Gerommel aan de motoren van Tomcat

Vorige post is ineens weg?? Of ben ik lomp bezig met de pc? Zal wel, dus dan nog maar een keer:
full

full

full
 
Ik zit te wachten op nieuwe balhoofdlagers en een kunststofachtervork beschermdinges. Maar bij CMS hebben ze wel een mooie wepsijt, alleen leveren gaat nou niet bepaald echt snel............ :(
Ik had de boel natuurlijk gewoon eerder moeten bestellen. |(
Gisteren de kilometerteller kabel van een GSX750F die ik anderhalve maand geleden had gekocht gepast op de ES met F voorkantje. Typisch geval van jammer, kabel is zeker 10cm te kort. Raar want je zou zeggen de cockpit van een F zit vast in de kuip en als je dan de voorvork draait met de kabel juist een beetje extra lengte hebben.
Nou heb ik wel eens gelezen dat mensen losse nippels en andere handel kopen. Maar tellerkabels hebben van binnen een soort ronde veer en dat heb ik nog nooit gezien. Maar wellicht vergis ik me. Of misschien moet ik bij de ES tellerkabel maar gewoon pas dremelen.
 
Dag gsx-ers, ik heb even advies van de experts nodig. Ik heb sinds kort een nico Bakker motor op basis van een gsx750es, snelle nokkenassen, open luchtfilter, Akra custom open uitlaat, gsx-r wielen enz. Nu klinkt hij ook wel alsof hij wat wil presteren, maar gisteren durfde ik hem voor het eerst eens vol gas over een vrij rustig stuk snelweg te knallen om tot een whopping 180 kmh te komen. Nu snap ik ook wel dat er in 27 jaar wat paarden ontsnappen, maar ik denk ook dat de vertanding niet helemaal goed is, want ik kan met 70kmh al relaxed in zijn 5 rijden. Met 100kmh zit ik al op de 5000 toeren. is dat normaal voor een gsx blok?
 
Dag gsx-ers, ik heb even advies van de experts nodig. Ik heb sinds kort een nico Bakker motor op basis van een gsx750es, snelle nokkenassen, open luchtfilter, Akra custom open uitlaat, gsx-r wielen enz. Nu klinkt hij ook wel alsof hij wat wil presteren, maar gisteren durfde ik hem voor het eerst eens vol gas over een vrij rustig stuk snelweg te knallen om tot een whopping 180 kmh te komen. Nu snap ik ook wel dat er in 27 jaar wat paarden ontsnappen, maar ik denk ook dat de vertanding niet helemaal goed is, want ik kan met 70kmh al relaxed in zijn 5 rijden. Met 100kmh zit ik al op de 5000 toeren. is dat normaal voor een gsx blok?

Tel eens hoeveel tanden je op je tandwielen hebt zitten, en vergelijk dat dat met wat het origineel is, dat werkt beter dan dat wij gaan gokken ;)
 
Tel eens hoeveel tanden je op je tandwielen hebt zitten, en vergelijk dat dat met wat het origineel is, dat werkt beter dan dat wij gaan gokken ;)
Goed punt, vanmiddag even tellen. 14/43 is origineel?
Maakt het ook nog uit dat er gsxr velgen onder zitten? die zijn 17" en de gsx750 es heeft 16" toch?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ze geteld: voor15 tands en achter 45 tanden. Ik heb er een 180/55 17 band onder die zal wel ongeveer dezelfde omtrek hebben.
 
Ik heb geen idee wat origineel is, maar dat moet wel te vinden zijn in een WPH :) En de bandomtrek maakt wel uit denk ik.
 
Goed punt, vanmiddag even tellen. 14/43 is origineel?
Maakt het ook nog uit dat er gsxr velgen onder zitten? die zijn 17" en de gsx750 es heeft 16" toch?
14/43 is inderdaad origineel.
full

Standaard heeft de GSX750ES een 17"achterwiel met 120/90 band en een 16"voorwiel.
Kortom achterwiel diameter is hetzelfde, de hoogte van de originele band is 120x0,9=108mm, jouw 180/55 band is 180x0,55=99 mm hoog, dus is de afrol omtrek kleiner.
 
Laatst bewerkt:
Thx, mijn band heeft een omtrek van 629.8mm de originele band heeft 647.8 mm dat is toch 8cm kleiner.
Dit is best lastig om te bepalen of hier de goede tandwielen onder zitten.
Ik heb nog een ding vergeten te vertellen, hij kwam niet over de 8500 toeren, dat leek mij ook een beetje weinig.
 
Wel erg rustig hier. :z
Maar gisteren eindelijk mijn bestelde spulletjes binnen gehad :)
Vandaag eerst maar eens de rommel aan de achtervork gefreubelt, met lekker nieuw vet in alle naaldlagertjes.
full

full

Ook moet ik me nog bedenken welke wielen ik erin wil. Ik denk toch maar de wielen en voorvork die ik nu even in de 750ES heb geprobeerd. Of denken jullie daar anders over?
Is natuurlijk wat dubbel werk, maar dat is niet belangrijk, ben ik tenminste zoet....... Of eerst met de originele wielen opbouwen en dan kunnen die andere wielen altijd nog?
 
Thx, mijn band heeft een omtrek van 629.8mm de originele band heeft 647.8 mm dat is toch 8cm kleiner.
Dit is best lastig om te bepalen of hier de goede tandwielen onder zitten.
Ik heb nog een ding vergeten te vertellen, hij kwam niet over de 8500 toeren, dat leek mij ook een beetje weinig.

Daar moeten nog wel 1500 bij te krijgen zijn ja ;)
Wel erg rustig hier. :z
Maar gisteren eindelijk mijn bestelde spulletjes binnen gehad :)
Vandaag eerst maar eens de rommel aan de achtervork gefreubelt, met lekker nieuw vet in alle naaldlagertjes.
full

full

Ook moet ik me nog bedenken welke wielen ik erin wil. Ik denk toch maar de wielen en voorvork die ik nu even in de 750ES heb geprobeerd. Of denken jullie daar anders over?
Is natuurlijk wat dubbel werk, maar dat is niet belangrijk, ben ik tenminste zoet....... Of eerst met de originele wielen opbouwen en dan kunnen die andere wielen altijd nog?

Netjes! :)
 
Daar moeten nog wel 1500 bij te krijgen zijn ja ;)
Ik heb de vorige eigenaar even om advies gevraagd en die wist te vertellen dat de kop mogelijk aan revisie of vervaging toe is. Ik denk dat ik eerst maar even een compressietest ga laten doen om dat te bevestigen.
 
Wel erg rustig hier. :z
Maar gisteren eindelijk mijn bestelde spulletjes binnen gehad :)
Vandaag eerst maar eens de rommel aan de achtervork gefreubelt, met lekker nieuw vet in alle naaldlagertjes.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ook moet ik me nog bedenken welke wielen ik erin wil. Ik denk toch maar de wielen en voorvork die ik nu even in de 750ES heb geprobeerd. Of denken jullie daar anders over?
Is natuurlijk wat dubbel werk, maar dat is niet belangrijk, ben ik tenminste zoet....... Of eerst met de originele wielen opbouwen en dan kunnen die andere wielen altijd nog?

Netjes :}
full

8-)
 
Hallo Henri,

Jouw achtervork is echt heel netjes. Mijn vork zelf had toch meer plekjes, zeker aan de binnenkant. Maar om die ook te spuiten heb ik maar niet gedaan.
Alle zwarte platen wel uiteraard, want die waren behoorlijk roestig.
Alle lagertjes voorzien van een flinke dosis nieuw vet.
Is nog best lastig in je eentje de achtervork monteren, maar na enig gerommel met eerst een tijdelijk stuk ijzer erin wel gelukt.
full

Door alle staalplaten van het linksysteem is het ondanks de aluminium achtervork nog best een zwaar geheel.
Ook één hele veer gemonteerd. En wel die van het rempedaal. Wat een gerommel voordat ie eindelijk zat. Ik denk dat ik toch eens een griptang moet kopen.
full
 
Hallo Henri,

Jouw achtervork is echt heel netjes. Mijn vork zelf had toch meer plekjes, zeker aan de binnenkant. Maar om die ook te spuiten heb ik maar niet gedaan.
Alle zwarte platen wel uiteraard, want die waren behoorlijk roestig.
Alle lagertjes voorzien van een flinke dosis nieuw vet.
Is nog best lastig in je eentje de achtervork monteren, maar na enig gerommel met eerst een tijdelijk stuk ijzer erin wel gelukt.
[afbeelding]
Door alle staalplaten van het linksysteem is het ondanks de aluminium achtervork nog best een zwaar geheel.
Ook één hele veer gemonteerd. En wel die van het rempedaal. Wat een gerommel voordat ie eindelijk zat. Ik denk dat ik toch eens een griptang moet kopen.
[afbeelding]



:$ :$
De foto was niet bedoeld om te showen hoe mooi die van mij is :$ , maar wel dat ik weet hoeveel werk het is.

Het terugzetten viel bij mij inderdaad ook niet mee, vooral omdat je de boel niet wil beschadigen. Ik heb hem ook eerst opgehangen door schroevendraaiers in de ophangpunten te steken.

Je gaat 5 mei zeker met de Katana, je bent al ver :}
 
:$ :$
De foto was niet bedoeld om te showen hoe mooi die van mij is :$ , maar wel dat ik weet hoeveel werk het is.

Het terugzetten viel bij mij inderdaad ook niet mee, vooral omdat je de boel niet wil beschadigen. Ik heb hem ook eerst opgehangen door schroevendraaiers in de ophangpunten te steken.

Je gaat 5 mei zeker met de Katana, je bent al ver :}
Het is best veel werk inderdaad, maar ja het was zeker bij de Katana hard nodig.
Ik heb er eerst een doorslag ingefrot, zodat het middendeel er niet uitzakt maar op zijn plek blijft. Toen een dikkere pen erin. De vork opgehangen aan een draadje. Daarna de bovenste pen door het frame en als laatste de as door de achtervork. Alles lekker in het vet natuurlijk.
Of ik 5 mei met de Katana ga halen weet ik niet. Dit weekeind geen tijd want er zijn er hier 2 jarig....volgende week voor mijn werk naar Hamburg, dus geen tijd en daarna tijd zat vanwege de vakantie, maar misschien ga ik ook wel een poosje weg. Kortom het zou kunnen maar misschien ook niet. Ach, er is vast wel een GSX die me er gaat brengen.
 
Het is best veel werk inderdaad, maar ja het was zeker bij de Katana hard nodig.
Ik heb er eerst een doorslag ingefrot, zodat het middendeel er niet uitzakt maar op zijn plek blijft. Toen een dikkere pen erin. De vork opgehangen aan een draadje. Daarna de bovenste pen door het frame en als laatste de as door de achtervork. Alles lekker in het vet natuurlijk.
Of ik 5 mei met de Katana ga halen weet ik niet. Dit weekeind geen tijd want er zijn er hier 2 jarig....volgende week voor mijn werk naar Hamburg, dus geen tijd en daarna tijd zat vanwege de vakantie, maar misschien ga ik ook wel een poosje weg. Kortom het zou kunnen maar misschien ook niet. Ach, er is vast wel een GSX die me er gaat brengen.


Lekker veel taart dus komend weekend
full

Ach en welke GSX maakt inderdaad niet veel uit, ze zijn allemaal 'old', ik denk erover om mijn oranje GSX maar gewoon in elkaar te zetten, zonder alles op te knappen, en hem rijdend maken. Ik kom er niet aan toe en hij staat zo in de weg. :/ Helemaal druk met andere dingen http://nestkasten5.webnode.nl/ 8-)

Hoe is het nu met je? Het niet niets, zo'n operatie.
 
Laatst bewerkt:
Lekker veel taart dus komend weekend[afbeelding]
Ach en welke GSX maakt inderdaad niet veel uit, ze zijn allemaal 'old', ik denk erover om mijn oranje GSX maar gewoon in elkaar te zetten, zonder alles op te knappen, en hem rijdend maken. Ik kom er niet aan toe en hij staat zo in de weg. :/ Helemaal druk met andere dingen http://nestkasten5.webnode.nl/ 8-)

Hoe is het nu met je? Het niet niets, zo'n operatie.
Burp, na alle taart even typen dan............
Wat moet er eigenlijk nog allemaal aan de Oranje gebeuren? Hij was toch al een heel eind of vergis ik me nou? Dit vond ik in jouw topic:
- hele motor weer kaalslopen KLAAR
- frame schuren, plamuren, spuiten KLAAR
- ander blok inbouwen 88-er zwarte blok KLAAR
- 37 mm clip ons zoeken???? Misschien ziet dat er mooi uit Clipons van Amerikaanse ES gevonden, deze gaan erop
- nieuwe kering linker vorkpoot
- open filters erop? (ben ik niet zo’n fan van, voor de looks?)Geen open filters
- Clip ons aanpassen, meer rechtop KLAAR
- inkorten achterkant KLAAR
- achterkant verhogen KLAAR
- uilaat inkorten KLAAR
- stepjes eraf, inkorten KLAAR
- Achterkant uitlaat lassen, nieuwe eindplaat maken
- uitlaat schuren plamuren spuiten, ik wil eens proberen om de uitlaat elektrolytisch te ontroesten
- duostep steunen zwart spuiten
- voorkant opknappen; kroonplaten, remmen, vorkpoten ed --> heb je toch al gedaan?
- Wielen opknappen

Dus de uitlaat en de wielen moeten nog? Toch? Gewoon de uitlaat met veel kopasip monteren dan kan ie er zo weer af als je er zin in hebt en tijd voor hebt. En de wielen kan je toch ook altijd weer later doen? Ik vond 'em echt gaaf worden, en als ie in de weg staat gewoon monteren en die laatste paar dingen op het moment dat het je uitkomt en er lekker mee gaan rijden zou ik zeggen.............maar misschien moet je nog meer dingen echt eerst doen????

Vandaag toch nog even een uurtje gehad. 3 spaaks achterwiel in de Katana voorzien van remverankering en remslang. Ook de jiffy (ook weer met zo'n rotveer :r ) gemonteerd. En de wit/blauwe ES voorzien van het Katana achterwiel want daar zat nog het nodige profiel op de achterband.
 
Het lijstje is toch al weer een stuk verder klaar, bij het opbouwen is het echter wel zo dat je telkens wat tegenkomt wat ook wel een likkie verf kan gebruiken.
Ben er gisteren nog even mee bezig geweest, hij staat nu weer op z'n wielen, kan ik hem in ieder geval makkelijker verplaatsen. Voorwiel heb ik wel direct maar even gespoten, dat gaat nu gelukkig weer, nu de temperaturen hoger worden.
Ik wou er een groter achtertandwiel opzetten, 48 tands, om hem lekker fel te krijgen (had ik nog liggen) helaas is de ketting dan een paar mm te kort, dat komt dus later.

Ik ben inderdaad van plan om hem helemaal op te bouwen, dan haal ik de dingen er later wel vanaf welke nog opgeknapt moeten worden
 
Het lijstje is toch al weer een stuk verder klaar, bij het opbouwen is het echter wel zo dat je telkens wat tegenkomt wat ook wel een likkie verf kan gebruiken.
Ben er gisteren nog even mee bezig geweest, hij staat nu weer op z'n wielen, kan ik hem in ieder geval makkelijker verplaatsen. Voorwiel heb ik wel direct maar even gespoten, dat gaat nu gelukkig weer, nu de temperaturen hoger worden.
Ik wou er een groter achtertandwiel opzetten, 48 tands, om hem lekker fel te krijgen (had ik nog liggen) helaas is de ketting dan een paar mm te kort, dat komt dus later.

Ik ben inderdaad van plan om hem helemaal op te bouwen, dan haal ik de dingen er later wel vanaf welke nog opgeknapt moeten worden

Gisteren de "F"vork weer van de wit/blauwe ES afgehaald en de vork van de kat weer in de ES ingehangen met het kat voorwiel. Volg je 'em nog? Kortom de wit/blauwe ES is straks origineel maar dan met de kat vork met de kat wielen, banden en remmen. Och, en als het niet bevalt wissel ik het gewoon weer "even" terug. O-) Jouw uitvoering van de crick ziet er inderdaad erg stabiel uit zo. Handig bedacht en zal er nooit ondervandaan schieten. Alleen denk ik niet dat het lukt met de uitlaat er nog onder? Het is er in ieder geal een in de categorie "eens goed onthouden dat idee" want dat is veel stabieler dan mijn geföbel.
Ik zal straks even een paar plaatjes maken.
 
dan eerst de beloofde foto dan maar van de wit/blauwe ES met Katana wielen en de katana voorvork en remtangen:
full

Sorry voor de slecht foto...........
Dan ben ik met de voorvork van de "F" bezig geweest. Gaten boren en draad tappen in de onderste kroonplaat omdat er een andere aanslag nodig is vanwege de dikkere vork. (Bij de ES kwam ie net tegen de tank aan)
full

Omdat je de boel dan toch in de handen hebt gelijk maar weer schuren en zo. Bijgaand blik in mijn "spuitcabine".......... :+
full

Bovenste plaat had een kras en was kaal bij het contactslot. Onderste plaat had wat roest.
full

En zo zit het er dan op, zonder de bovenste plaat maar met instelbare aanslagen.
 
mooi allemaal! wordt erg strak zo,super.
Die spuitcabine herken ik trouwens, heb hetzelfde merk


Wel jammer dat er nu precies een spuit waas over je framenummer zit.......... :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan