Het Ten Kate Yamaha Raceteam topic

NR34

Give us a number 1 score!
1 aug 2008
49.876
12.283
Ik volg het Ten Kate team een paar jaar. En ben van mening dat we er best trots op mogen zijn dat we in Nederland nog een team hebben dat wereldwijd op dit niveau mee kan draaien. Er zijn een hoop losse topics te vinden, maar geen algemeen topic.

Zijn er meer mensen die dit team volgen?
Misschien een idee om foto's, verhalen, inside info en nieuws hier te verzamelen? De mooisten zal ik in de OP zetten!




Geschiedenis:

(Iets met motorcross).............. Under Construction :)

Ten Kate Racing is een Nederlands motorsportteam, dat in 1995 is opgericht als team dat actief was in de Nederlandse wegracerij. Tegenwoordig is het team actief in het WK Superbike en WK Supersport. Met James Toseland won het team in 2007 de titel in de Superbike-klasse; in de Supersport heeft het team tussen 2002 en 2011 8 titels veroverd. Het team komt uit met Honda-motoren.

In 1995 begon het team met de wegracerij in Nederland. Het team, dat onder leiding staat van Ronald ten Kate, groeide en is nu actief in het World Superbike kampioenschap.

In 2001 stapte ten Kate voor het eerst voor een volledig seizoen in een wereldkampioenschap, het WK Supersport. In 2002 pakte Fabien Foret de eerste titel voor het team. Vervolgens bleef het team de Supersport klasse domineren; in de jaren 2002 tot en met 2008 en in 2010 won het team het kampioenschap.

In 2004 ging het team naast de Supersport klasse ook rijden in de World Superbikes. Chris Vermeulen maakte samen met het team de overstap en finishte op een knappe vierde plaats in het kampioenschap. Vermeulen maakte later de overstap naar de MotoGP. Het team bleef tot 2007 steken met enkele overwinngen, echter wist James Toseland dat jaar het eerste, en tot op heden enige kampioenschap voor het team in de wacht te slepen.

Het team blijft meestrijden om overwinningen in de World Superbikes en Supersport. De talenten van het team kunnen vanuit de Supersport doorgroeien naar de Superbikes, en eventueel naar de MotoGP. In het verleden deden Chris Vermeulen en James Toseland dit al.

Sebastien Carpentier:
full


Heden:

07-10-2012 Magny-Cours, Michael van der Mark, kampioen Superstock 600:
MaikelvanderMarkkampioen.jpg

MaikelvanderMarkkampioen2.jpg

MaikelvanderMarkkampioen7.jpg


Toch ook een klein aandeel van Ten Kate:
Suzuka 8 uurs race 2013, gewonnen door team Musashi met Takahashi, Haslam en van der Mark!
full





Wereldtitels:

• 2002 - Fabien Foret, World Supersport Champion
• 2003 - Chris Vermeulen, World Supersport Champion
• 2004 - Karl Muggeridge, World Supersport Champion
• 2005 - Sébastien Charpentier, World Supersport Champion
• 2006 - Sébastien Charpentier, World Supersport Champion
• 2007 - Kenan Sofuoglu, World Supersport Champion
• 2007 - James Toseland, World Superbike Champion
• 2008 – Andrew Pitt, World Supersport Champion
• 2010 – Kenan Sofuoglu, World Supersport Champion
* 2014 - Michael van der Mark, World Supersport Champion

Memorabele filmpjes:

SBK 2008 - Donington Park - Kiyonari Show
Chris Vermeulen - Amazing drift!

Follow Patahonda raceteam on Twitter:
https://twitter.com/PataHonda
 
Laatst bewerkt:
Morgenochtend hebben we een rondleiding bij Ten Kate. Zin in! :Y *O*
 
Ik volg het Ten Kate team een paar jaar. En ben van mening dat we er best trots op mogen zijn dat we in Nederland nog een team hebben dat wereldwijd op dit niveau mee kan draaien. Er zijn een hoop losse topics te vinden, maar geen algemeen topic.

Zijn er meer mensen die dit team volgen?
Misschien een idee om foto's, verhalen, inside info en nieuws hier te verzamelen? Mogen ook foto's uit het verleden zijn :] De mooisten zal ik in de OP zetten!

Goh! O-) O-)

:+

Ben benieuwd naar de foto's uit de toekomst.
 
Hier hoort deze link natuurlijk ook thuis.

SBK 2008 - Donington Park - Kiyonari Show
 
Laatst bewerkt:
De "good old" Ten Kate teamkleuren mogen hier natuurlijk ook niet ontbreken.

PLN.MuggeridgeAction530.jpg


Ten Kate geel was een begrip destijds.
 
Goed bezig. Laat de mooie plaatjes maar komen.
En verhalen zijn ook welkom.
 
Dan mag onze wereldkampioen niet missen :}
5fec019e97d186719be5e5881ea48b01_zps1ab734d4.jpg
d7ede0482315adbee2192bd99bdfcd2b_zps947d2145.jpg


Hier is ooit nog een replica van uit gebracht met sbk specs.
Die zou ik toch wel graag willen hebben :9~
 
sta met de vreselijk goede turk en de meest besproken kenan op de foto :d
ben ook fan van ten kate
hun hebben in 2009 zelf een versie uitgebracht als replica die heb ik gelijk gekocht ..
heb alleen nog geen replica pak van de hanspree kleuren ( arlen ness ) had die toen
helaas nooit gekocht . als iemand die nog kan vinden

nog wat foto's van wk supersport


full

full

full

full

full

full

full
 
Trouwens zonde dat het met Max na zijn horrorcrash nooit meer helemaal goed gekomen is.
Ik had hem in die periode hoog zitten.
 
Ik kom net terug van een rondleiding bij Ten Kate. Ik had het allemaal al ooit gezien, maar het is vooral erg leuk om de verhalen te horen. En om te weten wat er allemaal bij komt kijken!

Ik weet niet of iemand het leest, maar bij deze: Ten Kate en met name Jaap: Bedankt voor de rondleiding, was de moeite waard :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan