Ja, nog even over die Vectrix, kan dat?

Om jullie jaloers te maken: donderdag mag ik in Alkmaar gaan ruiken aan de 2012 modellen van Zero Motorcycles :)
M'n Vectrix is nu bijna 2 jaar oud en dan verloopt de garantie. En dus ben ik in de markt voor een nieuwe e-motor. Brammo stelt de empulse alleen maar uit en die Zero S lijkt me wel wat. Is 2e generatie dus meeste kinderziekten er uit.
Maar ben ook zeer benieuwd wat een 2 jaar oude Vectrix met 22000 km nog oplevert! Ik laat 't wel weten.
 
Om jullie jaloers te maken: donderdag mag ik in Alkmaar gaan ruiken aan de 2012 modellen van Zero Motorcycles :)....

En, hoe rijdt de Zero-S ?

Ik heb er ook naar geïnformeerd maar heb hem nog niet gereden. De riem is een vooruitgang, jammer is dat er geen regeneratief remsysteem op zit, althans niet vergelijkbaar met dat van Vectrix. Die heeft namelijk het patent op de eenhendel bediening.


Het komt mij voor dat dit gaat over de Li-Ion Ferro Fosfaat batterijen, blader maar een eind terug in dit topic.
Met de "gaten" wordt waarschijnlijk gedoeld op de sponsachtige structuur van de elektrodes waardoor het contactoppervlak metaal/ elektrolyt enorm wordt vergroot.



Edit.

Blijkbaar toch niet, zie hier een link over grafeen op nu.nl.
 
Laatst bewerkt:
Ik had dat gewoon eens geplaatst om aan te geven wat de toekomst gaat brengen. Maar die gaat hard vooruit zo te lezen. Dat soort batterijen gaat het aantal toepassingen flink vergoten verwacht ik.
 
En, hoe rijdt de Zero-S ?

Ik heb er ook naar geïnformeerd maar heb hem nog niet gereden. De riem is een vooruitgang, jammer is dat er geen regeneratief remsysteem op zit, althans niet vergelijkbaar met dat van Vectrix. Die heeft namelijk het patent op de eenhendel bediening.

Op de 2012 modellen kon niet gereden worden. Ik heb even het parkeerterrein op en neer gereden op een 2011 model en dat voelde goed. (was ook al met riem) Het is een hele lichte fiets. (Zeker in vergelijk met de Vectrix)
Grote verbeteringen 2012:
AC motor (dus zonder borstels)
Veel beter accupakket
Regeneratieve motorrem (dus bij coasten, niet echt als rem zoals vectrix)
Kan laden bij Auto laadpalen via adapter

prijs 14.000 voor de 9KWh versie
 
Op de 2012 modellen kon niet gereden worden. Ik heb even het parkeerterrein op en neer gereden op een 2011 model en dat voelde goed. (was ook al met riem) Het is een hele lichte fiets. (Zeker in vergelijk met de Vectrix)
Grote verbeteringen 2012:
AC motor (dus zonder borstels)
Veel beter accupakket
Regeneratieve motorrem (dus bij coasten, niet echt als rem zoals vectrix)
Kan laden bij Auto laadpalen via adapter

prijs 14.000 voor de 9KWh versie

Duur zijn ze zeker, maar dat is nog steeds vrij normaal bij elektrische producten. Wel vind ik het jammer dat het allemaal van die Husqvarna-achtige modellen zijn met zo'n ongemakkelijk zadel. Alsof je de hele tijd wheelies moet trekken in de stad. Waar blijft toch die goeduitziende betaalbare elektrische motorscooter? Iemand?
 
Hallo Kingcharles, Hoe is het met de batterij gesteld na 22000km? Ik heb er voor 't moment 11000 en alles werkt nog prima. Groetjes, Andy
 
Hallo Kingcharles, Hoe is het met de batterij gesteld na 22000km? Ik heb er voor 't moment 11000 en alles werkt nog prima. Groetjes, Andy

Niets te klagen!
Gewoon veel rijden dan blijven de accu's prima. :)

Ik haal in de zomer mijn woon-werk ritje vrij makkelijk maar in de winters gaat het maar net. Dit is de derde winter en ik haal het nog steeds (ook vandaag met forse tegenwind!).
Dus ik kan wel zeggen dat de capaciteit nog niet echt is teruggelopen.

Winter:
Lage temperatuur = minder accu capaciteit
Thermoscud = meer luchtweerstand
Winterbanden = meer rolweerstand
Scheelt toch behoorlijk bij elkaar...
 
Bedankt voor de reactie kingcharles,
Ik heb ondertussen een voorband besteld aan 46.66€ bij Pneus Oline en deze laten
monteren en uitbalanceren bij db service voor 10€. Je moet maar eens kijken op de site van pneus online.

Grtjes,
Andy
 
Wat kan ik doen bij een knipperend remlicht op een slecht wegdek.
Kan er iets geregeld worden aan de remhendel?
Dank bij voorbaat,
Andy
 
Bij mijn weten zit er een veer in het hendelscharnier die het hendel op lichte voorspanning houdt en zo zorgt dat ie in rust niet kan klapperen.
Als die veer stuk is zal de remlichtschakelaar ook onbedoeld bediend worden, bijvoorbeeld op een hobbelige weg of door de rijwind.

Vergelijk hoe beide remhendels voelen in de eerste centimeter van de slag, je zou het moeten kunnen merken als zo'n veer stuk is.
 
Laatst bewerkt:
Het kan ook zijn dat de micro schakelaar is versleten. Op de site visforvoltage zijn in het Vectrix forum al diverse oplossingen geplaatst met handige uitleg en foto's. Kijk daar eens.
 
heb ik ook gehad. schakelaar losgedraaid, beetje metaal weggevijld aan de plaats waar hij vastzat, zodat de schakerlaar terug wat verder naar voor kwam, en hij kon weer.
 
Ik heb een klein stukje kunststof gekleefd op de remhendel en dat werkt ook.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
VECTRIX VX-3 is in aantocht !
Het heeft even geduurd maar vanaf voorjaar (maart/april) zal de VX-3 leverbaar zijn. De VX-3 zal geschikt zijn voor personen die in het bezit zijn van een rijbewijs B. De VX-3 zal uitsluitend met de LiFePO4 45Ah accu's leverbaar zijn. Een definitieve prijs is nog niet bekend maar er wordt gefluisterd dat het op ongeveer 13.000 incl. BTW zal uitkomen.
 
Ik neem aan dat die is gebaseerd op deze concept ?

full
 
Is juist. Er zijn wel kleine verschillen aangebracht tov van het prototype. Zo is de aparte handrem vervangen door een electronische handrem op het achterwiel. De wielbasis van de productie exemplaren is overeenkomstig de vereisten voor de typegoedkeuring rijbewijs B.
full
 
Spoorbreedte bedoel je waarschijnlijk.

Vectrix heeft natuurlijk kunnen leren van de fouten van Piaggio; deze voorwielophanging ziet er lichter en steviger uit, lager zwaartepunt doordat het mechanisme veel compacter is.
De veerbeweging en neigbeweging zijn hier niet apart, zodoende zal de kantelblokkering ook eenvoudiger zijn.

Kun je ook vertellen hoe de kantelblokkering werkt ?
 
Laatst bewerkt:
Bij het prototype zit een schakelaar/knopje aan de kant van de gashendel waarmee je handmatig de kantelblokkering inschakeld. (Tilt stand). De max snelheid is dan 3 km/u. De kantelblokkering moet handmatig weer vrijgegeven worden door gebruikmaking van dezelfde schakelaar/knopje. Ik heb begrepen dat deze functie onveranderd op de productiemodellen is overgenomen. Ik hoop binnenkort meer technische details te hebben.
 
VECTRIX brengt Superbike met Lithium Mangaan accu's !
De in 2007 geintroduceerde VECTRIX Superbike komt op de markt. VECTRIX wil een totaal inschrijving voor de Superbike van 200 stuks (wereldwijd) realiseren en vervolgens de productie van de VECTRIX Superbike gaan opstarten. Inschrijven is met ingang van heden mogelijk en zal eind Juli sluiten.

Wij zullen verdere details via deze weg kenbaar maken.
full
 
Laatst bewerkt:
VECTRIX brengt Superbike met Lithium Mangaan accu's !
De in 2007 geintroduceerde VECTRIX Superbike komt op de markt. VECTRIX wil een totaal inschrijving voor de Superbike van 200 stuks (wereldwijd) realiseren en vervolgens de productie van de VECTRIX Superbike gaan opstarten. Inschrijven is met ingang van heden mogelijk en zal eind Juli sluiten.

Wij zullen verdere details via deze weg kenbaar maken. [afbeelding]

Prijs???

Hier een LINK naar wat meer info
 
Hallo, Ik ben nieuw hier en heb het hele topic over de vectrix met grote interesse doorgelezen.
Kan iemand me vertellen wat een accu/batterijwissel gaat kosten als het moment daar is dat ze "op" zijn?
 
Terug
Bovenaan Onderaan