Hardtail dragstyle project

Zie zijn eerste bericht van dit topic. Dat is zijn eigenbouw, uitermate brute auto!

Dit project word ook weer geweldig! Ga zo door!
 
Bedankt voor alle lof, nog ff en ik ga langs m’n schoenen lopen. O-) Het is inderdaad mijn vorige project. Hier te zien Project RW1 update

Afijn, vanavond weer wat buisjes aan elkaar gesmolten ;)

full
 
Update: De uitlaat is klaar. Nu nog de twee koeler kapjes afmaken, klemmetjes plaatsen voor kabels, etc. En kan de boel uit elkaar om afgelast te worden.

full
 
Pffff alle jezus wat een vette auto zeg! diepe respect voor de skills,

Net ff beetje terug gelezen, motor wordt ook erg mooi! Succes
 
Hoewel het totaal niet mijn stijl motor is echt een groot respect voor de metaalkunstwerken die je maakt, als ik groot ben wil ik dat ook kunnen. :}
 
Vanavond even met de rechter koeler kap bezig geweest. Nog even de bevestiging maken en door naar de linkerzijde.
full
 
Vandaag flink wat uren in de garage gespendeerd en veel af kunnen krijgen. Beide zijkappen voor de koeler zijn klaar. De linker is voorzien van een koelwater reservoir dat tevens enige koele lucht richting de koeler zal moeten geleiden.
De bike ook maar gestript tot het kale frame zodat ik kan beginnen met het aflassen van het frame.
full


full
 
Laatst bewerkt:
Loop vandaag voor het eerst tegen je project aan, ziet er geweldig uit. Ben zelf ook zowat spuitklaar met mijn project.
Ook zelf getekend, berekend en alles zelf gemaakt. Ik weet wat voor heerlijk gevoel dat geeft. Ik heb inmiddels gereden en het rijdt boven verwachting. Stuurt scherper als mijn originele Roadstar 1600 en loopt mooi rustig rechtuit.
Ik blijf dit project vanaf nu wel consequent volgen.
02.JPG

Mijn project staat onder de titel Mijn zelfbouwproject en alle foto,s staan hier. https://picasaweb.google.com/109437455056930192749/HetNieuweProject

En verder op de WSFH site, Knutselsmurf.
 
Loop vandaag voor het eerst tegen je project aan, ziet er geweldig uit. Ben zelf ook zowat spuitklaar met mijn project.
Ook zelf getekend, berekend en alles zelf gemaakt. Ik weet wat voor heerlijk gevoel dat geeft. Ik heb inmiddels gereden en het rijdt boven verwachting. Stuurt scherper als mijn originele Roadstar 1600 en loopt mooi rustig rechtuit.
Ik blijf dit project vanaf nu wel consequent volgen.

Mijn project staat onder de titel Mijn zelfbouwproject en alle foto,s staan hier. https://picasaweb.google.com/109437455056930192749/HetNieuweProject

En verder op de WSFH site, Knutselsmurf.

Mooi wildstar blokje :P
 
Ik stap ook (veel te laat) in. Mooie kunsten worden hier weer vertoond zeg!
 
ff een vraagie:
Wat weegt het freempie?
En de achterbrug?

Greetz, Q

Heb het frame nog niet op de weegschaal gehad, maar volgens de calculatie uit het tekenprogramma zal het ding inclusief achterbrug rond de 88 kg wegen. :/ Waarbij het zwaartepunt op ongeveer 63mm hoogte zit vanaf onderzijde frame gemeten. Wel een lomp zwaar ding, het is tenslotte geen super sport machine. Een hardtail frame mag best een beetje hufterproof zijn. O-) En met de middelen en gereedschappen hier thuis voor de hobby nog geen gek resultaat.

Gasflessen zijn weer gevuld zo dadelijk weer de garage in om verder af te lassen.
 
Even een projectje tussen door. Enkele dagen geleden een geremd onderstelletje van een vouwwagen opgehaald om deze om te bouwen tot motortrailer. Vandaag alle liggers voor de verlaagde vloer erin gelast. Tranenplaat vloer moet nog worden aangeboord. Hoef ik geen ding meer te lenen om naar de keuring te gaan.
full
 
Tussendoor ook nog even de frame tekeningen afgemaakt. Bijna klaar voor de rdw. Gaat lekker zo.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan