Honda MSX125

Ook stevige kosten, voor brommerts vragen ze iets van 159 euro uit mijn hoofd. Tenminste, laatste keer dat ik daar was. Molenaar heeft idd de prijzen omhoog gegooid van 350->400 euro, maar ik weet niet of dat voor 125cc motortjes ook zo is. Toch kunnen dealers deels de rijklaarkosten volgens mij zelf bepalen, los van de vaste kosten die er zijn. Een prijs van een motor is dan leuk, maar dan hakt dat bedrag er nog eens in. 400 euro koop je een iPad mini van, kan ik anderhalve maand boodschappen van doen of 9800km bijna vol gas op een MSX rijden met het verbruik wat ze bij ScooterXpress hebben gehaald. Er zitten noodzakelijke kosten in zoals transport, arbeid om het spul in elkaar te zetten, vloeistoffen etc. maar het blijft een hoop geld. :+

Had je bij Molenaar niet ook de rijklaarkosten voor 250 euro kunnen krijgen als je zei dat je dit bij Loef kon krijgen? Volgens mij doen ze daar niet heel moeilijk over... al heb ik persoonlijk ook een iets andere relatie met deze mensen...


Heb je die 80km/u nog wel eens gemeten met GPS?


edit; Rijklaarkosten op de site voor de MSX zijn 169,50.... foutje?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb die snelheid niet gemeten met GPS helaas. Ik wist ook niet of ze een PBR willen inruilen heb ik ook niet met verkopers gepraat hierover.
Ik moet ze maar eens een keer op aanspreken bij loef dan. Bedankt voor de tip!
 
Zal een foutje zijn van rijklaarkosten, ik vroeg ze per mail rijklaarkosten van een kpipe en dat was ook 250 eur. Ben benieuwd of je nog wat met de prijs kan spelen bij nieuwe aanschaf motor. Bijv gratis schijfslotje ofzo.
 
Afgelopen zaterdag even een bezoekje gebracht bij Loef en gevraagd naar de prijs op de website, Willem gaf aan dat de prijs op de site niet aan te passen is door hem en dat ze bezig zijn met een nieuwe website waar de prijzen wel goed erop zouden staan.
Bij mij was de keus tussen een lagere afleverkosten en lagere inruil of hogere afleverkosten en hogere inruil. Al met al wat onder de streep overblijf is hetzelfde zei ie. Ik ben allang blilj dat ze goedkoper zijn dan molenaar. Ik heb ook een geode prijs gekregen voor mijn oude pbr aangezien er nog wat puntjes waren die niet helemaal ok waren.
 
Een kennis van me heeft zaterdag een witte gespot bij loef, dat moet jij dan zijn geweest.

Klopt, ik was even gaan vragen naar de afleverkosten en een gozer (met baardje) sprak me aan. Hij zag er een rijden bij hem in de buurt. Dat was ik ook waarschijnlijk.
Ik heb nog geen enkele andere gezien op de weg nog.
Afgelopen zondag maar eens gaan rijden op mijn CBR600FS, rijdt toch een stuk harder dan deze :P
 
Ja dat is een behoorlijk verschil. ;)
Binnenkort dus nieuwe site bij Loef? Ik zit hier nog te dubben, maar als het een K-Pipe wordt, dan komt ie daar vandaan... voor mij denk ik de beste Kymco dealer in de omgeving en tenminste een beetje algemene kennis van die blokken. Als het een MSX gaat worden (denk het niet, ik vind 'm gewoon echt belachelijk prijzig) dan bij Arie Molenaar.
 
Eerlijk gezegd vind ik de MSX ook wel wat prijzig maar ja het is iets nieuws en aparts en daar betaal je dan voor, afgezien van de BPM hier in Nederland wat belachelijk is. Ook zou wegenbelasting afgeschaft moeten worden voor lichte motoren tot bv 250cc. Ze zijn immers zuiniger dan auto's.
Hmm KPIPE, best lelijk ding :-)
 
Dat zou het mooiste zijn, geen wegenbelasting. Maarja, dan moeten ze het wel weer ergens anders vandaan halen. K-Pipe lelijk? Vind het wel meevallen... en je hebt 'm voor 1799. De MSX had denk ik ook nog wel leuker kunnen zijn. Ik blijf bijv. een Honda Monkey er leuker uit vinden zien.
Als ik bijv. een MSX voor 2500 euro incl. rijklaarkosten mee kon nemen, had ik 'm zo gekocht. 3550-3700 euro, nee dan koop ik liever een 2e hands 600cc motor ofzo. Maargoed, jij en ik hebben de keus omdat we op alles mogen rijden. Zit je alleen met A1, dan is de keus al wat beperkter en aangezien de jeugd ook 3600 euro neer wil leggen voor een 50cc schakelbrommer van bijv. Derbi of Yamaha, dan is zo'n MSX125 eigenlijk best wel heel erg goedkoop. En natuurlijk injectie en een USD-voorvork.

Anyway, vrijdag staat er een MSX voor me klaar om een rondje op te rijden. Nu nog hopen op een beetje redelijk weer, want mijn helmcam is niet waterdicht en je krijgt er mooiere foto's door. :+
 

Op die foto zie ik nog steeds de glimmende kant ook 'boven'. ;)
Dat plezier gaat vast wel lukken. Eens zien of ik nog een beetje weet hoe de K-Pipe reed om het te vergelijken. Al is het alweer een maand of 3 bijna terug van de K-Pipe en toen ijskoud weer. Gelukkig heb ik al wel een berg foto's klaar van een gele MSX, dus ik hoef in principe maar weinig foto's te maken, meer tijd om te rijden dus.
 
@Monomuis, ga je proefrijden bij Loef ? Dan wordt het een zwarte, de rode wordt nog binnen verwacht en daar is al een koper voor is mij verteld. Suc6 en ik zie de foto's wel verschijnen hier.
 
Nope, niet bij Loef. Een witte, bij een rijschool. :D
Mag 'm een dagje meenemen. Wist niet dat Loef een demo had, voor ik deze afspraak had gemaakt 3 wkn terug. En op de Honda site stond dat ook niet.
 
Gebruiken de rijscholen deze MSX om op les te geven? Of gaan ze meer gebruik maken van een CB125 achtige type van welke merk dan ook? Of gebruiken ze een dicht geknepen ander model? Ben eigenlijk wel benieuwd.
 
Mag toch niet hopen dat rijscholen de MSX gebruiken om les op te geven..
Op de snelweg met zo'n ding?, kun je nog beter van een brug af springen.

De meeste rijscholen gebruiken een KTM Duke / YBR 125 / CBF 125
 
Laatst bewerkt:
Gebruiken de rijscholen deze MSX om op les te geven? Of gaan ze meer gebruik maken van een CB125 achtige type van welke merk dan ook? Of gebruiken ze een dicht geknepen ander model? Ben eigenlijk wel benieuwd.
Tot nu toe heb ik alleen CBF'jes, YBR'tjes en Duke'jes gezien bij rijscholen. De msx en k-pipe lijken mij absoluut niet geschikt om alle verschillende kandidaten op te laten lessen+dat ze je bij het cbr staan uit te lachen als je op zon ding denkt "serieus" examen te gaan doen.

Ik zou het gebruik van een msx doorslaggevend vinden om niet bij een bepaalde rijschool te gaan
 
Met die MSX mag je wel voertuigbeheersing doen.. Dat stelt dan toch ook niks meer voor?
 
Met die MSX kan je inderdaad rijlessen volgen. Alsof je met jouw PCX wel fatsoenlijk de snelweg op kan Chris. Of met een Duke, YBR of wat voor 4 takt 125cc schakelbrommer dan ook. Met 125cc blijft het gevaarlijk, laat staan dat je fatsoenlijk leert hoe je moet rijden op de snelweg, dat kan gewoon niet met 125cc. Ben dan ook benieuwd naar de rijstijl van A1'ers zodra ze op een 35kW motor mogen rijden. Een K-Pipe is geen geschikte lesmotor, omdat dit een semi-automaat is en ook nog eens een omgekeerde versnellingsbak heeft. De MSX heeft een normale bak en een koppeling, dus je kan er prima op lessen. Sowieso is heel A1 een lachertje, dus ik zie het probleem niet.
 
Het is meer dat de MSX 12" velgen heeft met een wielbasis van 1.2 meter. Versus 17" / 1.3 meter op de CBR125R. En dan ook nog eens dat luchtgekoelde 7 kilowatt blokje.

Om maar te zwijgen van de vermoedelijk peperdure vervangingsonderdelen.

Ik zie de MSX niet heel erg als geschikte lesmotor. Daar moet je toch echt iets voor hebben wat meer als een motor aanvoelt.
 
7kW? Ik dacht 8kW. Maar je hebt gelijk. Maargoed, met 101kg en 7kW kan je denk ik wel redelijk rijden, morgen weet ik het. Maar een YBR voelt ook niet echt als een motor aan.. al die 125jes niet. Misschien een Hyosung GT125, maar die is weer zo lomp zwaar dat het ook niet alles is.

Als lesmotor is een MSX misschien niet de meest geschikte, maar wel één van de leukste denk ik. Het echte leren motorrijden doe je toch pas vanaf A2... daarom ook een extra examen. Wat zal A2 een verademing zijn voor alle A1-rijders over 2 jaar (of als ze 20 jaar zijn). Alsof je een verstokte roker nieuwe longen geeft. En van A2 naar vol vermogen natuurlijk hetzelfde verhaal.
 
Is van A2 naar onbeperkt niet een beetje nutteloos? Ik snap dat van A1 maar A2 wel een grote verandering is. Maar met 35kw ben je al gecontroleerd aan het gasgeven, de overstap naar A onbeperkt is gewoon blijven onthouden niet als een debiel aan het gas te janken imo. Van 25kw naar onbeperkt was er ook geen nieuw examen.

Mijn rijstijl is op beiden (in de lessen althans) hetzelfde. Ik weet niet hoe jij als ervaren motorrijder hier tegenaan kijkt.
 
Van A2 naar onbeperkt is nutteloos inderdaad. Anders hadden we nu al veel meer doden moeten hebben van 25kW naar vol vermogen. Nederland is een regeltjesland en het begint steeds erger te worden met het willen verminderen van verkeersdoden. Straks komen ze nog met een fietsrijbewijs op de proppen.
 
Houd allemaal eens op met het praten over A2! ik kan nu al niet wachten :D
Maar ik vermaak me nog wel de komende 1,5 jaar met m'n pcx 125.
 
Terug
Bovenaan Onderaan