Kymco Xciting 400i

basilaug

Rookie
8 jul 2012
18
0
De prijs voor de nieuwe Kymco Xciting 400i bedraagt 5699 € hier in België
Was vandaag bij mijn dealer en die had het net vernomen
Een faire prijs voor dit mooie hebbeding met een krachtige motor
Nu nog proberen een mooie korting te versieren...
Vanaf volgende week zou hij in de showroom staan
 
Laatst bewerkt:
Ik wist niet dat een Xciting 400i bestond, mijn broer heeft een Xciting 500i (2009) en is er gelukkig mee. Alleen accessoires zijn wat schaarser dan bij de Italiaanse merken. Het is hem uiteindelijk gelukt om bij MLM een ruit te bestellen maar de zoektocht duurde wel even.

MLM is een Belgische firma dus misschien is het bij jullie, aan de andere kant van de grens, wat gemakkelijker. Verder een degelijke scooter.
 
Correctie: MLM kan de ruit niet meer leveren. Blijft toch iets om rekening mee te houden bij Kymco. Als je alles origineel laat is het natuurlijk geen probleem, dat is altijd te krijgen bij de officiele dealer.
Een tip, als je veel met een achterpassagier gaat rijden ga dan even passen. De Xciting heeft geen uitklap-steps voor de passagier maar een soort plateau's. Bij mijn, vrij kleine, vrouw viel de Downtown daarom af omdat ze haar voeten naar binnen moest draaien om bij de voetsteunen te kunnen. Dat is op de duur ongemakkelijk. Zoals gezegd, ze is wel klein (1.56). Het zou zo maar beter kunnen passen bij iemand met een meer gangbare lengte.

P.s. nu maar hopen dat ze dit niet leest. Ligt nogal gevoelig dat gebrek aan lengte.... :+
 
Laatst bewerkt:
Correctie: MLM kan de ruit niet meer leveren. Blijft toch iets om rekening mee te houden bij Kymco. Als je alles origineel laat is het natuurlijk geen probleem, dat is altijd te krijgen bij de officiele dealer.
Een tip, als je veel met een achterpassagier gaat rijden ga dan even passen. De Xciting heeft geen uitklap-steps voor de passagier maar een soort plateau's. Bij mijn, vrij kleine, vrouw viel de Downtown daarom af omdat ze haar voeten naar binnen moest draaien om bij de voetsteunen te kunnen. Dat is op de duur ongemakkelijk. Zoals gezegd, ze is wel klein (1.56). Het zou zo maar beter kunnen passen bij iemand met een meer gangbare lengte.

P.s. nu maar hopen dat ze dit niet leest. Ligt nogal gevoelig dat gebrek aan lengte.... :+
Zie topic Kymco Xciting 2009, de 500 heeft in-/uitklapbare steps voor de duo. Vreemd dat die van je broer dit niet heeft(?).

De DT heeft dit idd niet, er is een set verhogers voor op de treeplank, zie De Meyer Arthur - Kymco Downtown 300i.
 
Laatst bewerkt:
Sorry, misverstand (van mij). Ik heb zelf alleen de Downtown gepast en mijn vrouw heeft hem om die reden gelijk afgekeurd. Ik heb nu een Scarabeo waar ze wel op kan.

Ik ging er vanuit dat de Xciting dezelfde constructie zou hebben als de Downtown. Hmm, teveel verondersteld.....
 
De prijs voor de nieuwe Kymco Xciting 400i bedraagt 5699 € hier in België
Was vandaag bij mijn dealer en die had het net vernomen
Een faire prijs voor dit mooie hebbeding met standaard ABS en een krachtige motor
Nu nog probreren een mooie korting te versieren...
Vanaf volgende week zou hij in de showroom staan

Hopelijk zit het mee, suc6!




kymco-xciting-400i-2013-test-foto-statiche_17.jpg

kymco-xciting-400i-2013-test-foto-statiche_9.jpg

kymco-xciting-400i-2013-test-foto-statiche_25.jpg

full

kymco-xciting-400i-2013-test-foto-dinamiche_13.jpg

kymco-xciting-400i-2013-test-foto-dinamiche_26.jpg

kymco-xciting-400i-2013-test-foto-dinamiche_17.jpg

kymco-xciting-400i-2013-test-foto-dinamiche_2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bruin vind ik hem niet zo staan, de witte is erg mooi en de matgrijze ook wel. Het is wat mij betreft een goed alternatief voor Yamaha's toch wat onsamenhangend vormgegeven X-max 400.
 
BMW kennende zullen ze dan nog flink geprijst worden. De 650 kost nu 12.000, wat zal een 400 gaan kosten? 9.000?

Heb op de BMW's gezeten tijdens de motorbeurs, leuke en mooie scooters. Maar niet vond ze niet super-bijzonder (lees: voor dat geld :P ). Dan liever deze Kymco. Heb al een paar scooters versleten van dat merk en daar ben ik tot nu toe erg tevreden over (kwalitatief beter en goedkoper als b.v. een Vespa)
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben er dinsdag mee gereden en waren zeer positief. Het motorblok van deze Xciting is echt een groot verschil met de oude motoren. Loopt veel mooier en is zeer krachtig. Naar Nederland zal alleen de versie met ABS komen. Volgens Kymco Nederland levering ergens in september en de prijs zal tussen de 6.300 en 6.500 komen te liggen.
 
Mogen wij het publiek ook al demo rijden of wordt het wachten tot september?

Mag je een tippie van de sluier oplichten over XCiting400 vs XMax400???
 
Mogen wij het publiek ook al demo rijden of wordt het wachten tot september?

Mag je een tippie van de sluier oplichten over XCiting400 vs XMax400???

Demo rijden, misschien al wel in Belgie. Wij waren bij de introductie van Kymcolux en daar is hij al te koop.

September staat in de planning voor Nederland i.v.m. de versie met ABS. Ik weet niet of er al eerder een non ABS naar Nederland komt om te testen.

De introducties van de Yamaha en Kymco vielen gelijk dus ik heb nog geen vergelijking kunnen maken. Dat wordt wachten op de demo modellen en de multitest, sorry!
 
Ziet er zeker niet verkeerd uit, een sportief ogend model, wat mij zeker aanspreekt.
Wat betreft de techniek, heb ik geen ervaring met Kymco, maar ik denk dat het daar ook wel goed zit. In de toekomst toch maar eens kijken bij een dealer in Nederland.
 
Demo rijden, misschien al wel in Belgie. Wij waren bij de introductie van Kymcolux en daar is hij al te koop.

September staat in de planning voor Nederland i.v.m. de versie met ABS. Ik weet niet of er al eerder een non ABS naar Nederland komt om te testen.

De introducties van de Yamaha en Kymco vielen gelijk dus ik heb nog geen vergelijking kunnen maken. Dat wordt wachten op de demo modellen en de multitest, sorry!

Haha, de ene helft van de redactie op de Kymco en de andere helft naar Yamaha.

Het is zeker Jurgen die naar de Ragaza's in Italie mocht... :+
 
Laatst bewerkt:
bij scooter-infos
hadden ze het over een verbruik van 4,8 liter per100 km voor de x-max 400

Yamaha X-Max 400 : un GT polyvalent à 5999€

Niet zo raar als je het tempo weet wat er gereden werd die dag. Zeker die Fransen, die zijn echt gek. De rit van die dag was dik 170 kilometer en mijn tank was nog half vol. Wel knap dat hij het verbruik weet te vermelden want de scooters zijn de parkeergarage ingereden en werden niet afgetankt.
 
Dat verbruik nemen we dan maar met een flinke korrel zout van die franse test van de x-max 400.
hij weegt minder dan de majesty 400 en iets minder vermogen dus zal hij zuiniger zijn dan de majesty 400.
Lijkt me een mooie test om de x-max 400 en de Xciting 400 tegelijk te testen voor scooterexpress.
 
Laatst bewerkt:
In België heb ik nog testgereden met de Kymco 500, een jaar geleden, mooi, sportief, niet zo geschikt om met 2 te rijden, weinig dealers in België en moeilijk aan stukken te raken, ook weinig opties mogelijk. Kymco zal toch hun verkoopsnet serieus mogen uitbreiden in België denk ik, en met goede dealers en herstellers werken. Je moet toch alles op een rijtje zetten voor je een nieuwe maxiscooter koopt, niet ? Maar toch veel succes met de Kymco Xciting 400i. Ik weet dat ze in Frankrijk hem enorm promoten, ook via tv-spots. Hun afzetmarkt is daar ook veel groter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan