Motorrijles: kletsen over lessen (en niets anders aub!)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miss_N

MF veteraan
22 apr 2011
4.963
26
Het vorige lestopic is wegens vele off-topic posten gesloten, maar zo te zien in het dameslestopic is er toch veel behoefte aan een plek waar je je vragen kunt stellen over AVB, AVD en allerhande gerelateerde zaken.

Dus ben je net aan het lessen en wil je weten hoe je die achtjes soepeler kunt pakken, of heb je inmiddels veel ervaring opgedaan met rijden, weet je nog goed hoe het was en wil je meeleven of tips geven:
This is it.

Welkom mannen, vrouwen, lessers en ex-lessers! Let's keep it ontopic.
motorrijles.jpg


Deel I: Motorrijles: Vraag en antwoord, tips en tricks
 
Laatst bewerkt:
Goeiesmoggels




Ik zeg ik pak de chips en cola en ga achterover zitten.

Time to get EPIC!!!!!!!!! :+







Aaaaaaaaaaaaaaaaaa Yeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


:')


Nou kom maar op met die verhalen. Eens kijken of we nog wat gestructueerd advies en tips en trucs kunnen delen met onze toekomstige motordudes en dudette's. *O*

En natuurlijk de welgemeende felicitaties :Y
 
Laatst bewerkt:
Mag donderdag op voor mn AVD, zag net een zonnetje op de weersvoorspelling en 13 graden dus ben benieuwd..
 
16 april voor avb , zie nou al op tegen de langzame slalom, vreselijkkk

Alvast goed oefenen op stapvoets lopen dan :Y .
Langzame slalom is voor de meeste wel de lastigste oefening, maar even doorbijten en hij is goed te doen!

Succes alvast!
 
Laatst bewerkt:
16 april voor avb , zie nou al op tegen de langzame slalom, vreselijkkk

langzame slaom misschien is aan de andere kant in gaan ipv de kant waar jij je voorkeur aan geeft..
heeft mij enorm veel geholpen :)

succes iig alvast.
 
Omdat deze vraag thuishoort bij een stuk theorie/lessen:

Ik heb mijn RBW al.. maar heb een ruim half jaar niet meer gereden en wil vandaag met het mooie weer de motor weer van stal halen.

Behalve de ketting smeren, zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten of doen? Hoe kun je bij een motor de bandenspanning controleren? Net zoals bij een auto richting het tankstation? Hoeveel bar? Of past het ventiel niet?
 
Volgens mij kun je de ketting beter niet smeren voordat je gaat rijden. Anders zit dalijk alles onder de olie.
Bandenspanning kan gewoon bij het tankstation alleen is vaak je ventiel niet zo makkelijk bereikbaar.
 
Omdat deze vraag thuishoort bij een stuk theorie/lessen:

Ik heb mijn RBW al.. maar heb een ruim half jaar niet meer gereden en wil vandaag met het mooie weer de motor weer van stal halen.

Behalve de ketting smeren, zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten of doen? Hoe kun je bij een motor de bandenspanning controleren? Net zoals bij een auto richting het tankstation? Hoeveel bar? Of past het ventiel niet?

Ketting smeren na je eerste ritje, als de ketting nog warm is.

Bandenspanning ligt een beetje aan je motor, maar vooral je eigen voorkeur. Ik rijd bijvoorbeeld met 2,5 voor en 2,8 achter. En dat kun je gewoon bij het tankstation doen ja.
 
dat is op zich wel een normale wachttijd, en de lessen worden nu alleen maar leuker :]
 
Ow het wordt zeker leuker! Alleen kijk er nu toch echt naar uit naar het moment: Gefeliciteerd u bent geslaagd:) Nu het eindelijk lekker weer is helemaal
 
[me="skipzor"]lurkt mee :).[/me]

Ga dinsdag voor eerste proefles, heb al gezien dat vooral bij de langzame oefeningen op de juiste plek kijken het meest belangrijk is; bij langzame slalom recht vooruit, vooral vertrouwen op een vloeiende beweging. Met een achtje draaien goed naar het midden kijken, zelfde met halve draai.

@Emvie; als ik het vergeet, veel succes! Weer ziet er iig goed uit!
 
Ik had toch wel een paar lessen nodig voordat ik de langzame slalom door had. Maar daarna ging het op rolletjes! Bij mij hielp het vooral om niet te langzaam te gaan en vooral niet naar de pionnetjes kijken maar ver vooruit. :p En lekker dat ritme erin houden.

AVD 29 maart en ik heb er zin in! De instructeur zei na de afgelopen les dat het een plezier voor hem was om achter me aan te rijden. Dat lijkt me best een compliment. :D
 
[me="skipzor"]lurkt mee :).[/me]

Ga dinsdag voor eerste proefles, heb al gezien dat vooral bij de langzame oefeningen op de juiste plek kijken het meest belangrijk is; bij langzame slalom recht vooruit, vooral vertrouwen op een vloeiende beweging. Met een achtje draaien goed naar het midden kijken, zelfde met halve draai.

@Emvie; als ik het vergeet, veel succes! Weer ziet er iig goed uit!

Thanks! De voorspellingen zien er zeker goed uit dus heb er zin an!
 
Dit weer is perfect om te lessen :) niet te koud niet te warm, gezellig zonnetje erbij 8-)
En voor degene die het papiertje al hebben mooi tour weer :)
 
Omdat deze vraag thuishoort bij een stuk theorie/lessen:

Ik heb mijn RBW al.. maar heb een ruim half jaar niet meer gereden en wil vandaag met het mooie weer de motor weer van stal halen.

Behalve de ketting smeren, zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten of doen? Hoe kun je bij een motor de bandenspanning controleren? Net zoals bij een auto richting het tankstation? Hoeveel bar? Of past het ventiel niet?


VerLichting controleren , hopen dat je accu nog prik heeft al vrees ik het ergste als deze niet onder een druppellader heeft gestaan.

Remdruk , koelvloeistof. Eigenlijk als je normale pre-checks maar dan wat extra zorgvuldiger. Als je ketting totaal droog staat dan gewoon nu inspuiten voor het rijden. En nadien de motor even wat TLC geven. Of je laat je motor net zo smerig als mijn Blade })



Aan een ieder met examens SUCCES!!!!!!!!! Niet te druk maken dan komt het allemaal goed! :Y



En jippie topic loopt *O*
 
Laatst bewerkt:
Vandaag mn helm gescoord!
Het is deze geworden (Nitro N-PSI):
nitro-np1100-f-dvs-tp_7301432331769440139b.jpg


Ik heb nogal een raar hoofd (smal en lang), maar dat gaat goed met deze helm door het pompsysteem. Zit ook een zonneviziertje op :)

Morgen weer lekker lessen met helm én handschoenen!
 
Ketting smeren na je eerste ritje, als de ketting nog warm is.

Bandenspanning ligt een beetje aan je motor, maar vooral je eigen voorkeur. Ik rijd bijvoorbeeld met 2,5 voor en 2,8 achter. En dat kun je gewoon bij het tankstation doen ja.
Neem een tankstation in de directe woonomgeving zodat de banden nog koud zijn. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan