Honda MSX125

Het praktische gebruiksgebied is nog minder als een brommer denk ik. Met een bromfiets kan je tenminste ook buiten de bebouwde kom nog fatsoenlijk rijden (op het daarvoor bestemde bromfietspad). Ik ben bang dat je met de MSX enorm opgedrukt gaat worden door de auto's, en dat het gewoon niet relaxed rijd.

Het is speculeren hoor, misschien loopt ie keurig 95 echte km/u en valt dat 100% mee.


Los daarvan zijn dit soort dingen wel érg leuk binnen de stad en ook op de minder drukke secundaire wegen/60 zones. Maarja zoals al vaker geroepen 3300 euro is gewoon een bak geld voor 'gewoon voor erbij'.
In de bebouwde kom kan je met een 125cc (monkey/dax) al goed uit de weg hoor. Je bent sneller als menig auto.
En in nl wissel je met de brommer om de haverklap tussen weg en fietspad, handig is anders. Heb flink aan de nieuwe regels moeten wennen toen ik een originele (brom)monkey erbij kocht.

ps. Mijn motormonkey komt wel aan de 11kW met een kleine ingreep :+
 
net als iedere scooter... ik zie het nut niet om door een hele dure procedure van rijopleiding en aankoop van zon driewieler te gaan als de gemmidelde bommer sneller van A naar B komt in de stad als jij.
 
De markt is ook meer voor landen waar je met een autorijbewijs ook 125cc motorfietsen mag rijden (België bijv.) gok ik persoonlijk.

Neemt niet weg dat zo'n ding toch echt stukken leuker is om te rijden als een scooter (en waarschijnlijk haast goedkoper). Als ze hier een beetje verkopen en je kan ze over een aantal jaar goedkoop kopen (al dan niet met bijv. valschade) heb ik ansich zeker interesse :P
 
net als iedere scooter... ik zie het nut niet om door een hele dure procedure van rijopleiding en aankoop van zon driewieler te gaan als de gemmidelde bommer sneller van A naar B komt in de stad als jij.

Gemiddelde bromfiets komt in de binnenstad nergens meer. Er zijn veel wegen enkel toegestaan voor auto's en (snor-)fietsen, daar kom je als brommer niet rijden. Daarnaast kun je ringwegen ook wel vergeten, aangezien je daar meestal 70 moet en je als bromfiets niet toegestaan bent.

Een lichte motor is in een binnenstad daarom juist ideaal. Lekker door de steegjes schuren en als je wat verder moet schiet je zo de ring op.
 
... Het motorblok hebben ze zelfs zo van de schappen kunnen halen. ...

Niet helemaal.

Het blok was er in principe wel (wave125), maar het had alleen geen handkoppeling maar een semi koppeling. Honda heeft dus wel degelijk het koppelingedeelte van het blok moeten aanpassen voor de msx. Is toch minimaal een nieuw koppelingdeksel en datgene wat eronder zit.
 
Op de Motorbeurs Utrecht stonden een witte en gele MSX.
Grappige dingetjes om te zien, al mag de koplamp wel bruter. Helaas met mijn. 1.80m is de motor te klein. De uitsparing voor je benen van de tank, daar kom ik bovenuit. Ik kon geen lekkere zithouding vinden, ja met mn ballen strak tegen de tank, maar dan zit je er wel heel geforceerd op... nu zegt 1.80m ook niets, dus eigenlijk moet ik mijn beenlengte eens gaan meten. :+

Ik weet in elk geval dat ik geen MSX125 hoef te kopen. B|
 
Gellukkig zijn er zat mensen huer in nederland die er wel op passen
.
.
.
.
.
.
.
.
.
13-The_Voice_Of_Holland_3.jpeg



:+
 
heb dr op de beurs ook ff op gezeten. ben 1.70 en t zat best oké. De stuur bediening was alleen buiten verhouding groot had ik het idee... beetje compensatiegedrag van honda ofzo..
 
heb dr op de beurs ook ff op gezeten. ben 1.70 en t zat best oké. De stuur bediening was alleen buiten verhouding groot had ik het idee... beetje compensatiegedrag van honda ofzo..

Over dat stuur gesproken. Was ik de enige die dat stuur voelde buigen in de kroonplaat?
Kroonplaat is ook maar een mm of 5 dik wat ik zo kon voelen.

Voor minder geld heb je meer motor met de CBF125.
 
Zat wel lekker, ik heb verder niet getest of de kroonplaat doorbuigt. :P
Hebben ze het stuur niet gewoon in rubber gemonteerd, doet honda wel vaker.

Beenhoek is een stuk beter als bij een monkey of pbr, ik kon de tank gewoon tussen de beentjes klemmen.

Ik blijf voorlopig lekker bij mijn opgevoerde chinees. Ik zal eerst een monkey moeten verkopen voor er wat anders in de schuur past.


ps. Als je ooit met kleine wielen hebt gereden is een fiets met grote wielen saai.
 
Ik vind 'm gaaf! Ik ben alleen bang voor de topsnelheid. Die staat werkelijk nergens vermeld en is niet te vinden op het internet, dus dat zal wel niet meer als een km of 80-90 per uur zijn. En daar hoeft dan inderdaad niet mee gepronkt te worden, want dan is het echt alleen maar een stads-motortje.

Of denken jullie daar anders over?
 
Voor de kleinewielenlefhebbers van yamaha is er de chappy :P

(O ja, tegenwoordig is de chappy als skyteam bubbly verkrijgbaar van snorfiets tot 125cc 4takt.)


ps. De topsnelheid ligt op ongeveer 102 km/h
 
Laatst bewerkt:
Mja, die MSX is eigenlijk net wat te duur.
Maar ze proberen het gewoon, want al die 125cc motoren zijn toch wel een stukje duurder geworden, had ik niet helemaal verwacht, maar is wel gebeurd.
 
Mja, die MSX is eigenlijk net wat te duur.
Maar ze proberen het gewoon, want al die 125cc motoren zijn toch wel een stukje duurder geworden, had ik niet helemaal verwacht, maar is wel gebeurd.

Zelfs dan blijft de MSX gewoon errug duur, zet hem maar eens weg tegen een CBF of CBR RR 125.
 
Voor de kleinewielenlefhebbers van yamaha is er de chappy :P

(O ja, tegenwoordig is de chappy als skyteam bubbly verkrijgbaar van snorfiets tot 125cc 4takt.)


ps. De topsnelheid ligt op ongeveer 102 km/h
Echt? Niet verwacht. Maar dan wil je er nog geen 80-90 meerijden voor heel erg lang denk ik. Dat rijdt niet echt lekker.
 
Mooi ding, echt gaaf om te zien. Alleen jammer dat ie een lage topsnelheid heeft en zo duur is. De Honda CBR 125 R was € 2700 en dan heb je nog meer motor ook (in grootte dan, he?).
 
Mooi ding, echt gaaf om te zien. Alleen jammer dat ie een lage topsnelheid heeft en zo duur is. De Honda CBR 125 R was € 2700 en dan heb je nog meer motor ook (in grootte dan, he?).

Ja precies wás, ik geloof nu 3600€, dus ja ze zijn fors duurder geworden.

Maargoed een CBR is niet alleen groter, het is ook meer motor.
Een 6 bak i.p.v. 4 bak, vloeistofkoeling i.p.v. rijwindkoeling, een grotere brandstoftank, ruimte voor een passagier, minder luchtweerstand.

MSX lijkt me vooral (erg) leuk voor erbij, maar als je met 11kW rijbewijs op zoek gaat naar een motor is de CBR de veel betere keuze dunkt me zo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan