Norton Commando 961 Ervaringen

Toch nog even waarschuwen:

Joppen is géén dealer van Norton, en heeft tot 3 maal toe de motoren van zijn site moeten halen.

Hij haalt zijn motoren niet bij Norton, maar via een andere dealer.

Jullie officiële importeur en aanspreekpunt is sinds kort ook Motoservice Mike uit Heist-Op-den Berg (België).
Hopelijk beseft iedereen dat Joppen nooit garantie zal kunnen verlenen, en Mike dat uiteraard niet gaat doen voor motoren die via de zwarte markt zijn aangekocht.

Los daarvan zal je waarschijnlijk nog invoertaks moeten betalen als je de motoren van Joppen wil inschrijven.
Zorg dat je weet wat je koopt!

Ik weet hoe belangrijk service after sales is ;-)
 
Toch nog even waarschuwen:

Joppen is géén dealer van Norton, en heeft tot 3 maal toe de motoren van zijn site moeten halen.

Hij haalt zijn motoren niet bij Norton, maar via een andere dealer.

Jullie officiële importeur en aanspreekpunt is sinds kort ook Motoservice Mike uit Heist-Op-den Berg (België).
Hopelijk beseft iedereen dat Joppen nooit garantie zal kunnen verlenen, en Mike dat uiteraard niet gaat doen voor motoren die via de zwarte markt zijn aangekocht.

Los daarvan zal je waarschijnlijk nog invoertaks moeten betalen als je de motoren van Joppen wil inschrijven.
Zorg dat je weet wat je koopt!

Ik weet hoe belangrijk service after sales is ;-)
Ik heb een verkoper van Joppen op de beurs gesproken en die vertelde dat Joppen wou proberen het dealerschap / importeurschap oid voor Nederland te krijgen voor zover ik het begreep althans.
Verder weet ik het ook niet maar als Joppen zijn Nortons haalt bij een andere Norton dealer die wel garantie geeft loopt de Joppen garantie misschien weer via die dealer ?

Heb er verder geen kijk op hoe het zit en ook geen geld voor een Norton dus ik blijf voorlopig wel plaatjes kijken .
De Norton op de beurs zag er wel gelikt uit .

Nog wat anders tussendoor ...onlangs voor het eerst de Horex gezien in Dortmund en die vondt ik ook heel fraai :Y

gr driver
 
Laatst bewerkt:
Norton Uk heeft Mike gevraagd importeur te worden voor de Benelux. Dat is sinds enkele weken in orde. Het is ondertussen ook aangepast op de Norton site.

Als Joppen graag dealer wil worden is het een zéér onverstandige zet van hem geweest om broodroof te plegen op de importeur die hem dat dealerschap zou kunnen verlenen (Mike).
Dan had hij het maar via de officiële weg moeten regelen. Maar het is natuurlijk aan hem om de plooien terug glad te strijken.

Als ik mijn garantie even bekijk (toegegeven, mijn motor heeft meer problemen dan de doorsnee Norton), zou ik niet graag een probleem aankaarten bij mijn dealer, die vervolgens naar zijn leverancier belt om het probleem aan te kaarten die dan weer contact opneemt met Norton UK. Wie gaat de verzendingskosten van de onderdelen betalen? Hoeveel moeite gaan die partijen doen om te helpen?

Ik heb trouwens geen aandelen bij Norton hoor, maar heb er in de toekomst wel alle baat bij dat het dealernetwerk goed en betrouwbaar wordt uitgebouwd.
 
Het gaat goed met Norton. Ze hebben een nieuw pand aangekocht, omdat ze niet aan de vraag kunnen voldoen met het oude pand.

Motorfreaks

Heeft iemand hem al kunnen vinden op Google Maps? Ik ben wel benieuwd hoe die productielocatie er achter het kasteel uit ziet :)
 
Mooie exclusieve locatie voor een exclusief merk.
Nu maar hopen dat het financieel ook allemaal goed blijft gaan en dat de productie maar ook de verkoop wat blijft stijgen.Verkoop kan dan misschien ook wat sneller zodat geintereseerden minder lang hoeven te wachten.

Wat betreft Joppen/Mike/importeurschap... ik ken de ins en outs niet ook geen verkoopaantallen en afspraken etc maar het zou m.i wenselijk zijn om bijv in Belgie/Lux 1 importeur te hebben en 1 in Nederland.
Nederlandrs die er 1 willen kopen stappen denk ik ? dsneller naar een inporteur/dealer in Nederland dan in Belgie maar daar kan ik ook helemaal naast zitten natuurlijk.

Wat dan ook het blijft een mooi merk die ik nooit zal kopen denk ik vanwege mijn vertrek plannen uit Nederland zodra ik daar klaar voor ben maar of en wanneer dat haalbaar is weet nu nog niemand :+ maar wslijk geen dure aanschaf meer van andere motoren maar eerder verkoop van motoren ;(

gr driver
 
Laatst bewerkt:
Mooie exclusieve locatie voor een exclusief merk.
Nu maar hopen dat het financieel ook allemaal goed blijft gaan en dat de productie maar ook de verkoop wat blijft stijgen.

Meer had je niet hoeven zeggen.. Wat denk je zelf? Dit soort pogingen gaan meestal roemloos ten onder. Vooral als ze dan ook nog eens kastelen gaan kopen. Je kan er natuurlijk een sprookje van maken, Maar het gaat uiteindelijk om keiharde centen.
 
Meer had je niet hoeven zeggen.. Wat denk je zelf? Dit soort pogingen gaan meestal roemloos ten onder. Vooral als ze dan ook nog eens kastelen gaan kopen. Je kan er natuurlijk een sprookje van maken, Maar het gaat uiteindelijk om keiharde centen.
Niemand kan natuurlijk in de knip van de kopers kijken en misschien..is er wel een financieel/belasting voordeeltje uitgerold met deze aanschaf ?


We gaan ut vanzelf zien wat het wordt wat ik wel denk : ze zullen sneller moeten gaan leveren om meer te kunnen verkopen.
Wachtlijsten zoals er nu zijn blijkbaar zijn leuk maar houdt m.i een keer op en dan moet er idd een goed verkoop netwerk zijn om..geld te scoren inderdaad .

gr driver
 
Dan nog heb je geen kasteel nodig om een motor te bouwen/verkopen.
 
Dan nog heb je geen kasteel nodig om een motor te bouwen/verkopen.
Jij vindt het niks en ik vindt het wel wat hebben en hun moeten maar zien of ze het redden of niet dat moeten jij en ik tenslotte ook toch :+
 
Meer had je niet hoeven zeggen.. Wat denk je zelf? Dit soort pogingen gaan meestal roemloos ten onder. Vooral als ze dan ook nog eens kastelen gaan kopen. Je kan er natuurlijk een sprookje van maken, Maar het gaat uiteindelijk om keiharde centen.
Het was van in het begin al niks dan problemen en zo te horen zijn ze nu nog steeds niet veel verder. Volgens mij zijn het niet meer dan een bende dromers.
full
 
Laatst bewerkt:
Voorlopig zetten ze Norton weer op de kaart en daar is geld en durf voor nodig iets wat wij hier die nu reageren en geen Norton gekocht hebben in dit topic dus niet hebben anders waren wij wel ermee begonnen lijkt me.Of aandeelhouder geworden :+
Commentaar leveren vooral negatief is o zo makkelijk maar ze maken net als nu Horex mooie motoren vindt ik al zal Horex ze beter op de markt zetten qua betrouwbaarheid denk ik vanwege de Duitse punklichheid maar Norton bestaat weer, Krijgt her en der veel positieve reacties en dat de eerste serie o.a die van Dimitri problemen hebben het zij zo alle begin is tenslotte moeilijk.

Of ze het gaan redden in de toekomst ? dat weet niemand nog dus we gaan het zien maar ik hoop voor de volle 100 % dat ze blijven produceren.

gr driver
 
Laatst bewerkt:
Jij weet ook hoe ik over exotische motoren denk. Maar een duidelijke mening zonder meteen Norton fabrikant te worden mag gewoon toch? Ik vind het een prachtig verhaal en heb veel hoop, maar als ik de opstartproblemen een beetje volg en lees hoe de Norton het technisch doet, vind ik het zeer onverstandig om dan een kasteel te kopen. Ze zouden veel meer karakter krijgen als ze het in een oude schuur op het industrieterrein voor elkaar kregen een technisch goede motor te bouwen EN te verkopen. Als er gouden bergen zijn is het nog vroeg genoeg een kasteel aan te schaffen.

Draai het alle kanten op als je wilt hoor ;)

Laatste stukje ben ik met je eens.
 
Laatst bewerkt:
Jij weet ook hoe ik over exotische motoren denk. Maar een duidelijke mening zonder meteen Norton fabrikant te worden mag gewoon toch? Ik vind het een prachtig verhaal en heb veel hoop, maar als ik de opstartproblemen een beetje volg en lees hoe de Norton het technisch doet, vind ik het zeer onverstandig om dan een kasteel te kopen. Ze zouden veel meer karakter krijgen als ze het in een oude schuur op het industrieterrein voor elkaar kregen een technisch goede motor te bouwen EN te verkopen. Als er gouden bergen zijn is het nog vroeg genoeg een kasteel aan te schaffen.

Draai het alle kanten op als je wilt hoor ;)

Laatste stukje ben ik met je eens.
Ouwe schuur werkt niet vlgs mij bij een motor van ehhh..21000 euries ?
Norton is geen motor voor de massa en het ik koop een motor volk denk ik maar voor mensen zoals Dimitri die het echt willen ongeacht de eventuele ongemakken die er bij komen.
En voor de rich kids en daddy,s die het gewoon willen kopen om het kopen denk ik en voor die oliesjeiks en die filmsterren dus een kasteel is dan wel een mooie meetingsplek misschien voor potentiele kopers /investeerders ? ...veel Nortons zullen amper de straat op gaan verwacht ik maar staan ergens geparkeerd om van te genieten op wat voor manier dan ook.
Het gewone klootjes volk zal er niet zo veel van zijn die een Norton gaan kopen verwacht ik maar hopelijk sla ik de bekende plank helemaal mis en staan er oover 2 jaar hier op MF in dit topic gewoon 10 Norton eigenaren bij :Y

psss...Hoe denk jij dan over exotische motoren ? :? :+
Wat vindt jij dan van de Horex ?
 
Laatst bewerkt:
Ga dat dan maar eens nalezen in het Horex topic. Volgens mij ben jij een beetje dementerend ;)
Bagagerek Voxan helemaal uiteengezet met foto's etc. en jij wist het niet meer :?
Dat kleine beetje wat er gebeurd op Voxan gebied _O-

Ik hou op met de discussie, we zullen het beleven.
 
Ga dat dan maar eens nalezen in het Horex topic. Volgens mij ben jij een beetje dementerend ;)
Bagagerek Voxan helemaal uiteengezet met foto's etc. en jij wist het niet meer :?
Dat kleine beetje wat er gebeurd op Voxan gebied _O-

Ik hou op met de discussie, we zullen het beleven.
Horex topic ? waar ?..heb ik dat gemist dan ?

bagagerek...ja..ehhh...al dat zoeken op dat forum ;(

Als ut echt lekker weer wordt kom ik echt naar je toe jfj met de Vox om dat stuurding hoger te laten zetten en het bagagerekje eventueel te kopen .
Maar nu Suk niet meegaat kan ik misschien een rolbag oid achterop mikken maar dat lijkt me toch wat onhandig dus we zien ut in November wel dan is ut weer mooi weer denk ik :+

We wijken af dus.....ik blijf die Norton mooi vinden met of zonder kasteel ;)
 
Laatst bewerkt:
Als er een periode is dat er dagelijks gepost word met foto's krijg jij dat echt wel mee toch? ;)

Wbt Horex, probeer de zoekfunctie eens om te kijken of er op MF word gepraat over een motor die jij leuk vind. Maar ik bespaar je het zoeken op dat forum hoor ;) Horex ... the Quickening

Dat rekje weet ik niet of ik dat kwijt wil hoor, maar als jij wat wilt kan ik dat wel voor je maken.

Oh ja, NORTON!!
 
Als er een periode is dat er dagelijks gepost word met foto's krijg jij dat echt wel mee toch? ;)

Wbt Horex, probeer de zoekfunctie eens om te kijken of er op MF word gepraat over een motor die jij leuk vind. Maar ik bespaar je het zoeken op dat forum hoor ;) Horex ... the Quickening

Dat rekje weet ik niet of ik dat kwijt wil hoor, maar als jij wat wilt kan ik dat wel voor je maken.

Oh ja, NORTON!!
Dat Horex topic heb ik nooit meegekregen maar nu wel :+
rekje....als jij naar Duitsland gaat monteer jij hem dan op jou Vox dan heb ik misschien wel een rekje nodig maar ik zal als het iets beter weer wordt even de duokap eraf halen om te zien wat ik aan ruimte heb op het zadel.

NORTON...ja daar ging het hier over toch ?

gr driver
 
Ok, in het Vox topic verder dan. Zou ook wel eens weer tijd worden.
 
Zelf heb ik ook mijn twijfels of dat landgoed een wijze beslissing was. Maar... we kennen de beweegredenen natuurlijk niet. Laat ons hopen dat Stuart Garner zijn bedrijf op de eerste plaats stelt, en niet zijn persoonlijke naam & faam.
 
Zelf heb ik ook mijn twijfels of dat landgoed een wijze beslissing was. Maar... we kennen de beweegredenen natuurlijk niet. Laat ons hopen dat Stuart Garner zijn bedrijf op de eerste plaats stelt, en niet zijn persoonlijke naam & faam.
We gaan het tzt zien Dimitri.

gr driver
 
Mega schop.

Norton gaat lekker de laatste tijd lijkt het. De nieuwe locatie, Donington Hall, is in gebruik genomen en de motorfietsen rollen van de band. Daarnaast worden er momenteel motoren verkocht in de VS, Canada, Australië en Japan. Vrij globaal dus. Helaas is er nog steeds geen dealer in Nederland.

Voor iedereen met Facebook: Hier zijn er een aantal plaatjes te zien.

De vanafprijs lijkt ook iets omlaag te zijn gegaan naar £14.000 inclusief btw. Ruim €16.400..

Doe mij hem maar op deze manier overigens:
Norton_450.jpg


:9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan