Street Triple topic 18 - op een goed motorseizoen

Status
Niet open voor verdere reacties.
JPSilvester schreef op 15 augustus 2012 @ 22:22:
Super, bedankt voor de reacties!

Nog een aantal punten...

Ik kom zelf van een ZX6R af en heb het gevoel dat de triple nogal 'zacht ' geveerd is.
(wanneer de motor op de standaard staat en ik dwars tegen het zadel van de motor duw zakt hij door zijn vering) Ook zou de rijdershoogte voor mij wat hoger mogen.

Nu heb ik de veer bekeken met de daarbij behorende schijven en zie ik dat deze nog niet volledig ingedraaid is.
Wanneer ik deze meer in zou draaien betekent dit automatisch dat mijn rijdershoogte hoger wordt of ben ik dan enkel de veer stugger of zachter aan het zetten.

Ook heb ik gezien dat de koelvloeistof ver beneden minimum is.
Nu heb ik al ontdekt dat Triumph 'eigen' vloeistof aanbeveelt die groen zou zijn.
Aangezien ik niet duidelijk de kleur kan ontdekken in het reservoir weet ik niet wat ik er nu bij moet gooien. Is het noodzakelijk dat ik dat hele gebeuren leeg laat lopen, doorspoelen met water en vervolgens één soort koelvloeistof erin of kan ik het ook zo bijvullen met willekeurige koelvloeistof?

De Haynes manual wordt binnenkort aangeschaft.
Ik had de workshop manual ook al gevonden.

Laatste puntje, Brabantmotors is dat de plek voor onderhoud/accessoires etc.?

Bedankt!

EDIT: Foto

[afbeelding]

De koelvloeistof is groen :Y voor het geval dat je dat nog ging vragen ;) ik draaide laatst de dop eraf toen ie op z'n standaard stond :') toen kwam er wat uit :( niet veel maar niet zo slim :N

Ik heb laatst er ook een daytona shock onder gezet en progressieve veren in de voorkant :Y heeeeeeeele verbetering en echt een aanrader :Y :] nu super :Y

Smorgens
 
Op 2dehands.be staat ook nog een bijna nieuwe wp shock te koop geloof ik. Niet goedkoop, maar wel top en ook aardig waardevast.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Even kort voorstellen, Jorrit en sinds kort eigenaar van een Street Triple 2008 (foto volgt)
Nu zitten er op mijn motor bobbins en had ik al een bikelift met rubberen blokkken.

Vandaag heb ik V-adapters gehaald waardoor ik dus gebruik kan maken van de bobbins.
Echter na 2 keer opbokken zag ik al dat die de achterbug zouden gaan beschadigen.

Iemand hier ervaring mee dan wel oplossingen voor?

Alvast bedankt!

Lipjes (in ieder geval de acherste) van de V een beetje naar buiten buigen ;)
 
ebay
Deze lijken er heel veel op
http://www.ebay.nl/itm/TRIUMPH-STRE...ycle_Parts&hash=item4d03e462f6#ht_9603wt_1271

alleen effe opletten of je nu M6 of M8 moet hebben want dat is volgens mij niet bij alle modellen street triple het zelfde

Let op!!! er zijn 2 verschillende versies achterbruggen met een bobbin voorziening. Buiten de M6 en M8 verschil, heb je bij de één een bobbin nodig die schuin loopt aan de frame zijde.
images
 
Laatst bewerkt:
Let op!!! er zijn 2 verschillende versies achterbruggen met een bobbin voorziening. Buiten de M6 en M8 verschil, heb je bij de één een bobbin nodig die schuin loopt aan de frame zijde.
[afbeelding]


dat is nieuw voor mij
Dat was niet op m'n 2008 street triple met M6 bobbins en niet op m'n 2012 street triple R met M8 bobbins
 
Hallo,

Even kort voorstellen, Jorrit en sinds kort eigenaar van een Street Triple 2008 (foto volgt)
Nu zitten er op mijn motor bobbins en had ik al een bikelift met rubberen blokkken.

Vandaag heb ik V-adapters gehaald waardoor ik dus gebruik kan maken van de bobbins.
Echter na 2 keer opbokken zag ik al dat die de achterbug zouden gaan beschadigen.

Iemand hier ervaring mee dan wel oplossingen voor?

Alvast bedankt!
full



En je foto uit deze post staat in de OP. :)
 
Super, bedankt voor de reacties!

Nog een aantal punten...

Ik kom zelf van een ZX6R af en heb het gevoel dat de triple nogal 'zacht ' geveerd is.
(wanneer de motor op de standaard staat en ik dwars tegen het zadel van de motor duw zakt hij door zijn vering) Ook zou de rijdershoogte voor mij wat hoger mogen.

Nu heb ik de veer bekeken met de daarbij behorende schijven en zie ik dat deze nog niet volledig ingedraaid is.
Wanneer ik deze meer in zou draaien betekent dit automatisch dat mijn rijdershoogte hoger wordt of ben ik dan enkel de veer stugger of zachter aan het zetten.

Ook heb ik gezien dat de koelvloeistof ver beneden minimum is.
Nu heb ik al ontdekt dat Triumph 'eigen' vloeistof aanbeveelt die groen zou zijn.
Aangezien ik niet duidelijk de kleur kan ontdekken in het reservoir weet ik niet wat ik er nu bij moet gooien. Is het noodzakelijk dat ik dat hele gebeuren leeg laat lopen, doorspoelen met water en vervolgens één soort koelvloeistof erin of kan ik het ook zo bijvullen met willekeurige koelvloeistof?

De Haynes manual wordt binnenkort aangeschaft.
Ik had de workshop manual ook al gevonden.

Laatste puntje, Brabantmotors is dat de plek voor onderhoud/accessoires etc.?

Bedankt!

EDIT: Foto :P

[afbeelding]
1)Wat de koelvloeistof betreft ga ik een zekere coolman van hier op het forum citeren:
Dan nog maar een keer.

Er bestaan twee soorten koelvloeistof.

Rode/oranje en blauwe.

De rode/oranje is een fosfor vrije soort.
Die is geschikt voor Aluminium en koperen radiateuren.
Ook wel aangeduid met + of G12. De dure soort.

De blauwe is een fosfor/fosfaathoudende soort. De goedkope soort.
Deze tast /vreet aluminium aan en mag niet in een aluminium radiateur worden gebruikt.
Deze aantasting gebeurt veelal binnen een half jaar.
Er vallen dus gaatjes in de radiateur.

De rode en blauwe mogen desnoods gemengt in koper systemen.

In Alu alleen de + of G12 !!! rood/rose/oranje.

Verder geldt voor beide:

Het is een alcohol opgelost in gedestileerd of demi water.
Aangevuld met allerlei chemicalien die allerlei bescherming bieden.
Zo als; anti corossie. anti verzuring, anti alg, anti schuimvorming etc.

Mijn ervaring leert dat deze chemi's na ca 4 jaar uiteen vallen. En zich in het systeem afzetten.
En deze afzetting heeft een slechte warmte transport. Met als gevolg dat het systeem koeling vermogen verliest.
Dat merk je in de winter niet. Echter met een buiten temp van 25+ staan de eersten met een overlopende vuldop langs de kant van de weg.

Advies. Meng het tot ca. -26gr.
Dan is er voldoende bescherming en koeling.

Te meer water in de kan des te goedkoper wordt het produkt. ....Gamma...
De rode kost ca. 5 tot 15 euro de Liter. 100% concentratie
De Blauwe kost ca. 1 to 3euro de liter in 100 % concentratie.

Verder is het een ieder om zelf te oordelen.

En wat mij betreft mengen jullie maar raak, giet vooral blauwe in alu systemen en rij er zolang mogelijk mee door.
Gooi lekker rotzooi in het systeem. Te meer te beter.

Ik verdien de kost met koelsystemen. Dus te meer er geklooid wordt te meer ik en mijn collega�s verdienen.


2)Ivm Brabantmotors. Als ik zo lees wat de man hier allemaal op het forum verkondigt, zou ik mijn tenten toch ergens anders opslaan...
 
Laatst bewerkt:
1)Wat de koelvloeistof betreft ga ik een zekere coolman van hier op het forum citeren:
Dan nog maar een keer.

Er bestaan twee soorten koelvloeistof.

Rode/oranje en blauwe.

De rode/oranje is een fosfor vrije soort.
Die is geschikt voor Aluminium en koperen radiateuren.
Ook wel aangeduid met + of G12. De dure soort.

De blauwe is een fosfor/fosfaathoudende soort. De goedkope soort.
Deze tast /vreet aluminium aan en mag niet in een aluminium radiateur worden gebruikt.
Deze aantasting gebeurt veelal binnen een half jaar.
Er vallen dus gaatjes in de radiateur.

De rode en blauwe mogen desnoods gemengt in koper systemen.

In Alu alleen de + of G12 !!! rood/rose/oranje.

Verder geldt voor beide:

Het is een alcohol opgelost in gedestileerd of demi water.
Aangevuld met allerlei chemicalien die allerlei bescherming bieden.
Zo als; anti corossie. anti verzuring, anti alg, anti schuimvorming etc.

Mijn ervaring leert dat deze chemi's na ca 4 jaar uiteen vallen. En zich in het systeem afzetten.
En deze afzetting heeft een slechte warmte transport. Met als gevolg dat het systeem koeling vermogen verliest.
Dat merk je in de winter niet. Echter met een buiten temp van 25+ staan de eersten met een overlopende vuldop langs de kant van de weg.

Advies. Meng het tot ca. -26gr.
Dan is er voldoende bescherming en koeling.

Te meer water in de kan des te goedkoper wordt het produkt. ....Gamma...
De rode kost ca. 5 tot 15 euro de Liter. 100% concentratie
De Blauwe kost ca. 1 to 3euro de liter in 100 % concentratie.

Verder is het een ieder om zelf te oordelen.

En wat mij betreft mengen jullie maar raak, giet vooral blauwe in alu systemen en rij er zolang mogelijk mee door.
Gooi lekker rotzooi in het systeem. Te meer te beter.

Ik verdien de kost met koelsystemen. Dus te meer er geklooid wordt te meer ik en mijn collega�s verdienen.


2)Ivm Brabantmotors. Als ik zo lees wat de man hier allemaal op het forum verkondigt, zou ik mijn tenten toch ergens anders opslaan...
Lijkt een duidelijk verhaal maar ik weet toch zeker dat ik nog nooit rode/oranje koelvloeistof in mijn motoren heb gehad.
Enige waar ik het tot nu toe tegen ben gekomen is in mijn auto.
In de Street's die ik in de garage heb staan zit groen vloeistof wat ik na een kleine lekkage bij één van de Street's al eens aangevuld heb met blauw vloeistof van de dealer (Eurol).
 
Lijkt een duidelijk verhaal maar ik weet toch zeker dat ik nog nooit rode/oranje koelvloeistof in mijn motoren heb gehad.
Enige waar ik het tot nu toe tegen ben gekomen is in mijn auto.
In de Street's die ik in de garage heb staan zit groen vloeistof wat ik na een kleine lekkage bij één van de Street's al eens aangevuld heb met blauw vloeistof van de dealer (Eurol).
Ik anders wel. Radicool SF van castrol. Ik weet alleen niet meer in welke. In ieder geval niet in een triumph...
 
Wat meer plaatjes van de Street USB, maar persoonlijk zie ik 'm liever niet op z'n kant liggen. ;)


Wit: 8Gb en moet £23,99 kosten
Zwart (klik): 4Gb en is relatief gezien veel duurder, maar liefst £19,99.


Op verschillende Triumphsites kost de zwarte zelfs £25,00. :X
 
:X



JPSilvester wijzigde dit bericht op donderdag 16 augustus 2012 22:55 (100%)
Reden: te weinig animo


One good turn deserves another, and another, and yet another...


Gun de mensen iets langer de tijd dan 21 minuten. :/

Ik was aan het zoeken, maar niet gevonden. :+
Was bovendien lastig vanwege verschillende posities waarin de foto's genomen zijn. ;)

Tot slot is het al wat laat. :Z
 
Dré Pistolet schreef op 16 augustus 2012 @ 21:52:1)Wat de koelvloeistof betreft ga ik een zekere coolman van hier op het forum citeren:
Dan nog maar een keer.

Er bestaan twee soorten koelvloeistof.

Rode/oranje en blauwe.

De rode/oranje is een fosfor vrije soort.
Die is geschikt voor Aluminium en koperen radiateuren.
Ook wel aangeduid met + of G12. De dure soort.

De blauwe is een fosfor/fosfaathoudende soort. De goedkope soort.
Deze tast /vreet aluminium aan en mag niet in een aluminium radiateur worden gebruikt.
Deze aantasting gebeurt veelal binnen een half jaar.
Er vallen dus gaatjes in de radiateur.

De rode en blauwe mogen desnoods gemengt in koper systemen.

In Alu alleen de + of G12 !!! rood/rose/oranje.

Verder geldt voor beide:

Het is een alcohol opgelost in gedestileerd of demi water.
Aangevuld met allerlei chemicalien die allerlei bescherming bieden.
Zo als; anti corossie. anti verzuring, anti alg, anti schuimvorming etc.

Mijn ervaring leert dat deze chemi's na ca 4 jaar uiteen vallen. En zich in het systeem afzetten.
En deze afzetting heeft een slechte warmte transport. Met als gevolg dat het systeem koeling vermogen verliest.
Dat merk je in de winter niet. Echter met een buiten temp van 25+ staan de eersten met een overlopende vuldop langs de kant van de weg.

Advies. Meng het tot ca. -26gr.
Dan is er voldoende bescherming en koeling.

Te meer water in de kan des te goedkoper wordt het produkt. ....Gamma...
De rode kost ca. 5 tot 15 euro de Liter. 100% concentratie
De Blauwe kost ca. 1 to 3euro de liter in 100 % concentratie.

Verder is het een ieder om zelf te oordelen.

En wat mij betreft mengen jullie maar raak, giet vooral blauwe in alu systemen en rij er zolang mogelijk mee door.
Gooi lekker rotzooi in het systeem. Te meer te beter.

Ik verdien de kost met koelsystemen. Dus te meer er geklooid wordt te meer ik en mijn collega�s verdienen.

2)Ivm Brabantmotors. Als ik zo lees wat de man hier allemaal op het forum verkondigt, zou ik mijn tenten toch ergens anders opslaan...

Kan dit eerste verhaaltje niet in de OP worden gezet :? Lijkt me vrij makkelijk toch om altijd nog eens na te kunnen kijken :Y maar wat ik dan niet snap is dat jij zegt dat er geen groene vloeistof is maar waarom komt er dan wel groene uit :? Is dat dan gewoon een ander kleurtje om de klant te verwarren of gebeurt dat door de ontbindende gemikalien ofzo :? Wel een goed verhaal btw :Y

Smorgens :W
 
Misschien even wat over vering. Wat je zelf kan testen is het volgende :

Houd de motor rechtop en ga erachter staan. Houd hem vast bij het zadel en onder het kuipwerk. Til de motor op. Hij moet dan enkele centimeters omhoog gaan. De motor moet dus inzakken door zijn eigen gewicht.

Ga op de motor zitten. Dan moet hij zowat 4 cm inzakken onder je gewicht.

Dit zijn waarden waar je best niet teveel van afwijkt. Wil je de achterkant omhoog, dan doe je dit best NIET door je veer op te draaien. Als je de waarde hierboven niet kan bereiken dan laat je best een andere veer steken. Pas als de waarde hierboven goed is ga je met de demping aan de slag.

Veel mensen zetten hun veer te strak omdat ze de kont omhoog willen. Dit zorgt alleen maar voor contactverlies met de weg,... en dat wil je echt niet.

Volgens mij is het anders. De veer meer op spanning zetten veranderd niks aan de veerconstante, en is juist bedoeld voor een goede 'preload' en 'sag' in te stellen, en in feite dus een juiste rijhoogte met belasting op de motor.
Daarin zijn er ook handdraaibare veervoorspanners uitgevonden.

overigens als de gehele veer veel te zacht of te hard is voor het gewicht, dan knap je het niet op met de veervoorspanning.
Investeren in de standaard Street Triple shock is trouwens zonde van je geld. De shock is echt een prul en heeft nauwelijks demping.
 
Laatst bewerkt:
Wellicht een fijne inkopper voor de mensen die het hier kunnen weten.

Ik heb op mij Street de standaard shock en vering zitten waar ik natuurlijk niet helemaal tevreden over ben. Wellicht is 90 kilo schoon aan de haak iets te veel voor m'n fiets. Wat is de beste oplossing om dit recht te trekken kwa aanpassing van het materiaal?

Hyperpro streetbox? Daytona shock, progessieve vering? Het mag wel wat kosten maar zeker niet meer dan een euritje of 600.


Ideas anyone?
 
Die shock zou ik zeker vervangen door een daytona 675 shock of aftermarket van bijv hyperpro,
WP of Wilbers oid. De daytona shock zal de goedkoopste optie zijn die beb je va € 100,00.
06 07 08 Triumph Daytona 675 Rear Shock Absorber (Fits Street Triple) | eBay
De voorvering doet het al heel veel beter met een nieuw setje veren van bijv Wilbers met andere vorkolie. De remmerij is voor straat gebruik prima. Als je het circuit op gaat heb je veel aan een setje sinter blokken.
Uiteindelijk ben ik gegaan voor een volledige ombouw naar shock, vork en radiale nissins van een daytona omdat ik er voor 90% mee op het cicuit rijdt.

Misschien heb je hier wat aan...
 
Volgens mij is het anders. De veer meer op spanning zetten veranderd niks aan de veerconstante, en is juist bedoeld voor een goede 'preload' en 'sag' in te stellen, en in feite dus een juiste rijhoogte met belasting op de motor.
Daarin zijn er ook handdraaibare veervoorspanners uitgevonden.

overigens als de gehele veer veel te zacht of te hard is voor het gewicht, dan knap je het niet op met de veervoorspanning.
Investeren in de standaard Street Triple shock is trouwens zonde van je geld. De shock is echt een prul en heeft nauwelijks demping.
:^
 
Wellicht een fijne inkopper voor de mensen die het hier kunnen weten.

Ik heb op mij Street de standaard shock en vering zitten waar ik natuurlijk niet helemaal tevreden over ben. Wellicht is 90 kilo schoon aan de haak iets te veel voor m'n fiets. Wat is de beste oplossing om dit recht te trekken kwa aanpassing van het materiaal?

Hyperpro streetbox? Daytona shock, progessieve vering? Het mag wel wat kosten maar zeker niet meer dan een euritje of 600.


Ideas anyone?
Goedkoopste is voorveren door Wilbers/Hyperpro/WP vervangen en achter vervangen door een Daytona shock.
Daytona shock is best wel stug en springerig dus zou je ook een 2e hands Street R shock kunnen overwegen. Die zijn 2e hands wel schaarser = duurder.
Nog een alternatief is een Wilbers achtershock, maar die is weer duurder.
Daytona shock kost rond 150 Euro (2e hands uiteraard)
Street R kost rond 225 Euro, idem
Wilbers vanaf ca 450 Euro nieuw maar dan weer heel basic.
Voorveren zelf vervangen ca. 100 Euro, laten doen 175?
 
Iemand enig idee waar ik instructie/onderhouds boekjes vandaan kan halen?
Deze zaten er helaas niet bij. Heb de Street Triple van een handelaar die de motor vervolgens bij een andere zaak gekocht had waardoor de motor geïmporteerd was.

Heb netjes een brief gestuurd naar Triumph waarop ik netjes werd afgewimpeld en naar de dealer werd doorverwezen.

en...

Mijn display (km teller) zit een beetje los. Niks ernstigs.
Nu heb ik al gezien dat ik aan de achterkant van het display plus minus 2 plastic pinnen/bevestigingspunten mis.
Nu is mijn vraag of het nodig is geweest om het display te verwijderen/slopen om het afdakje/kuipruit te bevestigen.

Niet dat ik wat te enthousiast ben geweest met mijn aankoop i.v.m. geen onderhoudboekjes, geïmporteerde motor, los gehaald display...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan