Kawasaki Z1 / Z900 / Z1000 topic

Ik hoor en lees zoveel verschillende manieren om de carburateurs te de/monteren. Verwijderen lukt wel, maar terug plaatsen gaat niet zo soepel.


ja laat eens weten (precies) wat niet lukt.

carbs gaan sowieso altijd loeizwaar in de inlaatrubbers aan de kop...gewoon een klein beetje motor olie gebruiken als glijmiddel, dan is het een makkie.
 
ja laat eens weten (precies) wat niet lukt.

carbs gaan sowieso altijd loeizwaar in de inlaatrubbers aan de kop...gewoon een klein beetje motor olie gebruiken als glijmiddel, dan is het een makkie.


NEE, geen motorolie............ :N

Siliconenspray of zelfs remreiniger gaat het beste.
Bij remreiniger moet je alleen heel snel zijn.

Olie en rubber gaan eigenlijk niet samen (nou weet ik wel dat er in inlaatrubbers niet veel rubber zit, maar toch)
Ik vertrouw al jaren op wat ik voorheen schreef :Y (en ik doe ongeveer 25-30 carb setjes per jaar)
 
ik heb het ook niet over een liter olie natuurlijk.....vingertopje "nat" maken (met spuug mag ook ... _O- ) dat is al genoeg voor 4 rubbers....

Een "hele" fiets is het nog niet helemaal, de blauwe vork is verkocht en er komt een zx6r vork weer in en voor ook een Astralite velg uiteraard beide 17 ". Moet rollen op Bikers classics volgend jaar....

(o ja, tis een verkeerde voor dit topic... :X )
full
 
Heb je een filterbox (standaard) of losse filters? En waarmee precies heb je problemen?

Ik heb de standaard filterbox.
Ik krijg de aanzuigfilters niet goed gemonteerd op de carburateurs.
Wellicht is er een betere volgorde van monteren.
 
Nog 7 dagen om te sparen, dan kun je deze wellicht kopen................. :N

1975 Kawasaki KT250 | eBay


Heb ´m opgeslagen bij mijn lijst "te volgen".

Ga morgen eens even naar een Lotto bureau en speel op hoog :+

Foto´s allemaal opgeslagen, wat een SUPER fiets.

Als ik toch eens rijk was.......... (hopelijk binnen 7 dagen, dan ga ik bieden _O- )
Ik wil ´m.......................
 
ik heb het ook niet over een liter olie natuurlijk.....vingertopje "nat" maken (met spuug mag ook ... _O- ) dat is al genoeg voor 4 rubbers....

Een "hele" fiets is het nog niet helemaal, de blauwe vork is verkocht en er komt een zx6r vork weer in en voor ook een Astralite velg uiteraard beide 17 ". Moet rollen op Bikers classics volgend jaar....

(o ja, tis een verkeerde voor dit topic... :X ) [afbeelding]


Ja, maar moet je dan geen 18 inch velgen hebben (of is dat niet meer :? )

Wel een "geile" fiets hoor.......... :}
 
dat is niet meer, (althans de keuring die ze deden was nogal relaxed ... :+ ) alleen in de 4 uurs race nog van toepassing volgens mij....

vrije sessies gaat meer om het "beeld" dan om de exacte details.

USD / zes zuiger remklauwen en "verouderde" nieuwe modellen enz, die vissen ze er uit....
 
Ik heb de standaard filterbox.
Ik krijg de aanzuigfilters niet goed gemonteerd op de carburateurs.
Wellicht is er een betere volgorde van monteren.

Het is nu eenmaal geen gemakkelijk karweitje. Je moet de carburateurs eerst op de cilinderkop duwen, m.b.v. siliconenspray (dat is wat ik altijd gebruik). Als de rubbers te oud en te hard zijn, gewoon vervangen. Ook de rubbers van de luchtfilterbak kunnen hard zijn, dan kun je die ook beter vervangen. Je er natuurlijk wel voor zorgen dat de luchtfilterbak los van het frame is, zodat je iets meer bewegingsruimte heb.
 
ben er ook een tijd mee aan het kloten geweest 2 jaar terug.
Alle 8 de rubbers vernieuwd en het was een "makkie" !
 
Terug
Bovenaan Onderaan