Hoe ziet jouw Fighter werkplaats eruit ??

juist ja :Y


maar het meeste plezier beleef ik nog steeds aan het sleutelen :Y

Ik ook, maar wel fijn dat je je kont kunt draaien, vorig jaar mijn motor gestript in de helft van de ruimte, dan stoot je na een uur sleutelen overal je knie tegenaan want overal staat wat...
 
Welkom in mijn box atelier op de eerste verdieping midden in het centrum.
2,14m x 3,00m en 3,20 hoog.
Een vierkante meter of 10 aan planken lekker in de hoogte.
Een elektrische lier is wel zo makkelijk om zo'n TL blokkie (65kg) op te tillen.
Ik heb een vette stalen werkbank gebouwd om 3 ikealaatjes heen. Hangend aan de muren, dus er staan geen poten in de weg.. Er staat helemaal niets vast op de vloer.
Als ik iets wil gaan doen, moet ik wel even alle meuk eruit gooien (de fighter, een TL1000R en 4 trapfietsen)
Er moet binnenkort wel een kolomboormachine en bankschroef komen.
De boel is voorlopig dus nog under construction..
IMG_8635.jpg

IMG_8639.jpg

IMG_8640.jpg

IMG_8653.jpg

Ook een bierhouder mag natuurlijk niet ontbreken.
IMG_8664.jpg


Dan beheer ik nog de sleutel van de boxen van 2 van mijn lieve buurtjes, waar ik in de één een etage van zo'n 3 kubieke meter heb gebouwd voor mijn rotzooi (snowboardmeuk, kerstversiering enz..) en in de ander staat nog een hulpbehoevende TLS, en bij m'n ouders in de garage neem ik nog wat ruimte in beslag (nóg een TLS)

Ik kan niet wachten tot ik afgestudeerd ben en een huis met grote garage kan kopen.
 
Welkom in mijn box atelier op de eerste verdieping midden in het centrum.
2,14m x 3,00m en 3,20 hoog.
Een vierkante meter of 10 aan planken lekker in de hoogte.
Een elektrische lier is wel zo makkelijk om zo'n TL blokkie (65kg) op te tillen.
Ik heb een vette stalen werkbank gebouwd om 3 ikealaatjes heen. Hangend aan de muren, dus er staan geen poten in de weg.. Er staat helemaal niets vast op de vloer.
Als ik iets wil gaan doen, moet ik wel even alle meuk eruit gooien (de fighter, een TL1000R en 4 trapfietsen)
Er moet binnenkort wel een kolomboormachine en bankschroef komen.
De boel is voorlopig dus nog under construction..
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ook een bierhouder mag natuurlijk niet ontbreken.
[afbeelding]

Dan beheer ik nog de sleutel van de boxen van 2 van mijn lieve buurtjes, waar ik in de één een etage van zo'n 3 kubieke meter heb gebouwd voor mijn rotzooi (snowboardmeuk, kerstversiering enz..) en in de ander staat nog een hulpbehoevende TLS, en bij m'n ouders in de garage neem ik nog wat ruimte in beslag (nóg een TLS)

Ik kan niet wachten tot ik afgestudeerd ben en een huis met grote garage kan kopen.

Doet een beetje japans aan :Y In Tokio gebeurt dat heel veel!
 
wel respect om zo'n "kleine" ruimte zo optimaal te benutten, ik zou dan toch de garage van mijn ouders blijven gebruiken denk ik... Hoop ook voor je dat je snel een eigen garage hebt, dat is zoooo rustgevend. Dat je 'smorgens gewoon bezig kunt zonder dat je steek 13 kwijt is omdat je pa die even geleend heeft en daar heeft laten liggen
 
Ik ben nu al zooo blij met deze ruimte. Eerst hadden we een box van 1 bij 2 meter, op zo'n 200 meter lopen van m'n voordeur, die alleen toegankelijk was via een trappetje waar half Almere op zaterdag stond te pissen/kotsen na het uitgaan. Daar kon ik met m'n motor niet eens komen. deze box is op 10 meter van m'n voordeur en is bovendien goed beveiligd, warm en kurkdroog.
Laatst elektriciteit erheen getrokken, nu hoef ik niet steeds een verlengsnoer vanaf m'n flatje uit te rollen.
 
Lig heel erg aan je lengte... Ik ben zelf 1.97m en heb mijn werkbank op iets meer dan een meter volgens mij. Hoog genoeg om niet voorover te hoeven leunen en niet zo hoog dat je geen kracht meer kunt zetten als je iets los probeert te draaien o.i.d.
 
Ik ben ook 1.87 en heb het nu afgetekend op 1,10 ben bang dat dit iets t hoog is eigelijk maar wat je hier boven al zegt, voor over leunen is ook niks nee
 
ik heb hem op 1,05 staan, ben zelf 1,82. Vond het in het begin wat wennen maar vind het nu erg prettig een hoog blad. Heb mijn blad ook een meter diep gemaakt, ook erg vaak handig als je grote lompe dingen erop kwijt moet en evengoed iets wil doen..
 
een ietwat te lage werkbank kan je zo nu en dan wat verhogen door iets onder het werkstuk te leggen.
een ietwat te hoge werkbank kan je niet verlagen.......tenzij je op een verhoging gaat staan....maar dat werkt echt onhandig.
 
Wat is de ideale werkbank hoogte? 1meter?

Heel simpel, je bankschroef staat op de werkbank.
De ideale hoogte van de bankschroef bepaal je zo; ga tegen de werkbank staan en als je met je elleboog de bovenkant van de bankschroef kan raken, terwijl je bovenarm "in rust" hangt, heb je de ideale hoogte.

Dit werd mij geleerd op de LTS.
 
Terug
Bovenaan Onderaan