afgegeven.
Dat betekent dus dat als je ooit voor je rijbewijs voor vrachtwagen of bus bent opgegaan, je hier ook tegenaan loopt, ookal ben je kerngezond. Die registratie raak je nu eenmaal nooit meer kwijt...
 
snap het allemaal wel, t vreemde was wel dat ik al was gekeurd voor mn vrachtwagen, dus niks aan de hand. Bij de 1e keer aanvragen voor examen was er ook niks aan de hand, kreeg gewoon een datum. Heb die af moeten zeggen wegens het overlijden van mijn moeder. Toen ik daarna opnieuw aanvroeg kwamen de problemen :( Dus je begrijpt dat ik niet zo positief ben over het CBR
 
Als je een NEE hebt ingevuld op je eigen verklaring of als je ooit eerder gekeurd bent, sta je geregistreerd bij het CBR en laat het reserveringssysteem van CBR niet toe dat de rijschool een examen voor je reserveert. Dat kan pas als je verklaring van geschiktheid is afgegeven.
Dat betekent dus dat als je ooit voor je rijbewijs voor vrachtwagen of bus bent opgegaan, je hier ook tegenaan loopt, ookal ben je kerngezond. Die registratie raak je nu eenmaal nooit meer kwijt...

Volgens mij moet het juist een JA zijn, maar ik kan het mis hebben.
 
snap het allemaal wel, t vreemde was wel dat ik al was gekeurd voor mn vrachtwagen, dus niks aan de hand. Bij de 1e keer aanvragen voor examen was er ook niks aan de hand, kreeg gewoon een datum. Heb die af moeten zeggen wegens het overlijden van mijn moeder. Toen ik daarna opnieuw aanvroeg kwamen de problemen :( Dus je begrijpt dat ik niet zo positief ben over het CBR

Zo'n keuring is een jaar geldig. (ik weet het....ik was net voor de verlenging van mijn B gekeurd en dat was met mijn motorexamen 1,5 jaar geleden, dus kon ik ook weer opnieuw... |( ) Mogelijk was je eerste examen binnen een jaar na die keuring en je tweede examen na dat jaar?
 
Je zou zeggen jammer dat er geen opnames worden gemaakt van een examen

nu je dat zegt, eigenlijk helemaal geen slecht idee! een camera in het midden te hoogte van de bijrijders achterin. als men niet eens is met het besluit kan je het altijd terugzien. werkt voor zowel motor als auto lijkt me! heb je tenminste echt een poot om op te staan achteraf.
 
Ik heb er absoluut geen last van dus het zal geen probleem worden.

There yah go. Gewoon gezond verstand gebruiken. CBR heeft dat regeltje niet voor niets verzonnen. Er zal gerust ooit eens iemand geweest zijn met een flinke hartafwijking o.i.d. die uitgerekend tijdens het besturen van een vrachtwagen ofzo hieraan bezweek met een hoop gelazer tot gevolg.

Om dat soort ellende voor te zijn worden dit soort regels bedacht. Dat mensen ooit eens iets hebben laten opereren wat compleet hersteld is en waarvan niet verwacht hoeft te worden dat de kwaal ooit weer terugkeerd is zo'n regel nooit bedoeld. Maar helaas ben je als je eerlijk bent wel genoodzaakt het te melden met alle gevolgen van dien.

Dus in zo'n geval, gewoon je gezond verstand gebruiken en alles okay invullen.

[me="Maxim7s"]rijdt al jaren rond met een houten poot zonder gezeik[/me]














:+
 
Afgelopen 23 februari heb ik op mijn werk een ongelukje gehad waarbij ik aan mijn linkeroog blind ben geworden.
Daar ik vreselijk graag motor wil rijden heb ik ook mijn eigen verklaring ingevuld met een verklaring van de huisarts.
Mijn visus links is 1/300 rechts 1.0

Om voor mezelf dingen duidelijk te krijgen ben ik vandaag even in google gedoken en daar de volgende informatie gevonden.

wetten.nl - Regeling - Regeling eisen geschiktheid 2000 - BWBR0011362

Hier staat heel duidelijk waar je aan behoort te voldoen.
Voor mij zijn vooral 3.2 en 3.4 van belang.
 
@flyfischer7
gewoon zo snel mogelijk het hele CBR traject ingaan! kost toch best veel tijd, ook omdat je naar een oogarts moet.
 
Heb de eigenverklaring met de visus gegevens al opgestuurd.
Deze waren door het ziekenhuis aan de huisarts doorgegeven.
Als ik de voorwaarden goed begrepen heb dan heb ik goede hoop dat ik accoord krijg.
 
Kreeg vandaag een brief van CBR.
Zelfde was ook naar huisarts gestuurd.
Wilden weten wat voor lenssterkte ik gebuik en wat de visus zonder lens is.

Als de volgende reacties allemaal zo snel zijn dan kan ik dit jaar nog beginnen met lessen.
 
vandaag in de stromende regen mijn AVD examen gehad... en ben geslaagd voor mijn motor rijbewijs!!!! :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan