De nieuwe cbr 250 r van Honda gezien?

Even een update inmiddels 4400km gereden
Bij de 1000km beurt zijn de kleppen niet gesteld, benzine verbruik 1:29- 1:30,5
Top 160 op teller, alleen motor ploft af en toe en slaat een enkele keer af
Motor voelt snel aan tot 120km/u daarboven neem t het snel af
 
Oh ja, en ik zie vocht in de knipperlichten zitten
Is dit normaal bij een motor van 5 maanden oud
 
Dat hoort niet nee. Zelfs op mijn 14 jaar oude motor is dat niet zo.

Ik heb vandaag op een CBR250R gezeten in de winkel. Lekker licht, maar wat is dat zadel hard zeg.
Trouwens dat de motor uitvalt, is je gaskabel wel goed gespannen. In de winkel had die CBR250R nog best wat speling op de gashendel. Verder, zou ik de stationair wat hoger zetten als dat mogelijk is.
 
Laatst bewerkt:
Als ik ooit toch weer schakel ga rijden dan staat deze toch bovenaan.
Ik hou wel van de lichtere motoren.
Voor een 250 1 pittertje met zo'n verbruik levert hij toch hele leuke prestaties.

Maja 2dehands kom je ze bijna niet tegen voor een leuke prijs.
Maja Honda he.

Wie weet ooit eens.
 
Oh ja, en ik zie vocht in de knipperlichten zitten
Is dit normaal bij een motor van 5 maanden oud

Dat heeft die van mij ook. Alleen rechts achter, ik heb hem al een keer los gehad, en het rubbertje goed gelegd maar dat heeft niets geholpen. En een nadeel is je kunt de schroeven, niet al te vast draaien, want ze zitten rechtstreeks in een plastic buisje.
 
Laatst bewerkt:
Effe hier afscheid nemen. Heb de CBR 250R inmiddels verkocht en een KTM Duke 390 besteld.
Ik zit ook te denken aan een KTM Duke 390. Voldoet net iets meer aan wat ik wil van een motor (Lichtvoetig, snel onderin, 1 cil.).

Mag ik vragen wat je voor je CBR hebt gekregen en hoe je 'm verkocht hebt?
 
Het is hier een beetje stilgevallen, zo te zien. Inmiddels ben ik deze maand met mijn CBR 250r door de 20.000 kilometer heen gegaan, een mijlpaaltje dat me het melden wel waard leek. Omdat ik hem eigenlijk rond de 27.000 wil inruilen, ben ik alvast aan het kijken voor wat nieuws. De 250r lijkt echter in het Honda-segment vervangen door de 300r. Klopt het dat de 250 nu niet meer leverbaar is?

Voor wat betreft het verbruik: dat schommelde over het algemeen rond de 1 op 27. Mijn zuinigheidsrecord staat op 1 op 31, maar laatst kwam ik ook een keer op 1 op 21 uit. Verder nog altijd een prima motor die het altijd doet. Of nou ja, laatst begon hij wat te horten en te stoten toen de benzine op was, maar ik kon de pomp nog wel halen. :+
 
Die heb ik ook nog gehad, geen idee meer of ik toen nog in dit topic iets gepost heb of niet (ik vermoed van wel). Was een fijne motor met een aantal kwaaltjes die eigenlijk niet hoorde en niet exemplarisch waren. Zo zijn de standaard banden net palingen als het geregend heeft, de koppeling moest geregeld worden bijgesteld, wanneer hij bij warm weer in de zon staat begint de tank te lekken, veringen waren goed voor 1 persoon zonder bagage, bij zwaardere belasting werd het voorwiel heel erg licht. Ik kende toen nog 2 andere cbr250r rijders persoonlijk en die hadden identiek hetzelfde, dus ik veronderstel dat iedereen dit wel zal hebben. Voor elk van die dingen had de dealer in samenspraak met mij een oplossing uitgevoerd. Op het laatst had ik een leuk en strak sturend motortje waarmee ik zelfs naar Schotland gereisd ben. Heel erg veel plezier aan gehad en heb nu nog steeds contact met de toenmalige koper. Al weet ik nu dat de motor al een jaar onbereden in een garage staat omdat hij is gaan studeren. Dus ja... en inderdaad niet meer nieuw leverbaar nee.
 
Laatst bewerkt:
@theridingman: wat waren die oplossingen dan zoal? (En de kostprijs?)
Want ik sta op het punt zo'n 250 aan te kopen...

Alvast bedankt
Fox
 
@theridingman: wat waren die oplossingen dan zoal? (En de kostprijs?)
Want ik sta op het punt zo'n 250 aan te kopen...

Alvast bedankt
Fox

Hallo Fox,

Heb je de CBR al gekocht, ik heb er zelf ook een gehad, en er met plezier zo,n 17000km mee gereden. Zonder de problemen die theridingman hierboven beschreven heeft, en ik heb ook nooit olie hoeven bij te vullen. :Y Ik heb hem weggedaan omdat ik weer een nakedbike wou hebben, en die kon kopen voor een zacht prijsje, en ik nu ook meer rechtop zit, en dat is ook wel lekker. Succes met je keuze. ;)
 
Laatst bewerkt:
Hey Eip,

Nee, de persoon wilt de motor niet direct lossen. Dus wacht ik nog even af.
Blij te horen dat je er content van was en vooral dat jij er niet zoveel problemen mee hebt gehad.
Hopelijk lost hij 1 van de dagen.

Alvast bedankt! :D

Fox
 
@theridingman: wat waren die oplossingen dan zoal? (En de kostprijs?)
Want ik sta op het punt zo'n 250 aan te kopen...

Alvast bedankt
Fox

Standaard banden waren heel erg glad in de regen, koppeling moest zeer geregeld worden bijgesteld (om de 2000km zeker), bij warm weer lekte hij benzine dit kwam doordat de benzine verdampte en zo in de overloop terecht kwam, veringen waren niet te doen bij duo rijden en/of bagage (bij solo rijden was het nog net aanvaardbaar), achterste knipperlichten kwam vocht in bij regenritten. Olie moest ik bij gewoon woon/werk verkeer ook nooit bijvullen, wel bij lange snelwegritten met open gaskraan. Dit zijn de problemen die veelvuldig terugkwamen bij meerdere bezitters en was niet exemplarisch. Hiermee wil ik niet beweren dat het een slechte motor was, zoals ik al schreef heb ik hier enorm veel plezier aan beleeft. Maar hij heeft zijn zwakke plekken. Ik heb Wilbers vering voor + achter laten plaatsen, power commander met afstelling op de testbank, pilot road banden (niet voor standaard maat leverbaar, wel een enorme verbetering), en aftermarket knipperlichten en het was een veel betere motor hierdoor. Met de standaard vering had ik nooit met volle belading campeermateriaal door Schotland kunnen rijden ermee. Dit heeft me al bij al 2000€ gekost. De koppeling kon niet verholpen worden en ook het lekken van de tank bij warm weer niet.
Lijkt me sterk om te lezen dat anderen die problemen niet hebben gehad want toen ik daarmee reed heb ik contact gehad met meerdere bezitters en die kloegen allemaal over hetzelfde. Het probleem met de benzinetank en de koppeling werd ook door Honda erkend en ze waren een oplossing aan het zoeken. Die ik nooit aangeboden gekregen heb.
 
Laatst bewerkt:
Voila! Het begin van "meer" plezier is begonnen!

Ik ben zonet mijn nieuwe motor gaan halen: Honda cbr 250r met 200 km op de teller! :D
Wat een tof machientje! Ik heb altijd met de gedachte gespeeld om rustig op te bouwen kwa vermogen, zo gezegd zo gedaan :p

En nu het rijbewijs nog :)

Grtz
 
Laatst bewerkt:
Voila! Het begin van "meer" plezier is begonnen!

Ik ben zonet mijn nieuwe motor gaan halen: Honda cbr 250r met 200 km op de teller! :D
Wat een tof machientje! Ik heb altijd met de gedachte gespeeld om rustig op te bouwen kwa vermogen, zo gezegd zo gedaan :p

En nu het rijbewijs nog :)

Grtz

Dat is mooi, dat je zo,n jonge motor kon kopen. Dan kan je hem gelijk inrijden, :Y nu je rijbewijs nog, wanneer moet je afrijden, het is te hopen dat je dan gelijk slaagt, anders moet ie nog langer in de schuur blijven staan. Alvast succes gewenst met het afrijden.


Groeten Eip.
 
Laatst bewerkt:
Hallo iedereen,

Ik had is een vraagje wat jullie hier van denken, Ik heb dus een cbr 250 gekocht van 2012 met maar 200 km... Hij moet dus eigenlijk nog worden in gereden??

Zouden jullie de olie veranderen? of toch eerst tot de 1000km gaan en dan pas veranderen?

Mvg

Ja, inderdaad :p, examen staat nog niet vast maar zou rond eind juli zijn.
Eerste les op 9 juli.
 
Ik zou er nieuwe olie ingooien. Olie verzuurt (en tast dan je blok aan), dat moet je elk jaar vervangen en zit er nu dus al eventjes in. Als je stopt in de winter, beste dan voor je 'm wegzet. Omdat er nu een soort van inrijolie in zit, zou ik deze keer ook kiezen voor bijv. mineralenolie en dan de boel inrijden en bij 1000km vervangen door de voorgeschreven olie.
 
Ik heb nu inmiddels mijn CBR250RA 1,5 maand in bezit en ben er zeer tevreden mee.
Gemiddeld verbruik met sportief rijgedrag is 1 op 28,5. Rij ik als n opa, dan kom ik uit op 1 op 30.

Zelf heb ik 7 jaar op een Hornet 600 gereden, 2 jaar niet gereden en toen begon het weer te kriebelen...

Proefritjes op lichte fietsen vielen mij niet tegen, want ik hoefde geen motor meer met een hoge top. Sturen en acceleratie waren de eisen. Verwacht geen snelwegkanon...

Enige wat een super upgrade zou zijn, zijn radial banden. Die standaard bias ply IRC banden zijn te knetter hard om sportief een bocht op straat door te gaan.
Aanraders zouden zijn: Michelin Pilot Street Radial, Bridgestone S20 EVO of de Pirelli Diablo Rosso II.
 
Enige wat een super upgrade zou zijn, zijn radial banden. Die standaard bias ply IRC banden zijn te knetter hard om sportief een bocht op straat door te gaan.
Aanraders zouden zijn: Michelin Pilot Street Radial, Bridgestone S20 EVO of de Pirelli Diablo Rosso II.

Ik vond die banden zo slecht nog niet, als je ze op de voorgeschreven spanning houd, dan kan je er nog aardig plat mee door de bocht. En ze gaan nog aardig lang mee, bij mijn CBR250 heeft de achterband het zo'n 17400 km volgehouden, en toen ik hem inruilde voor de Suzuki Inazuma 250 zat er nog voor ongeveer 2500km profiel op. Op de Suzuki die ik nu heb zitten ook IRC banden, en ik vindt het prima zo. En in de regen voldoen ze ook prima. En dat ze zo knetterhard zijn heeft ook zo zijn voordelen. O-) Voor de rest wens ik je nog veel rijplezier met je CBR250RA.
 
Laatst bewerkt:
Als die echt zo weinig verbruiken zou ik wel eens in de richting van zo eentje durven denken.
Met mijn GSX 750 F ligt het verbruik rond de 1:22,5. Dat is niet veel in principe, maar veel zuiniger krijg ik hem niet ...
als ik er ook nog rijplezier aan wil beleven :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan