125cc motoren geschikt voor langere mensen?

Bike_Explorer

MF veteraan
4 jun 2012
2.913
2
-
Hallo allemaal,

Vroeg me zojuist wat af, en ik kan het niet zomaar gaan testen omdat ik nog geen motorrijbewijs heb, maar zijn 125cc motoren geschikt voor mensen van tegen de 1.90meter?? Qua zithouding etc.? Want nu heb ik een aantal 11kw motors gezien die mijn wel aanspreken, ook qua aanschafprijs, maar pas ik er wel knap op?? (heb namelijk gehoord dat de aprilia rs125 (bj 2001), of de honda cbr125r (2006), vrij klein zijn...?

Weten jullie dit, of ervaringen?
Hoor het graag,

Groetjess
 
Laatst bewerkt:
De mito in elk geval, is gebouwd voor max 1.80. Dan pas je nog net goed achter de ruit.
Langer niet. Is geen gezicht óók op zo'n klein moto'tje!
Bovendien gaat gewicht ook een rol spelen; hoe lichter en korter, hoe harder ze lopen..

Je kunt het best testen hor, gewoon 1 opzoeken en erop gaan zitten!
 
Ik begreep dat de KTM Duke 125 wel geschikt was voor langere personen.
btw ook een hele mooie motor.
Gewoon even proefzitten dan voel je vanzelf of je er opgevouwen opzit en dat kan ook zonder rijbewijs.
 
Ja, weet opzich wel dat het zonder rijbewijs kan, maar ik vind het een beetje raar overkomen om zonder rijbewijs ff op een paar van die motors te gaan zitten in de showroom...

Verder weet ik ook gerust wel dat er 125cc motoren zijn die wat groter zijn, maar ik ken er eigenlijk maar weinig of geen van onder de 2000 euro...Of ik moet een 25kw motor kunnen begrenzen naar 11kw...? Maar een honda cbr125r(bj 2006) of aprilia rs 125(bj 2001) zou dus echt geen optie voor mij zijn???
Die mini varadero zie ik niet zo gauw ergens te koop staan...
 
Varadero 125 wil je ook niet kopen. Nieuw betaalde je ruim 5000 euro. 2e hands in NL bijna niet te vinden, wel in Belgie en omringende landen. KTM Duke... wel een tof ding en met 1m90 moet dat wel lukken volgens mij. CBR125 zit je echt opgevouwen, maar ik kende iemand van jouw lengte die ook op een CBR125 reed.
 
een aprilia rs is groot genoeg hoor
ik ben 1.95 en reed met gemak op de brommers van aprilia

en de rs kan je met een andere cdi op 11 kw zetten
 
Laatst bewerkt:
Dat is mooi! En die rs (uit 2001) is toch al 11kw, dus dat scheeld. Is er gelukkig toch nog hoop!
Ben benieuwd welke motoren de rijscholen zullen gebruiken voor 11kw rijbewijs..zal miss wel zo'n ktm duke zijn ofzo..
 
Die link die ik net in me bewerkte bericht heb gezet, op die motor doel ik nu. Die zie je toch wel vaker, en ook gwn te koop in NL bij dealers?
 
je hebt meerdere uitvoeringen, voor belgie zijn ze 11 kw uitgebracht en voor duitsland
nederlandse heeft meer
Hmm, dat is dus iets waar ik dan op moet letten. Maar anders zou ik zo'n ding maar gwn moeten begrenzen, en dan is het aanbod ook meteen een stuk groter. Als je ze dan toch allemaal tot een bepaald vermogen kan begrenzen...
 
Gewoon eens proberen.
Je kan 2 mensen van 1.90 hebben maar die toch compleet verschillend zijn "gebouwd" (lengte van de benen, boven benen, onder benen, romp etc. )

De mito in elk geval, is gebouwd voor max 1.80. Dan pas je nog net goed achter de ruit.
Langer niet. Is geen gezicht óók op zo'n klein moto'tje!
Bovendien gaat gewicht ook een rol spelen; hoe lichter en korter, hoe harder ze lopen..

Je kunt het best testen hor, gewoon 1 opzoeken en erop gaan zitten!
Dat het meestal geen gezicht is ben ik wel met je eens maar ik heb me met mijn 1,95 prima vermaakt op een Mito (1e generatie) :Y
 
Dat wil ik zien iemand van 1,90 op een 125 cc haha

Zoals reeds aangehaald is de mini Varadero de grootste in zijn klasse. Maar die is ook heel duur. Als alternatief zou ik de YBR125 durven voorstellen om ook de grotere medemens comfortabel te laten zitten.
 
Hmm, het is nog even wikken en wegen voor mij, want ik ben nog niet 100% zeker of ik ga motorrijden..OF het wordt een auto, OF het wordt motorrijbewijs+motor etc...
En nu heeft de auto toch ook wel wat voordelen, zeker tegenover de 11kw...
 
'elke' 25kw is begrensbaar hoor. Ook een mito vb.
Ik ben zelf 1.80, maar zou niet langer wille zijn vd mito. Betreft de Evo
 
'elke' 25kw is begrensbaar hoor. Ook een mito vb.
Ik ben zelf 1.80, maar zou niet langer wille zijn vd mito. Betreft de Evo

Ja, maar weet jij ook zeker dat er officiële en legale begrenskitjes ofzo zijn voor 25kw motoren, om die te begrenzen naar 11kw?? Of is het gwn (wat ook wel logisch is) precies hetzelfde als wat nu bij zwaarder dan 25kw motoren gebeurd, dat je bv. de gasklep ofzo minder ver open kan doen??

Want dan zou er genoeg keuze zijn, als je die dingen ook gwn kan begrenzen!
 
De Mito word na 1999/vanaf 1999 alléén máár af fabriek geleverd in 11kw..Dus das officvieel genoeg lijkt me! Staat dus ook op alle kentekens vanaf 1999 11kw
 
KTM 125 duke is miniatuur, nog kleiner dan mn brommer en het zit ook veels te klein voor lange mensen.

wat wel opties zijn is supermoto of crosser
 
Ja, ik ben ook meer fan van sportmotoren, dus daar zal ik ook een beetje naar zoeken.
@Yana, jij hebt wat met die mito's hè? :P Maar ik weet nu idd dat er wel een redelijk aanbod is voor 11kw, maar waar het hier dus ook om gaat is of de motor een knap formaat heeft..Daarom zou het (in mijn ogen) een optie zijn om zwaardere (grotere?) motoren te begrenzen naar 11kw
 
Terug
Bovenaan Onderaan