Honda CB700SC Nighthawk S '84-'86

Ja graag.
Ik wil dol graag een origineel stuur hebben dat niet krom is (zoals de mijne).
Ik verwacht dat ik aankomende maandag avond langs kan komen. Schikt dat?
 
Gisteren de Nighthawk uitgezwaaid. De nwe eigenaar is helemaal blij.
Misschien meldt hij zich in dit forum.

Ik heb gisteren gelijk maar wat hebbedingetjes besteld voor de nwe. ;)

@Madmarv, nog gelukt met het stuur?
 
En? Mis je 'm al?
Hoe bevalt de nieuwe motor?

Heb nog niks met het stuur gedaan. Volgende week verwacht ik hem te gaan monteren.
 
Ik had gedacht van wel, maar die nwe rijdt zo lekker dat ik de NH niet mis. Feit is dat de NH wel een mooie motor is.

Vandaag de Lekdijk op geweest met de nwe samen met een maat die een BMW GS1200. Nog ff genieten. Het seizoen is zo voorbij.
 
word bij mijn tijd om de olie te vernieuwen,ipv regelmatig bijvullen
deed bijvullen met action olie,wil nu graag er wat betere in voor de winter
welke doen jullie erin?
 
Action is toch voor auto's? hiermee moet je oppassen, er zitten frictie-verlagers in, die de weerstand intern verminderen. Hardstikke mooi natuurlijk, ware het niet dat bij de Nighthawk ook de koppeling / bak ermee gesmeerd worden. Te weinig wrijving = slippende koppeling.

Ik koop altijd bij Louis.de (in nederland motozoom, alleen is Louis goedkoper). Olietje van het huismerk, 4 liter = ong 25 euro, in de aanbieding soms nog wat minder.

Doe er ook even een nieuw filtertje op als je het helemaal netjes wilt doen!
 
hallo mannen,
kleine update over mijn NH: hij maakte een metaal-op-metaal geluid aan de achterkant; ik zat aan de lagers te denken. De motorzaak (lagers kan ik niet zelf) zei echter iets anders: metaaldeeltjes in de cardan olie, en de lagers zijn nog goed.
Voor 60 ekkies een "nieuwe" cardan gescoord op marktplaats, en vandaag gemonteerd.
Redelijk eenvoudig: wiel eruit, vering los, 3 bouten op de "holle as" los, en je trekt zo de hele cardan eruit.
Resultaat: als nieuw! *O*

ps km stand 103.000
 
Ik heb de carburateurs er momenteel af liggen.
Ergens in de komende weken ga ik ze open halen en alles goed schoon maken en controleren.

Momenteel rijd ik rond op een Suzuki Impulse. Dat ding is 65 kilo lichter en maar 20pk minder.
Vliegt over de weg dus :)
full
 
Laatst bewerkt:
Hoi allen, wat een stilte hier.

Kleine update over mijn NH: probleemloos het afgelopen half jaar gereden (+ 10.000 km, km stand nu 114K).
uitlaatbochten zijn inmiddels allemaal een beetje lek; omdat ik destijds een klein aanrijdinkje heb gehad, zijn de bochten + ophangpunten lichtjes verbogen; vervangen zal dus niet echt makkelijk zijn.
Daarnaast is er 1 bout gat voor het koppelingsdeksel (?) (die grote rechts) afgebroken bij hetzelfde aanrijdinkje; hierdoor lekt ie elke keer een drupje olie.

Kortom, hij nadert z'n einde! ik heb besloten zn banden op te rijden (10.000 km nog, half jaar) en dan is het helaas over en moet ik op zoek naar een opvolger.


afgelopen weekend wel een puntje gehad: na een lang stuk wat harder gereden te hebben, glom 1 van mijn laarzen. Het bleek, dat de rubberen bochtjes bij de oliekoeler vergaan waren.
uiteindelijk via een NLse webshop na 2 weken nieuwe gekregen (70 ekkies)

ik zou zeggen: bekijk die bochtjes even bij je eigen hawk, maar ga vooral niet wrikken: de oliekoeler hangt op 1 draaipunt.
het zijn stalen flensvlakjes, die in de rubber bocht gegoten zitten; deze aansluitingen waren simpelweg verdwenen.

:]
 
Goedendag!

Ik ben op zoek naar een mooie originele cb700sc Nighthawk.
Mag ook van het voorgaande type cb750sc (met chromen uitlaat/spatborden) zijn.
Dus als iemand iets heeft of weet hoor ik het graag!
 
De mijne gaat waarschijnlijk binnenkort de verkoop in.
Hangt even af van wat de gsx me gaat kosten aan opknapwerk.
Binnenkort meer info.
 
Hallo, ik ben nieuw op dit forum.
Ik heb vorig jaar Oktober de CB750SC nighthawk gekocht van Jonno173.
Rij er nu dus een jaar mee en met veel plezier.
Aankomend winterseizoen wat lekkages aan kleppendeksel en carburateurs oplossen en het normale onderhoudswerk plus een nieuwe voorband erop.
Kan niet wachten op het nieuwe seizoen met deze heerlijke motor.
Hoop nog veel leerzame onderwerpen tegen te komen op dit forum.

Groeten
 
Hallo, ik ben nieuw op dit forum.
Ik heb vorig jaar Oktober de CB750SC nighthawk gekocht van Jonno173.
Rij er nu dus een jaar mee en met veel plezier.
Aankomend winterseizoen wat lekkages aan kleppendeksel en carburateurs oplossen en het normale onderhoudswerk plus een nieuwe voorband erop.
Kan niet wachten op het nieuwe seizoen met deze heerlijke motor.
Hoop nog veel leerzame onderwerpen tegen te komen op dit forum.

Groeten

Welkom B....

We gaan hem van de winter wel wat opkalefateren.




gr.R.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan