Banden: Offroad+Allroad - Wat is jouw ervaring?

Welke band rijd jij?

  • - Avon

    Stemmen: 3 1,6%
  • - Bridgestone

    Stemmen: 14 7,6%
  • - Continental

    Stemmen: 22 11,9%
  • - Dunlop

    Stemmen: 12 6,5%
  • - Heidenau

    Stemmen: 38 20,5%
  • - Metzeler

    Stemmen: 19 10,3%
  • - Michelin

    Stemmen: 56 30,3%
  • - Pirelli

    Stemmen: 21 11,4%

  • Totaal aantal stemmers
    185
Ik ga voor mijn XT600 voor de Continental Twinduro TKC80's lijkt me een goed compromis voor mij.
Heb in diverse reviews gelezen dat ze 60% terrein en 40% voor op de weg geschikt zijn. Dat is ongeveer de verhouding waarvoor ik de XT ook ga gebruiken.
Ben benieuwd hoe ze gaan bevallen.
 
Ik ga voor mijn XT600 voor de Continental Twinduro TKC80's lijkt me een goed compromis voor mij.
Heb in diverse reviews gelezen dat ze 60% terrein en 40% voor op de weg geschikt zijn. Dat is ongeveer de verhouding waarvoor ik de XT ook ga gebruiken.
Ben benieuwd hoe ze gaan bevallen.

Ga uit van goed..! ;-) alleen zullen ze op de weg zoals eerder genoemd snel op zijn. verder zeer o.k bandje.

Greetsz
 
Geldt denk ik voor iedere offroad band zoals bv de Kenda trakmaster. Alleen die lijken me voor weggebruik veel minder geschikt.
 
Geldt denk ik voor iedere offroad band zoals bv de Kenda trakmaster. Alleen die lijken me voor weggebruik veel minder geschikt.

Denk ik ook wel hoor , met de kenda heb ik geen ervaring. Op mn africa twinnetjes heb ik alleen maar tourance , heidenau k60 , conti tkc en mitas dakars gehad..

Greetsz
 
Laatst bewerkt:
Als je ze bij pneus online hebt besteld zijn ze er zeker binne 2 werkdagen... was bij mijn laatste bestelling zo.

Ciao
 
Voor de zwaardere allroads zie ik dat de Mefo Super Explorer nog niet langs is gekomen. Aanrader! Op de weg is het natuurlijk wennen aangezien er veel beweging in zit, maar véél beter dan de meeste noppen-achtigen. Als ze gaan glijden is het áltijd achter en 't blijft prima voorspelbaar. Ze lijken qua uiterlijk heel erg op de Heidenau K60's, maar ik vind ze beter. Ze slijten ook heel traag, not bad. Wat betreft offroad eigenschappen valt het niks tegen, lekker op 1 bar rijden en achter heeft belachelijk veel tractie. Enige waar ik ze wel vind tegenvallen zijn in het slik, en (op de weg) als het nat is. Dan wordt het een aardige glibberboel. Het blijft wel altijd achter die het als eerste laat afweten en dat geeft vertrouwen. Bij normaal rijgedrag zal 95% van de mensen de grens nooit vinden denk ik. En nogmaals, hij kondigt zich keurig op tijd aan. Ze zitten nu 16.000km onder mijn 950 Adventure en ze zijn nog lang niet op (en ik rijd overwegend als een imbeciel, met veel wheelies, hard remmen en voortvarend door de bochten en uitbreken forceren, ook op dit soort en deze banden).

attachment.php


Aanrader wat mij betreft! Perfecte 50/50 band (géén 70/30, wat sommigen denken). Een puntje is dat hij alleen in 18" is te krijgen voor de achterband, dus de 'nepperts' met 17" kunnen hem niet krijgen. Oh ja, en een set kost 150 euro. Da's nog eens te betalen :P

De huidige set haalt de 20k makkelijk, maar de volgende heb ik al liggen :Y
 
Laatst bewerkt:
Vandaag mijn Continentals binnen gekregen en natuurlijk meteen er op gelegd.
Ben benieuwd, donderdag of vrijdag eenss uitproberen.


Zal toch wel beter presteren op onverhard dan de TW's
 
Laatst bewerkt:
Mitas XT-754 120/90-18 65 P TT M/C » Oponeo.nl (66eur :))

Bij WSP staat onder de kop "HOME" dat alle nieuwe parts ex BTW zijn.
Ik heb aangenomen dat er verzendkosten zijn à minimaal 6.75eur Dan kom ik uit op 67.25Eur En dat is niet weinig en niet veul, maar ongeveer normaal.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu mijn eerste noppen.
Shinko Hole-Shot IT 520
110/100 - 18 voor en achter.
images


Ze zitten onder mijn Scrapler en ik vind ze goed sturen op de weg (wel beweging natuurlijk) en off road ook toppie :)
 
Dunlop 908 RR voor en achter.

Grip op de weg is goed, vele malen beter dan de TKC80. Spint op de weg niet bij volgas zoals de TKC dat wel doet. Banden doen het offroad super op het gebied van grip. Voorband heeft offroad aardig "headshake" boven de 80-90. mogelijk ligt dit aan me vering?.
d908rr10.jpg

Behoorlijk slijtvast en hoge snelheids index van 170 kmh
 
Laatst bewerkt:
Vandaag besteld bij Oponeo.nl op aanraden van Gassen.
Dat wordt geulen graven.
Was 62 Euro inclusief versturen.

137504583r0b.jpg


Btw, ex BTW ,dit kan goedkoperder. Geweldig(st)e band overigens.
 
Laatst bewerkt:
Is er een goed alternatief voor de Kenda K760 achterband.
Deze is namelijk voorlopig niet leverbaar in 17".
Ik heb nu voor het voorwiel een Michelin AC10 besteld.
Het is voor op mijn oude XL500 en moet ook nog gechikt zijn voor weggebruik.

edit: Achterbandje van Maxxis besteld. De M6006 Dual Sport.
Kost geen drol dus het proberen waard.
 
Laatst bewerkt:
blablabla....
en moet ook nog gechikt zijn voor weggebruik.

edit: Achterbandje van Maxxis besteld. De M6006 Dual Sport.
Kost geen drol dus het proberen waard.


Die heb ik ook als achterband op mijn DRZ-tje .
Nog niet lang maar heb er nu ongeveer 1500km
mee gereden waarvan de helft onverhard.
Echt veel grip in mul zand, op gravel en asfalt doen
ze niet onder voor een ''echte'' wegband.

De voorband daarin tegen zoekt en stuitert alle kanten
op in diep mul zand, op gewone harde zandwegen kan
je er wel prima mee gummen.

Hoe lang ze meegaan weet ik (nog) niet maar na deze 1500km
is er nog niet veel slijtage te zien (rustige rijstijl dat wel :+ )
 
Ben benieuwd. Voorbandje bewust voor Michelin AC10 gekozen.
Hoop deze week alles toch wel binnen te krijgen.
 
ik ben binnenkort toe aan een nieuwe achterband,
ik heb de de michelin pilot power 2ct. die bevalt me erg goed maar ik heb ook geen ervaring met andere banden.
nu is mijn vraag of de michelin pilot power 2ct de enige band is die 2 in hardheid verschillende rubbers in de band heeft of zijn er meerdere merken die ook zoiets hebben??
( hard rubber op loopvlak voor lange levensduur en zacht rubber op de zijkanten voor goede grip in de bocht ).

is er een goedkoper alternatief??

hier het hele verhaal : De Pilot Power 2CT Rear van Michelin is een band die is gebaseerd op de twee rubbercomponenten technologie, ontwikkeld voor de motor GP. Het profiel is voorzien van twee soorten rubber. Het harde rubber dat is gebruikt voor het middelste deel van het loopvlak waarborgt een lange levensduur. Het 20% zachtere rubber dat is toegepast op de randen staat garant voor een sterke grip, ongeacht de hellingshoek van de motor. De speciale rubbersamenstelling staat garant voor een goed contact met de weg en optimaliseert de tractie, alsook de slijtweerstand. De structuur van het loopvlak van deze band levert een indrukwekkende grip bij sterke acceleraties, hard remmen en in scherpe bochten. Deze band onderscheidt zich door zijn grote wendbaarheid en zijn vermogen om bochten snel te nemen zonder aan stabiliteit te verliezen. De temperatuur van de Pilot Power 2CT Rear stijgt snel, wat resulteert in optimale prestaties op nat wegdek.
 
Je beseft je dat je in de offroad-banden groep zit hier ;)

En ik kan je de pilot power 3 aanraden :)

Verder hebben bijna alle andere merken ook een sportband in het gamma met meestal meerdere compounds in de achterband

Dunlop sportsmart
Brigestone bt016 of s20
Michelin pilot power pure/2ct/pp3
Etc etc etc
 
bedankt voor je reactie ik heb het ook even in het juiste topic geplaatst, was wel een knap oud topic mja k zie wel. de banden die je opnoemde zitten ongeveer op de zelfde prijs of nog duurder :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan