SXV Topic 6!

Vandaag rest van het handeltje geregeld, busje moet nog netjes afgewerkt worden 8-)
Deze lijkt een maatje groter dan die busjes die Cal gebruikt, moet nog even kijken of ik er een 2e bij doe ofniet ivm de ruimte.
20zsj0m.jpg
 
Wat doet dit busje dan vangt die olie op en van welke slangen

Ja inderdaad vangt olie op als je er teveel in doet. Zowel van de motor als versnellingsbak. Geen olie meer in het filterhuis, skidplate of achterband en er kan een tikje meer olie meer in het blok
 
Vandaag maar ff me prolink ingevet, nu toch de veer vervangen moest worden

VFi4W.jpg

nikqa.jpg
 
aub, een kleine uitleg samengesteld door John en mij :P

7z2A4.jpg

5htTx.jpg

HNhvb.jpg

gx2Qw.jpg


attachment.php

Slang 1 heeft T-stuk, deze gaat naar 4, oude aansluiting op filterbak is afgesloten
Slang A gaat naar boven langs filterbak en zit aan catch can
Slang 2 zit aan catch can, oude aansluiting op filterbak is afgesloten
Slang D kan verwijderd en afgesloten worden

2q2rh5j.jpg

nz0dpu.jpg

(benzine leiding gewraped om te voorkomen dat die doorsmelt door de uitlaat)
 
Laatst bewerkt:
Er zit een opvangbakje voor de kvs in de skidplate. Als je een andere radiateurdop haalt (stnd een 1,1bar, maar vervangen voor een 1,8oid) dan zou je die natuurlijk kunnen gebruiken. De VDB's gebruiken ook dit bakje (weet niet of zij de rad-dop vervangen)
 
Er zit een opvangbakje voor de kvs in de skidplate. Als je een andere radiateurdop haalt (stnd een 1,1bar, maar vervangen voor een 1,8oid) dan zou je die natuurlijk kunnen gebruiken. De VDB's gebruiken ook dit bakje (weet niet of zij de rad-dop vervangen)

je hebt het blok mooi gemaakt met details dan vind ik dat met die 2 dingen niet zo mooi.
als je nou een alu bakje onder de radiateur last (joost)?
 
Laatst bewerkt:
Ziet er netjes uit maar waarom 2 cannen is hier een reden voor en als die vol zitten zelf legen of gaat dat terug het circuit in
 
Zelf legen. ik heb er in 25uur nog niets in gehad. 2 systemen is makkelijk onderscheid waar olie vandaan komt. Of versnellingsbak of rest v h blok. (versnellingsbak kan zijn dat je keerring eruit ligt bv)
 
Haye, foto jattert ;)

@ Mayo, Nee olie gaat niet terug het blok in. Met het originele systeem is dat idee er wel, alleen het werk gewoon weg niet :P

Nu kun je zien of je teveel olie in je motor gooit, dan komt het in 1 kannetje. Als er olie in het andere kannetje komt, dan heb je of je bak overgevult of je oliepomp seal ligt eruit ;)
 
Haye, foto jattert ;)

Staat toch helemaal bovenaan mijn post, samen gesteld door John en mij. Of moet ik er bij zetten dat die 2 superieure foto's gemaakt zijn door jou? :P

Het getekende plaatje komt btw van appie forum af.
 
Ik zou hem eerst even uit elkaar trekken. Mijne was ook het buitenwerk kapot (had gewoon nieuw binnenwerkje moeten kopen toen de eerste symptomen er waren). Ik ging voor de makkelijke/snelle oplossing en heb 254euro betaald bij startwin
 
Terug
Bovenaan Onderaan