Het grote Yamaha Diversion topic deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net weer contact gehad, kan het blok komen omruilen. Alleen wel pas as zaterdag aangezien het er nog onderuit gehaald moet worden. Motor is daar rijdend afgezet, dus lopen doet die wel. *O* Iets meer poetswerk maar dat neem ik maar voor lief.
 
Mr. R. Dat ziet er goed uit. Ik denk dat je een andere kettingkast er wel weer op kunt klussen. Deze steekt idd wel wat ver uit.
 
We konden gisteren toch niet stilzitten.
Motorblok maar uitgebouwd.


Zaten toch even te dubben om de kop over te zetten. Maar zaterdag maar een andereeronder is praktischer.
 
Ik zit er ook nog over te denken om de letters op de banden wit te maken, kan je een foto van meer van de zijkant maken? :P

Speciaal voor jouw :P


Wat voor verf gebruik je daarvoor?

Het stiftje op de foto, 3-4 jaar geleden gekocht bij de Action voor 1 of 2 euro. Voor mijn MB5je sneller te laten lijken :9 :]
Halforts of andere autozaken hebben het ook wel.
Zit er nu al 3 maanden op, banden zijn wel vies :+ , is sopvast. Je moet het wel een paar keer aanbrengen voor gewenst resultaat. Dus monnikenwerkje.
 
Na 2 jaar trouwe dienst en een kleine 20 duizend kilometer verder wou vandaag mijn diversion 600 niet starten. De eerste slag hoorde je dat hij wel wou maar net niet aansloeg. De volgende twee minuten draaide de startmotor wel rond maar sloeg hij niet meer aan (ook niet bijna, er was alleen het geluid van de startmotor). Hij kreeg denk ik wel bezine teminste daar begon het wel naar te stinken op ten duur. Wat kan er nou aan de hand zijn? Ik ga vanavond even kijken naar de bougies als die wel of niet vonken. Maar ik dacht ik meld het even, misschien dat mensen hebben van ja dat heb ik ook gehad en dat is dat.
Voor de rest heeft de motor nog nooit startproblemen gehad, starte altijd direct. Gisteren nog op gereden en ook rijdend aan de kant gezet.
alvast bedankt voor het meedenken!!!!!!
 
Hoe til je zo'n motorblok het beste eruit... :]

Een eenvoudige uitleg voor XJ600 ervaringen naar 600S uit ´93. Voor details verwijs ik naar het WHB Haynes (2.4 Engine, clutch and transmission).

Wat heb je nodig:
-Gereedschap
-Twee personen
-(Auto)krik
-Plakje hout (twee keer)
-Nieuw oliefilter
-Doeken
-Tape
-Veel tijd

Zet je motor op de bok of klem om te beginnen, haal je accu eruit en laat je blok vast leeglopen en haal het oliefilter eraf.

Haal je tank en luchtfilterhuis eraf, dit is voor ruimte te maken en straks voor de carburateurs.

Verwijder alles wat aan het motorblok vast zit (ophangen laten zitten). Uitlaatsysteem, koppeling, voortandwiel met ketting. BJ 95> oliekoeler verwijderen is noodzakelijk.

Elektrokabels kun je los maken door stekkers los te maken. Losmaken op het blok is dus niet noodzakelijk.

Wat de carburateurs (cabs) betreft kun je de gaskabels laten zitten. Maak alle slangen naar het blok en haal deze los van de inlaatstukken. Als dat gebeurt is kun je de cabs omhoog halen (denk hierbij aan de choke) en laat het op het frame liggen door het plankje hout.

Aangezien het blok lager ligt dan je framebuizen gaan we deze omhoog krikken.
Tillen is zwaar en het is ook ondersteuning voor het blok.

Doordat het blok omhoog komt kwam ik met de kappen op de motor niet uit met de ruimte. Dus die eraf was ook nodig.

Plaatje 1


Check, check, double check of je alles hebt losgemaakt wat aan het blok vast zit.

Ruim alle rotzooi op wat je niet nodig hebt, je wil niet struikelen met een blok je je handen. Wat heb je nu nog nodig.
-Alleen het gereedschap voor ophangpuntje
-Krik
-plankje hout
-Twee mensen
-Doeken
-Tape

Plaats de krik onder het blok met het hout ertussen. Krik deze op tot deze druk geeft tegen het blok. (plaatje 1)

Plak de framebuizen in met doeken. Het blok kan voorover vallen en beschadigingen willen we niet. Leg doeken klaar waar je het blok wil gaan neerleggen ter ver komen van beschadigingen aan het carter. (Plaatje 1)

Maak de ophang punten los. Zolang de bouten nog op hun plek zitten gebeurt er niks bijzonders. Nu kan een iemand het blok vasthouden en de ander de boutjes eruit halen.

Krik het blok omhoog tot deze iets hoger is dan framebuizen, let wel op de ruimte aan de bovenkant. Maak nogmaals duidelijk naar je partner welke kant het blok eruit gaat om nare misverstanden te voorkomen. Laat het blok eventueel op het framebuis rusten (met doek ertussen) voor herpositionering.

Til gezamenlijk het blok eruit.
Gefeliciteerd. *O*





*Verwijderen van kleppendeksel is niet noodzakelijk.
 
Laatst bewerkt:
Wat zou een betere band zijn voor de Div600 dan?
Banden, het is en blijft een heel persoonlijk iets. De 1 gaat voor de BT45 en een ander zou die er niet onder willen. Je eigen ervaring met banden merken is bepalend.
Als je mij vraagt wat mijn, dus persoonlijke, voorkeur heeft dan zeg ik;
Nooit meer iets anders dan de Michelin Pilot Active er onder, heerlijke band.
 
Laatst bewerkt:
Als je mij vraagt wat mijn, dus persoonlijke, voorkeur heeft dan zeg ik;
Nooit meer iets anders dan de Michelin Pilot Active er onder, heerlijke band.

En kijk dan eens bij Optitune in Waddinxveen heeft een zeer aantrekkelijke korting op de Michelins
Afspraak maken en je kunt er op wachten met een heerlijke bak koffie
Bensi ik heb ze er ook weer op gegooid op mijn CB750 en durf nu de bocht weer door met regen een setje voor 218 euro wel losse velgen aan geleverd

Alles voor de motorrijders Ma_raboda Home page

Je kunt zelf je merk kiezen ik had zelf de road 2 Dual Compound onder de Div 900 :) :) :) :)
 
Laatst bewerkt:
Banden, het is en blijft een heel persoonlijk iets. De 1 gaat voor de BT45 en een ander zou die er niet onder willen. Je eigen ervaring met banden merken is bepalend.
Als je mij vraagt wat mijn, dus persoonlijke, voorkeur heeft dan zeg ik;
Nooit meer iets anders dan de Michelin Pilot Active er onder, heerlijke band.
Die Pilot Active is goed, of wat ik nu heb: Pirelli Sport Demon. Lekkere band die veel gevoel geeft zodat je met vertrouwen in alle weersomstandigheden kunt rijden. De meeste moderne banden die je eigenlijk nog liever zou willen worden helaas niet in een passende maat gemaakt. :/

BT45 is een sterk verouderd ontwerp en dat merk je helaas wel in kwaliteit en niet in de prijs. :P
 
\
Speciaal voor jouw :P
[\[url="http://img855.imageshack.us/img855/9451/dsc0465fx.jpg"]afbeelding\][/URL]
quote]


Dank je, ik doelde meer van een afstandje.... Dus als je er nog 1 kan maken en plaatsen graag!

Ps ging de achterste blokbout er makkelijk uit?

Mijn frame staat geinmobiliseerd. Maar deze oude nog gevonden. Anders moet je even wachten.

( Voor in starttopic :P )

Bout ging goed los, zoals eigenlijk alles hier. Sleutel op de bout gezet en met beleid trappen :9 .
 
@Bensi (of iemand anders): ik ben nu m'n voorvork aan het vullen met olie. Volgens m'n beste meting 379 ml er in, maar dan zit-ie zo'n 25 mm hoger dan de 111 mm die is voorgeschreven.
Kan het zijn dat het olieniveau nog iets moet zakken (in de buitenste buis lopen)? De voorvork uit elkaar trekken en weer dichtdoen helpt niet.
En anders: wat kan ik nu het beste doen? M'n (best mogelijke meting) 379 ml aanhouden? Of de 111 mm? Of nog wat langer wachten tot het zakt?
 
Laatst bewerkt:
@Bensi (of iemand anders): ik ben nu m'n voorvork aan het vullen met olie. Volgens m'n beste meting 379 ml er in, maar dan zit-ie zo'n 25 mm hoger dan de 111 mm die is voorgeschreven.
Kan het zijn dat het olieniveau nog iets moet zakken (in de buitenste buis lopen)? De voorvork uit elkaar trekken en weer dichtdoen helpt niet.
En anders: wat kan ik nu het beste doen? M'n (best mogelijke meting) 379 ml aanhouden? Of de 111 mm?
ik weet het niet Remco, ik heb me al vaker afgevraagd of die luchtkamer van 111 mm gemeten wordt met de veren erin of juist niet, dat zou het verschil kunnen uitmaken maar dat weet ik dus niet.
Ben dus ook benieuwd naar meer antwoorden hierop.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga ervanuit dat het zonder veren is, anders zou ik er wel heel ver overheen zitten.
Ik ga het andere pootje vullen. Erg jammer ook dat Yamalube geen soortelijk gewicht op de verpakking zet. Ik kwam op 60 gram voor 70 ml, maar iets nauwkeuriger zou leuk zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan