Het grote Honda NX250 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft er hier iemand misschien nog een goeie uitlaat liggen. Of weet er iemand waar ik een niet te dure vervanging kan vinden?
 
Marving heeft ook een passende demper, volgens mij kan MF-modje Bolski die leveren.

Kan zijn dat je nieuw te duur vindt, maar ik zet het hier toch ff neer zodat iemand anders er misschien wat aan heeft :)
 
Iemand interesse in een zwart,groene nx250?
Ik wil weer een domi!..
Loopt prima, start prima maar lekt tussen kop en uitlaat ( óf een.parking, óf een dolle bout, dat weet ik nog niet)
Verder lekkere fiets maar ik wil toch weer terug naar z'n grote broer.
Vraagprijs 450 is niet onredelijk denk ik.(maar wie ben.ik...)
 
Laatst bewerkt:
Is jouw advertentietitel: "Te koop 2 stuks honda NX 250" ?

Ow wacht, ik ontdek ineens nog meer nx250's op marktplaats onder de zoekterm nx250 :P
 
Laatst bewerkt:
ik heb doelbewust in de titel de ene manier en in de beschrijving de andere manier gekozen zodat je hem altijd kan vinden.. dat backfired een beetje lijkt het wel....
 
Ik heb al 12 jaar een nx250 in mijn schuur staan. 1x per jaar draai ik daar een rondje mee. Eigenlijk zonde. Wie neemt ,m van mij over?
Overgespoten en staat er netjes bij.
1992 en de km stand is 114000
Het enige is de bekende nokkenas stelnok tik en de accu is nu leeg
Ik hoef er niet veel voor te hebben. Hij moet gewoon weg!

honda2.jpg
 
Hallo ik ben inmiddels weer aan mijn tweede nxje. Nadat ik mijn vorige had verkocht had ik zoveel spijt dat ik na een paar maanden weer een andere had gekocht.

Nu wil ik er een aftermarket lawaai demper op. Ik weet dat de demper een dragend deel van het subframe is maar een andere demper is misschien wel passend te maken? Naar wat voor dempers zou ik dan het beste kunnen kijken.

Ook weet ik dat je de vering achter kan verbeteren door een achterschokdemper van een sv650 te plaatsen. Hoe kan je de voorvorkvering stugger maken?
 
Laatst bewerkt:
Oke wat een snelle reactie! is dit zelf te doen of kan ik de poten beter wegbrengen?
Dat je het vraagt zegt eigenlijk al genoeg ;)
Maar op zich is het makkelijk genoeg.
- zorg dat je motor niet meer op z'n voorwiel steunt (kratje onder het blok ofzo)
- draai de klembouten om de vorkpoten van de BOVENSTE kroonplaat een paar slagen los.
- draai de klemmen van je stuur los en leg het stuur ff op de tank.
- draai dop 15 los, let op hier zit een veer onder.
- draai boutje 28 los en zorg dat je de olie die hier uit komt op kan vangen
- laat de vork leeglopen.
- draai boutje 28 weer vast, evt met een vers koperringetje en vul elke vorkpoot met 410cc verse 15W olie
- draai dop 15 er weer op
- draai de imbussen van de kroonplaat weer vast
- monteer je stuur weer
klaar
front-fork-nx250-1988-usa_bighu0274f0800_b804.gif
 
Oke wat een snelle reactie! is dit zelf te doen of kan ik de poten beter wegbrengen?
Nieuwe veren erin voor kosten ook niet heel veel.
Ik heb achter een nieuwe hyperpro veer over de oude demper gestoken. En voor nieuwe veren en olie in de poten gedaan. Ik was voor iets meer als €200,- klaar.

Mocht je hulp nodig hebben met de veren laat je het maar weten.

PS. Je oude NX ligt nu compleet uit elkaar voor onderhoud en een nieuw kleurtje
 
Oke beter dus de vering is wel super bij jou nxje zeker? En heb je al een uitlaat?

Waar heb jij de veren besteld? Ik denk dat ik voor achter toch die van en sv compleet monteer.. Dan komt hij dacht ik ook nog wat hoger te staan.
 
Vering is helemaal goed nu de wheelie gaan dan ook makkelijker :P
Heb nu geen uitlaat gevonden maar heb eerlijk gezegd ook nog niet veel gezocht.

Ik heb hier mijn veren besteld
 
NXhonda, zeker doen die herrie demper.
Maar dan wel je motor nalopen dat er nergens meer 250cc op staat.
In ons land is men vaak nogal negatief oner een kleine cylinderinhoud.
Maar als je een NX met open pijp lekker op toeren houd klinkt hij best gaaf.
Niemand die dan in de gaten heeft dat het geen "zware" fiets is.
 
Hallo NX'ers, ik heb een Laser uitlaat onder m'n NX, maar ik wil juist een zacht geluidje.
Gelijk oversteken met die ori-pijp ?
Moet ie wel origineel zijn, geen rotte pijp of een gatenkaas....
Het laserpijpje is ook nog 100% en past er prachtig onder !

Groet,
Dre
 
Laatst bewerkt:
Als er iemand een nog goede originele NX-demper-pijp heeft, hoor ik het ook graag.
Evt. ruilen tegen andere NX-onderdelen, ik heb nog wielen, frame, blokje met kromme klep, tank, buddy, voorvork, achtervork met link-systeem en achterschokdemper, etc.
Spullen ook te koop voor schappelijke prijs.

Ik hoor het wel
Groet,
Dre
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan