BMW C Evolution scooter

In het blabla verhaal staat ook nergens of je hem op het gewone stopcontact kunt opladen of niet. Zo nee dan is die actieradius veel te kort. I.d. voor topsnelheid. Nog even doorwerken BMW.
P.s. En heeft 'ie nog bagageruimte over?
En wat zijn de onderhoudsintervallen?
Kortom, vooralsnog veel tekst en weing info.
 
Laatst bewerkt:
Best mooi bakkie, nu nog een accu op "atomkraft bitte" BMW :)

Cheers WebEngine Jan
 
Laatst bewerkt:
Er is geen ruimte voor iets anders dan de accu's.
Topsnelheid kan veel hoger maar ze hebben bewust gekozen voor 120.
En BMW kennende zal je hem heus wel aan de stopcontact kunnen laden.
 
In het blabla verhaal staat ook nergens of je hem op het gewone stopcontact kunt opladen of niet. Zo nee dan is die actieradius veel te kort. I.d. voor topsnelheid. Nog even doorwerken BMW.
P.s. En heeft 'ie nog bagageruimte over?
En wat zijn de onderhoudsintervallen?
Kortom, vooralsnog veel tekst en weing info.

Jazeker...,

The battery is charged via the integrated charging device, either at a regular household socket or a charging station

bron: BMW.ca
 
Mooi ding...

Prima vervanging voor mijn huidige scooter, actieradius kan ik goed mee leven; als de prijs goed is wil ik hem best hebben.

Wat kost ie ?
 
Laatst bewerkt:
Gegeven eigen ervaring met elektrisch rijden: 100 km zal zo ongeveer het maximum bereik zijn bij een niet te hoge snelheid en onder goede omstandigheden. Fijn met 120 km/uur over de snelweg rijden zal deze machine waarschijnlijk nog geen half uur vol houden. Als het ook nog eens echt koud gaat worden, dan wordt het huilen met de pet.

Maar voor wie wil, ga gerust je gang.

grtn,
Dido
 
Ik denk dat die 100 km best haalbaar zijn. Mijn Vectrix heeft een 3KWh accu en daarmee haal ik 40 km waarvan de helft snelweg en de helft 80km weg. De BMW met 8 KWh is 2,5 zo veel dus ook 2,5 keer zo ver :-)
 
BMW kennende gaat dit weer een heel duur machientje worden.
Zo eentje waar je 500 000 km moet mee bollen om je aankoop er uit te halen.
Electrische motorscooters ... een doodgeboren kind (zolang ze zo duur zijn èn de actieradius niet pakken groter worden)
 
BMW heeft aanbiedingen vanwege het 90 jarige BMW jubileum.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat die 100 km best haalbaar zijn. Mijn Vectrix heeft een 3KWh accu en daarmee haal ik 40 km waarvan de helft snelweg en de helft 80km weg. De BMW met 8 KWh is 2,5 zo veel dus ook 2,5 keer zo ver :-)

Ik vrees dat het bereik van de Vectrix en BMW zich niet zo eenvoudig laat vergelijken. Veel hangt af van de efficiency van de systemen. Daarbij is de BMW wat sneller en dat vraagt nu eenmaal meer energie.
Maar het grootste probleem is in mijn ervaring toch een lage buitentemperatuur. Dat laat de accu's echt veel minder presteren met alle gevolgen voor het bereik. Daar heb je natuurlijk geen last van als je alleen in de zomer rijdt.

Ach, laat ik ook eens wat positiefs melden. Electrisch rijden is niet alleen stil, zo'n machine trilt niet en geeft geen geurtjes bij het stoplicht; dat heeft wel wat.

grtn,
Dido
 
Electrisch rijden is niet alleen stil
Dat vind ik nou juist een nadeel want gevaarlijk; men hoort je niet aankomen en om nou constant te claxoneren is ook zowat. Voetgangers en fietsers anticiperen veelal dmv hun gehoor, je ziet het meestal aan de reactie (lichaamstaal) dat ze je gehoord hebben.
 
Laatst bewerkt:
.... 100 km zal zo ongeveer het maximum bereik zijn bij een niet te hoge snelheid en onder goede omstandigheden....

.....Maar voor wie wil, ga gerust je gang....

Met mijn huidige motorfiets rijd ik voornamelijk woon-werk verkeer, twee keer 25 Km op een dag met daartussen ook nog alle tijd om eventueel bij te laden.

Iets van 99,8 % van al mijn ritten is korter dan 70 Km en dus prima te doen met deze elektrische motorfiets. Voor de echt langere ritten heb ik nog ander vervoer, wat dat betreft is er dus geen probleem.

Elektrisch rijdt een heel stuk fijner dan alles met een benzinemotor; de stilte vind ik echt perfect, het onderhoud is goedkoper en het mooiste is dat je nooit meer bij de benzinepomp hoeft stoppen.
Hij kan thuis in de garage aan het stopcontact.

De motor moet alleen betaalbaar zijn en dat is waarschijnlijk het grote probleem.
Als ie net zo duur wordt als de Zero DS haal ik het er gewoon niet uit.
 
ik schat hem op 18000 euro.

De actieradius van 100 km is voor mij ook te weinig.
150 km zou mooi zijn.
 
Die stilte is ook maar relatief. Als je op 100km/u zit, hoor je de wind net zo hard op een electrische scooter als op een scooter met een verbrandingsmotor. De motor en de uitlaat hoor je dan vrijwel niet.
 
Dat vind ik nou juist een nadeel want gevaarlijk; men hoort je niet aankomen en om nou constant te claxoneren is ook zowat. Voetgangers en fietsers anticiperen veelal dmv hun gehoor, je ziet het meestal aan de reactie (lichaamstaal) dat ze je gehoord hebben.

:+ Dat heet vooruitgang.

" The 'Locomotives on Highways Act' (Red Flag Act) was passed by the British Government in 1865. It was intended to regulate the use of heavy traction engines pulling large loads. The Act limited speeds to 6.4 kms per hour in the country and 3.2 in towns. It also required that every road locomotive must have three attendants - one to steer, one to stoke and one to walk 50 metres ahead of the vehicle, bearing a red flag, signaling the driver when to stop. "
 
Die stilte is ook maar relatief. Als je op 100km/u zit, hoor je de wind net zo hard op een electrische scooter als op een scooter met een verbrandingsmotor. De motor en de uitlaat hoor je dan vrijwel niet.
Dat klopt wel maar....
Voor de omgeving is er natuurlijk weldegelijk een groot verschil, mensen ergeren zich niet meer aan mijn vervoer.
Destijds met de Vectrix kon ik echt merken dat omstanders juist heel vriendelijk reageerden. Ik vond dat een leuke ervaring, het speelt zeker mee in mijn keuze.


Onlangs tijdens de proefrit met de NC700 X ergerde ik me zelfs al aan het nadrukkelijke geluid, en dat was nog maar de standaarduitlaat.... Ik hoef dat geplof niet, zeker niet bij rustig rijden door het dorp. En anders ook niet...
 
mensen ergeren zich niet meer aan mijn vervoer.
En normaliter wel? Rij je dan op zo'n Harley met open pijpen wellicht?
Een motorscooter is toch geen voertuig waar mensen zich snel aan ergeren...weinig lawaai, geen agressief uiterlijk, meestal beschaafde bestuurders (:-))...
 
Mijn motor is qua uitlaatgeluid volstrekt origineel maar desondanks vind ik dat ie nog behoorlijk lawaai maakt; hij had van mij best (heel) veel stiller mogen zijn. 
's Morgens in alle vroegte rijd ik altijd heel erg rustig weg omdat de meesten niet graag wakker worden van mijn motorgeluid.

Niet iedereen vindt (uitlaat)geluid prettig klinken, veel mensen doe je echt geen plezier met open uitlaten; mijzelf ook bepaald niet...

In mijn jonge jaren had ik zelfs een afkeer van motorfietsen; alle motoren die ik zag reden onverantwoord, ze lieten een stinkend spoor van vieze tweetaktwalm achter of ze maakten een teringherrie. 
Dat vond men toen blijkbaar normaal, het hoorde bij motorfietsen.


Sindsdien is er gelukkig wel het één en ander veranderd maar nog steeds wordt lawaai gezien als stoer en wat mij betreft is het hoog tijd dat dit eens verandert.
Lawaai voegt niets toe maar is wel de oorzaak van boze reacties van omwonenden, dijkafsluitingen, geluidsdagen op circuits etc.

Elektrisch rijden vond ik tenminste een verademing, alsof je een mooie toekomst binnenrijdt.  :)


Nu nog voor een betaalbare aanschafprijs...
 
Pfoe, als 'ie echt 18D€ kost dan is het wel een hele erge niche-markt.

Sowieso zijn elektrische vehikels niet helemaal stil. Natuurlijk zijn ze veel stiller dan hun benzinedrinkende vrienden, maar je hoort nog altijd een afrolgeluid van de banden. Mensen wennen er wel aan dat motoren minder geluid gaan maken, dat "probleem" is van héél tijdelijke aard denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan