Racen op een CBR1000RR (SC57) 2004-2007

Dichtmaken lijkt me niet zo'n goed idee. Ze zitten er niet voor niets ;)

Alternatief waar ik je niet over hoor: Maak het dunne witte randje om de luchtinlaat en het onderliggende deel van de kuip mat zwart. Dan zal het al vrijwel niet meer opvallen...
 
Hoe zit dat bij een 2004/2005 model eigenlijk qua airintake? Zijn dat twee buizen die vanuit de airbox naar voren lopen of net als bij de 2006/2007 een brede lage happer die onder het frame/balhoofd zit?
 
Mijn Blade is ook een 06-07 met 04-05 sebimoto kuipwerk maar geen air intake buizen naar het luchtfilter weet ook niet hoe dit origineel zit (bij een 04-05).
Ik heb idd wel een soort brede platte trechter boven me radiateur zitten.

Denk dat het qua prestaties niet gaat uitmaken of ik ze dichtmaakt of weghaal omdat de happer van de luchtfilter meer onder het polyester (bodem van de neuskuipwerk) uitkomt
 
Smaken verschillen natuurlijk :)
Heb besloten de gaten mooi strak dicht te gaan polyesteren.
Vandaag de oude loslatende polyester matjes verwijdert aan de binnenkant van de onderkuip.
De matten leken geplaatst te zijn geweest zonder eerst de ondergrond goed kaal te halen dus doen we het een keertje knap over :).

Binnenkort langs polyservice om een zooi verschillende matten, hars en plamuur halen.
Komt er weer een beetje gang in :)
 
10w 40 half syntheet van Castrol

Ebay loont hierbij overigens zeker de moeite :)
Castrol POWER1 4T 10W-40 | 4 L | eBay

let wel op dat als je op een keer op volsyntheet ben overgegaan dat je het daar dan ook beter op kan houden.
Anders kans het eventueel weer slippende koppelingen tot gevolg hebben ofzo.

10w 50 vol syntheet van Castrol
Castrol Racing 4T POWER1 10W-50 | 4 ltr. | eBay

En me oliefilter vervang ik iedere winter, olie vervang ik zo rond 4 (uiterst) 5 dagen.
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag ff ritje naar Belgie gemaakt- mooi setje regenwielen opgehaald! :)
full
 
Laatst bewerkt:
Allereerst de beste wensen en een prachtig seizoen voor al de SC57'ers hier!
@BHRacing: de air-intake van een '04-05 is ook zo'n brede luchthapper.
@Baartaap: dichtmaken van die happers lijkt idd een beter idee dan ze gewoon eraf te snijden.
Zoals eerder geschreven ondergaat de mijne een make-over.
Wat is er al gebeurd:
Voorvork(standaard olie-schims) en achterschok(race ombouw van de OEM) ombouw met andere veren(Wilbers).
Bijna nieuwe Braking SK2 voorste remschijven.
Gilles Tooling rem-schakelset in Gp versie
Domino MX2 snelgas
Installatie(groot woord om de voedingskabel te plaatsen) van Starlane Stealth
Wat moet nog gebeuren:
Passen van de nieuwe kuipen(JVP: naar men zegt dezelfde kwaliteit als Sebimoto)
Carbon achterbrug bescherming(om mijn grindschade wat te verbergen :+ )
Nieuwe ketting + 42T achtertandwiel
Oliewissels
Paar fotootjes:
331mw75.jpg

2drgqbs.jpg

3/4 Fireblade afbreken om aan de gaskabels te kunnen
vcv1vt.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb een vraagje aan de kenners onder jullie. Ik ben in het bezit geweest van een CBR1000rr van '04. Ik heb daarbij een pro-link van een '06-'07 blade gekregen die hem beter zou laten sturen.
Ik heb de motor wegens omstandigheden moeten verkopen ;( , maar de link heb ik nog.
Nu is mijn vraag hoe ik kan controlleren dat het echt een '06-'07 pro-link is (zodat ik hem met een gerust hart kan verkopen)
Een fototje:
t058yf.jpg


Ben ik hier wat mee, of smijt ik deze beter direct in de prullemand?

Alvast bedankt :)
 
Als die beter zou moeten sturen zouden deze poten korter moeten zijn dan bij een 04-05 waardoor de achterkant gelift wordt.
(of het formaat van het driehoekje is anders)

Ik heb juist mijn link dingetje bij een maatje liggen om na te maken (met kortere poten)
Als het het montage gat van de poten al 1 cm dichter naar de as zit gaat de fiets aan de achterkant al 3~3,5 cm omhoog

Over verschillen van afmeting tussen de 04-05 en de 06-07 versie heb ik eerlijk niet iets gehoord.

Edit:

Theorie - als de achterbrug van een 06-07 is korter dus zou die iets hoger moeten staan om dezelfde rijhoogte achter te krijgen origineel zoals bij een 04-05.
Dus als je een link van een 06-07 op een 04-05 achterbrug doet staat die hoger en stuurt waarschijnlijk iets beter

Dit is puur gebaseerd op speculatie dus weeg het niet te zwaar ;)
 
Laatst bewerkt:
Welke uitlaatdemper gebruiken jullie op geluidsdagen zolder/Assen/ Zandvoort??
Schroeven/ houden jullie originele demper erop of blijven jullie binnen db's met andere dempert?
Ik heb nu alleen 'n dikke carbonnen Yoshimura op m'n sc57 maar maakt MET killer erin (schijnbaar) nog bijna 100db. . Nie echt handig dus!?
Vraag me af of bijv Leovinci met ekeur en db killer WEL onder 95db blijft of dat ik toch maar beste opzoek ga naar originele demper... TIPS???
 
Hier ook origineel en geen problemen.

@GiePilaar: het heeft even geduurd omdat mijn '05 bij een maat staat.
Ik heb dat linksysteem zo goed mogelijk opgemeten en kom uit op 17cm gemeten van het midden van de bouten. Het opstaande driehoekje(weer van het midden van de bouten) gaf 5.9 a 6cm. Misschien heb je hier iets aan.
 
Laatst bewerkt:
Ik rijdt op Assen en Zandvoort probleemloos met mijn Full Arrow systeem (RVS bochtenset met Titanium demper) en dB killer. Heb er verder BMC luchtfilers inzitten en een open carbon luchthapper boven de radiateur hangen.

Edit: Zolder kom ik alleen maar op donderdag. Je kan daar met de allerstilste motor nog van de baan gehaald worden...
 
Laatst bewerkt:
Nog 's paar vraagjes (cbr1000rr newbe) :P
#heb inmiddels ook 'n originele demper binnen voor evt db-trubbels snel te kunnen oplossen, maar hierop zit die "exup klep" moet ik deze mbv bijgeleverde kabels aansluiten (waarop?), of is dit niet persée nodig of anders op te lossen? Bij Akra zit deze niet erop namelijk!

#ik heb nu nog gewoon contactslot/sleutel om te starten/tanken, maar zou dit graag in toekomst willen maken via startknop en race-tankdop zoals op m'n vorige motor, moet ik dan nog ergens rekening mee houden zoals bijv startonderbreking in sleutel ofzo, of zit hier niks in verders??
 
Laatst bewerkt:
Ik kan je niet een direct antwoord geven op beide vragen maar wel aangeven hoe het nu bij mij zit.

Voor 1 kan ik zeggen dat de kabels voor de klep bij mijn blade niet aangesloten zitten.
Ik weet niet of de klep standaard open staat of dat die misschien verwijdert is.

2. Mijn contact wordt bedient met de killswitch, ik heb alleen wel een HRC kabelboom en weet niet tot hoever deze het orgineel vervangt.

Als er een start onderbreker in de sleutel zou zitten kan je er natuurlijk ook voor kiezen het contact gewoon ergens te verstoppen en altijd aan te zetten dan zet je daar weer een schakelaar tussen. Als die er niet tussen zit wordt het een stuk makkelijker :)
 
@Baartaap & Explosive: Srry voor de late reactie, het is een '04-'05 pro link, en aangezien het geen voordeel bied mik ik het wel bij het alum. voor de ijzeboer :P
THX voor de reacties ;)
 
Nog 's paar vraagjes (cbr1000rr newbe) :P
#heb inmiddels ook 'n originele demper binnen voor evt db-trubbels snel te kunnen oplossen, maar hierop zit die "exup klep" moet ik deze mbv bijgeleverde kabels aansluiten (waarop?), of is dit niet persée nodig of anders op te lossen? Bij Akra zit deze niet erop namelijk!

#ik heb nu nog gewoon contactslot/sleutel om te starten/tanken, maar zou dit graag in toekomst willen maken via startknop en race-tankdop zoals op m'n vorige motor, moet ik dan nog ergens rekening mee houden zoals bijv startonderbreking in sleutel ofzo, of zit hier niks in verders??

Bij mij is die klep ook niet aangesloten. Wat blijkbaar zeker moet blijven zitten is de stuureenheid die de kabels bediend(ergens rond motorblok) want volgens mijn mechanieker krijg je anders misschien foutmeldingen. Hij heeft de klep er gewoon uitgehaald.

Bij de 2de vraag kan ik je helaas niet verder helpen.
 
ik heb de klep er express in laten zitten. meer bottem power in lage toerengebied. zie ook geen voordeel om hem eruit te halen...
 
Nog 's paar vraagjes (cbr1000rr newbe) :P
#heb inmiddels ook 'n originele demper binnen voor evt db-trubbels snel te kunnen oplossen, maar hierop zit die "exup klep" moet ik deze mbv bijgeleverde kabels aansluiten (waarop?), of is dit niet persée nodig of anders op te lossen? Bij Akra zit deze niet erop namelijk!

#ik heb nu nog gewoon contactslot/sleutel om te starten/tanken, maar zou dit graag in toekomst willen maken via startknop en race-tankdop zoals op m'n vorige motor, moet ik dan nog ergens rekening mee houden zoals bijv startonderbreking in sleutel ofzo, of zit hier niks in verders??

Volgens mij heeft BHRacing het precies zoals jij het hebben wilt. Zo uit m'n hoofd heeft hij de sleutel wel in de buurt van het HISS zitten. Zal hem vragen of hij wil reageren hier...
 
#ik heb nu nog gewoon contactslot/sleutel om te starten/tanken, maar zou dit graag in toekomst willen maken via startknop en race-tankdop zoals op m'n vorige motor, moet ik dan nog ergens rekening mee houden zoals bijv startonderbreking in sleutel ofzo, of zit hier niks in verders??

Zoals Basia al aangaf heb ik inderdaad mijn contactslot verwijderd.

Ik heb daarvoor wat draden die oorspronkelijk aan het contactslot zaten doorverbonden en sommige via een extra dodemansknop geleid. Welke draden dat zijn weet ik niet meer. Is een kwestie van meten welke doorverbonden worden bij het aanzetten van het contact.

De HISS ring heb ik aangesloten gelaten, dichtgetaped en er bovenop de chip die in de sleutel zit geplakt. Dat moet dan wel op zo'n manier dat je bij het aanzetten van het contact de brandstofpomp aan hoort slaan.

De HISS ring heb ik ergens onder de tank weggefrommeld (of onder de airbox, weet ik niet meer precies)
 
ik heb de klep er express in laten zitten. meer bottem power in lage toerengebied. zie ook geen voordeel om hem eruit te halen...

Klep heeft meer functie voor de emissie keuring en geluidskeuring, beter om m eruit te halen. (je kunt de klep van de as schroeven door de 2 kruiskoppen eruit te draaien).
 
Terug
Bovenaan Onderaan