Kawasaki Z1 / Z900 / Z1000 topic

Ik heb nog nooit geen druppelding gebruikt , ik trek de accu eruit tegen deze tijd,
Tegen de tijd dat t weer een beetje weer word hang ik m aan de gewone lader en starten
dat ding. De gpz 500 waar ik een beetje mee door probeer te rijden start gewoon altijd
Ik doe t pas een jaartje of 30 tig werkt nog altijd prima.
Gemiddelde levensduur van mijn accu s tussen de 5 en 7 jaar dusssss
beetje geld uit de zakklopperij zo n druppelapparaat


Precies.
Ik doe er geen K.. aan, m´n hele motorleven (36 jaar) al niet en heb nog nooit een nieuwe accu moeten kopen.
Zelfs hier boven (1100 meter boven Nederland) en regelmatig flinke minus graden in de garage.
Carbjes aftappen even starten, en lopen.

Nee, kleine zwartkijkertjes, ik koop zeker niet ieder jaar een andere brommert met een verse accu.

Ooit met m´n toenmalige Z1000 Z1-R vanaf het Gradameer naar huis gereden en bij ieder tankstation dacht ik de toen net in opkomst komende catalisators te ruiken van de auto´s.
Bleek dus mijn accu te zijn, totaal droogekookt (stinken die zooi, niet normaal)

Af laten koelen en daarna gevuld met gedestilleerd water, heeft nog drie jaar gewerkt.
Was dan wel een Varta, dus dat kon het niet zijn _O-
 
En ik hang um regelmatig aan de druppelaar, heb nu een c-tec met vast laadstekkertje met 3 ledjes.
Groen is goed, oranje is matig en bij rood hang ik hem aan de lader.....
Heb ook 1 maal een varta weg kunnen knikkeren na ruim half jaar, platen krom en volledig wit uitgeslagen...... Was dus een nieuwe -O-
 
En ik hang um regelmatig aan de druppelaar, heb nu een c-tec met vast laadstekkertje met 3 ledjes.
Groen is goed, oranje is matig en bij rood hang ik hem aan de lader.....
Heb ook 1 maal een varta weg kunnen knikkeren na ruim half jaar, platen krom en volledig wit uitgeslagen...... Was dus een nieuwe -O-


Ik heb het in dit geval over een Varta van 1980. Neem aan dat die van nu niet echt "made in Germany" zijn :+
 
Als je motor weinig gebruikt, zoals mijn Z1400, minder dan 300km per jaar, lijdt de accu door het langer stilstaan. Daarom gebruik ik een druppellader, een CTEK. Met de vorige accu heb ik 7 jaar gedaan, de huidige zit er nu 4 jaar in. In de ZRX1200 van 2004 zit nog steeds de eerste accu. Met mijn auto heb ik ruim 10 jaar met een accu gedaan en daar gebruikte ik ook wel eens de druppellader als de auto wel eens langer stilstond.
 
Nog nooit last van accu gehad, en ik heb er wat gehad ( motoren ) nooit een nieuwe accu hoeven kopen.
Iedere winter dr uit en een maand voor gebruik ff druppellader dr op.
Heb voor de zekerheid wel een reserve spanningsregelaar op de plek waar ruimte is die was bestemd voor het olietankje ( ketting smeersysteem)

full
 
Ja mooie blokjes..

De Bakker is van 1979
Het blok wat er nu in hangt is een 77er KZ1000-B1 LTD blok

Volgens mij gaat dan een z1000 j3 blok niet passen (?)
 
Ja mooie blokjes..

De Bakker is van 1979
Het blok wat er nu in hangt is een 77er KZ1000-B1 LTD blok

Volgens mij gaat dan een z1000 j3 blok niet passen (?)

Ik heb met 1 simpele aanpassing aan het frame een Z1000J1 1981 blok in een 1977 A1 frame hangen. Misschien heb je mazzel en past het 1:1.
Anders blok kopen, kuip en zo er afhalen, oude blok er uit lepelen, motor op aanhanger zetten, "nieuwe" blok in de achterbak leggen en het hele zwikkie naar JerryT brengen. Die kan het zeker pas maken :Y
 
Het enige echt mooiste motorblok ooit voor een motorfiets gebouwd , is toch dit... 8-) :}

full
 
Laatst bewerkt:
Mijn z1000 (nog niet klaar)
Frame A1 1977
Blok J1 1981
Vork Fireblade 1992
Brug RF900 1996

full


de huiskamer in wordt wat lastig. Geen lift naar 2-hoog :N
Gelukkig wel een goeie stalling :Y
 
Laatst bewerkt:
GROEN ................. :Y Welk groen maakt niet uit,t ding is van zichzelf al supermooi :W
 
Dit zou mooi kunnen wezen,een verwijzing naar deze kawa...........
Dan maar een keer geen groen ( sorry Jan ) maar deze kleur en biezen zouden heel mooi kunnen staan.

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan