De nieuwe cbr 250 r van Honda gezien?

Nee ik denk dat niet, mensen kijken ook naar wat een beetje betaalbaar is
250 cc is net genoeg voor op de snelweg mee te komen goedkoop in de verzekering laag branstofgebruik goedkooper in aanschaf en 25 kg lichter dus handelbaarder klinkt als muziek in de oren tijdens een crisus periode

Mijn vermoeden is dat die aanname gebaseerd is op het idee dat men altijd het maximale wil rijden wat binnen het rijbewijs mogelijk is. Dat dat niet voor iedereen hoeft te gelden lijkt me duidelijk. Als iemand bijvoorbeeld woon-werkverkeer doet, en er is geen snelweg in de buurt van zijn of haar huis, dan is er helemaal geen nood aan een 'zwaardere' motor.

Mijn CBR gaat waarschijnlijk eind januari 2014 in de verkoop, omdat ik vanaf februari ook de 500R mag besturen. Daar speelt echter niet zozeer het motorvermogen, maar met name het uiterlijk een rol in. Ik vind die dubbele lampen voor veel mooier :YEn bedankt, we gaan het zostraks weer even proberen :)
 
Ik zou er best één willen hebben,enigste punt is de bescherming tegen de elementen.
We hebben geen auto meer en ik rij het hele jaar door.
Mijn sh150i bied geweldige bescherming door de kappen en het grote windscherm.
Zijn er geen hogere windschermen te krijgen voor deze cbr250r?
 
Ik dacht niet dat er hogere schermen bestaan , ik heb er wel oxford handvatverwarming op laten zetten. en gereden met ongeveer 0 graden en het werkt goed makellijk 2 uurtjes vol te houden
Ik zou er best één willen hebben,enigste punt is de bescherming tegen de elementen.
We hebben geen auto meer en ik rij het hele jaar door.
Mijn sh150i bied geweldige bescherming door de kappen en het grote windscherm.
Zijn er geen hogere windschermen te krijgen voor deze cbr250r?
 
Op you tube staat een filmpje cbr top speed en daar reikte de teller de 174 ik weet niet hoeveel de teller afwijkt maar laatst reed ik 60 langs zo'n snelheidsmeter langs de weg en die gaf 56/57 aan

160km/u met een 250cc 1-pitter? Dat vind ik wel héél erg veel. Of de teller is over-ijverig.
Een 140km/u moet zeker haalbaar zijn, wellicht nog wel iets harder, maar 160?
Maargoed, van de prijs stond ik ook al te kijken, ben nu wel benieuwd wat ie motorisch dan in huis heeft. :)

Niets mis met Taiwan of Thailand, je wil niet weten hoeveel spullen in China worden geproduceerd. Zo lang een groot bedrijf een vinger in de pap heef en goed let op de kwaliteit van de producten, is er niets aan de hand.
 
Die CBR 500 is een lompig zwaar ding. Ik ga voor een KTM Duke 350.

Bedoel je niet de duke 390 ;)?

Vandaag olie + filter wissel gedaan voor het nieuwe jaar en meteen weer een lekker ritje gemaakt (wel kauwe klauwen :o maar het was het waard!)

Olie heeft er ongeveer 5500 km ingezeten maar het spul was ondertussen 12 maanden oud. Hoop volgende zomer wat meer te gaan rijden (juli klaar met de studie *O* ). Olie die eruit kwam was weliswaar redelijk zwart maar nergens metaal schilfers of wat dan ook dus helemaal keuring.

Aankomende zomer gaat er navigatie op en wat extra bagage mogelijkheden en dan ga ik ermee door Europa rossen })

Heeft iemand ondertussen de klepspeling van de CBR250 al gecontroleerd? Zoja was deze verlopen? En bij welke km stand?
 
een vriend van me die rijdt deze moter met een andere uitlaat akrapovic
hij haalt op de teller 168 en loopt ongeveer 10km achter optopsnelheid
teller wijkt beetje af had hij laten controleren is pas vanaf de 100km/p
je zit redelijk rechtop zoals bij een tour moter maar mijn maat heeft ook een kawasaki ninja 250 gereden en zegt wel dat de honda cbr 250 veel lekkerder rijdt
hij is er ook zeer tevreden over en hij vindt het een hele lekkere moter :D
en met zijn 2tjes op de moter is geen enkel probleem hij weegt 75 en ik 85 en op de snelweg haalt hij nog makkelijk 140km

hij trekt ook heel lekker op sportief en vlot ook met iemand achterop de eerste x dat hij goed snel optrok viel ik er al bijna af hij heeft best veel pit ddie moter
maar wat ik er van vindt is het is een prima leuke mooie moter :D
 
De eerste 500 km zit erop, nog 500 en dan een beurtje , de motor maakt veel toeren op de snelweg tussen de 6500 en 8000 doorgaaans, met inrijden iets boven de 1:30 gereden
 
Vandaag de Duke 200 getest. Heel leuk ding, stabiel, goede remmen.
Alleen is het blokkie een beetje futloos. Zelfde aantal PK's als de CBR250R
maar je moet flink toeren draaien. Net te weinig CC's of een te korte slag.
 
Bedoel je niet de duke 390

Inderdaad. Eigenlijk is het de Duke 373 :)

maar mijn maat heeft ook een kawasaki ninja 250 gereden en zegt wel dat de honda cbr 250 veel lekkerder rijdt

Klopt, ook zo'n Ninja gehad maar die moet je veel meer op toeren jagen.

Bij de 1000km beurt, en ze stonden veel te strak.

Ik heb niets van Honda gehoord, mijn dealer ook niet.
Zou Honda als ze dit weet al die blokken in de soep laten
lopen onder garantie ???

Ja maar nou ga je Honda met KTM vergelijken
Appels en peren natuurlijk

M.i. niet. Zitten in dezelfde klasse en worden in India en omgeving gebouwd.
Meer een werkpaard met een springpaard vergelijken, dat wel.
 
Laatst bewerkt:
Nou de reputatie van betrouwbaarheid van Honda en KTM ligt nog wel een stukje uit elkaar als ik de verhalen hier op MF mag geloven ;)
 
Ninja 250 vind ik wel mooier dan de CBR250, maar inderdaad.. een CBR rijd veel lekkerder.
Ben overigens nog wel benieuwd naar de Ninja 300. Maargoed, dat blijft ook een twin.
Ninja 300 ziet er overigens nog vele malen gelikter uit dan de Ninja 250.
 
Ninja 250 vind ik wel mooier dan de CBR250, maar inderdaad.. een CBR rijd veel lekkerder.
Ben overigens nog wel benieuwd naar de Ninja 300. Maargoed, dat blijft ook een twin.
Ninja 300 ziet er overigens nog vele malen gelikter uit dan de Ninja 250.

Ik heb de ninja 300 alleen kort gezien op de intermot in duitsland.

Niet teveel aandacht aan besteed. Vind hem niet zo interessant (ben niet echt een kwaakerd).

Wat mij dan wel verbaasd is dat de nieuwe 300 alsnog 500 toeren meer draait (in de hoogste versnelling) dan de cbr250r. Ik vind dat die eigelijk al te hoog draait :X

Tuffen lekker verder. *O*
 
Laatst bewerkt:
Ineens zie ik dat ik nog helemaal niet gemeld had dat ik mijn stuurverwarming aan de praat had gekregen. Bij deze dus: het werkt perfect, en is een aardige comfort-injectie. Wel kreeg ik laatst alsnog koude handen, maar toen bleek het ook -11 te zijn.

Één zaak om op te letten: de gasgreep is niet recht, maar een soort plastic vorm met noppen waar het handvat precies omheen past. Uiteraard is de andere greep er wel overheen te krijgen, maar het gaat niet van harte, en het stuurgewichtje past ook niet meer. Dat wordt dus óf zoeken naar een andere gasgreep, óf deze situatie gewoon accepteren. Dit even als tip, hoewel we de winter al weer bijna achter de rug hebben.

Mijn tussenstand is inmiddels bijna 7000 km sinds eind mei.
 
Was dat bij de jouw CBR250 ook het geval, toen je de 1.000km beurt liet doen, of stonden daar de kleppen normaal van

Geen idee. De mijne zit nog in garantie dus als hij kapot loopt is dat Honda's probleem.
Zoals al eerder gezegd: kan me niet voorstellen dat Honda duizenden motoren met
te weinig klepspeling laat rondrijden. Want zelfs al is de garantie eraf, als de klepspeling
binnen de stel-termijn teveel verloopt kan Honda alsnog aansprakelijk worden gesteld.
Als gebruiker dien je je aan de beurten te houden, indien die niet voldoen dient Honda
dit te melden.
 
goedendag

ik zal me eerst even voorstellen mijn naam is jeroen en woonachtig in almere

en moet binnenkort afrijden voor mijn a rijbewijs
en ben mij dus aan het orienteren welke motor ik zou willen,nou spreekt mij de honda cbr 250 r erg aan en volg dan ook dit topic de laatste tijd
en ben er van overtuigd dat dit de motor voor mij moet worden om mee te beginnen

nou heb ik een vraag en misschien dat jullie daar het antwoord op hebben

wat is nou het verschil tussen de 2011 en 2013 model
in de kleuren en andere dingen

nou heb ik zelf gezien dat bv bij de zwarte de velgen verschillen bij de 2011 chroomkleur en 2013 zijn ze zwart (correct?)

zo heb je volgens mij een tricolor rood blauw wit maar ik zie ook veel afbeeldingen en dan is de tank wit is dat dan de 2013

ik hoor graag jullie mening

alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Zijn er al technische gegevens van deze cbr bekent?
Ik zoek namelijk de afmetingen van de zuiger.
In het werkplaatshandboek staan ook waarden, maar bestaat dat al?
 
Als er geen hogere ruit bestaat, en het spuiten van je ruit is een optie dan kun je er ook een zelf maken.
Gewoon een iets te grote zoeken van nieuw plexiglas (dat nog niet uigehard is van de UV).
En die dan met de verfstripper warm/zacht maken en in model trekken.
Alleen krijg je dan wel vaak verkleuringen en dien je hem voor de mooi te lakken.
Maar ja spuitlak van de action is 2 en motip 5 euro, dus dat is ook te overleven.

Weet iemand een adres of internet locatie met meer zuiger afmetingen als alleen 76mm?
 
Terug
Bovenaan Onderaan