Honda MSX125

Ik denk trouwens dat ik een probleem zie bij de MSX op het gebied van het toepassen van een bepaalde diefstalbeveiliging...

Jurgen, zou je eens willen kijken of een doorsnee schijfremslot past op het schijfje aan de voorzijde?
Volgens mij gaat dat lastig worden... ik heb hier thuis al foto's liggen die ik anderhalve week geleden gemaakt van een MSX voor mijn toekomstige verslag, en zie daar nu dus ook duidelijk de schijf op, maar ik ga nu twijfelen of dat geen problemen zal opleveren en je of op zoek moet naar een apart schijfslot, of een andere schijf moet monteren of je een ander type slot moet gebruiken.

Aan de andere kant, als je 'm met een schijfje neerzet zonder 'm verder vast te zetten aan een object, dan tilt zelfs een oma 'm nog weg. Ze wegen niets. :P

Nou, zie dat probleem niet zo maar ik zal maandag even voor je kijken.
 
Ik doel er meer op dat een schijfslot niet bevestigd kan worden door die smalle openingen in de schijf zelf. :) Gaat niet om de bevestiging van de schijf zelf. Ik ben gewoon benieuwd of bijvoorbeeld deze zou passen;

ABUS+SCHIJFREMSLOT+37-60HB70-15741-800-600-image-c.jpg


Hier nog een foto die ik gemaakt heb;

voorwiel.jpg


Maargoed, Honda zal dit ongetwijfeld wel goed voor elkaar hebben en maak ik me 'druk' om niets.
 
Tja, die Granit zal niet lukken. Zal er een moeten worden met zo'n pinnetje. Niet ART maar als je hem willen stelen halen ze toch gewoon het voorwiel eruit. Gaat sneller dan een slot forceren.
 
Ik heb ooit eens van die schijfremsloten bij Louis gescoord, waren iets van 6 euro en hadden een 5mm pen. Alles robuuster dan dat is imho toch belachelijk aangezien je in een halve minuut de schijf gewoon losschroefd.
 
Maargoed, Honda zal dit ongetwijfeld wel goed voor elkaar hebben en maak ik me 'druk' om niets.

Think again...

Op de PCX past geen enkel ART4 goedgekeurd schijfrem slot (op de juiste wijze). Het kan maar zo zijn dat de MSX dat probleem ook heeft.

Dat viel me bij de Forza 300 ook op, die heeft ook van die kleine gaten.

Enige optie is om een gat in je schijf te boren. Niet aan te raden overigens.

Edit: PCX plaatje, met zo te zien dezelfde schijf als de MSX (kijkend naar de vorm / patroon van de perforatie en de sleuven).
 
Laatst bewerkt:
Een motor is inderdaad zo meegenomen, maar het gaat er om dat er een ART-goedgekeurd slot op de motor moet zitten, wil je iets van de verzekering uitgekeerd krijgen.
Dus ik kan er wel een goedkoop slotje opzetten, maar dat is zonde van het geld als deze toch geen ART-keuring heeft doorstaan. Kan je van die paar euro's beter wat extra brandstof kopen. :]

bsmulders, je kan nog kijken voor een andere schijf ipv gaten boren.
Maar PCX heeft dus hetzelfde probleem.. en Forza 300 dus ook, wat jij zegt. Ik denk dat mijn Kryptonite Evolution slot er niet eens doorheen komt. Mooi plaatje van die PCX, zijn die knipperlichten zelf er op gemaakt of is dat ergens ter wereld verplicht? Aan de reflectieplaatjes op de voorvork zeg ik 'USA'.

Maar dan komt nog 'probleem' 2; je kan toch geen sloten kwijt op een MSX, waar je bij een PCX nog wel 8 lange kettingsloten onder de buddy kwijt kan. Volgens mij kan het zadel er bij de MSX niet van af, in elk geval, niet om er iets onder kwijt te kunnen. Correct me if I'm wrong.
Bij een K-Pipe genoeg plekkies om nog een schijfslotje ergens aan vast te hangen aan het frame (niet dat dat de beste oplossing is). Bij de MSX kan ik me even niets bedenken... of bij de passagiersstepjes er achter.

Zoals je ziet, denk ik altijd in problemen, of laat ik het zo zien, zie ik overal problemen. :P
 
Ik heb inderdaad een ART4 goedgekeurd kettingslot onder het zadel van de PCX, dus voor mij is de schijf geen probleem.

Het PCX plaatje is "persplaatje" van een USA model. Met voor en achter lelijke uitstekende knipperlichten én lelijke zijreflectoren voor en achter. Verder geen start-stop maar een killswitch op dezelfde plek. Voor de rest hetzelfde.

En dan ook nog een plaatje van de Forza met, helaas, weer die laste schijf.

Je denkt overigens niet in problemen. Ik baal er met de PCX goed van. Zo'n kettingslot is lastig en onhandig. Stuur naar links draaien, contactslot op "seat/fuel" stand, zadel open, contactslot op "stuurslot" stand, sleutelbos eruit, zadel op een kiertje, tas met slot eruit halen, slot uit tas halen, ketting om wiel doen, sleutel in slot stoppen, slot ontgrendelen, twee eindschakels bij elkaar houden, slot er omheen, slot vergrendelen, sleutel eruit, tasje onder zadel en zadel dichtklikken.

Versus: Stuur naar links draaien, contactslot op "stuurslot", schijfremslot uit dashboardkastje halen, schijfremslot om schijfrem doen, palletje vastklikken, weglopen.
 
Dat klinkt als veel meer werk inderdaad. Al vergeet je nog bij het schijfslotje het geheugensteuntje; het kabeltje naar je stuur. :P

Lelijke PCX hebben ze dan in Amerika, die reflectoren zijn ook heel erg lelijk, vandaar dat ik al direct herkende dat het Amerika was. Maar een sari guard die ze op motoren in India zetten is ook niet echt mooi.
 
Een motor is inderdaad zo meegenomen, maar het gaat er om dat er een ART-goedgekeurd slot op de motor moet zitten, wil je iets van de verzekering uitgekeerd krijgen.
Dus ik kan er wel een goedkoop slotje opzetten, maar dat is zonde van het geld als deze toch geen ART-keuring heeft doorstaan. Kan je van die paar euro's beter wat extra brandstof kopen. :]

Dan hang je toch een ART4 slot aan de koelkast :+

Nogmaals het heeft geen enkele zin een debiel beveiligd slot aan je schijf te hangen wat in een paar nanoseconde schroef je toch de algehele remschijf eraf.
 
Zonet het filmpje van scooterxpress gezien, en het is dezelfde MSX al waar ik mee gereden heb (zelfde kenteken). Het kan dus zijn dat het schakelen een gevalletje "maandagmorgen" is, en het niet bij elke MSX is. Pin me er niet op vast.
 
ART4 slot aan de koelkast hangen, als in frauderen met de verzekering? Dat kan... maar als ze er achter komen, kom je mooi op de zwarte lijst voor waarschijnlijk je hele leven. Het gaat mij er alleen om dat dat ding op slot staat met minimaal ART-4 slot. Als ze 'm willen jatten, dan kan ik er weinig tegen doen, behalve 24u per dag er naast blijven. Als ik maar knaken zie bij diefstal... al is de dagwaarde vaak om te huilen, maar dat staat er even los van. Elk slot krijg je zo open... en zo'n MSX, daar ga je de schijf niet van af halen. Of je zet een skateboard onder het voorwiel of je tilt 'm in je eentje in een busje en dan kan je thuis even de slijpschijf op het slotje zetten. Alle tijd en geen last van mensen op straat.

Ik ga op een andere MSX rijden, dus zal kijken hoe dat met het schakelen gaat. Ik hoop soepeltjes.
 
Er wordt nu de suggestie gewekt dat de MSX slecht schakelt. Dat doe hij helemaal niet maar hij schakelt niet zo boterzacht als andere Honda schakelproducten.
 
En het kan ook nog eens exemplarisch zijn, ik zal eens kijken binnenkort hoe dat dus op een andere MSX gaat. Honda heeft over het algemeen heel goed spul.

Er zijn nog maar weinig recensies online te vinden. Behalve Thaise.
 
Er wordt nu de suggestie gewekt dat de MSX slecht schakelt. Dat doe hij helemaal niet maar hij schakelt niet zo boterzacht als andere Honda schakelproducten.

Ben ik het mee eens. Als het een Koreaan, Taiwanees of Chinees was had ik het normaal gevonden, maar bij Honda leg ik de lat net wat hoger.
 
Honda heeft over het algemeen heel goed spul.

Sorry maar de MSX is goed en het schakelen is nogmaals niet slecht, rij er nu drie dagen mee en ik weet inmiddels niet beter.

Net ook de montage van een schijfremslot bekeken en gepast maar een met een 5 mm pen past gewoon. Misschien geen ART maar wat ik al eerder zei een wiel verwijderen is sneller dan een slot kapot maken. Het gaat om het afschrikken.
 
Goed om te horen dat ie gewoon helemaal goed is en je niet beter weet.
Zo hoort het ook. :)

Het gaat inderdaad om het afschrikken, maar ook een beetje om geld terugkrijgen van de verzekering zonder te frauderen. Wat ik al zei; je tilt 'm in je eentje (als je regelmatig de sportschool bezoekt) een busje in en kan dan thuis aan de slag met het slot.

Ben benieuwd hoeveel MSX'en er dit jaar verkocht gaan worden.
 
Hi allemaal, ik ben nieuw hier.
Enfin ik wil even reageren op de msx. 2 weken geleden was ik bij arie molenaar (ijsselstein) en daar was een gele die verkocht was. Volgens een collega had ie een week eerder een zwarte gezien daar maar die zag ik daar niet.
Ik heb mijn witte afgelopen zaterdag gehaald. Had daarvoor een Skyteam PBR ingeruild. Ik moet zeggen dat het vermogen op zich wel tegenvalt maar ja het is ook maar een stads motortje. Ik ben zelf niet zo groot en pas er goed op, ding kan je alle kanten op gooien en rijdt als een brommertje. Naast deze heb ik ook een CBR600.

Ik heb nu 2x gehad dat ie uit de versnelling schoot (1 naar 2) zal wel iets met de afstelling te maken hebben van de koppelingskabel. Verder ben ik er wel content mee.
Ik wacht nog op enkele producten vanuit thailand om het wat leuker te maken. Als voorbeeld gebruik ik de witte H2C model.
 
Vandaag voor het eerst getankt, heb een gemiddeld verbruik van 1:37.85 kunnen halen. Is niet slecht zou ik zeggen. Mis toch wel wat vermogen. Het was fijner geweest als dit in een 200cc of 250cc uitgekomen was.
 
Die gele is volgens mij nog te koop, de koper had er meen ik op het laatste moment van af gezien, dus staat te koop met 0km op de klok. Heb jij jouw MSX bij Arie Molenaar vandaan? Het is maar 125cc en nog eens luchtgekoeld, daar komt niet veel vermogen uit. Het verbruik is erg netjes.
 
Vandaag voor het eerst getankt, heb een gemiddeld verbruik van 1:37.85 kunnen halen. Is niet slecht zou ik zeggen. Mis toch wel wat vermogen. Het was fijner geweest als dit in een 200cc of 250cc uitgekomen was.

Hij wordt nog wel zuiniger hoor, wij hebben vorige week 1 op 43 gereden en dat was grotendeels vol gas.
 
Die gele is volgens mij nog te koop, de koper had er meen ik op het laatste moment van af gezien, dus staat te koop met 0km op de klok. Heb jij jouw MSX bij Arie Molenaar vandaan? Het is maar 125cc en nog eens luchtgekoeld, daar komt niet veel vermogen uit. Het verbruik is erg netjes.

Nee ik heb de mijne niet bij Molenaar vandaan, ik denk niet dat ze brommers inruilen toch?
Anywayz ik heb de mijne bij Loef bromfietsen in Houten vandaan, de afleverkosten zijn €150 minder dan bij molenaar + ik kom hier al jaren. *D
 
Nee ik heb de mijne niet bij Molenaar vandaan, ik denk niet dat ze brommers inruilen toch?
Anywayz ik heb de mijne bij Loef bromfietsen in Houten vandaan, de afleverkosten zijn €150 minder dan bij molenaar + ik kom hier al jaren. *D

Oh ik dacht een 90 of 125cc PBR. :) Die hadden ze misschein ook wel niet ingeruild, maar je weet het nooit. Als ze het niet kunnen gebruiken, zoals dat soort spul uit China, dan gaat het linea recta naar de handel. Wat betaalde je dan aan afleverkosten bij Loef?
 
Laatst bewerkt:
€250 afleverkosten maar, ik zag op het kaartje bij Molenaar dat ze €400 ervoor vroegen.
Bij loef zei de eigenaar nog, normaliter vraag ik iets minder maar ze zijn gebonden door de transportkosten die ze van de dealer krijgen. Het schijnt dat Molenaar zo'n beetje een monopoly positive heeft wat betreft bij het merk Honda in de regio.

(ik had een 48cc PBR die tegen de 80 KM/h liep :) , had een 120KM/H teller erop)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan