Het grote Honda CB-1 Topic (deel 3)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aan de remleiding en demper ben ik nog lang niet toe.
De Fireblade demper van het eerste type (1993-'94?) schijnt 1 op 1 te passen.

Is geen remleiding, ik denk dat je in de war bent met steelflex remleidingen. Technoflex = merk schokbrekers, en niet de minste ook. Tegenwoordig overgenomen, gefuseerd of van naam veranderd, maar er zijn nog een hoop goede Technoflex schokdempers te vinden.

Ik weet niet van welk jaar mijn Fireblade demper is. Het is een Showa met extern reservoir en schroeft er zo in: de oogjes passen. Maar hij is net een tikkie korter dan goed is voor een CB-1.
 
Da's heel gunstig voor mijn prijsstelling als ik hem ooit zou verkopen. :+
Mis je hem al? :W

Zoals gezegd ik had hem ver voor mijn rijbewijs en heb er niet veel op kunnen rijden helaas. Ding trok wel als een lier. En had een heel leuk geluidje, vond het een leuke motor.

Mijn vader heeft hem een dagje mee gehad als uitgebreide proefrit zeg maar. Ik wilde wel graag weten of ie goed was voor mezelf en later voor de verkoop.

Heb sterk staan twijfelen of ik hem niet terug zou kopen. Maar helaas heb ik er de plek niet meer voor. De loods staat ver vol nu helaas:-)

Ik hoop en denk echt dat het iets simpels moet zijn, het is een fijn motortje en het zou zonde zijn als ie stuk was.

grtzzz Dré
 
Pff...ik ben me aan het "inlezen" over de CB-1. Ik zit nu op pagina 50 van topic deel 1... -O-
*mompelt iets over respect enzo* :)

Is er hier ook iemand die een tankvlotter op z'n CB-1 gezet heeft? Laatst kon ik namelijk mijn vriend van de vluchtstrook redden met een jerrycan benzine, omdat hij niet door had dat mijn motor dus geen benzinemeter heeft :') Ik haal overigens maar 100 mijl op een tank, en dan is het echt op... :X
 
Deel 1 uit.
Samenvatting: Veel onduidelijk gerammel, veel getik, veel Bos dempers, veel "Ik wil van m'n California-ecozooi af", veel wel/geen meeting?, veel wel meeting, veel wanneer meeting, veel dan en dan de meeting, veel te koud meeting, veel schade (aan één CB-1),...

Bahco zet hem wel in de OP. :W :+
 
Deel 1 uit.
Samenvatting: Veel onduidelijk gerammel, veel getik, veel Bos dempers, veel "Ik wil van m'n California-ecozooi af", veel wel/geen meeting?, veel wel meeting, veel wanneer meeting, veel dan en dan de meeting, veel te koud meeting, veel schade (aan één CB-1),...

Bahco zet hem wel in de OP. :W :+

_O-
 
*mompelt iets over respect enzo* :)

Is er hier ook iemand die een tankvlotter op z'n CB-1 gezet heeft? Laatst kon ik namelijk mijn vriend van de vluchtstrook redden met een jerrycan benzine, omdat hij niet door had dat mijn motor dus geen benzinemeter heeft :') Ik haal overigens maar 100 mijl op een tank, en dan is het echt op... :X

Bij 100 mijl moet ik ook naar reserve hoor, is niet vreemd.
 
Deel 1 uit.
Samenvatting: Veel onduidelijk gerammel, veel getik, veel Bos dempers, veel "Ik wil van m'n California-ecozooi af", veel wel/geen meeting?, veel wel meeting, veel wanneer meeting, veel dan en dan de meeting, veel te koud meeting, veel schade (aan één CB-1),...

Bahco zet hem wel in de OP. :W :+
In de OP staat nu een link naar deze samenvatting. Op naar deel twee! })
 
vandaag een gisteren heb ik met wat hulp en op basis van de howto op dit forum de keerringen van de voorvork vervangen, de linkerpoot lekte nogal. Het was veel werk, maar lang niet zo moeilijk als ik had verwacht. Meteen ff de voorrem meegepakt, wat gesmeerd en schoongemaakt.

Met de vernieuwde voorvork stuurt hij weer fantastisch. Er zit nu sae15 olie in, dus hij zou iets stugger moeten dempen dan origineel, bevalt prima.
 
Deel 2 is een makkie. Zie deel 1. *O*

Met als aanvulling dat ik wat meer problemen tegenkom met spanningsregeleaars en/of brandstof. Ik kom nog nergens ducttape tegen dus we hoeven nog niet naar de brikkers, maar ze worden natuurlijk wel ouder.
Verder nogal wat discussies over bandenmaten; 140 vs150. En natuurlijk de merken. Vooral Bridgestone vs Michelin.

Het is een komen en gaan van CB-1 rijders en een levendige handel in vooral opknappers en onderdelen.

En ik ben m'n eigen CB-1 voor het eerst tegengekomen. :Y
:W
 
Laatst bewerkt:
Deel 2 is een makkie. Zie deel 1. *O*

Met als aanvulling dat ik wat meer problemen tegenkom met spanningsregeleaars en/of brandstof. Ik kom nog nergens ducttape tegen dus we hoeven nog niet naar de brikkers, maar ze worden natuurlijk wel ouder.
Verder nogal wat discussies over bandenmaten; 140 vs150. En natuurlijk de merken. Vooral Bridgestone vs Michelin.

Het is een komen en gaan van CB-1 rijders en een levendige handel in vooral opknappers en onderdelen.

En ik ben m'n eigen CB-1 voor het eerst tegengekomen. :Y
:W
Linkje in de OP! })
 
Wie heeft er reserve bobines liggen? De CB-1 van Don Juan (mijn oude) is er vandaag ineens mee gestopt een geeft geen sterke vonk meer maar een oranje 'waakvlammetje'...

Volgens de man van de Wegenwacht zijn waarschijnlijk de bobines de oorzaak maar dat willen we graag eerst ff testen. Van wie zouden we een setje kunnen lenen?

Gr. Emiel
 
de mijne ia gisteren afgesleept met eclectische problemen. Eerst op vakabtie en daarna eens wat gaan meten. hopelijk is het niet de dynamo.
 
is al eerder voorbij gekomen in dit topic, ik moet soms bij minder dan 80 mijl aan de reserve.
Dat is ook klote zeg.. Maargoed, dat was verder niet mijn vraag :') Ik wil er eigenlijk een vlotter inbouwen zodat ik niet als een aasgier op m'n mijlenteller hoef te spienzen.

Ik heb helaas weinig mogen genieten van de CB de laatste 1,5 maand. Elleboog en stuitje lagen in de puin en ik kan op het moment nog niet rijden :(
 
In het topic over mijn perikelen kun je lezen dat ik de kleppen heb gecheckt.

Daarna de motor gestart. Na rustig de choke teruggezet te hebben. Hoorde ik een rammel of eigenlijk een regelmatig "klonk" geluid. Een beetje zwaar metaalachtig maar hol geluid. Het leek mij onderuit het blok te komen. De motor was nog koud en draaide 900 à 1000 toeren. Even later was het weg en draaide de motor inmiddels 1200 toeren.

Is dit nou de beruchte CB-1 rammel?
Dan maak ik me geen zorgen. Er zit geen originele uitlaat onder en ik denk dat de veroorzaker de collector is.
Ik heb ooit eens een Suzuki GS1000 met 4 in 1-uitlaat gehad met vergelijkbaar geluid. De monteur die ik er naar vroeg zei dat het vrij normaal is bij een (niet originele) 4 in 1-uitlaat. Het geluid komt vanuit de koppeling, maar wordt veroorzaakt door de collector en "zingt" door het hele blok.
 
Laatst bewerkt:
En ik heb ook nog mijn racebaan verkocht (huh :? Waar heeft ie 't over? ;) ) Meteen maar weer geïnvesteerd in een broek. (Difi) Uit de aanbieding. Vorige week kreeg ik een als nieuwe Rev It jas van mijn broer. Dus ik kan op pad. *O* (Volgend voorjaar -O- )
 
Laatst bewerkt:
M'n eerste mile zit er op! *O*

We moesten onlangs wat regelen bij de bank. Meteen gevraagd wat de CB-1 me gaat kosten aan verzekering. 3,- Euro per maand. Dus maar meteen geregeld.
Nou kan ik in ieder geval met een gerust hart proefritjes maken zolang hij nog niet geheel uit elkaar is.

Ik had de tank steeds op reserve staan dus maar even volgegooid. Zodat ik niet plots zonder sta als ik proefdraai/-rijd.
En dat tankstation is 800m van mij vandaan en da's dus heen en terug een mile. :)

Lekker rustig aan hoor. 't is wat onwennig na 20 jaar. Plus het blok was natuurlijk nog koud.

Maar het smaakt naar meer. :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan