CB Twintopic: The Second

@Gipino en @hawk gt
Wat is jullie ervaring met de 450S. Zijn dat even betrouwbare motoren als de vorige modellen zoals CB400N. Wat is momenteel een realistische prijs voor een 450S, die nog origineel is?

Je koopt ze al onder de 200,- maar dan moet je er waarschijnlijk nog wel wat aan doen.
Voor 400 a 500 zou je een goede moeten kunnen kopen.
 
Diegene waar ik hem van gekocht had was een liefhebber die hem gerestaureerd heeft, dus moet het zeker geen probleem zijn :) . Bedankt voor het laatste zetje :) :) :)
 
Die ouwe twins zijn praktisch onverwoestbaar zolang je er maar genoeg olie in hebt zitten.

Daar moet je iig op letten als je er 1 gaat bekijken. Even hoog in toeren rijden en dan gas los een paar seconden wachten en weer gas geven, komt er blauwe rook uit de uitlaat dan verbruikt hij olie.
 
Da's ook niet altijd 'n accurate aanwijzing. Als ie 'n tijd stilgestaan heeft kunnen ook de zuigerveren wat vastzitten en zich na verloop van tijd en meerdere kilometers weer gaan bewegen. Maar ja, dat blijft wel 'ns 'n gok. Mijn CB400N rookte in 't begin ook wat en later alleen nog als ie koud was, geen reden dus voor woeste reparaties.
 
Da's ook niet altijd 'n accurate aanwijzing. Als ie 'n tijd stilgestaan heeft kunnen ook de zuigerveren wat vastzitten en zich na verloop van tijd en meerdere kilometers weer gaan bewegen. Maar ja, dat blijft wel 'ns 'n gok. Mijn CB400N rookte in 't begin ook wat en later alleen nog als ie koud was, geen reden dus voor woeste reparaties.

Ik heb dit wel met een auto gehad die lang had stilgestaan, olieverbruik was in het begin 1l op 2500 km nu bijna niks meer.
 
Vanavond nog even weg geweest met me pa hij op zijn bmw rt1150, vanuit Elst ( GLD ) richting Elst (Urt). Veel binnen door helaas kreeg ik bij elk stoplicht te horen dat 'ie" echt niet rap was:( maarja wel een lekker rondje van 75km gemaakt. Helaas net niet voor de regen terug.
 
Vanavond nog even weg geweest met me pa hij op zijn bmw rt1150, vanuit Elst ( GLD ) richting Elst (Urt). Veel binnen door helaas kreeg ik bij elk stoplicht te horen dat 'ie" echt niet rap was:( maarja wel een lekker rondje van 75km gemaakt. Helaas net niet voor de regen terug.

Niet rap, maar wel lekker gereden toch? :] Rap en veel binnen door, dat gaat niet samen :N Dan heb je niet de tijd om te genieten van de rit en de omgeving.
 
Vandaag had ik bijna een CB450S gescoord . . . Ik zeg wel bijna, want de staat van de lak was bijlange na niet zo perfect als wel in de advertentie stond. Het was dan ook vrijwel onmiddellijk een "no deal" :N

Spijtig wel van alle moeite, maar als je in je advertentie letterlijk schrijft: "Wat opvalt aan deze motor is dat het een oldtimer is en nog perfect in de lak zit. " en verderop bij kenmerken ook nog eens opsomt:
• Netjes in de lak
dan verwacht je gewoon géén flinke deuk in de tank, waarop een poging op zelf uitdeuken is gebeurd, en nog eens een andere plek waar een flinke tik lak af is.

Zoektocht wordt dus verder gezet naar een beter exemplaar.
 
Heb hem nu ong. 2 weken voor woon werkverkeer gebruikt, maar heb steeds problemen met de brandstoftoevoer. De eerste rit liep de benzine er aan de onderkant van 1 carb er gewoon keihard uit. Na de vlotter versteld te hebben was dit over. Daarna kreeg een cilinder na ong 10 min boven de 100km/uur geen benzine meer, eronder geen probleem. Na de eerste week de tank gereinigd (wat komt daar na +-27 jaar een meuk uit zeg )en de bezinekraan door geblazen met lucht. Toen ging het 2 dagen goed en begon het weer overnieuw. Heeft iemand nog een idee voor de volgende stap. Het is nu toch een stuk minder leuk. Heb zelfs een keer langs de weg gestaan omdat hij helemaal er mee nokte.
 
Ik heb een probleempje met de voorrem van cb 400 t2.
Na het demonteren bleek de piston vast te zitten, na deze te hebben ontdaan van roest en vuil doet deze nog even veel als ervoor, niets dus. De remvloeistof is bijgevuld met dot4. Lijkt net of ik hem niet onder druk krijg.

Na vandaag de verlichting werkende te krijgen, hoorde ik opeens een klikje en totaal nergens geen verlichting meer. Klinkt dat als een zekering of moet ik verder zoeken?
 
Ik heb een probleempje met de voorrem van cb 400 t2.
Na het demonteren bleek de piston vast te zitten, na deze te hebben ontdaan van roest en vuil doet deze nog even veel als ervoor, niets dus. De remvloeistof is bijgevuld met dot4. Lijkt net of ik hem niet onder druk krijg.

Ik zou de remolie helemaal vervangen en goed ontluchten
 
heb je de remzuiger helemaal aangedrukt in de remklauw?
want dan heb je kans dat de remzuiger niet kan bewegen omdat er geen remvloeistof onder de zuiger komt, heb ik gehad bij de remklauw van een cb450s.
zit de remklauw zelf niet verstopt?
 
Heeft iemand nog 2 zijkapjes over van een cb400?

Ik heb nog liggen 2 blauwe kapjes en een blauwe tank van een T-model, dus niet van een N-model.
Stuur maar een PB als je interesse hebt.

Hier onder staat mijn CB400A Hondamatic creatie.

full


full
 
Terug
Bovenaan Onderaan