BMW K1300GT

Zo even een klein schopje.....

Iemand van hier gistermiddag rond 1445 over de A1 en A9 richting Almere ???

Gewoon 120 over de snelweg door de sneeuw.....wauw...of........?
 
Laatste ritje tot nu toe was eergisteren. Terug van werk vanuit Utrecht naar Den Haag. Stukje Zoetermeer-Nootdorp was volslagen onverantwoord...

Flink wat saldo opgenomen bij m'n bescherm-engeltje...
 
Hallo,

Ik zelf ben 'eventjes' de eigenaar geweest van een BMW K1200GT bj 2006 voorzien van alle opties.
Heb deze maar een 6 tal maand in mijn bezit gehad,
Was voorheen eigenaar van een pan european st 1300, deze ingeruild dus voor de BMW.
BMW reeds van de hand gedaan was niet wat men ervan schreef zoals in de boekskes.
Qua rijdgedrag geen probleem, maar de electronicawinkel (defecte ABS module), aandrijving en versnellingsbak amai......... :( :(
Motorfiets heeft meer aan de kant van de weg gestaan met pech dan ik er heb mee gereden. ;( ;(
Werd steeds onder garantie hersteld door de dealer maar toch....
Ik vind het jammer dat ik niet zo'n goede ervaring heb met de BMW (ik vind het nog steeds een wondermooi motorfiets),
Heb deze ondertussen van de hand gedaan en weer overgestapt op een trouwe japanner (FJR 1300), misschien wat minder karakter maar toch betrouwbaarder.
Hopend dat jullie als K1300GT rijders wat meer succes hebben met de machine dan ik met de K1200GT want deze was toch heeeeeel wat minder me dunkt.
O ja bij overmaat van ramp heb ik mijn BMW K1200GT terug te koop zien staan op een verkoopsite bij een particulier.
Blijkbaar is deze sukkel ook de dupe geworden van de haperende/slechte K1200GT. :?

mvg
 
Zoooooo
Al een half jaar doodstil hier...

Of niemand rijdt er nog op een k1300 GT of...ze zijn probleemloos......

Ik ben er nog steeds heeel blij mee en binnenkort krijgt hij het flink voor de kiezen in de bergen van Oostenrijk en Slovenie... :]
 
Na 5 GT's (4x1200) mijn 1300 (van juli 2010) eind vorig jaar verkocht ivm artroseklachten. Denk aan deze tijd zeker met genoegen terug ofschoon ook ik wel wat mankementen had maar nooit grote panne op de demo 1300 na waar ik mee strandde ( nieuw motorblok ). Ik heb recentelijk een weekje de 1600GT mogen lenen van een motormaatje en na 3000 km moeten constateren, dat het geklink en geklonk van de bak er nog steeds is maar minder plezierig vond ik de speling in de aandrijflijn waar ook de 1200/1300 GT last van had zij het in mindere mate.....na een jaartje met de Burgman 650 nu op zoek naar een motor met een automaat, de Honda Crosstourer is zowat de enige op de markt. Honda heeft goed gekeken naar de BMW GS! Goedkoper maar ook geen cruise Control, ESA etc.....
Kortom, het is niet alleen kommer en kwel met de K1200/1300GT .....met een automaat zou ik um direct weer kiezen.

Grt
Henri
 
Dag oma :W


Ook hier maar even onder de aandacht brengen:

In verband met verkoop van de GTL heb ik te koop een 28 liter topkoffer voor R1200R / R1200ST / R1200RT / K1200GT NG / K1300 GT / K1600GT(L) / F800S / F800ST. Inclusief slotcilinder (los) door dealer aan te passen aan eigen sleutel. Schadevrij! Mag weg voor € 200.
6bg4.jpg
 
Laat ik die nu aangeschaft hebben!
Een nadeel is, dat je niet kunt ontkoppelen......dat is lastig als je bijvoorbeeld op een modderig weggetje rijdt en in de slip raakt wat mij dus vorige week is overkomen. Weliswaar stapvoets rijdend maar m'n duo brak wel d'r pols....
 
de mijne staat al een tijdje rustig in winterslaap aan het vallen.
ondertussen heb ik een leuke Akrapovic demper op de kop kunnen tikken….
moet hem wel nog plaatsen….
Zal perfect bij zijn mooie huidskleur staan.... :]
En foto volgt wel...
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor... de mijne is inmiddels ook gereedvoor de winterslaap.

Laat eens weten hoe het gaat met die akra... zelf nooit gedaan maar wel over gedacht...
 
echt niemand jaloers..??? :] :9 :+ *D



:N

Akra vind ik niets toevoegen behalve wat 'looks'. Voor de K1600 was het niet meer dan een ander kleur potje en een Akra logo. Daar was dan een Remus (of de donkere versie de AC Schnitzer) een beter alternatief, en volgens mij goedkopere dan de Akra. De Remus geeft daar iig een mooiere, diepere brom ...
 
voor mij is het meer voor de looks dan voor het geluid (al heb ik het geluid nog niet gehoord omdat hij nog niet gemonteerd is)

maar qua looks is hij perfect.De titanium champagne kleur past super bij mijn champagne kleurige gt !
voor mij geen arka sticker erop, enkel de pot
bovendien is hij eleganter dan die lange dikke bmw rookkanaal :+
 
Laatst bewerkt:
En het scheelt enkele kilo's.....

Wat mij nog heeft tegengehouden om een andere uitlaat te monteren is dat ik de K geen motor vindt met een uitstraling voor een dergelijke vervangpijp.

Een sportmotor..ja
een naked.....ja
etc..

Bij de K1300 GT had ik dat gevoel nog niet...

Op de GS heb ik wel een BOS onder..
 
die enorme standaard kachelpijp is ook verre van mooi hoor.
In ieder geval zal die arka er eleganter op staan
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan