The Red Bull Motogp Rookiescup

Wat betreft Bad Boy .............niks geen KNMV begeleiding , alles eigen middelen wat ik heb begrepen .
Ik doel ook meer op de opstapklasses die je nu hebt, waardoor je in de breedte veel meer talenten krijgt. Dat is ook de reden dat Spanje momenteel het motorracen domineert, het is daar als klein jochie heel makkelijk om te gaan racen, in Nederland wordt dit ook steeds beter. Daar hebben KNMB,Molenaar en Gamma een groot aandeel in.
 
Laatst bewerkt:
Lees hier even rond (meerjarenbeleidspan 2013-2016)
Beleidsplannen - KNMV

Dan zul je zien dat faciliteren van breedtesport en topsport een speerpunt is waarbij KNMV de spin in het web is en natuurlijk logisch door andere partijen dient te worden uitgevoerd
Daarbij zijn de Molenaars en Ten Kate's onmisbaar met hun kennis en kunde.
Doordat deze lijn 6 a 8 jaar geleden al is ingezet komen nu de schoutens en de bendneijders boven drijven en in de toekomst ws. nog meer talenten.
Eigenlijk hebben ze gewoon de sturctuur gevolgd die ook in Spanje wordt gehanteerd maar dan een soort ligth versie aangezien we een kleind motor land zijn.
Er wordt altijd gescheten op de KNMV maar wat dit betreft verdienen ze een pluim! Ook al blijft er genoeg op aan te merken.
 
Ik doel ook meer op de opstapklasses die je nu hebt, waardoor je in de breedte veel meer talenten krijgt. Dat is ook de reden dat Spanje momenteel het motorracen domineert, het is daar als klein jochie heel makkelijk om te gaan racen, in Nederland wordt dit ook steeds beter. Daar hebben KNMB,Molenaar en Gamma een groot aandeel in.

Precies :)
 
sorry hoor maar de KNMV en breedtesport in 1 zin noemen.......laat me niet lachen.
de dingen zijn niet altijd wat het lijkt.
een pagina op een website maken met beleidsplannen en dan alleen maar als een soort onwillige stoorfunctie fungeren.
 
KNMV (correct me of i'm wrong steven) hebben niet veel gedaan, alleen laatste jaren. De ouders van oa Bo, Livio, Scott, Wayne en ga zo maar door hebben zelf de trainingsmogelijkheden gecreerd op de minibike en zoveel mogelijk gedaan om elke week te trainen. Dat de KNMV nodig is voor de wedstrijden en zij daarom een aandeel krijgen is voor hun meegenomen. De begeleiding van joey en barry gaat wel zeker de goede kant op.
 
sorry hoor maar de KNMV en breedtesport in 1 zin noemen.......laat me niet lachen.
de dingen zijn niet altijd wat het lijkt.
een pagina op een website maken met beleidsplannen en dan alleen maar als een soort onwillige stoorfunctie fungeren.

Ik weet niets van de ins en outs en geef ook al aan dat er w.s. genoeg is te verbeteren. Maar feit blijft toch dat alle initiatieven middels opleidings klassen via de KNMV (Lees Barry Veneman als bondscoach verlopen)
Veneman is in dienst van de KNMV en de spin in het web wat betreft opleiding van talent. En reken maar dat de jonge mannetjes het weten wanneer Veneman komt kijken. Ik vind het een verbetering dat er samenhang tussen allerlei klassen is aangebracht door onder meer een boondscoach aan te stellen. En ja natuurlijk iets structureel goed en gedegen organiseren in de motorwereld is voor een beperkt aantal partijen maar weggelegd zoals Ten Kate, Molenaar en een aantal ONK partijen. Die moet je koesteren.
 
KNMV (correct me of i'm wrong steven) hebben niet veel gedaan, alleen laatste jaren. De ouders van oa Bo, Livio, Scott, Wayne en ga zo maar door hebben zelf de trainingsmogelijkheden gecreerd op de minibike en zoveel mogelijk gedaan om elke week te trainen. Dat de KNMV nodig is voor de wedstrijden en zij daarom een aandeel krijgen is voor hun meegenomen. De begeleiding van joey en barry gaat wel zeker de goede kant op.

full
 
KNMV (correct me of i'm wrong steven) hebben niet veel gedaan, alleen laatste jaren. De ouders van oa Bo, Livio, Scott, Wayne en ga zo maar door hebben zelf de trainingsmogelijkheden gecreerd op de minibike en zoveel mogelijk gedaan om elke week te trainen. Dat de KNMV nodig is voor de wedstrijden en zij daarom een aandeel krijgen is voor hun meegenomen. De begeleiding van joey en barry gaat wel zeker de goede kant op.

KNMV kan niet veel is denk ik het betere woord. Men heeft beschikking over weinig middelen en moet het voor een groot gedeelte doen met inzet van vrijwilligers die zo gek zijn om 30-50 dagen in het jaar vrijwillig ingezet te worden.
Waar voetbalclub met sponsoren samen het budget van een KNVB realiseren kan een KNMV in veel gevallen niet over deze middelen beschikken.
De sport is domweg te klein om een professioneel geleid te worden door in dit geval een KNMV. Van het totale budget wat in Nederland wordt uitgegeven aan motorsport is denk ik naar schatting 10% door sponsoring te realiseren en 90% door papa's portemonnee die zich 80 uur in de week een slag in de rondte werkt om zoon of dochter lief in het weekend te laten racen. Niemand kan in Nederland in de motorsport investeren en er winst mee maken zodat structureel investeren mogelijk is. Ze komen en ze gaan die bedrijven afhankelijk wie er aan het roer staat zoals nu de Gamma, voorheen TVM, Samson enz.investeren ze een tijd maar uiteindelijk is het allemaal op liefdadigheid gebaseerd.
Wel eens goed om je te realiseren met welke beperkte middelen er doelen dienen bereikt te worden. Dan kan het "gezeik" misschien veranderen in constructief meedenken. Zou de sport goed doen.
 
Laatst bewerkt:
Bo Bendsneyder; Netherlands Dutch moto3 diverse races gewonnen even als 2 wildcards in europian juniorcup

Robert Schotman; Netherlands nederlands en europees kampioen moriwaki cup

Dario Snel; Netherlands 6de in europeese moriwaki en 4de in nederlands, paar 2de plaatsen in de race

Victor Steeman; Netherlands 3de in nederlands en europeese moriwaki paar overwinningen waaronder dubbele wist in Assen bij ROC

Ryan van de Lagemaat ; Netherlands Deelnemer copa espana, meerdere top 3 resultaten

Victor Steeman is de Honda NSF Molenaar kampioen 2013 en had nog nooit
op een grotere fiets of grote baan gereden! Maar liet bij de RBR selectie zien
wat voor groot talent hij is en reed dag 1 netjes als 2e beste Nederlander rond over de baan. In deze jongen maar ook het begeleiden van bv ouders moet nu geïnvesteerd worden zodat dit soort jong talent de volgende stap kan maken!
 
Het is gewoon lastig in onze tak van Top Sport, wanneer Bo een voetballer was geweest met zijn prestatie van de afgelopen jaren dan zaten wij waarschijnlijk allang bij een buitenlandse topclub en had ik een mooie baan aangeboden gekregen van diezelfde club.... dat werkt in de motorsport niet zo, aan de ene kant misschien gelukkig maar! anderzijds een stukje professionaliteit is wel waar we naar toe moeten in mijn ogen.

Denk ook wel dat onze lichting (lees. de Loi's Bendsneyder,Deroue etc.) gezien mogen worden als de pioneers van dit Nederlandse race-tijdperk, wekelijks op pad met de kids maar met plezier als hoofddoel! Ook de internationale competities opzoeken om te zien waar we nu daadwerklijk staan is belangerijk! maar moest wel gedaan worden...
De grote complimenten zijn in dit geval voor de mensen zoals de familie Molenaar die hun kop uitstaken en uit het niets en Honda NSF100 cup uit de grond stampen maar ook een Katrien de Groof in Belgie die keihard werk verricht om jeugd de mogelijkheden te geven betaalbaar te kunnen racen.
De KNMV is wat later in beeld gekomen en zijn nu op weg de boel te begeleiden maar dat zal niet over één nacht ijs gaan, maar heb daar vertrouwen in dat dat zeker goed gaat komen!

We hebben nu in Nederland een degelijke scholing opgebouwd met Minibike-Honda NSF-Yamaha125-Moriwaki... maar ook een Race kids minibike klasse die gevuld moet worden want de vijvers worden nu eenmaal leeg gevist en in deze tak zal de KNMV zeker hun steentje aan moeten bijdragen willen ze uiteindelijk met de welbekende vruchten aan de haal willen gaan!
We mogen ook niet vergeten dat een jongen als Jasper nooit zo'n scholing heeft mogen doorlopen en dus een heel ander traject heeft gehad en we dus ten alle tijde daar respect voor moeten hebben!

De KNMV zal met het budget wat beschikbaar is zorgvuldig om moeten gaan en dat zal niet makkelijk zijn om aan de ene kant de jeugd de kans te geven en aan de bovenkant de jongens te helpen die de sprong moeten maken!
Maar laten we positief blijven en hopen dat deze lichting het goed gaat doen en zo ook weer Nederland op de kaart gaan zetten in de racerij dan ben ik ervan overtuigd dat er veel meer steun gaat komen uit het bedrijfsleven!
 
Ik denk dat hij zeker goed genoeg is, alleen met al 2 Nederlanders op de grid vrees ik het ergste. 3 man in de Rookies zou toch geweldig zijn
Dan geef ik die jonge Belg eerder een kans vanwege zijn nationaliteit. Maar mocht Soppe het halen, dan is dat echt fantastisch voor hem en voor de opleidingen die in Nederland gegeven worden momenteel.
 
Victor Steeman is de Honda NSF Molenaar kampioen 2013 en had nog nooit
op een grotere fiets of grote baan gereden! Maar liet bij de RBR selectie zien
wat voor groot talent hij is en reed dag 1 netjes als 2e beste Nederlander rond over de baan. In deze jongen maar ook het begeleiden van bv ouders moet nu geïnvesteerd worden zodat dit soort jong talent de volgende stap kan maken!

Wat is Victor eigenlijk gaan doen na het afblazen van de Moto3 in duitsland? Op zijn site kan ik er niets over vinden. Zou toch heel jammer zijn als zo'n talent niet verder kan in de motorsport.
 
Volgend jaar 3 Nederlanders in de RBR cup!!! Walid mag rijden in 2015.

3 NSF100 kampioenen op de grid, wat een klasse
Ik wilde het net posten haha, las het ook dat hij door is om volgend jaar RBR cup te gaan rijden. Goed nieuws!
 
En voor de volledigheid maar even de hele lijst van coureurs die zijn geselecteerd:

Martin Vugrinec – Croatia
Patrik Pulkkinen – Finland
Omar Bonoli – Italy
Mattia Casadei – Italy
Walid Soppe – Netherlands
Raul Fernandez – Spain
Rufino Florido – Spain
Aleix Viu – Spain
Mykyta Kalinin – Ukraine
Rory Skinner – United Kingdom
Gabriel Hernandez – United States

Het kon niet anders of Patrik Pulkkinen en Rory Skinner werden geselecteerd. Super om Walid er ook bij te zien staan! Eerlijk gezegd ben ik verbaasd dat uit vier Amerikaanse deelnemers er uiteindelijk maar één geselecteerd is. Ik had vanwege Dorna's hang naar nieuw Amerikaans talent en haar verbale steun aan MotoAmerica eigenlijk wel een tweede Amerikaanse coureur verwacht. Interessant is ook dat buiten Hernandez er alleen maar Europese coureurs zijn geselecteerd.
 
Kan jij ons eens bijpraten over de status van de Oekraiense wegracerij Joris?
Hoor er verder weinig van.
Daar vraag je me wat... Heel eerlijk gezegd weet ik ook niet veel van of over de motor(race)cultuur in Oekraïne. Ik wil daar best eens een avond induiken om te zien wat ik erover vinden kan, leuk om daar eens naar te zoeken. Wat ik in ieder geval wel kan vertellen:

Er zijn niet zo heel veel Oekraïense coureurs te vinden in het 'closed circuit racing', momenteel ken ik er bijvoorbeeld ook maar één die dit jaar meedoet:

Ilya Mikhalchik in de European Superstock 600 rijdend op een Kawasaki ZX-6R.

Er zijn er wel meerdere geweest de afgelopen twee/drie jaar, maar dan moet ik even zoeken wie dat ook alweer precies waren. Sowieso is het dit jaar wat rustig qua Oost-Europese inbreng in de motorsport:

- Imre Toth (Hongarije) in de WSBK's
- Gabor Rizmayer (Hongarije) in de WSBK's
- Peter Sebestyen (Hongarije) ex-WSBK's
- Vladimir Leonov (Rusland) in de WSS
- Alexey Ivanov (Rusland) in de WSS
- Robert Muresan (Roemenië) in de Superstock 1000
- Balazs Nemeth (Hongarije) in de Superstock 1000
- Tomas Svitok (Slowakije) in de Superstock 1000
- Ondrej Jezek (Tsjechië) in de Superstock 1000
- Karel Pesek (Tsjechië) in de Superstock 1000
- Renato Novosel (Kroatië) in de Superstock 600
- Ilya Mikhalchik (Oekraïne) in de Superstock 600
- Richard Bodis (Hongarije) in de Superstock 600
- Hannes Soomer (Estland) in de European Junior Cup
- Bar Levy (Israël, als je dat erbij kunt rekenen tenminste...) in de European Junior Cup

Straatracen, zoals gebeurt op de Isle of Man TT of zoals in het International Road Racing Championship is volgens mij populairder in Oekraïne. Misschien als je de deelnemerslijsten afgaat van die races, dat je dan mensen uit Oekraïne tegenkomt. Sowieso zijn er (in mijn ogen) dit jaar maar heel weinig mensen uit het voormalig Oostblok bij.

De politieke crisis in Oekraïne zal sowieso een rol spelen (hoeveel mannen zouden vrijelijk Europa kunnen doorreizen als het leger nog steeds gemobiliseerd is?), maar daarnaast zijn er ook erg weinig andere Oostblok-coureurs bij. Ik herinner me een jaar of twee/drie geleden nog wel, dat bijna de helft van alle coureurs in de stockklassen uit Oost-Europa kwam.

Veel Oekraïners/Bulgaren trainen of racen in landen dichter bij huis, zoals op de Hungaroring of Slovakiaring in Hongarije, of doen bijvoorbeeld mee aan het Roemeens SBK kampioenschap, waar bijvoorbeeld ook een team uit Israël aan meedoet.

Ik zal er wel eens wat dieper induiken, vind dat voor mezelf ook wel leuk om uit te vogelen en je later nog wel een bericht sturen als ik er iets meer info over gevonden heb. Hopelijk geeft bovenstaande al een beetje een soort van antwoord (alhoewel het niet echt een antwoord is op je vraag).
 
Terug
Bovenaan Onderaan