Norton Commando 961 Ervaringen

dimitri ik zou het toch op prijs stellen als je hier wat blijft meedelen over je Norton.
Dat ze momenteel of al eerder moeite hebben met de financieen en daarmee ook levering of uitlevering van zowel motoren als onderdelen had ik al een beetje voorspeld.

Het lijkt een beetje op M.Morini die in het begin aardig verkochten , Toen wat minder , de geldkraan ging dicht en failliet en nu inmiddels weer back in busniszz maar voor hoelang weet nog niemand.
Norton vaart momenteel dezelfde koers denk ik, Geldkraan zal ook minder zijn en misschien maar dat weet ik niet ook minder bestellingen dan gedacht en dus problemen met zowel bouwen als verkopen ?

Wat is er bij de jouwe momenteel niet goed dan Dimitri ?

Zowel JFJ als ik zelf zijn geinteresseerd in jouw motor en vinden het gewoon een mooie fiets dus probeer hier af en toe wat te komen aub om wat over je motor te melden.

gr driver
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het echt ENORM mooie motoren. Hoop echt dat ze de ‘‘kinderziektes’’ eruit weten te krijgen en een degelijk en betrouwbaar product neer kunnen zetten :9
 
Ben bang dat Dimitri alweer verdwenen is ;) Paar piccies en wat ervaringen zouden ons heel blij maken.. Hij weet vast wel dat hij niet de enige is die buiten de interesses van de massa valt.
 
Ben bang dat Dimitri alweer verdwenen is ;) Paar piccies en wat ervaringen zouden ons heel blij maken.. Hij weet vast wel dat hij niet de enige is die buiten de interesses van de massa valt.


:-)

Het is geen gebrek aan interesse, maar eerder een gebrek aan tijd.

Een update:
sinds mijn vorige post heb ik mijn motor nog steeds niet terug. De problemen bleven zich opstapelen tot ik me eens heb kwaad gemaakt bij Norton.

De motor heeft in minder dan 8000 km al tal van problemen gehad waaronder een paar keer een olielek, een heleboel elektronische problemen (viel te herleiden naar een kapotte computer) slechte prestaties (stilvallen, vermogensverlies, ruw draaien met koude motor,...), overmatig olieverbruik.. en het laatste was een lekkende tank. Oorspronkelijk dacht ik dat het ging om een pakking, maar blijkbaar bleek het een slecht geproduceerde tank te zijn.

Ik heb even op mijn strepen gestaan en nu is het motorblok terug naar de UK om grondig te bekijken, en aan te passen waar nodig. Ondertussen ben ik de motor wel al weer 3 maanden kwijt.

Norton doet wel degelijk moeite voor zijn klanten, maar het staat vast dat op het moment dat ze in productie gingen, daar niet klaar voor waren. Ik heb een zeer vroege Norton (2011) en bijgevolg heeft mijn motor veel last van de kinderziektes. Los daarvan twijfel ik er niet aan dat ze binnen garantie de aanpassingen zullen doen die nodig zijn om er een degelijke fiets van te maken.

Het kriebelt wel... om er terug op te rijden! ;-)

Maar ondertussen heb ik ook nog een (oude) Bonneville bijgekocht om van te kunnen genieten.
 
Terug rijden vanuit de UK bedoel je? ;) Mooi om weer wat te kunnen lezen. We wachten in spanning af..
 
In de Leeuwarder Courant van 29 november 2012 staat een artikel over Klaas Koopmans uit Bolsward die afgelopen week zijn Norton afgeleverd kreeg.

Hij is zeer in zijn nopjes na lange tijd wachten...en staat te pronken in zijn fietsenzaak tussen de oude brommers...

full


Link naar artikel: http://www.thefriendlybunch.nl/tfb_alg-nieuws.php

Groet,

Roelof (zoals je uit mijn onderschrift kunt lezen, voormalig eigenaar van (toen) een nieuwe Commando MkIII uit 1977 waarmee ik 85000 km ervaring heb opgedaan)
 
Laatst bewerkt:
In de Leeuwarder Courant van 29 november 2012 staat een artikel over Klaas Koopsmans uit Bolsward die afgelopen week zijn Norton afgeleverd kreeg.

Hij is zeer in zijn nopjes na lange tijd wachten...en staat te pronken in zijn fietsenzaak tussen de oude brommers...

[afbeelding]

Link naar artikel: http://www.thefriendlybunch.nl/tfb_alg-nieuws.php

Groet,

Roelof (zoals je uit mijn onderschrift kunt lezen, voormalig eigenaar van een nieuwe Commando MkIII uit 1977 waarmee ik 85000 km ervaring heb opgedaan)
Mooi :Y
 
Jammer dat Kenny Dreer (de ontwerper van de Norton) in het artikel wordt omschreven als 'een rijke stinker uit Amerika die het niet meer zag zitten'.

Ik heb zeer veel respect voor Kenny Dreer, omdat hij een groot deel van zijn leven bezig is geweest om het merk Norton weer leven in te blazen. Hij ontwierp de Norton VR880, en ging verder naar het Commando 952 prototype om tot de 961 te komen.

De man verdient alle credits voor het ontwerp en de ontwikkeling. En hij is zeker niet gestopt omdat hij het niet meer zag zitten, maar omdat hij geen financiële middelen meer had.

Stuart Garner, de huidige eigenaar... sja, de affiniteit van die man met het merk Norton zal wel boekhoudkundig bepaald zijn.

Ondertussen is mijn motorblok terug in het land en zal nu ongeveer weer gemonteerd worden. Dat maakt dat de Norton ondertussen ongeveer een half jaar bij de dealer staat.
Hopelijk rijdt hij beter dan voordien.
 


Uploaded with ImageShack.us

Er staan gewoon 5 Norton Commando's in de showroom... Vandaag bij de lokale motorzaak... verbazingwekkend tegen gekomen...
 
Nope... waren net binnen, aldus de verkoper. De grijze was zelfs al verkocht... Ook nog even staan luisteren naar de eigenaar en het motortje... Die toevallig er was.
 
@ Soep:
Toch nog wel even leuk om te weten waar dan wel deze "lokale motorzaak" dan is; zou dat kunnen?

Roelof.

Uiteraard... had ze in eerste instantie niet er in gezet ivm 'spam'. En wilde geen reacties uit te lokken van 'jij hebt zeker aandelen in dat bedrijf'. Had ik maar aandelen! :9~

Maar ze staan bij Joppen Motoren in Leende. Dus als je meer wil weten. Bel die mensen... ik heb namelijk geen verstand van Norton's. Zag ze staan en zag gewoon dat het iets bijzonders moest zijn... Super mooie gespaakte velgen, Ohlins voor, Ohlins achter...

De eigenaar van de grijze Norton was daar en vertelde dat die al ruim 2,5 jaar aan het wachten was....
 
Uiteraard... had ze in eerste instantie niet er in gezet ivm 'spam'. En wilde geen reacties uit te lokken van 'jij hebt zeker aandelen in dat bedrijf'. Had ik maar aandelen! :9~

Maar ze staan bij Joppen Motoren in Leende. Dus als je meer wil weten. Bel die mensen... ik heb namelijk geen verstand van Norton's. Zag ze staan en zag gewoon dat het iets bijzonders moest zijn... Super mooie gespaakte velgen, Ohlins voor, Ohlins achter...

De eigenaar van de grijze Norton was daar en vertelde dat die al ruim 2,5 jaar aan het wachten was....
k,had]je net een pm gestuurd waar ze staan maar lees nu dit :+
 
Laatst bewerkt:
Iemand enig idee hoe het met Joppen juist zit? Ze staan op de Norton site niet vermeld als officiële dealer. Heeft hij ze opgekocht van andere dealers, of zijn ze te traag met updaten van de dealergegevens bij Norton?

Mijn Commando is ondertussen nog steeds niet terug. Staat al van augustus bij de dealer. Te gek voor woorden eigenlijk.
 
Ze zijn al verwijderd van zijn site. Geen idee hoe hij ze heeft gevonden, maar niet via een officiële weg in elk geval. Vooralsnog zijn er 3 Nortons officieel geleverd in Nederland.
Ik wil niemand tegen de borst stoten, maar wel iedereen waarschuwen voor het kopen van een Norton buiten het officiële dealernetwerk om. Er zal geen service verleend worden op die motoren door Norton. En... ik wou dat het anders was, maar momenteel is die service nog wel nodig :)

Mijn Norton is terug inmiddels. Het heeft lang geduurd, maar ze hebben flink hun best gedaan om de problemen op te lossen.

Ik hou jullie op de hoogte van mijn ervaringen!
 
Nou Dimitri,je hebt er trubbels mee,maar je hebt wel een hele mooie aparte motor!!!

Zo een die je niet op elk terasje,pleintje of weet ik veel,ziet staan!een beetje tegen de stroom in roeien en NIET met de massa meelopen,dat mag ik wel!!

oja,ook ik volg je ervaringen natuurlijk.
 
Blijven posten Dimitri dat weet je :+
Wat Norton en de garantie/service en Joppen betreft : Een gewaarschuwd mens telt voor 3 :Y .
 
Laatst bewerkt:
Ja Jos, dus gauw op zoek naar een mooie Voxan of Norton?
Of een van de meerdere andere exoten natuurlijk ;)
 
Laatst bewerkt:
Leuke verrassing, er staat er een Norton Commando 961 op de Motorbeurs in Utrecht. Hij staat op de stand van Joppen motoren. Die staan helaas niet in de deelnemerslijst, dus op de plattegrond opzoeken wordt ietwat lastig.


Wat een ontzettend gave motor is dit, ik heb weer wat om over te dromen voor de komende jaren :)

otgsjr.jpg

bln4l.jpg

e7xocp.jpg
 
Mooi zeg,morgen ga ik met n paar vrienden naar de beurs,hopenlijk komen we de stand tegen.

Op google is niet te vinden waar joppen ergens staat,ook op hun site niet?? raar
 
Terug
Bovenaan Onderaan