Racen op een CBR1000RR (SC57) 2004-2007

Baartaap

MF veteraan
23 jun 2005
2.152
60
Aalsmeer
Sinds vandaag mag ik mijzelf de eigenaar noemen van een '06 SC57 in circuittrim *O*
IMG_2875.jpg

Zijn er nog meer mensen hier op het Forum aanwezig die met een SC57 racen? Zo ja, laat je horen. :)
Lijkt me leerzaam ervaringen, tips, weetjes, do's en don'ts uit te wisselen, gezellig en slap ouwehoeren mag natuurlijk ook :)
 
Kom op zeg :') Niemand??
Gaat gezellig worden in me eentje :P
Of is dit gewoon zo'n fiets die je niet als circuitbike moet willen rijden. :+
 
Lijkt me juist een goede circuitbike, wil er eigenlijk ook een! ik hoef zeker nog niet naar ervaringen te vragen; want het seizoen moet nog beginnen!? hoeveel km heeft ie inmiddels?
 
Laatst bewerkt:
Was sarcastische bedoelt door de massale reacties die in dit topic binnenstromen ;)
Weet zelf ook wel dat het beste fietsen zijn. (van horen/zeggen en informatie zoeken dan)
Deze heeft ±12000km gelopen

Als je er een wilt er staan er her en der toch nog redelijk wat te koop, dus wat let je!?
(Waarschijnlijk het bezit van een andere motor die je dan in principe eerst kwijt zou moeten geraken :+ )

Enigste ervaring die ik nu heb is alleen van rondjes over het industrieterrein bij mij thuis :+
Dat houd dus relatief snel op. Kan ook niet wachten tot het seizoen begint!

In mijn vorige geopende topic zitten uiteindelijk ook een redelijke groep eigenaren, wat altijd handig, leerzaam en gezellig is.
Misschien heeft dit topic even wat meer tijd nodig en als het niet lukt heb ik het in ieder geval geprobeerd :)
 
Honda is altijd goed, dus gaat je zeker bevallen :P

Ben zelf in augustus 2011 van een 600RR uit 2004 overgestapt op een SC59 2008 en dat is prima bevallen :Y

Succes. Wat ga je rijden? ZAC, CUP of losse circuitdagen?
 
Cliché maar het is idd wel zo Honda is altijd goed :P

SC59 had ik liever gehad maar was qua budget een brug te ver :')
Veel plezier met die bike dit seizoen (kan je ook een topic voor aanmaken hé :P )

Dit jaar en volgend jaar zal ik nog geen ZAC of CUP rijden rijden, misschien haal ik volgend jaar wel me licentie.
Nu kan ik nog zelf dagen en circuits inplannen en me budget spreiden.

Als ik fikse salarisverhoging krijg :+ en de kosten in het huishouden kan delen lijkt het mij mega vet een zac seizoen mee te draaien :)
 
Ik heb er ook 1 maar dan uit 2004, bevalt goed, wel wat mods: slipper clutch, brembo rcs 19, pcIII, arrow volledig (maar rij vaak met de standaard demper want veel op zolder te vinden), ohlins achter, hk suspension voorvork modificatie met wp voorvork veren, domino snelgas.
Net kleppen gesteld enzovoort, hij is er weer helemaal klaar voor.
Dit jaar voor het eerst in de ZAC!

full
 
Laatst bewerkt:
Sinds vandaag mag ik mijzelf de eigenaar noemen van een '06 SC57 in circuittrim *O*
[afbeelding]
Zijn er nog meer mensen hier op het Forum aanwezig die met een SC57 racen? Zo ja, laat je horen. :)
Lijkt me leerzaam ervaringen, tips, weetjes, do's en don'ts uit te wisselen, gezellig en slap ouwehoeren mag natuurlijk ook :)

Weet je trouwens zeker dat het een 06 is, hij heeft namelijk een 04 - 05 kuip!
 
Heb redelijk me huiswerk gedaan :)

Een 04-05
- Heeft een kale achterbrug
- Onderkant van de voorvork (waar remklauwen aanzitten) is bruin
- Spanningsregelaar is met de ribben horizontaal gemonteerd
- 10de teken van frame nummer is 4/5 (bouwjaar)

een 06-07
- Een zwarte achterbrug (op repsol na dan frame en achterbrug zijn kaal)
- Onderkant van de vork is zwart
- Spanningsregelaar is met de ribben verticaal gemonteerd
- 10de teken van framenr is 6/7
- Blok van een 06-07 is donkerder

Dit zijn de dingen die je op het blote oog zo even snel kan zien.
Wat er onderhuids allemaal anders is ga ik hier niet opratelen :P

De gemonteerde kuip is inderdaad een kuip voor een 04-05 type
 
Laatst bewerkt:
Je hebt er inderdaad goed naar gekeken :}

06-07 veranderingen ten opzichte van 04-05

- de compressieverhouding van 1:11,9 naar 1:12,2.
- maximale toerental van 11.650 tpm naar 12.200 tmp
- groter achtertandwiel, naar nu 42 tands (ik rij trouwens met 15/42 op de mijne)
- de krukas, die volgens Gerrit ten Kate de zwakste schakel was bij de Super- bike racer, werd voor 2006 flink verstevigd
- vooral aandacht werd besteed aan het acceleratievermogen van de Blade in plaats van absoluut topvermogen, dat met 172 Pk gelijk is gebleven aan dat van zijn voorganger. (sc59 178 pk dus zoveel scheelt dat niet met de sc57)
- gewichtsreductie van 3 kg (wat de Fireblade nu een drooggewicht van 176 kg geeft, sc59 171kg)
- balhoofdshoek nam 1/4° af (van 23°45" naar nu 23°30)
- naloop van 102 naar 100mm
- achterbrug 5mm ingekort
 
Laatst bewerkt:
Dat wilde ik nu juist niet opratelen :)

Kommop zijn toch wel meer mensen die op zo'n ding rijden!?
(En tijd teveel hebben om op dit forum te kijken)
Vorige week me radiale rempomp gemonteerd. (scheelt wel weer ruimte op de clipons :) )
en 2 sets dual sinter blokken voor weinig gekocht. (€125,- totaal)

Nog een slagschroevendraaier halen om een paar eigenwijze schroefjes uit het luchtfilterhuis te halen.
Dan kan ik eindelijk de bougies vervangen en is de de bike klaar voor het seizoen.
Ondertussen ben ik hard aan het fotoshoppen voor een kleurstelling die ik winter 2012/2013 wil gaan spuiten.

Bovenkuip wordt wit met het zwarte Honda logo (zoals origineel voor een 2004/5 kuipset) op de zeikant.
De voorkant wil ik eigenlijk niet helemaal wit houden ben nog aan het brainstormen wat ik daarmee het beste/mooiste ga doen.

In eerste instantie wilde ik de onderkuip glans zwart spuiten.
Maar mat en donker antreciet/grijs lijkt me ook mooi, even alles op me in laten werken.
Heb nog genoeg tijd voor het weer winter wordt :)
 
Laatst bewerkt:
nieuwe iridium bougies zijn vrij prijzig '( , heb even gechecked of electrodenafstand nog goed was, gelukkig dus wel en ze weer teruggedraaid.

Ga dit weekend mijn nieuwe brembo rcs 18x20 rempomp monteren, ben benieuwd hoe het remt, zal pas op het circuit helder worden denk ik.
 
Tering jantje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! er zitte R0045Q-10 bougies in..
Met google kwam ik zeg maar niet echt fraaie prijzen tegen... 100-130 pstuk....

kunnen er niet van die gewone paupere cr9e bougies in???:')

ik praat dan over deze bougies
B_d6624a40946bb2974166fcb1be4e5c69.jpg
 
Laatst bewerkt:
Tering jantje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! er zitte R0045Q-10 bougies in..
Met google kwam ik zeg maar niet echt fraaie prijzen tegen... 100-130 pstuk....

kunnen er niet van die gewone paupere cr9e bougies in???:')

ik praat dan over deze bougies
[afbeelding]

Ik kende ze nog niet, en ik dacht dat die iridiumbougies duur waren :X
 
Topic Telt op dit moment 2 man sterk :P (Waar blijft de rest!)
Ik heb zelf een extra set velgen met regenbanden, sorry die gaan niet weg :N

Heb de huidige bougies schoongemaakt en terug gedraaid zagen er nog perfect uit, voor die prijs mogen ze van mij nog wel een jaartje meegaan. Daarna kijk ik het aan of draai er doodnormale bougies in :).

Olie+ filter ververst. Bouten aan de schakelkant van de remschakelset vervangen door exemplaren met platte koppen en bescherm plaatje stukje naar binnen gebogen.

Klitteband deel om mijn motorlaars dicht te doen bleef achter de uitstekende bouten en het plaatje hangen :P
 
Topic Telt op dit moment 2 man sterk :P (Waar blijft de rest!)
Ik heb zelf een extra set velgen met regenbanden, sorry die gaan niet weg :N

Heb de huidige bougies schoongemaakt en terug gedraaid zagen er nog perfect uit, voor die prijs mogen ze van mij nog wel een jaartje meegaan. Daarna kijk ik het aan of draai er doodnormale bougies in :).

Olie+ filter ververst. Bouten aan de schakelkant van de remschakelset vervangen door exemplaren met platte koppen en bescherm plaatje stukje naar binnen gebogen.

Klitteband deel om mijn motorlaars dicht te doen bleef achter de uitstekende bouten en het plaatje hangen :P

kijk eens in waar is wat te doen topic heb ik een 600rr en 1000rr circuit meeting topic gemaakt ;)
 
Ben op zoek naar een set velgen (compleet met schijven)

Hier toevallig nog iemand iets in de aanbieding?

meteen maar even aanmelden

na het verkopen van mijn 600RRRacer heb ik mijn straatblade een klein beetje omgebouwd,dusdanig dat deze ook weer in straattrim kan

320mm schijven 2006-2007
Volledige ombouw SO vering
geborgd volgens ZAC
15-42


ik heb dit setje velgen orig. SC57 in de aanbieding

e0f286e0c33a82ce62f5c46a965d0dbd


bij aankoop krijg je er 320mm schijven bij (zwarte niet op de foto in nieuwstaat!!!)
mocht je nou een 2004 hebben,bij ten kate kun je busjes voor ombouw krijgen kosten dacht ik € 40,--, tandwieldrager is er ook bij

9aed2f53871a4d2cb8f0b3d1e9c27714


De kuipset ORIG TEN KATE EX ARIE VOS 2006 en onbeschadigd (nog nooit gerepareert
is evt ook te koop

30f32cc208276c4e0ffc5f7d4de25963


Prijzen per PB ,reken niet op koopjes
de kans is klein dat ik nog met deze motor aan een zac ,maar wie weet waar het bloed kruipt

en gewoon in straattrim inkl. navigatie


70570c3f85e8729241b5eb29f07c7bef


9ca3ab2c1bcccad2d2f62c2ecccba572
 
Laatst bewerkt:
Weer eentje erbij, Welkom :)
Ga je nog carbon covers op het blok plakken?? (mede omdat de fiets ook als straatfiets gebruikt wordt)
Ziet er verder goed uit, veel plezier toegewenst dit seizoen!
9 en 10 juli ben ik overigens op Assen te vinden :)
 
Overdreven gezien creëer je daarmee een soort hefboom.
Zal het niet direct merken denk ik persoonlijk, maar ach alle beetjes helpen ;)
 
Domino snelgas op de motor gezet, moest wel het een en ander aanpassen ik had namelijk niet de extra gaskabel set erbij gekocht.
Heb in het gat voor de gaskabel gewoon draad getapt zodat de originele gaskabel erin gedraait kon worden :P *D
 
Stugge nederlander dat ik ben, nogmaals poging beetje leven in het topic te krijgen :+
( Rij jij ook een SC57? Meld je aan in dit topic!! :o !!)

Eerste dag ( dag... 1 sessie dan ) van het jaar erop zitten.
Doordat ik maar 1 sessie heb kunnen rijden heb ik nog niet echt goed aan de motor kunnen wennen.

De motor valt sneller de bocht in ten opzichte dan de 1997 fireblade, verbeter punt voor mezelf is aan het instuur moment werken.
Stuurt ook lichter, meer vermogen maar wel mega soepel en lineair. Als ik in de toekomst wat meer aan de motor ga wennen zal ik dit zeker goed kunnen benutten.

De steps stonden voor mij een standje te hoog naar me zin, de hielplaten zaten een beetje in de weg en de steps vond ik ook een beetje kort.
Steps nu op een lagere stand gezet, hielplaten wat verder naar binnen gemonteerd en Lucas MCF 900 voetsteunen besteld om te monteren :)

Vering/rijhoogte aanpassingen laat ik nog even voor wat het is. voornaamste is om te wennen aan de motor en er comfortabel op te zitten voor ik dat ga aanpassen + dat ik er nog niet snel genoeg voor rij om te voelen wat ik wil aanpassen.

Eerste sessie met de blade kwam ik op een 2:10 op zandvoort uit, geen wereldtijd maar gezien de omstandigheden niet slecht, als ik 5 (droge) sessies had gehad gok ik dat een 2:06/2:07 al wel mogelijk was geweest.

Laatste aanpassingen doen en op naar de volgende dag :)
 
Laatst bewerkt:
Eerste dag ( dag... 1 sessie dan ) van het jaar erop zitten.
Doordat ik maar 1 sessie heb kunnen rijden heb ik nog niet echt goed aan de motor kunnen wennen.

Hoezo maar 1 sessie?

Heb tot nu toe twee keer gereden 1 keer Zolder (perfect weer 20 graden) en 1 keer ZAC (koud en nat).
Domino snelgas is inderdaad fijn, ik had wel de kabels erbij maakte installatie wat makkelijker.
Ben blij met m'n nieuwe 44 tandsachtertandwiel (voor 15 ipv 16), ik knal nu wat harder de bocht uit. De brembo rcs pomp bevalt ook erg goed, kan nu wat later remmen en beter doseren.

:W

Zolder, Jacky Ickx bocht
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan