CB Twintopic: The Second

Ik heb de remzuiger inderdaad helemaal achter tegen geduwd. Morgen maar eens effe regelen.
Dat ontluchten? Hoe doe je dit het best?
 
mooie hondamatic, hoe hard gaat dat nu, trekt goed op?

Het voorste tandwiel heeft een tandje minder (15 ipv 16), hierdoor trekt de combinatie vergelijkbaar op alsof hij solo rijdt. Alleen de topsnelheid is hierdoor gezakt tot 115km/u.

Er is op dit moment een CB450A-blok (dus ook Hondamatic) vanuit de USA naar ons onderweg. Dat betekent dat de standaard 27pk worden vervangen door 39pk
Ik ga er van uit dat ik dan weer dat tandje bij kan zetten en uit kan komen op een top van 125 tot 130km/u

Bij interesse zie: zijspannen met automaat
 
Het automaat blok is toch begrenst door kleinere carb , kleppen en nokkenas?
Ik heb nog een test liggen uit jaren 80 van de hondamatic
 
Het automaat blok is toch begrenst door kleinere carb , kleppen en nokkenas?
Ik heb nog een test liggen uit jaren 80 van de hondamatic

Dat klopt. Het vermogen is teruggebracht ten opzichte van de CB400T. Met name de nokkenas is daar debet aan. Dit is bewust gedaan om onderin veel kracht te krijgen. Want er kan niet tussen 5 en zelfs 6 versnellingen geschakeld worden.
Standaard ligt de top op 130-135km/u

Voor de "verbouwing" zag hij er zo uit



full
 
cb400 cilinderkop en carbs en je heb al wat meer power, denk ik.
alle beetjes helpen :]

Deze ombouw heb ik overwogen. Met name een hetere nokkenas van de CB400N. Hij krijgt dan meer topvermogen, doch verliest geweldig in het lage en middengebied.

De meer cc van een CB450A met daarin een tamme nokkenas geven over het hele gebied meer kracht. In de CB450A zit een nokkenas van de CB400T.
 
Ik heb het liever ook wat kleiner, of zelfs gewoon in ons uppie.
Het verbazende bij het EGT is dat er ondanks de massaliteit een heel ontspannen sfeer is.
Daarnaast zie veel andere ideeën.
Maar ik stop nu! Motoren zijn geladen. Over een half uur is de start.
 
mijn cb loopt snel stationair ,ik krijg het niet langzamer met de stelschroef en de gaskabel staat ook niet strak.

iemand een idee??
 
Choke blijft hangen misschien of de asjes in je carburateuren behoeven enige aandacht. Soms kan het ook een ernstig vervuilt luchtfilter zijn.
 
Wat leuk om te lezen dat er nog iemand is met een honda cb 400A :-)
Ik heb hem dan niet als zijspanner maar ben hem wel aan het verbouwen... zelf rijdt de motor met mij er op onder de juiste omstandigheden 130.
 
ik heb net de kleppen gesteld, carbs met wd40 ingespoten en gesynchroniseerd.
hij loopt nu weer goed stationair.

daarna lekker een rondje gaan rijden maar het begon hard teregenen en dat is nogal lastig rijden met een potje zonder vizier -O-
 
gister met me pa een stuk door Duitsland gereden. alleen op sommige stukken was mijn vermogen weg en liep de toeren teller en snelheids meter niet meer op dit bij ong 80 kmh. even gestopt en stationair liep hij 2000 toeren. thuis aangekomen even in het boek gekeken en aan de gashendel geprutst maar nu loopt ie nog +- 1500 toeren. in het boek staat dat ie ong 1300 moet draaien hoe gaat mij dat lukken??
 
het leek erop dat er iets verstopt zat. ook was het lekkere knetterende geluid weg bij het optrekken en klonk met meer als een stofzuiger
 
volgende week de motor maar eens wegbrengen om de carburateur na te laten kijken. het stationair probleem is opgelost door mijn buurman, heel fijn:D. gister naar termaat geweest en kon het niet laten om een scala rider g9 mee tenemen. wat een gaaf ding is dat zeg vandaag beetje wezen prutsen met de instellingen morgenochtend voor het werk maar ff uitproberen. lekker swingen als ik moet wachten voor roodlicht haha.
 
Terug
Bovenaan Onderaan