BMW F800 S/ST/GS/R/GT topic deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat laatste schijnt bij de F800 niet helemaal waar te zijn. De akropovic schijnt 5 tot 10 pk meer te realiseren (volgens testen).

Maar ik denk dat de meesten (ik iig) een andere uitlaat kopen vanwege geluid (en in mindere mate de looks).


las eens een test dat een akropovic inderdaad één van de weinigen die meer vermogen hebben maar zoveel vermogen erbij ?? juist bij een merk als BMW zit in dat soort dingen weinig marge.....
 
Onlangs een F800 GS meegekregen bij een servicebeurt van mijn K12.
Uitermate plezierig rijden op zo'n F! Wanneer ik dichterbij mijn werk zou wonen wist ik het wel, dan ging de 1200 de deur uit. Helaas lijkt me de bescherming tegen de elementen bij de F wat tekort schieten om elke dag 120 km te rijden.

ik rijd elke dag 110km en vind het meevallen.
Het is wel een stuk minder dan mn 1150rt die ik hiervoor had, maar wel goed te doen vind ik. En het scheelt een berg benzine.

Als het hard waait dan is het wel wat spannender, maar omdat hij licht is ook wel makkelijk te corrigeren. Met de zware RT was dat toch wat heftiger omdat die helemaal veel wind ving.

Zelf zou ik niet zo snel een GS nemen vanwege de ketting. De riemaandrijving van de ST bevalt prima.
 
ik rijd elke dag 110km en vind het meevallen.
Het is wel een stuk minder dan mn 1150rt die ik hiervoor had, maar wel goed te doen vind ik. En het scheelt een berg benzine.

Als het hard waait dan is het wel wat spannender, maar omdat hij licht is ook wel makkelijk te corrigeren. Met de zware RT was dat toch wat heftiger omdat die helemaal veel wind ving.

Zelf zou ik niet zo snel een GS nemen vanwege de ketting. De riemaandrijving van de ST bevalt prima.
Voor de trot naar het werk 150 km bevalt de F800ST uitstekend. Traag is ie zeker niet te noemen en het verbruik valt best mee.
Maar volgend jaar zal ik wel kijken voor een nieuwtje in een zwaardere categorie. Waarschijnlijk de k1600.
 
Voor de trot naar het werk 150 km bevalt de F800ST uitstekend. Traag is ie zeker niet te noemen en het verbruik valt best mee.
Maar volgend jaar zal ik wel kijken voor een nieuwtje in een zwaardere categorie. Waarschijnlijk de k1600.

Tegen die tijd ben ik benieuwd naar je ervaringen.
Gezien de mijne met de 1200GT (nieuwer type) heb ik in ieder geval besloten niet meer mee te gaan met de drang naar groter, sneller en vooral duuuuuurder.
 
Ik rijd ook al sinds eind januari (en gestopt halverwege januari vanwege wintersport)...

wat is het probleem? gewoon rijden met die hap!
 
2 weken de auto gebruikt omwille van de vorst en deze week ook de auto omwille van mijn valpartij. (De valpartij was te voet en een beetje lomp, maar bovenal pijnlijk).
 
Ik rijd ook al sinds eind januari (en gestopt halverwege januari vanwege wintersport)...

wat is het probleem? gewoon rijden met die hap!

geen probleem ik heb zondag heerlijk stukkie gereden.
maar goed ik gebruik de motor alleen voor hobby en dan toch wel graag bij wat beter weer....
 
Afgelopen zondag ook nog een kleine 300 km gereden. Het was vrij lekker weer met af en toe wat motregen.
Ik reed nu op de 1200GS maar ik zal binnenkort de F800S maar weer eens starten. Eerst nog even de BMW S/R motorspoiler monteren.

:W
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zondag ook nog een kleine 300 km gereden. Het was vrij lekker weer met af en toe wat motregen.
Ik reed nu op de 1200GS maar ik zal binnenkort de F800S maar weer eens starten. Eerst nog even de BMW S/R motorspoiler monteren.

:W

plaats je daarna wel ff een fototje :?
 
:W
Ola, ik haak hier maar even aan.
Heb nu een paar maanden een Scarver gehad maar "nothing but trouble": start-problemen en defecte temp-sensor.
Ga hem deze week inruilen tegen een F800ST. Ze hebben er 1 staan uit 2009 met 15.000km en 1 uit 2006 met 30.000km. Beiden hebben ABS en handvatverwarming.

Weet iemand van jullie of er tussen die modeljaren significante verschillen bestaan?
 
Ja, een aantal dingen die achteraf kan gebeuren maar ook een aantal zaken waarbij dat niet kan (zoals de zuigers met een langere rok en de andere cilindercoating) dus als je je de aanschafprijs kunt veroorloven is de 2009 zeker een betere keuze.

Als je meer wilt weten: zie de twee fora in mijn sig.
 
:W
Ola, ik haak hier maar even aan.
Heb nu een paar maanden een Scarver gehad maar "nothing but trouble": start-problemen en defecte temp-sensor.
Ga hem deze week inruilen tegen een F800ST. Ze hebben er 1 staan uit 2009 met 15.000km en 1 uit 2006 met 30.000km. Beiden hebben ABS en handvatverwarming.

Weet iemand van jullie of er tussen die modeljaren significante verschillen bestaan?

ook garantievoorwaarden spelen mee..
ik zou hem bij voorkeur met huisselectie kopen. wel balen van de scarver trouwens... zijn die problemen niet nu verholpen?
 
Bij de proefrit had ik aangegeven dat de motor trilde/bonkte bij het remmen. Alsof de schijven krom waren! Ze hadden er dus nieuwe schijven opgezet, maar van het weekend ben ik wezen rijden maar het gebonk zat er nog!

Nu gaan ze kijken waar het vandaan komt. Waarschijnlijk is een schijf dus nog krom vanwege een productiefout.
 
de nieuwe schijf ook krom? da's wel erg toevallig toch?
hopelijk wordt het snel opgelost!

JR
Ja, inderdaad! Dat zou zeker toevallig zijn. Maar ze lossen het vast wel op! Al hoop ik wel op korte termijn....het mooie weer komt (of is er al) aan! En ik wil rijden! :(

Voor de rest ben ik zeer tevreden over de bmw! :}
 
Ze hadden er geen zwevende schijven opgezet. Misschien ligt het daar aan?
Is dat echt nodig bij de bmw?
 
ik heb geen idee...... de bmw is wat mij betreft ook een super allrounder!
die SZR van je had trouwens ook al eens mijn aandacht maar geloof dat m'n 1,93 niet helemaal combineert....
 
ik heb geen idee...... de bmw is wat mij betreft ook een super allrounder!
die SZR van je had trouwens ook al eens mijn aandacht maar geloof dat m'n 1,93 niet helemaal combineert....
*O*

Met die lengte kan je wel op de szr rijden hoor! :Y Alleen voor lange afstanden is de zithouding niet ideaal!
De szr heeft mij (bijna) 5 jaar veel plezier gebracht! *D Ik hoop dat de bmw mij dat ook kan bieden. 8-)
 
Ja, een aantal dingen die achteraf kan gebeuren maar ook een aantal zaken waarbij dat niet kan (zoals de zuigers met een langere rok en de andere cilindercoating) dus als je je de aanschafprijs kunt veroorloven is de 2009 zeker een betere keuze.

Als je meer wilt weten: zie de twee fora in mijn sig.

Dank je voor de info! Ga ff rondneuzen. Ik las al iets op de Motorrad-website over twee aanpassing na 2007 om de lastwiselreactie en het bonkige schakelen te verhelpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan