Ace cafe nl

Trunkenpolz

Die hard MF'er
15 jun 2005
805
5
Het zou leuk zijn als er in nederland iets als the Ace cafe London zou zijn.

Ace Cafe London | Welcome to Ace Cafe London Homepage - Rev it up!

Er zijn volgens mij in Engeland wel meer cafe's waar er veel motorrijders komen.
THE BIKER GUIDE - The Ultimate Guide For Bikers

In nederland is zoiets er volgens mij helemaal niet.
Hier in de buurt is er in Noordwijk 'T Koffiehuis, maar dat is meer voor Bikers (1%ers) volgens mij. Niks mis mee, maar ik bedoel meer voor alle motorrijders.

Gezien t animo afgelopen zondag bij de Mc te veenendaal, is er geen tent waar je 's avonds ff naar toe kunt rijden, bakkie doen, brommers kieken, etc.
Beetje centraal gelegen. En voldoende parkeergelegenheid, en gewenst door het cafe (om gedoe te voorkomen).

Wie heeft een idee?
 
Laatst bewerkt:
Heb het budget niet om er mee te beginnen, maar hier zie ik wel iets in:

images

Eigenaar had/heeft een surfkleding merk en een reclame bureau, en was gek van coole brommers. Nu dus een wereldwijd kledingmerk gelanceerd rond een cafe/restaurant/garage/motorzaak

Homepage | Deus Ex Machina |

IMG_4260_Deus_Ex_Machina.jpg


5856241281_c3339a2ed6.jpg

cafe-exterior1.jpg

img_3769.jpg
 
Inderdaad jammer dat zoiets als het Ace Cafe niet in Nederland is.
Zomer 2011 ben ik daar nog geweest en die sfeer daar is echt geweldig.
Alles door elkaar heen, van choppers tot streetfighters en alles daartussen. En iedereen lult met elkaar over elkaars motoren.

full


We hebben er toen iedere dag ontbeten, gelunched en s'avonds ook nog een vette hamburger naar binnen geschoven. Ook nog wat merchendise aangeschaft.

Het Ace Cafe is natuurlijk niet alleen voor motoren....ook auto liefhebbers enz komen daar. Echt een plek voor petrolheads. :Y

Maar goed....wie heeft er lef (en poen) genoeg om zoiets in NL te beginnen :?
 
Laatst bewerkt:
Ja, helaas heb ik niet de poen, en ook geen ondernemers achtergrond om iets dergelijks op te zetten.
Je hebt ook, ik meen dat het The Cat and Fiddle heet. Ergens langs een provinciale weg, waar het iedere woensdagavond mega druk is.

Dat DEUS is ook tof, kende ik niet.
 
Het Ace cafe heeft een geschiedenis, dat kan je niet maken.

Ik geef het Deus idee de meeste kans maar dat lijkt snel op een cafe met een motor boven de toonbank. Heb ik al meer gezien in normale cafe's.

Het is zeker een puik idee hoor maar denk niet dat het een kans van slagen heeft in de vorm die geschetst wordt.
 
In Purmerend zat vroeger caddys diner, een soort jaren 60 diner met een paar oude Harley aan de wand en een echte grote roze cadillac boven de bar,waren veel meeting en redelijk druk maar het is nu weg omdat het eten erg slecht was.

In Amsterdam zit de cruise inn.
 
Ben er geweest in 2007. (Cat and Fiddle,Midlands)
Maar zal wel een ander etablissemant zijn.
Prachtige natuur, schapen langs de weg en een kilometers lange bochtenweg. :9~
Dit is ook de gevaarlijkste weg van England. Veel motoronglukken met slechte afloop.
Deze weg was een keer op tv door deze motorrijders.

full
 
Laatst bewerkt:
Ik ben vorig jaar een avondje in het ACE cafe geweest.
Top avond gehad vol gezellige motor/auto/verbrand rubber klets!!
Echt een top tent waar alles en iedereen met elkaar optrekt.
Zou niet gek zijn als we zoiets in Nederland hadden!

Vroeger hadden we hier in Eindhoven het Thunder Road House. Erg gezellige tent, met goeie muziek, veel gezelligheid en lekkere soep!! Was wel heel erg biker gericht, wat voor mij geen punt is maar veel mensen misschien niet aanspreekt...
 
Thunder Roadhouse was inderdaad een leuke tent. Jammer genoeg "was".
Ik kom nog wel eens in de Bruine Pij in Breda, maar ook daar is het V-twin gehalte vrij hoog. Prima kroeg, maar niet echt mijn ding.
 
Het idee vind ik briljant! Ik kan me 2 zaken indenken die ervoor zorgen dat niemand eraan begint.

1) Niemand wil dat z'n zaak het imago meekrijgt van criminele bende, waar bijvoorbeeld de Hells Angels meer en meer mee te maken krijgt.

2) Iemand die nog moet rijden die mag niet drinken. Ja, cola en spa blauw. Waar haalt zo'n zaak z'n omzet vandaan dan?
 
Vroeger wsa er in Purmerend Caddies, weet niet meer of het er nog is. Was in de stijl van een Amerikaanse Diner en best druk bezocht. Ik denk dat we wel een markt voor is.
 
Laatst bewerkt:
Het idee vind ik briljant! Ik kan me 2 zaken indenken die ervoor zorgen dat niemand eraan begint.

1) Niemand wil dat z'n zaak het imago meekrijgt van criminele bende, waar bijvoorbeeld de Hells Angels meer en meer mee te maken krijgt.

2) Iemand die nog moet rijden die mag niet drinken. Ja, cola en spa blauw. Waar haalt zo'n zaak z'n omzet vandaan dan?
om antwoord te geven op jouw 2e vraag:
Een horeca ondernemer kan evenveel marge maken op een colaatje dan op een pilsje
En bij een etablissement die ontbijt, lunch en diner serveert, verwacht ik niet zo heel veel extra drankomzet in alcohol tov fris/koffie
Dat word pas anders als je 's avonds/ 's nachts open bent, bandjes (of DJ's) laat optreden, wanneer je omzet vooral in de drank zit
 
Dat is het coole van het Deus concept:

Motorzaak
Custom bouwer
Restaurant
Cafe
Kledingmerk
Uitgever
Kunstgalerij
Fietsenzaak

Dus niet een cafe met een motor boven de bar, een hells angel tent, of een motorzaak met slechte koffie, maar een combinatie van alles.

En de grap is dat Australie net zomin (of net zoveel) een motorland is als Nederland. Dus het is geen Italie of Frankrijk waar 50% van de bevolking een rijbewijs heeft.

Nadeel van die diners (zoals in Purmerend, waar het eten inderdaad idioot slecht was) vind ik dat het dan meteen weer om Amerikanen, Harleys en Rock en Roll moet gaan, en een motorcafe is ook weer zo'n hengstenbal vol mannen met dikke buiken in textielpakken met patches van de locale BMW club.
 
Dat is het coole van het Deus concept:

Motorzaak
Custom bouwer
Restaurant
Cafe
Kledingmerk
Uitgever
Kunstgalerij
Fietsenzaak

Dus niet een cafe met een motor boven de bar, een hells angel tent, of een motorzaak met slechte koffie, maar een combinatie van alles.



En de grap is dat Australie net zomin (of net zoveel) een motorland is als Nederland. Dus het is geen Italie of Frankrijk waar 50% van de bevolking een rijbewijs heeft.

Nadeel van die diners (zoals in Purmerend, waar het eten inderdaad idioot slecht was) vind ik dat het dan meteen weer om Amerikanen, Harleys en Rock en Roll moet gaan, en een motorcafe is ook weer zo'n hengstenbal vol mannen met dikke buiken in textielpakken met patches van de locale BMW club.

Helemaal mee eens. Dat Deus is idd echt tof, zoals t moet zijn.
Niet dat geijkte bikers imago.
 
Laatst bewerkt:
Caddies is denk ik kapot gegaan door de macdonalds die er naast ging zitten en veel goedkopere hamburgertjes aan bood.
 
Caddies is denk ik kapot gegaan door de macdonalds die er naast ging zitten en veel goedkopere hamburgertjes aan bood.

Hmja. In het begin was het eten er overigens prima. Maar ook toen zag je er geen hond, dat rijtje naar de Mac was veel sneller en makkelijker, hoefde je zelfs de auto niet voor uit.....
Alleen de themabijeenkomsten brachten wat publiek binnen. De latere eigenaar deed dat niet meer en toen was de loop er al snel uit. Daarnaast werd het eten inderdaad slecht.
 
Jammer, was een goed concept en in het begin liep het ook geweldig met live muziek en alles.
 
Ik heb het er al tijden over met een collega van mij. Als we toch geld hadden dan kwam er een Ace Cafe in Emmen. En tijdens de openingsavond speelt ZZ-Top! Tja, je mag dromen hebben toch?...

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan