KTM Duke 690 IV Topic Zwei

Status
Niet open voor verdere reacties.
hey Yannick from Belgium,
alle ondehoudsintervallen staan in het boekje dat bij de motor hoort.....
over 4000 km ben je toe aan een kleppenstelbeurt.

en dat zoemen hoort er gewoon bij, is de benzinepomp.
veel plezier met je Duke!

@Knudde:
nee hoor geen gat in de tas: ik heb het rekje zo gemaakt dat de tas naast de demper hangt.
 
owkeey, dacht wel aan de benzine pomp, dacht gewoon niet dat die zou blijven zoemen :)

Heeft hier al iemand zelf olie wissel plus filtertjes gedaan?
 
owkeey, dacht wel aan de benzine pomp, dacht gewoon niet dat die zou blijven zoemen :)

Heeft hier al iemand zelf olie wissel plus filtertjes gedaan?
Welkom!
Veel plezier met je duke.

Nee, niet zelf gedaan. Maar dat zal net zoals bij alle andere motoren een eitje zijn.
 
wat ben ik blij met die motor zeg. zelf in regenweer is die plezant rijden :)
juist kwalitatief ken ik ktm niet?

dat eitje: voor verversen ja:p ,maar kleppen regelen? :p
Juist mijn remolie is zwart:p, dat heb ik nu nog nooit geweten :p
EN dit na 6000km
 
hey Yannick from Belgium,
alle ondehoudsintervallen staan in het boekje dat bij de motor hoort.....
over 4000 km ben je toe aan een kleppenstelbeurt.

en dat zoemen hoort er gewoon bij, is de benzinepomp.
veel plezier met je Duke!

@Knudde:
nee hoor geen gat in de tas: ik heb het rekje zo gemaakt dat de tas naast de demper hangt.
Aha, een handige knutselaar ben je dus.

wat ben ik blij met die motor zeg. zelf in regenweer is die plezant rijden :)
juist kwalitatief ken ik ktm niet?

dat eitje: voor verversen ja:p ,maar kleppen regelen? :p
Juist mijn remolie is zwart:p, dat heb ik nu nog nooit geweten :p
EN dit na 6000km
Kleppen regelen zou ik niet zelf aan beginnen, aangezien je nog heel lang garantie hebt. Als je het zelf doet denk ik dat ze erg moeilijk gaan doen bij enige garantie. Maar misschien ligt dit aan mij, ik ben nogal makkelijk om de dealer het te laten doen. Als ik een oude motor had dan had ik wel zelf geprobeerd....
 
Weet iemand of de aansluiting van de koplamp hetzelfde als de duke 3? Ik heb op internet gelezen dat het mogelijk was om op de duke 3 een superduke koplamp te monteren, dat vind ik er toch een stuk volwassener en volwaardiger uitzien:

2qu3xbn.jpg
 
Deze week enkel in regen kunnen motorrijden jammer genoeg.
Net de Motor eens een een sopje gegeven en dit weekend droog weer rijden. :)

Nu heb ik eens zitten kijken naar die mappings. 1 regen 2 advance 3tot standaard.

Nu is mijn vraag, en wat zie ik wel stand het is?
Op het draai wieletje zit er een klein gleufje. (zwart)
Is dit de aanduiding? met het gleufje op 2 zou da advance zijn ? of ben ik nu verkeerd:p
 
Deze week enkel in regen kunnen motorrijden jammer genoeg.
Net de Motor eens een een sopje gegeven en dit weekend droog weer rijden. :)

Nu heb ik eens zitten kijken naar die mappings. 1 regen 2 advance 3tot standaard.

Nu is mijn vraag, en wat zie ik wel stand het is?
Op het draai wieletje zit er een klein gleufje. (zwart)
Is dit de aanduiding? met het gleufje op 2 zou da advance zijn ? of ben ik nu verkeerd:p
Fout. aan de zijkant staat een klein wit pijltje. Die wijst aan op welk nummertje hij staat. Je kunt dat rondje waar de cijfers op staan gewoon met de hand draaien.
 
Hoi,

Ik heb me zojuist ook even geregistreerd, na het hele topic nageplozen te hebben...

Ikzelf heb een witte Duke uit 2012 met 5500km op de teller. Ik zit erover te denken om de standaarduitlaat en kathalysator te vervangen, maar het hele gebeuren wordt erg duur als ik over zou stappen op de Akra.

Nu ben ik ook op de site van Bolski terecht gekomen, en hij verkoopt de Leovince kvv en een tweetal slip-on uitlaten.

Nu heb ik gehoord dat die Duitsers er niet echt blij van worden als je een kvv eronder hangt. Betekent dat dat je elke vakantie naar de oosterburen je standaard kat terug moet hangen, of is de kans dat ze je daarvoor langs de kant zetten nihil?

Ook wil ik even weten of er bij vervanging ook een andere mapping moet komen...
 
Oh, by the way: de monteur bij Verpalen raden het ten zeerste af... Hij zegt dat ik gewoon voor de Slip-on Akra moet gaan, omdat er voor de Leovince geen mappings voor zijn. De Duke zou dan slecht lopen, afslaan en meer van dat soort narigheid...
 
Uit ervaring kan ik je vertellen dat hij niet slecht loopt, afslaat of andere narigheid geeft. Ik had de Leovince KVV en dan samen met de Sebring powerparts uitlaat. Liep zelfs beter, en was ook op de vermogensbank geweest. Was helemaal prima.

Ik weet niet hoeveel geluid de kvv in combinatie met de Akra produceert. Ik heb in combinatie met de Sebring hem er weer af gehaald (voornamelijk omdat ik een tijd lang vroeg in de ochtend weg moest en weer laat thuis kwam), het was net even te luid.

Ik heb derhalve ook een zo goed als nieuwe leovince kvv te koop voor je, voor de helft van de Bolski prijs (excl verzendkosten :) ). Stuur maar een pm'tje als je geïnteresseerd bent.

Wellicht dat er voor de Akra nog andere db-killers te krijgen zijn? Dan kun je wat variëren qua geluid.
Afhankelijk van hoe vaak je naar Duitsland gaat is het verwisselen van de kat/kvv in principe niet erg lastig. Weet alleen niet hoe lang je met die pakkingen kunt doen, die zijn ook niet goedkoop :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben van mezelf nogal lui ingesteld, dus als het er eenmaal opzit moet het er wel op blijven ;)

En aan de andere kant zijn zij wel de monteurs die uiteindelijk wel de mensen die het onderhoud moeten doen, dus ik zit tegen die tijd ook niet te wachten op een preek van "Hate to say I told you so"

Keuzes..... Ik ga er nog even over nadenken, bedankt voor het aanbod in ieder geval!

Edit:
Motorcity Amsterdam zegt overigens dat het geen probleem moet zijn. Als hij daadwerkelijk hoerig zou gaan lopen willen ze die Akra mapping erop zetten en dan moet het allemaal wel op te lossen zijn...

EditEdit:
Na een telefoontje met de andere monteur van Verpalen wordt beweerd dat het allemaal geen kwaad kan, zolang je Lambdasensor erop kan.
 
Laatst bewerkt:
Die sensor zit niet op de kat, maar op de pijp voor de kat (of kvv natuurlijk). Wellicht dat iemand daar in de war is. :) Is duidelijk te zien die sensor. De pijp van blok naar kat/kvv blijft lekker zitten en hoef je niks aan te doen.
 
Hoi,

Ik heb me zojuist ook even geregistreerd, na het hele topic nageplozen te hebben...

Ikzelf heb een witte Duke uit 2012 met 5500km op de teller. Ik zit erover te denken om de standaarduitlaat en kathalysator te vervangen, maar het hele gebeuren wordt erg duur als ik over zou stappen op de Akra.

Nu ben ik ook op de site van Bolski terecht gekomen, en hij verkoopt de Leovince kvv en een tweetal slip-on uitlaten.

Nu heb ik gehoord dat die Duitsers er niet echt blij van worden als je een kvv eronder hangt. Betekent dat dat je elke vakantie naar de oosterburen je standaard kat terug moet hangen, of is de kans dat ze je daarvoor langs de kant zetten nihil?

Ook wil ik even weten of er bij vervanging ook een andere mapping moet komen...
Welkom! Zo te horen woon je bij mij in de buurt.
Waarom wil je ook meteen je catalysator vervangen? De akra maakt al een aardig leuk geluidje als je het mij vraagt. Al kan ik me wel voorstellen dat je gewoon een dik hard geluid wilt :+

Enneeeehhhh, Fotoooo!! *O*
 
Laatst bewerkt:
Dank! Waar woon jij dan?

Het is eigenlijk vanwege meerdere kleine redenen...
1) Alleen de kat vervanger scheelt al 6 kilo aan gewicht. 6 Kilo op 150 kilo is niet niks...
2) Het is anders dan de meesten. Toch een soort onderscheidend element denk ik...
3) Loud pipes save lives! :9
4) De Akra slip-on is evengoed 600 euro, terwijl dit hele gebeuren van de kvv/slip-on minder dan 400 hoeft te kosten.

Foto!
y2gh.jpg



En zo kwam ik afgelopen zomer mijn motor tegen, voor het ziekenhuis waar ik werk
dhnf.jpg
 
Ter info, de kvv is verkocht! Dus je moet er weer voor naar Bolski :)


Weet iemand toevallig of er bij de zgn 'headlight cover' (plastic voorkant van de koplamp) stickers komen? Ik wil namelijk een nieuwe bestellen omdat ik het Puig hoge schermpje ga monteren, en dan moeten er weer nieuwe gaten geboord worden.
Helemaal wit lijkt me zo saai :)
 
Ter info, de kvv is verkocht! Dus je moet er weer voor naar Bolski :)


Weet iemand toevallig of er bij de zgn 'headlight cover' (plastic voorkant van de koplamp) stickers komen? Ik wil namelijk een nieuwe bestellen omdat ik het Puig hoge schermpje ga monteren, en dan moeten er weer nieuwe gaten geboord worden.
Helemaal wit lijkt me zo saai :)
Dan moet je helaas de hele stickerset kopen
KTM - READY TO RACE
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan