Harley staat steeds af

Leen 61

Rookie
6 jun 2012
14
0
Hoogezand
Hallo mannen en meiden.
Een probleem, mijn Harley dyna FXD1450 slaat de laatste tijd steeds af.
Hij start wel direct maar het duurt niet lang of hij kapt er weer mee.
eerst was het nog zo dat je wel gewoon kon rijden en bleef hij gewoon lekker rijden.
Maar nu gebeurt het steeds vaker en gisteren was het helemaal een ramp.
starten 30mtr rijden slaat af contact weer aan starten en na vrij snel slaat hij weer af
Olie is goed benz ook en nergens gaan er lampjes branden nergens lek sporen hele blok gewoon droog geen rare tik of ratel geluiden of gebonk.
Wat gebeurt er hij start je gaat rijden en voor dat je naar z'n 2e versnelling gaat lijkt het of hij geen brandstof krijgt slaat dood vervolgens contact weer aan gezet en hij start gewoon weer.Als je dan niets doet dan blijt hij redelijk rustig lopen geef je gas dan is het weer gebeurt.En het gebeurt ook wel dat je gewoon rijd en plots slaat hij dood en dan begint het weer van voor af aan.
Heeft er iemand een idee van wat dit kan zijn?

Gr Leen61
 
Laat hem stationair lopen en spuit met een bus deodorant richting de inlaatrubbers (de verbindingen tussen inlaat spruitstuk en cilinderkop). Als hij dan opeens even sneller gaat lopen, dan lekken de inlaatrubbers (bekend HD kwaaltje).
 
hallo mannen/meiden.
ja,ontsteking of benz leiding daar zegt je zoiets stom he
Ja,als je toeren wil maken dan is het gewoon vaak klaar en dan begint het weer van voor af aan
Zat al aan moeilijke dingen te denken zoals sensor van de krukas enz.
Dit zou zomaar eens goed kunnen.
Wat fijn dat er toch altijd weer mensen zijn die een mogelijke oplossing hebben.

Thanks Gr Leen 61
 
Goede tips hierboven :Y

Begin bij de basis: zorg er voor dat je zeker weet dat er benzine doorstroomt. Want dat is het eerste waar ik aan denk. Leiding verstopt of bekneld, kraantje niet goed, filtertje vies.....
 
Behalve benzine tekort, kraantje , filter, tank ontluchting e.d kan het nog liggen aan de carburateur (mits zo'n HD geen injectie heeft) Kan ook defecte bougie zijn, soms (redelijk vaak) vonkt een bougie wel maar is de vonk onvoldoende bij belasting (schuurtje in de isolatie van de elektrode), of zioals aangegeven de bobine. Begin bij het simpelste en meest vor de hand liggende.
 
Ben dit probleem wel eens eerder tegen gekomen weliswaar niet bij een Harley maar als ik jouw was zou ik eens de bobines laten testen, het kan zijn dat ze door geslagen zijn

Even iets vergeten: In dit geval kunnen de bougies wel een vonk geven maar is de spanning gewoon veel te laag en dan kan de motor inderdaad wel even lopen om vervolgens weer af te slaan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan