Piaggio Beverly Sporttouring 350 met ABS Deel 2

Jeeeh, kom idd. uit Vinkeveen. Misschien kennen wij elkaar wel? Ik PM je even.

Klopt, met een Jethelm is een hoogscherm onmisbaar.

Mish
 
(Transmissie)olie+filter+voorband
vervangen en fles olie meegekregen
Topservice bij Leertouwer
 
Misschien is dit iets om een keer te proberen Aboriginal.
ik heb ook een klein scherm op mijn scooter en ik word ook gek van het gebulder van de wind boven de 80 km/u.
en gebruik altijd ohropax.
watje eraf halen dan in twee breken en in je oren stoppen, en geen gebulder meer.
te koop bij kruidvat of drogist.
[afbeelding]
Op de snelweg rij ik ook altijd met oorpluggen. Heb niet echt last van "gebulder" met het standaard scherm (ben ongeveer 1.80 lang) maar het schijnt dat continue "gesuis" van de wind ook gehoorbeschadiging kan veroorzaken. Deze heb ik en ben er zeer tevreden over:
Motor_oordoppen.jpg
 
Vandaag bij de Action geweest. Deze adaptor en kabeltje lijken goed te werken. De vorige was een slagje groter, viel er elke keer uit.

20130914_154918.jpg



Mijn broer zit in de poetsmiddelen en vind dit type product maar niks. Ik vind het prima werken voor de zwarte delen van de BV350. Oorspronkelijk hoort het materiaal dof te zijn, hiermee laat je het glansen. Het voelt een beetje vettig aan, alleen maar goed lijkt mij. Het voetenplank overslaan, dit wordt te glad. Ook te koop bij de Action.

20130914_155009.jpg


Verder nog een aantal foto's van mijn BV350. Net haar wekelijkse wasbeurtje gehad :)

20130914_155159.jpg


20130914_155414.jpg
 
Sommige weten dat ik om de maand een stukje voor ScooterXpress schrijf. Komende maand heb ik het gemiddelde verbruik weer onder de loep genomen (vanaf de aankoop heb ik het verbruik gemeten). Gaat toch richting 1:25. Meestal gaat het reservelampje net voorbij de 200 kilometer branden.
 
bij mij ook voorbij de 200 op reserve maar hoeveel liter zit er in je reserve moest gisteren rond de 30km op reserve en begon me zorgen te maken.
 
Ik heb weleens 270 kilometer op een tank gereden. In theorie zou het: 13 liter x 25 kilometer = 325 kilometer moeten redden. Ik zou niet verder gaan dan 275 oid. Wel lastig het lampje, maar je went er aan. :)
 
ik gebruik dasty om schoon te maken is de beste en wd-40 voor plastic al jaren werkt top
 
wisten jullie dat de oorzaak van het afslaan van de motor en dan niet meer aanslaan komt door.
het uitzetten van de motor dmv de zijstandaard uitdoen. de elektronica slaat dit op als foutmelding!
het uitzetten van de motor dmv de dodemansknop. dit slaat ie ook op als foutmelding!
veel foutmeldingen geeft zulke storingen. PIAGGIO is bezig om dit op te lossen!!!!
bij de dealer kan je deze storingen uitlezen en resetten.
 
Ik heb weleens 270 kilometer op een tank gereden. In theorie zou het: 13 liter x 25 kilometer = 325 kilometer moeten redden. Ik zou niet verder gaan dan 275 oid. Wel lastig het lampje, maar je went er aan. :)
Gisteren ging het lampje al bij 168 km branden...
 
Mhhh, wel heel snel. Om er zeker van te zijn dat er elke tankbeurt evenveel brandstof in de tank gaat, tank ik hem vol totdat de tankslang automatisch afsltaat, daarna doe ik het nog een keer totdat de tankslang weer afslaat.

Bij 168 km het lampje laten branden, is mij nog niet gelukt :)
 
Mhhh, wel heel snel. Om er zeker van te zijn dat er elke tankbeurt evenveel brandstof in de tank gaat, tank ik hem vol totdat de tankslang automatisch afsltaat, daarna doe ik het nog een keer totdat de tankslang weer afslaat.

Bij 168 km het lampje laten branden, is mij nog niet gelukt :)
Is voor mij ook een nieuw "record"; meetal rond de 200 km; 230 km is dan zonder problemen haalbaar.
Dit waren echter allemaal snelweg km's en op de terugweg hele stukken volgas gereden (152 op de teller). Dan is ie ineens niet zo zuinig :+
 
wisten jullie dat de oorzaak van het afslaan van de motor en dan niet meer aanslaan komt door.
het uitzetten van de motor dmv de zijstandaard uitdoen. de elektronica slaat dit op als foutmelding!
het uitzetten van de motor dmv de dodemansknop. dit slaat ie ook op als foutmelding!
veel foutmeldingen geeft zulke storingen. PIAGGIO is bezig om dit op te lossen!!!!
bij de dealer kan je deze storingen uitlezen en resetten.


Mijn beverly is afgelopen week ook weer 2 keer uitgevallen tijdens het rijden, dacht dat ik er van af was na een eerdere reset een paar maanden terug. De dodemansknop heb ik nooit gebruikt, de zijstandaard af en toe, maar meestal zet ik de motor eerst uit voordat ik de zijstandaard uitklap. Heb morgen een afspraak voor een nieuwe reset. Wordt wel irritant nu, hoop dat ze er snel een oplossing voor hebben.
 
Vandaag langs geweest voor een computer uitlezing, hij geeft niks aan wat betreft het uitvallen, probleem is wel bekend bij mijn dealer en piaggio, maar een oplossing/update is er dus nog niet......
volgende week een afspraak voor een verdere check !
 
Heb er helaas nog niet zoveel op kunnen rijden, maar er staat nu 500km op de teller en ben er zeer tevreden mee. :) Wacht alleen nog op de koffer van Piaggio en dan is ie kompleet.
full
 
Mijn beverly is afgelopen week ook weer 2 keer uitgevallen tijdens het rijden, dacht dat ik er van af was na een eerdere reset een paar maanden terug. De dodemansknop heb ik nooit gebruikt, de zijstandaard af en toe, maar meestal zet ik de motor eerst uit voordat ik de zijstandaard uitklap. Heb morgen een afspraak voor een nieuwe reset. Wordt wel irritant nu, hoop dat ze er snel een oplossing voor hebben.

Hier hetzelfde, korte (1 sec ofzo) motorstoring tijdens het rijden. Dan meestal op de snelweg (> 80 km/h) . Vanochtend weer meegemaakt. Hij gaat dit weekend naar de dealer toe om uitgelezen te worden.

Volgens mijn dealer is het een fout in de software en zou een reset het probleem verhelpen. Afijn, eerst maar afwachten wat ze kunnen aflezen. Is me nu 4 x overkomen in 4000km.
 
Sommige weten dat ik om de maand een stukje voor ScooterXpress schrijf. Komende maand heb ik het gemiddelde verbruik weer onder de loep genomen (vanaf de aankoop heb ik het verbruik gemeten). Gaat toch richting 1:25. Meestal gaat het reservelampje net voorbij de 200 kilometer branden.

Hier dezelfde ervaringen, meestal gaat ie bij 220km branden. Uitschieters zijn er ook: 200 of 250. 1 x 280km op een tank gedaan met nog meer als een litertje over. Maar ben erg tevreden met het verbruik gezien mijn rijstijl.
 
Mijn beverly is afgelopen week ook weer 2 keer uitgevallen tijdens het rijden, dacht dat ik er van af was na een eerdere reset een paar maanden terug. De dodemansknop heb ik nooit gebruikt, de zijstandaard af en toe, maar meestal zet ik de motor eerst uit voordat ik de zijstandaard uitklap. Heb morgen een afspraak voor een nieuwe reset. Wordt wel irritant nu, hoop dat ze er snel een oplossing voor hebben.

Hier hetzelfde, maar zet mijn scooter altijd netjes uit. Dus geen zijstandaard of dodemansknop. Probleem komt, bij mij, altijd voor bij hogere snelheden (> 80 a 90 km/h)
 
Terug
Bovenaan Onderaan