CB Twintopic: The Second

Ziet er netjes uit Hobbyman, als nieuw!

Ik ben er dan ook héél zuinig op. Afgelopen winter heb ik zijn grote broer, Honda CB900F super sport 1982, helemaal opgeknapt. Daar ben ik op zich ook wel heel trots op, maar dit machientje is toch nog van een andere klasse. Hoop en al hier en daar wat plekjes bijgewerkt, maar voor de rest eigenlijk perfect bewaard. Het zou zonde zijn om dat niet zo te houden.
 
wauw ziet er allemaal strak uit. Die van jullie horen wel bij de klassiekers hoor haha. Als ik vanmiddag thuis op me eigen laptop zit zal ik proberen een foto van mijn brikkie te posten.
 
Ik heb deze nog gehad, daarna heeft zoonlief er veel plezier van gehad.

30ncayh.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoi ik Eric (bobcat) ben sinds een week in het bezit van een honda cb 650 uit 1980.

Een leuk brik is nu f ter vervanging van de Blackbird
Deze wordt opgeknapt, en dan is kijken wat we van de cb gaan maken.
 
Mijn CB Twin ook maar eens posten. Het leek mij leuk om deze wat aan te passen naar eigen wens, maar ik merk dat er erg weinig van deze motor te vinden is. Op marktplaats is het een zeldzaamheid als er een onderdeel geplaatst wordt. Een betere buddyseat zou best handig zijn.
full
 
Cb650 is toch een 4cilinder?!

:Y ja klopt weet dat dit een 4 cilinder is maar kon weinig vinden over een topic met 4 cilinders :') hoop dat hier ook welkom ben heb uit jullie vorige topic wat links gepakt en wat tips gevonden......
 
Laatst bewerkt:
Wat is er mis met je buddyzit?
Je kan je huidige zadel ook laten aanpassen aan jouw wensen.
Deze buddy heeft uitdroging/slijtage. Een redelijk 2e hands zadel zal goedkoper zijn dan opnieuw bedekken (reeds geïnformeerd in de omgeving, vanaf 100euro voor dit formaat).

Motor staat nu 200km verderop bij ouders, dus leek het me handiger om gewoon een mooie buddy (en eventueel kappenset) van marktplaats / mf te kopen en die naar wens aan te passen.

Heeft allemaal geen haast - viel me gewoon op dat er echt -helemaal niets- te vinden is van deze motor. Behalve dan oude topics van jou, Hawk ;)
 
Zijn er toevallig modellen welke gebruik maken van dezelfde zijkappen - tank - achterkap - uitlaat - buddy, als de CB450N 1986?

Zie wel veel gelijkenissen bij bijv. de CB250N en CB400..maar of ze passen...?
 
Worden je luchtfilters niet vies als je rijd?
Je heb geen binnenspatbord.

Ik vind het wel een leuk ding.
Mijn volgende motor word ook zoiets maar dan een cb750 of de Triumph scrambler.
 
Worden je luchtfilters niet vies als je rijd?
Je heb geen binnenspatbord.

Ik vind het wel een leuk ding.
Mijn volgende motor word ook zoiets maar dan een cb750 of de Triumph scrambler.


Valt gelukkig best mee, heb er mee in de regen gereden zonder problemen, al proberen we dat altijd te vermijden natuurlijk ;)
 
Laatst bewerkt:
Zijn er toevallig modellen welke gebruik maken van dezelfde zijkappen - tank - achterkap - uitlaat - buddy, als de CB450N 1986?

Zie wel veel gelijkenissen bij bijv. de CB250N en CB400..maar of ze passen...?

Ik gok dat alles behalve de zuigers, cilinders en kop 'tzelfde is als de cb400n. Dat is nl ook zo bij de cm400 en de cm450.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag gemerkt dat mijn koppakking aan de linker cilinder een beetje olie begint te lekken. Hopelijk blijft het hier voorlopig bij en kan de herstelling wachten tot komende winter.

Moet het blok uit het frame om de kop af te nemen? Zijn er soms nog dingen die ik dan best ook vervang? Waar koop ik best die pakking? Kortom, alle goede raad is welkom!
 
Terug
Bovenaan Onderaan