Het Grote ONK Supermono topic deel 2

Droevig nieuws:

"Riders and Teams,

2014 is going to be a black year in Dutch mono history! Yesterday i visit the annual meeting of the KNMV, organizers and class representative.
With sadness in my heart i have to declare that for this year there will be no Dutch mono races outside the ESA calender!! What this will means for Mono i can not oversee at this Point. Important is now to make the European Cup a big success. There is no need to organize between the races of the ESA other races.........doing this will harm the mono in generall!!!

This was also my last year that i, Wim Hendriks, organize the Dutch Championship! As Long as the Dutch Championship will be intergrated in the ESA there will be a ONK.....

Support the mono, be at all ESA races, that will make us strong for the future!!!

see you on the track,

Wim"

en bij deze de voorlopige ESA kalander waar dus ONK mee in zit als ik het goed begrijp:

Calendar FIM Europe Supermono Cup 2014:

May 16-18 Assen NL Ducati Clubraces
June 13-15 Snetteron 300 UK BSB
July 25-27 Zeltweg AUT Ducati Speeddays
August 22-24 Oschersleben GER WEC
Okt 10-12 Assen NED Race of Champions

Ik hoop toch op een of andere manier op Oss te rijden, keek er zo naar uit '(

grtz

MJ
 
Laatst bewerkt:
wie kan mij info verschaffen over de monobike formule in België/NL ? vind er niet direct veel van maar wordt me steeds gezegd dat de mono's daar ook bij kunnen rijden...of de SAM: zou leuke optie zijn voor "bij de deur" wat races mee te pikken.

grtz

MJ
 
Laatst bewerkt:
@Maarten, volgens mij was er vorig jaar op Oss de mogelijkheid om met een mono bij de Youngtimers mee te rijden. Ik heb igg zn vermoeden dat je met een beetje geduld wel antwoord krijgt via een PB. Met name over Oss.
 
@Maarten, volgens mij was er vorig jaar op Oss de mogelijkheid om met een mono bij de Youngtimers mee te rijden. Ik heb igg zn vermoeden dat je met een beetje geduld wel antwoord krijgt via een PB. Met name over Oss.

Ja ik heb al een mailtje naar de SAM gestuurd deze ochtend.

Moet wel waarschuwen dat ik daarover al een waarschuwing heb gekregen wat betreft de verzekering, dat die namelijk mogelijk niet afdoende is voor de race's en eerder op demo's gebaseerd is. Ik weet niet hoe dat juist zit, vermeld het gewoon dat ik daarop gewezen ben.

Stel je ook eens voor: meedoen in de drie uren van Oss met een paar mono's. Da's pas een uitdaging voor het zelfgebouwd materiaal :Y en als er een paar meedoen dan heb je de onderlinge competitie. Ik heb zelf al wat endurance ervaring door 3 keer de 4 uren van bilstain mee te doen (en uit te rijden) en dat is echt een aanrader dus als het kan met een lamp en wat aanpassingen op de mono...lijkt me geweldig!

Als ik meer weet van de SAM dan stuur ik wel wat rond.
Niet de bedoeling om iets volledig op zich te gaan organiseren maar ergens in meerijden zou leuke optie voor "bij de deur racen" zijn toch? :Y

grtz

P.S. kom maar op met die PB's!
 
Laatst bewerkt:
Ja ik heb al een mailtje naar de SAM gestuurd deze ochtend.

Moet wel waarschuwen dat ik daarover al een waarschuwing heb gekregen wat betreft de verzekering, dat die namelijk mogelijk niet afdoende is voor de race's en eerder op demo's gebaseerd is. Ik weet niet hoe dat juist zit, vermeld het gewoon dat ik daarop gewezen ben.

Stel je ook eens voor: meedoen in de drie uren van Oss met een paar mono's. Da's pas een uitdaging voor het zelfgebouwd materiaal :Y en als er een paar meedoen dan heb je de onderlinge competitie. Ik heb zelf al wat endurance ervaring door 3 keer de 4 uren van bilstain mee te doen (en uit te rijden) en dat is echt een aanrader dus als het kan met een lamp en wat aanpassingen op de mono...lijkt me geweldig!

Als ik meer weet van de SAM dan stuur ik wel wat rond.
Niet de bedoeling om iets volledig op zich te gaan organiseren maar ergens in meerijden zou leuke optie voor "bij de deur racen" zijn toch? :Y

grtz

P.S. kom maar op met die PB's!


Afgelopen jaar was het niet mogelijk om met mijn straat mono (RGV-DR750) mee te doen bij de 3 uren van Oss.
Dit omdat de mono te jong was qua bouwjaar (1993).
Tevens moeten de endurance motoren zelf kunnen starten...
Wel is het mogelijk om bij de youngtimers mee te rijden.
 
Afgelopen jaar was het niet mogelijk om met mijn straat mono (RGV-DR750) mee te doen bij de 3 uren van Oss.
Dit omdat de mono te jong was qua bouwjaar (1993).
Tevens moeten de endurance motoren zelf kunnen starten...
Wel is het mogelijk om bij de youngtimers mee te rijden.

te jong? mijne is volledig zelfbouw, dus wat telt er dan van bouwjaar? Ik heb de starter er nog op zitten dus dat is geen probleem... meerdere piloten/piloot wissel verplicht trouwens?

Ga jij met de yountimers meerijden komend seizoen? Stuur me misschien een PB!

groeten,
Maarten
 
Deze topic moet nog maar even blijven, de SZR topic is al gesloten... Vandaar even een postje plaats.. haha
 
Laatst bewerkt:
Happy new year for 2014

My yamaha supermono for 2014
transformation-mono-sam_2975-img.jpg


@+ mono660
 
Jammer dat het zo stil is in dit topic. Het supermonoracen verdient veel meer aandacht!

Ik wou dit jaar meedoen aan de Challenge des Monos, maar de data vielen slecht -O- Daarom hou ik me bezig met 'races' in een ssp-klasse, zoals bij de Ladies Trophy :+

De FIM Europe Supermono Cup is voor mij een droom! Ik zou enorm graag meeracen, maar het lijkt me financieel niet haalbaar om een competitieve motor te maken. -O-

En enkele foto'tjes om dit topic op te vrolijken O-)
full

full

Ik kan en durf wel dieper dan dit, maar ik had de limieten van de grondspeling die dag al eens opgezocht... :X

full


Over de stickers op mijn motor: bij gebrek aan sponsors, leen ik de ruimte aan een goed doel: Artsen Zonder Vakantie *D
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat het zo stil is in dit topic. Het supermonoracen verdient veel meer aandacht!

Over de stickers op mijn motor: bij gebrek aan sponsors, leen ik de ruimte aan een goed doel: Artsen Zonder Vakantie *D

Allereerst welkom hier en leuke machine heb je joh.
De Challenge des Monos is denk ik kwa lowbudget aardig gelukt, beter als de ESA in ieder geval haha.


Ja zeker jammer dat hier nog weinig gepost word.
Tegenwoordig gaat alles via facebook he. :$
https://www.facebook.com/DutchSupermono?fref=ts
Ik hoop ook dat we juist in dit topic de boel tot leven houden, hier weten mensen ons ook te vinden denk ik.
 
Laatst bewerkt:
race klaar supermono aangeboden

bimota bb1 supermono omgebouwd door nolen tuning en pami duitsland om mee te doen met ONK Supermono kampioenschap.
in 2012 voor het laatst mee gedaan.

•onderblok gemodificeerd door PAMI(700cc)
•carillo drijfstang(licht en van titanium)
•70pk op achterwiel(80pk op krukas)
•speciale uitlaten typhoon inwendig(db killers los erbij)-speciale cylinderkop met grotere kleppen(nolen tuning)-speciale geslepen nokkenassen
•oliekoeler+olietank
•technoflex vering achter(preload instelling)
•voorvork binnenwerk technoflex aangepast
•race kuipwerk
•tank op de motor ipv onder het blok (brandveiligheid)
•veel reserve onderdelen

ik heb er ook een met kenteken.
zie de links:
Te koop: supermono circuitracer
Te koop: uitzonderlijke duits/italiaanse racemotor

mvg alex
 
Terug
Bovenaan Onderaan