CB Twintopic

Waar zijn de CB Twinnetjes gebleven?

  • Ze zijn destijds opgereden, gewoon versleten!

    Stemmen: 3 2,8%
  • Nooit echt populair geweest, weinig verkocht!

    Stemmen: 5 4,7%
  • Nu in handen van liefhebbers, erbij naast een zware!

    Stemmen: 55 51,4%
  • Ze staan nog vergeten in schuren, kelders, garageboxen etc.

    Stemmen: 31 29,0%
  • Opknappen loont de moeite niet!

    Stemmen: 6 5,6%
  • Onderdelen te duur.

    Stemmen: 1 0,9%
  • Onderdelen slecht te krijgen.

    Stemmen: 1 0,9%
  • Maakt niet uit waar, gewoon niet interessant.

    Stemmen: 5 4,7%

  • Totaal aantal stemmers
    107
Status
Niet open voor verdere reacties.

TingTing

MF veteraan
25 apr 2003
9.113
0
Rotterdam
Er komen er steeds meer te voorschijn, daarom nu exclusief geopend het CB Twintopic!

Wie is de eerste gast?

full
 
Laatst bewerkt:
#3 8-) helaas zonder CB twin '( :9 maar wel BB rij-ervaring van een paar KM *D ;)
 
hierzo nog een twin cb brikkert, maar ik heb een probleem eigenlijk, het restaureren gaat langzaam maar zeker, maar ik heb hem gekocht ZONDER enige papieren...
Onlangs een vriend die met een oude kever ( jaja auto ) heel wat heen en weer geloop heeft mogen doen.
Bij de polies..zeggen ze dattie niet bestaat ..bij de keuring is hij het laatst ingeschreven als alfa romeo ..dat terzijde maar hoe moet ik dit probleem aanpakken ?
Het briefje moet aangevraagd worden door de vorige eigenaar, maar dat zijn er al zo'n 3 geleje..

Miss met wat geluk schrijven de plies zonder teveel vuvven en zess'n een briefje



ohja twins rule! :}
 
Sorage, ga naar de flikken, en laat daar een attest van verlies/vernietiging opmaken op basis van chassis- en bloknummer. Daarmee ga je naar de dichtstbijzijnde Honda-dealer, en die laat voor jou dan een duplicaatje opmaken van GVA en de rest. Flikken kosten niks, Honda iets van 25 euro.
Laatst hetzelfde gedaan voor 2 koten, zonder problemen...
 
vertel !!? rijdt lekker hè !!
Het was een ongerestaureerde, dus koppeling voelde aan als hout en mss ook wel versleten balhoofd...maar voor de rest reed ie zoals een Honda zou moeten :]


ps. wie heeft z'n ballen weleens gestoten aan die tank :X
 
Twee weken geleden gekocht


Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/162057/6d00f7a7bc5d2a2ed0f3371af365489e (2.JPG)​
 
Twee weken geleden gekocht (Afbeelding)

De fotoprimeur is voor Kaxan, Heer Remschijf valt de eer te beurt de eerste gast te zijn! ;)

full


Als gastheer wil ik voor nu even volstaan met de mededeling de eigenaar te zijn van een CB 500T uit 1976 in de fase van een doortastende opfrisbeurt! Verder zwerven er wat onderdelen rond van een CB 450T uit 1971.
 
Jeuj! Weer een CB Twin topic! (nu wel blijven leven hè)

Zelf heb ik een CB400T, die het nu niet doet, afgelopen vrijdag wel mijn Haynes werkplaatshandboek gekregen! (14,75 @ marktplaats 8-) )
En dan ook nog eens dit weekend al mn Puch brommer rommeltjes in 1x de deur uit gedaan. Basta dus, tijd voor Honda rommeltjes :)

Het beestje start niet, accu komt er nieuw in. Maar met aantrappen via de kicker gaat het ook niet echt. Verder heeft het beestje al een tijdje stil gestaan, de tank gaan we legen, carbs schoonmaken en moet nog een bourdoux rechter zijkapje hebben.
Ook gaat het idiote "californian" stuur er af, want dat ziet er niet uit en lekker rijden lijkt het mij ook niet echt.

foto's maken het topic leuk, dus erbij!

P1010241.JPG


P1010242.JPG


P1010243.JPG


Denken jullie dat hier wat te maken van is? Ik denk van wel hoor, maar sommige onderdelen zijn best duur, zo bijvoorbeeld 60 euro voor nieuw zadel dek. ~40/50 euro voor een normaal stuur (stuk ijzer |( ) .
 
Yonni, kennelijk is een CB twin topic geen lang leven beschoren, ik zal mijn best doen en heb even flink moeten scrollen om jouw draadje te volgen. Maakt niet uit! Ja, onderdelen van een Honda zijn prijzig en mogelijk struikelen hier wel wat opknapbeurten op! Er is ook een wat langere adem voor nodig om het in stijl voor elkaar te krijgen. Gewoon eigen oplossingen bedenken kan ook!

Zelf ben ik begonnen met een 450 Twin die nog het slachtoffer is geworden van een zeer hoge stand van de Maas. Eenvoudig vergeten door zijn vorige baas, die hem in een eerder stadium al zo had mishandeld dat er een kromme klep en drijfstang in het vooronder huisden. Op zoek naar een nieuw motorblok heb ik toen mijn huidige 500T gekocht. De aanschaf van de 450T heeft me echter wel op het spoor gezet en voor niets gaat de zon op! Er is zeker wat van de jouwe te maken, eerst rijden en dan verder kijken. En dat stuur heeft in mijn ogen wel iets, opvallend frame met die knik, beetje chopper, mooie tank! Succes!
 
Nou, ik zie het wel zitten met deze bike. Het stuur is wel écht verschrikkelijk, nog niet mee gereden, maar gewoon erop zitten of het beest ermee verrijden, nèh. Hoe zouden jullie zo'n opknap aanpakken? Ik heb er zat gezien, maar soms zie ik het ff niet zitten om het ding uit elkaar te halen -> blok uit frame, tank eraf, electrics netjes maken. Maar eigenlijk denk ik ook dat als ik het doe, het maar meteen goed moet doen. Dus misschien zelfs frame onderhanden nemen. Het brikje "verzorgen" :9 . Misschien dus dat er een 2e twin bij moet komen :X , maarjah, eerst nog mn rijbewijs halen en dat kost ook centen, veel centen met een studie er naast B| .

Maar brikje hebben gewoon wat :} , cbtjes zijn lief en twinnetjes zijn de bomb *D .
 
Vandaag stroomde de benzine uit 1 carb van onze twin200 dus de carbs eens aangepakt zodat er een testronde kon plaatsvinden, onderweg stilvallen natuurlijk :P en aantrappen ho-maar :) . Plaats genomen uit een zijspan en hoppa om een accu en weer verder rijden...ging voor de rest best oke. Olie net afgetapt en die bestond voor 25% uit benzine..........zuigerveren zaten zeker ook vast. Werk genoeg dus en we zullen af en toe een wat neerzetten in dit topic :+
full
 
Nog een reactie voor Yonnie,

Zelf heb ik twee jaar gereden voordat de Twin open ging. Olielekkage en nooit helemaal optimaal draaien gaf daarbij de doorslag. Daarbij opgeteld mijn plezier in het opknappen, schoonmaken en in het verleden vertoeven maken het compleet. Jij zal zelf moeten uitmaken wat je wil. Ik ben begonnen met de carbs schoonmaken en zo naar de puntjes, kleppen stellen etc. Hier op MF veel opgestoken door topics te volgen.

Ik kwam nog een piccie tegen op internet....

full


En wat technische gegevens, is dit hem?

Model:      Honda CB 400 T
Year:      1978
Category:      Allround
Rating:      65.1 out of 100. Show full rating and compare with other bikes
Engine and transmission
Displacement:      395.00 ccm (24.10 cubic inches)
Engine type:      Twin
Stroke:      4
Power:      27.00 HP (19.7 kW)) @ 7500 RPM
Compression:      9.3:1
Bore x stroke:      70.5 x 50.6 mm (2.8 x 2.0 inches)
Valves per cylinder:      3
Fuel control:      OHC
Cooling system:      Air
Gearbox:      5-speed
Transmission typefinal drive:      Chain
Physical measures
Weight incl. oil, gas, etc:      183.0 kg (403.4 pounds)
Chassis and dimensions
Front tyre dimensions:      3.60-19
Rear tyre dimensions:      4.10-18
Front brakes:      Single disc
Rear brakes:      Expanding brake
Speed and acceleration
Top speed:      145.0 km/h (90.1 mph)
Other specifications
Fuel capacity:      14.00 litres (3.70 gallons)
 
Vandaag stroomde de benzine uit 1 carb van onze twin200 dus de carbs eens aangepakt zodat er een testronde kon plaatsvinden, onderweg stilvallen natuurlijk :P en aantrappen ho-maar :) . Plaats genomen uit een zijspan en hoppa om een accu en weer verder rijden...ging voor de rest best oke. Olie net afgetapt en die bestond voor 25% uit benzine..........zuigerveren zaten zeker ook vast. Werk genoeg dus en we zullen af en toe een wat neerzetten in dit topic :+
(Afbeelding)

Hallo Motorfreak, welkom hier! Graag, jouw bijdrage kan helpen het topic in stand te houden. Elders op MF had jouw fiets mijn aandacht al getrokken.Ik beraad me nog op een polletje! Ik merk dat de twinnetjes tegenwind hebben, nogal eens lang hebben stilgestaan, uit de gratie zijn geraakt of wat dan ook. Misschien een imagoprobleem onder het idee, 'een zware is je ware!'.
 
Toch nog 1973 TingTing. Overeenkomsten kloppen ook wel, enige verschil is dat deze twinnekes een eenvoudige nokkenas hebben met klepstoters en veerkes, i.p.v. het high tech torsie systeem.
 
Hallo Motorfreak, welkom hier! Graag, jouw bijdrage kan helpen het topic in stand te houden. Elders op MF had jouw fiets mijn aandacht al getrokken.Ik beraad me nog op een polletje! Ik merk dat de twinnetjes tegenwind hebben, nogal eens lang hebben stilgestaan, uit de gratie zijn geraakt of wat dan ook. Misschien een imagoprobleem onder het idee, 'een zware is je ware!'.
Ik zal me best doen en regelmatig iets posten :)

Je hebt het over een zware is je ware.........eerlijk gezegt heb ik dat gevoel zodra ik met mijn fireblade aan het begin van de nurburgring sta en zo'n peekaa pakhuis heeft zeker ook iets. Toch is er altijd een voorliefde geweest voor brikken maar kennelijk weggestopt zodat het na 15 jaar toch weer na boven kwam toen er ineens een Cb550 en een Gs550 [1978] in de garage stonden.........nu met deze Cb200 is het brikhartje sneller gaan kloppen en ik hoop dat het zo blijft :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan