Intruder topic (deeltje II)

Aze

MF veteraan
25 mrt 2007
1.793
46
Leeuwarden
Bolski schreef 03 oktober 2013 07:33:
Heren, dit topic zit vol. Graag even een nieuwe aanmaken.

Nou bij deze dan.. heeft ook lang genoeg geduurd.. :Y

Bij de opening maar ff een pica van de VS750 oer Intruder.. :]

5D67B28764.jpg


Maar ook voor alle andere type bezitters.. welkom en we gaan gewoon weer verder..
icon_duimomhoog.gif


En voor de volledigheid.. deeltje I

10086-20120215171706.jpg
 
Laatst bewerkt:
Klopt het dat je, als je het windscherm van een Trudy 1500 ('98) wilt verwijderen, je eerst de passinglightsbalk, daarna de knipperlichtbalk (en die kan alleen los als je (oa) de inbus ónder de koplamp losdraait, en daar kun je alleen bij als de koplamp eruit is, en dat kan alleen als je hele voorvorkbekleding eraf sloopt)?

En ik maar denken dat ze in Milwaukee onlogische dingen bouwen....
 
Heren, even een vraagje. Het zou fijn zijn als jullie even met mij mee willen denken...

Ik rijd op dit moment ook op een intruder 800. Telkens als ik een vrij kleine rotonde driekwart neem, neigt mijn voorwiel naar links te vallen. Mijn logische reactie is: Gas. Probleem is dat ik ook geregeld met de stepjes aan de grond zit. Ligt dit aan mij, ligt dit aan het feit dat ik eigenlijk geen chopper moet rijden, maar een sportfiets, of ligt dit aan de intruder?

Ik ben benieuwd naar jullie ideëen. Met gewoon bochtenwerk heb ik niet zo'n probleem zolang ik niet te enthousiast word met het rechter handvat ;)
 
Stuur invallen nooit geen last van gehad bij mijn VS750jes maar de steps en dempers zitten idd snel aan de grond. Ligt niet aan een chopper in het algemeen maar wel aan dit type. Ik heb bij mijn ene VS highwaysteps gemonteerd en de originele een stukje verplaatst. Tevens andere dempers eronder gezet, nooit meer last van asfalt schrapen in de bochten..
:]
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel voor het antwoord Aze. Is er ook een website waarop te vinden is hoeveel graden iedere chopper/custom om kan vallen voordat je de grond raakt? Die intruder is namelijk niet van mijzelf, maar van mijn moeder. Ik hoop begin volgend jaar zelf een motor te kunnen kopen en ik orienteer me alvast. Vind choppers een machtig geluid hebben en ook prachtig eruit zien, maar het zwakkere bochtenwerk is voor mij een klein bezwaar.
 
Zou niet weten of daar gegevens over te verkrijgen zijn, denk dat je het zult moeten doen met gebruikers ervaringen. Persoonlijk vind ik de Honda VT ook wel een prachtige motor, althans daar zitten mooie exemplaren tussen. Misschien dat je eens wat rond kunt neuzen en vragen in het VT Shadow topic. Of je moet eens kijken naar de C of M serie van de Intruder.
 
Laatst bewerkt:
nu breekt mijn klomp, heb de elektrische storing gevonden. mijn Trudie loopt weer als een zonnetje maar wat denk je spuit er benzine boven de voorste cilinder uit die zwarte bak(volgens mij toch lucht filter en geen benzine voorraad?

ik snap er niks meer van

iemand in de buurt van Doetinchem die er mij zou willen helpen ik zit nu met handen in het haar hoe kan daar nu een gaatje in zitten?
 
Gewoon carburateur even schoonmaken, dat is een sproeierprobleem, en dan blaast ie het gewoon het luchtfilter in, je hebt er 1 goed verstopt zitten, dat los je met Forté ofzo niet op.

Ik heb mijn rommel ook weer goed opnieuw verchroomd, ook het Zamak spul is me goed afgegaan, blijft zeker weer 20 jaar goed.

DSC00274Small.jpg


In deze staat van ontbinding was het voor ik eraan begon.

DSC00109Small.jpg


DSC00110Small.jpg

DSC00106Small.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gewoon carburateur even schoonmaken, dat is een sproeierprobleem, en dan blaast ie het gewoon het luchtfilter in, je hebt er 1 goed verstopt zitten


wat bleek het te zijn ik had haar gewoon zwaar verzopen ik had de flotter leeg laten lopen in eerste instantie, en alles was opgelost. nergens liep nog benzine uit (waar het niet hoorde).

en het start probleem pffffffff maanden meten en meten blijkt het gewoon in de start beveiliging in de koppeling te zitten, kosten niks nakkes nadda gewoon
onder het zadel de beveiliging omzeild en klaar.

en toen met 1 druk op de knop en vlammen maar.

in ieder geval ÉÉN ieder dankjewel voor de hulp.
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel voor het antwoord Aze. Is er ook een website waarop te vinden is hoeveel graden iedere chopper/custom om kan vallen voordat je de grond raakt? Die intruder is namelijk niet van mijzelf, maar van mijn moeder. Ik hoop begin volgend jaar zelf een motor te kunnen kopen en ik orienteer me alvast. Vind choppers een machtig geluid hebben en ook prachtig eruit zien, maar het zwakkere bochtenwerk is voor mij een klein bezwaar.
Mijn antwoord is ,jij moet geen chopper rijden maar een sportmotor, een chopper moet je rijden als je gewoon wilt toeren en geen snelle bochten wil draaien want dan moet je echt naar een sportmotor.Een intruder M 800 stuurt idd veel beter als een oude c,maar heeft ook een grens wat betreft bochten.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon carburateur even schoonmaken, dat is een sproeierprobleem, en dan blaast ie het gewoon het luchtfilter in, je hebt er 1 goed verstopt zitten, dat los je met Forté ofzo niet op.

Ik heb mijn rommel ook weer goed opnieuw verchroomd, ook het Zamak spul is me goed afgegaan, blijft zeker weer 20 jaar goed.

[afbeelding]

In deze staat van ontbinding was het voor ik eraan begon.

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]


Mag ik vragen, heb je het opnieuw verchroomd of gepoetst?
En met wat heb je het gedaan?
Ik heb namelijk een vs750 over genomen vorige maand, maar het chroom ziet er niet al te best uit.
Met gewoon poetsen komt het goed bij maar op sommige plekken kan het beter.
Tips zijn welkom!
Ik heb nu zo'n blauw flesje met chroom er op.
Je hebt deze ookvoor alu.......
 
Choppers mogen gerust aan de grond komen, je moet inderdaad even je grenzen opzoeken. Dat is met een opklapbare treeplank met slijtnokken wel veiliger als met je steps. Maar je zult hier wel een keuze moeten maken, als je krappe bochten wilt maken zit je op de verkeerde motor. En een sportmotor kan ook een heel mooi geluid hebben.
Ben ook nog wel even nieuwsgierig naar het antwoord van Hulzie op de vraag over het verchromen. Mijn zoon heeft hetzelfde probleem bij zijn '87 1400 Intruder.
 
Laatst bewerkt:
Dat chroom? Dat is opnieuw verchroomd, dat doe ik gewoon op mijn werk, van de winter doe ik de balhoofdplaten, dan heb ik alles weer hagelnieuw.

Mijn chroom was nog wel goed, maar ik kon het gewoon nieuw maken, sinds kort kan ik daar gebruik van maken, maar het is een pukkel werk, met zeg maar 1 deel / aantal delen, ben ik gewoon een kleine drie maand bezig 5 minuten per dag. Over drie weken heb ik de oude kappenset en Zamak kapjes weer klaar hoop ik.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan