Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ redeemer 1972
wat n coole motor mis alleen de open uiitlaat
en dat zadel zit dat wel lekker lijkt wel n spons(hahahahahaha)
@cb vriendin veel veilige km ermee

@ goos
wow wat n ding dacht dat ik n dikke had gekocht maar t kan nog bruter
heel veel plezier ervan
 
Good evening all :W

Vandaag weer terug van 2 weken Barcelona *D . Nèt voordat we op vakantie gingen had Joost {net als Goos} zijn zomermotor verkocht en er een Aprilia voor terug gekocht.

Dit is 'm...
full



@ goos: Coollll 8-) machientje zeg, ding is echt gaaf *D

@ redeemer: Het verbouwen/verprutsen van een motor gaat je goed af. Heel eerlijk gezegd vind ik het LELIJK. {smaken verschillen dus duidelijk, en dat is maar goed ook}. Ik zie het als 'verkrachten' van een, van origine, mooie motor. En ergens ook uit zijn/haar verband 'trekken'. Als je goed kijkt zie je dat de tank nu wel heulllll erggg klein is in verhouding met b.v. de banden/wielen. En dat is nog maar 1 punt.
 
Laatst bewerkt:
@ redeemer: Het verbouwen/verprutsen van een motor gaat je goed af. Heel eerlijk gezegd vind ik het LELIJK. {smaken verschillen dus duidelijk, en dat is maar goed ook}. Ik zie het als 'verkrachten' van een, van origine, mooie motor. En ergens ook uit zijn/haar verband 'trekken'. Als je goed kijkt zie je dat de tank nu wel heulllll erggg klein is in verhouding met b.v. de banden/wielen. En dat is nog maar 1 punt.

Redeemer mooi project, mijn complimenten :}
bovenstaande slaat ook nergens op, die termen die daarbij gebruikt worden, tja wat moet je daar nu over zeggen. B|

Ik heb ook altijd motoren verbouwd (bij de beemer wordt dat moeilijk }) )
Ik hoop de motor een keer in het echt te zien ;)
 
Laatst bewerkt:
Dit is ie geworden, de nieuwe Rebel Bobber van/voor CBvriendin;


[afbeelding]

apart! mooi strak blokkie en die banden komen wel lekker tot hun recht zo... alleen de duopassagier zit op een of ander betonblok en superhoog ;) is dat de schietstoel? O-) ... En je vriendin zal iets van een regenpak of rebelbadpak aan moeten doen als het warm water regent ... zonder spatbord voor lijkt het me een natte bedoening worden..

Hier alvast een suggestie voor een 'strak' rebelbadpak:
full


Mooi 'sluitstuk' voor deze reeks, nietwaar?

Wil je bobber graag eens in het echt zien (en horen?). Bij een volgende meeting eens een keer? Zelf prefereer ik toch echt wel een Rebel met het complete koetswerk, als ik eerlijk ben. Maar knap dat je hem weer zo mooi gekregen hebt! :}

@Joost: een klein tankje heeft zo zijn voordelen .. als je met zo'n dikke tankbult voor je kruis ineens hard moet remmen, krijg je ovaaltjes ... |( :+
 
Laatst bewerkt:
Redeemer mooi project, mijn complimenten :}
bovenstaande slaat ook nergens op, die termen die daarbij gebruikt worden, tja wat moet je daar nu over zeggen. B|

Ik heb ook altijd motoren verbouwd (bij de beemer wordt dat moeilijk }) )
Ik hoop de motor een keer in het echt te zien ;)


Had het nog niet eens gelezen joh....
Ik was eigenlijk al klaar met die post toen ik de foto van die Aprillia zag.

Inderdaad, smaken verschillen. De één houd van custom, de ander van standaard. De smaak van Bydand mag dus duidelijk zijn.

Ik heb er m'n best op gedaan om dit te maken. Zonder voorbeeld, gewoon uit de losse pols een stukje kwaliteit maken. En dat begint aardig vorm aan te nemen al zeg ik het zelf. Moet ook want het is voor mijn allerliefste!
Er zullen denk ik ook wel lezers zijn die hun oordeel voor zich houden uit frustratie dat ze zelf niet zo handig zijn. Maar het woord verprutsen is toch echt wel uit den boze in mijn geval. Ik verpruts niks. Als ik iets maak dan werkt het, en is het degelijk al was het origineel Honda. Dat noemt men modificeren.
'Verkrachten' ? Tot nu toe is Bydand de enigste die dat vind. Zegt denk ik meer over hem/haar dan goed voor 'm is?

Inderdaad, zulk soort reacties neem ik maar niet serieus. :')

Henkozzy en Peter, ik of CBvriendin hopen een keer een meeting bij te kunnen wonen om 'm te showen. Het is toch wel een motor waar ik een beetje trots op ben, ook al is ie nog niet klaar.

8-)
 
Had het nog niet eens gelezen joh....
Ik was eigenlijk al klaar met die post toen ik de foto van die Aprillia zag.

Inderdaad, smaken verschillen. De één houd van custom, de ander van standaard. De smaak van Bydand mag dus duidelijk zijn.

Ik heb er m'n best op gedaan om dit te maken. Zonder voorbeeld, gewoon uit de losse pols een stukje kwaliteit maken. En dat begint aardig vorm aan te nemen al zeg ik het zelf. Moet ook want het is voor mijn allerliefste!
Er zullen denk ik ook wel lezers zijn die hun oordeel voor zich houden uit frustratie dat ze zelf niet zo handig zijn. Maar het woord verprutsen is toch echt wel uit den boze in mijn geval. Ik verpruts niks. Als ik iets maak dan werkt het, en is het degelijk al was het origineel Honda. Dat noemt men modificeren.
'Verkrachten' ? Tot nu toe is Bydand de enigste die dat vind. Zegt denk ik meer over hem/haar dan goed voor 'm is?

Inderdaad, zulk soort reacties neem ik maar niet serieus. :')

Henkozzy en Peter, ik of CBvriendin hopen een keer een meeting bij te kunnen wonen om 'm te showen. Het is toch wel een motor waar ik een beetje trots op ben, ook al is ie nog niet klaar.

8-)

Maar zo krijgen we dit deel van het forum wel snel vol :9
 
even wat anders

Had nog bij de zolder opruiming 8 mm filmpjes gevonden van onze verlovingstijd en trouwen
enz. dus jaren tussen 1975 en 1985 heb ik om laten zetten op dvd door een bedrijf in Huissen.

Als ik de film bekijk zijn we niet veel veranderd }) alleen de haren veel korter :+
 
Maar zo krijgen we dit deel van het forum wel snel vol :9

Exact!!! :9




We leven {gelukkig *O* } in een VRIJ land. En ja, redeemer...ik ben de enige die zegt wat ze denkt...openlijk mijn smaak verkondig zonder er 'doekjes om te winden'{ daar waar anderen dat in mildere vorm doen...of juist bewust niet reageren om {evt.} niet te willen kwetsen}. Ik weet n.l. heel zeker dat er hier meer Rebel rijders zijn die jouw verbouwde Rebel precies hetzelfde zien zoals ik dat zie. Nogmaals...IEDER zijn smaak!.

Het is geen 'afkraken' oid, je zal het best vakkundig aangepakt hebben...maar ik vind het gewoon niet mooi :N .

Iedereen heeft een eigen idee van hoe zijn of haar motor eruit moet zien. IK ga bewust voor het ORIGINELE omdat ik dat bij de Rebel het allermooist vind *D .

Weet je...ik had ook kunnen zeggen: GAAF DING heb je gebouwd redeemer...maar dan zou ik liegen. Wees dus juist blij met de eerlijkheid van iemand...dan weet je wel wat je aan die persoon hebt :Y
 
Laatst bewerkt:
Exact!!! :9




We leven {gelukkig *O* } in een VRIJ land. En ja, redeemer...ik ben de enige die zegt wat ze denkt...openlijk mijn smaak verkondig zonder er 'doekjes om te winden'{ daar waar anderen dat in mildere vorm doen...of juist bewust niet reageren om {evt.} niet te willen kwetsen}. Ik weet n.l. heel zeker dat er hier meer Rebel rijders zijn die jouw verbouwde Rebel precies hetzelfde zien zoals ik dat zie. Nogmaals...IEDER zijn smaak!.

Het is geen 'afkraken' oid, je zal het best vakkundig aangepakt hebben...maar ik vind het gewoon niet mooi :N .

Iedereen heeft een eigen idee van hoe zijn of haar motor eruit moet zien. IK ga bewust voor het ORIGINELE omdat ik dat bij de Rebel het allermooist vind *D .

Weet je...ik had ook kunnen zeggen: GAAF DING heb je gebouwd redeemer...maar dan zou ik liegen. Wees dus juist blij met de eerlijkheid van iemand...dan weet je wel wat je aan die persoon hebt :Y
tja dat zegt al genoeg hoe je over andere en over jezelf denkt :/
 
Laatst bewerkt:
Feit blijft dat afkraken veel simpeler is als goedkeuren.

Inderdaad, ieder z'n ding in deze maar als je met het soort termen gaat gooien zoals in je bovenstaande reactie dan vraag je natuurlijk om aandacht.
Ik lees vele technische topics hier op MF en als ik overal ook maar met mijn halve gedachte zou reageren op dingen die ik beter/anders/afkeur, zou ik al lang van MF af gesmeten zijn.

Vraag me alleen af wat jou zo dwars zit om zo'n 'nogal ruw' commentaar neer te timmeren?

Is dat nou alleen maar omdat ik de zaag in een originele motor heb gezet?

8-)
 
Feit blijft dat afkraken veel simpeler is als goedkeuren.

Is dat nou alleen maar omdat ik de zaag in een originele motor heb gezet?

8-)


Ja...want ik blijf het bijzonder jammer vinden dat de Rebel geworden is zoals jij hem gemaakt hebt.

En je leest niet goed...het was geen 'afkraken' [lees maar eens een paar posts terug]. Het was/is mijn mening dat ik hem lelijk geworden vind...en nogmaals...dat staat toch vrij om te zeggen.
Zoals ik ook gezegd heb dat je best KUNDIG bent in het verbouwen...{maar nogmaals...in dit geval niet naar MIJN smaak}.
 
Good evening all :W

Vandaag weer terug van 2 weken Barcelona *D . Nèt voordat we op vakantie gingen had Joost {net als Goos} zijn zomermotor verkocht en er een Aprilia voor terug gekocht.

Dit is 'm...
[afbeelding]


@ goos: Coollll 8-) machientje zeg, ding is echt gaaf *D

@ redeemer: Het verbouwen/verprutsen van een motor gaat je goed af. Heel eerlijk gezegd vind ik het LELIJK. {smaken verschillen dus duidelijk, en dat is maar goed ook}. Ik zie het als 'verkrachten' van een, van origine, mooie motor. En ergens ook uit zijn/haar verband 'trekken'. Als je goed kijkt zie je dat de tank nu wel heulllll erggg klein is in verhouding met b.v. de banden/wielen. En dat is nog maar 1 punt.


Jij vind nog steeds dat ik best kundig ben? Hou toch op joh. :W

Denk dat het slimmer was geweest om je oordeel achterwege te houden deze keer in plaats van jezelf zo in de kijkert te zetten. De reacties van anderen liegen er trouwens ook niet om.

8-)
 
Laatst bewerkt:
Jij vind nog steeds dat ik best kundig ben? Hou toch op joh. :W

Denk dat het slimmer was geweest om je oordeel achterwege te houden deze keer in plaats van jezelf zo in de kijkert te zetten. De reacties van anderen liegen er trouwens ook niet om.

8-)

Je hebt het kundig verprutst door dat verkrachte lelijke ding uit zijn verband te trekken


_O-
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan